Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Rundă de investiții de 800.000 de euro pentru startup-ul educațional Brio.ro, evaluat la 5,5 milioane de euro. „Vom face o platformă de evaluare pentru școli, dar și o aplicație de învățare a matematicii”

Brio.ro

Startup-ul educațional Brio.ro a lansat o nouă rundă de investiții, în valoare de 800.000 de euro, al cărei scop este să îi asigure extinderea în perioada următoare. Cea mai mare sumă de bani vine de la oamenii de afaceri Horia Manda și Valentin Tăbuș, parteneri în AXXESS Capital, care au semnat deja cu Brio o investiție de 550.000 de euro. Încă 100.000 de euro provin de la investitori care sunt deja acționari Brio.ro și care și-au exercitat dreptul de preempțiune. Pentru restul de 150.000 de euro, compania fondată de Dragoș Iliescu este listată pe SeedBlink, unde este evaluată la 5,5 milioane de euro (evaluare post-money), o valoaredublă față de anul trecut. La câteva ore de la listare, fuseseră depășite două treimi din suma targetată de pe SeedBlink.

„Brio.ro a crescut foarte mult și trebuie să ne finanțăm creșterea în perioada următoare. Valoarea la care este listată are la bază un calcul făcut în funcție de creșterea anterioară a Brio de la un an la altul, de potențialul pieței, de potențialul echipei și potențialul de dezvoltare. 5,5 milioane care înseamnă dublu față de listarea anterioară pe SeedBlink, când am avut o evaluare de 2,7 milioane de euro”, spune Gabi Bartic, CEO Brio.ro.

În perioada următoare, Brio.ro își propune să dezvolte o platformă de evaluare pentru școli, dar și o aplicație de învățare a matematicii bazată pe AI, care să ajungă să fie folosită și în alte țări.

„Cu noua finanțare putem să dezvoltăm ceea ce ne-am propus: o platformă SaaS (Software as a Service) pentru școli, în care acestea să aibă asigurate toate necesitățile de evaluare și testare pe care le au de la clasa I la a XII-a. Asta înseamnă nu doar testele pe care noi le avem acum pe platformă într-o formă foarte accesibilă, dar și teste noi pe care urmează să le punem pe platformă și teste propuse de profesori. Există nevoia ca profesorii să utilizeze teste standardizate, fără îndoială”, explică Gabi Bartic.

Brio.ro își propune să extindă până la liceu proiectul de testare cu ajutorul inteligenței artificiale, care funcționează acum pentru clasele I-IV și să îl transforme într-o aplicație internațională de învățare a matematicii. Dacă un copil vrea să învețe fracțiile de pildă, computerul îi generează diferite exerciții cu fracții, fără a le repeta, până când copilul ajunge să răspundă corect la toate întrebările.

„Învățarea e continuă testare. Și aici o să dau un exemplu: Duolingo, care este o aplicație de învățare de limbi străine, este de fapt o aplicație de testare. Fiecare ecran din Duolingo e de fapt un test, cu variante de răspuns.

Acest proiect de AI pe care noi îl avem deja pentru clasele I-IV urmează să îl lansăm pentru clasele V-VIII și, în curând, și pentru liceu. Vrem să îl transformăm într-o aplicație de învățare a matematicii prin testare, cu toate mecanismele de gamificare pe care noi le putem inventa și acea aplicație să o lansăm pe piața externă pentru toți copiii care vor să învețe matematica într-un fel jucăuș. Pentru că matematica e compusă din aceleași „cărămizi” în orice teritoriu”, spune Gabi Bartic.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Elevi în curtea școlii

Ce (mai) înseamnă săptămâna de „școala altfel” pentru elevii români? Dar „săptămâna verde”? Ce ar trebui să însemne ele în mod ideal, dar și în mod concret? Cum ați organiza dvs, stimați cititori, aceste două programe educative pentru elevi? Cum le văd realmente și decidenții politici de azi, din Educație, care le-au moștenit de la cei de ieri? Iată câteva întrebări, pe care se pare că nu ni le punem suficient de serios și responsabil.

Citește mai mult

Dorin Dobrincu

E nevoie de o igienă a democrației. Și ea nu poate fi gândită în afara cunoașterii istoriei. Pentru că, oricât de des ați auzi asta, ideea e totuși adevărată: cine nu învață lecțiile istoriei e condamnat să le repete. Într-un moment ca acesta, în care regimurile autoritare și discursurile radicale sunt în ascensiune peste tot în lume, predarea lucidă a istoriei recente devine esențială. Coordonarea manualului de „Istoria comunismului din România”, introdus ca disciplină obligatorie în 2025, este mai mult decât un proiect editorial — e o încercare de a-i învăța pe tineri libertatea, prin cunoașterea prețului pierderii ei. Istoricul Dorin Dobrincu explică în acest interviu acordat în exclusivitate platformei Republica de ce memoria nu e doar un exercițiu al trecutului, ci o condiție pentru a nu repeta greșelile care au pus în genunchi o societatea întreagă. Care s-a salvat singură, dar cu prețul sângelui.

Citește mai mult

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult