Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

S-a epuizat experimentul social pe copii. Cei care am făcut școală online de 8 săptămâni încoace vedem acum copii din ce în ce mai obosiți, nervoși și neatenți

Elev făcând școala la distanță

Foto: Guliver/ Getty Images

S-a epuizat experimentul social pe copii - ăsta cu învățatul la distanță. Aceia dintre noi care am facut școala online de 8 săptămâni încoace vedem acum copii din ce în ce mai obosiți, nervoși și neatenți. Nu mai merge. Nu mai e randament.

Grădinița și clasele primare atât au avut putere. 2 luni.

Claselor gimnaziale le lipsesc enorm interacțiunea, tranzacția socială, învățarea din oglindirea în ochii celorlalți. Ei mai pot trage o săptămână-două.

Liceenii spun că le e mai greu decât le era la școală. Fiecare prof de pe Zoom dă teme de câte 2 ore. I-au „înfrânt" de tot pe elevi după ce Ministerul a dat-o cu obligația.

Între timp, unii vorbesc despre inechitatea sistemului pentru copiii fără internet, de la țară.

Dar nimeni nu prea vorbește despre inechitatea examenelor de Bac și Capacitate la care vor face față bine și „echitabil" mai mult copiii care au avut bani de meditații în perioada asta.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Valentin check icon
    Şcoala online a avut o perioadă de vrie la început, când nimeni nu să se sincronizeze. Acum lucrurile s-au stabilizat şi vom ajunge la concluzia că e de o mie de ori mai bună decât cea offline. E o concluzie la care au ajuns de ani de zile milioanele de elevi din toată lumea care fac HOMESCHOOLING.

    Povestea cu lipsa socializării e o bazaconie. Comunităţile de homeschooling sunt foarte unite. Audiază lecţii împreună în faţa calculatorului - e drept, nu acum, în plină pandemie - petrec timp împreună, se înscriu la cursuri offline (olărie, pictură, sport), îşi petrec vacanţele împreună etc. Au mai mult timp şi învaţă să şi-l managerieze mult mai bine decât obositorul şcoală-teme-meditaţii-sport etc.

    Modalitatea online eficientizează şi programele, care sunt mult mai suple. E drept că la noi se suplimentează cu meditaţii pentru materiile de examen, dar e posibil ca acest lucru să dispară după reformele care se preconizează.

    Foarte mulţi încep să-şi dea seama de avantalul unei şcoli dacă nu total online, măcar combinat. La fel se va lucra şi la joburi, unde birourile vor deveni nişte hub-uri de socializare şi nu spaţiu de lucru propriu-zise.

    Ceea ce trăim noi acum a fost definit de un sociolog american ca ŞOC AL VIITORULUI. E normal să ne fie frică, dar ar fi anormal să nu valorificăm nişte instrumente pe care tot educaţia ni le-a oferit. Cei care le-au pus la punct tot prin şcoală au trecut.
    • Like 0
    • @ Valentin
      Cu toate astea homeschooling-ul ramane exceptia, nu regula.

      "Audiază lecţii împreună în faţa calculatorului " - si cati pot sa faca asta, la un moment dat? Una e socializarea cu 1-2 persoane, alta e sa fii parte dintr-un colectiv mai mare la scoala, sa interactionezi si cu elevi de alte clase etc.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Cei din sistemul homeschooling o fac de ani de zile. Veţi fi surprins să aflaţi că socializarea cu 4-5 persoane e mult mai eficientă decât cu 30, fie chiar şi 20 în cazul şcolilor particulare. Chiar şi la un job, vei fi în birou cu 2-3 colegi, nu cu 30.
      Sigură că asta nu exclude un grup mai mare. Homeschooling înseamnă cursuri online, dar şi activităţi offline cum ar fi vizitare de muzee, cursuri etc.
      Nu mai există gălăgia infernală din clase, alergatul şi izbitul pe coridoare etc.
      Părinţii au înţeles acum că timpul liber e important şi văd - chiar după o perioadă de început mai agitată - că şcoala online aduce beneficii.
      Chiar şi faptul că ora de trezire este la 8:30 în loc de 6:30 devine important, ca să nu mai vorbim de timpul care se pierdea pe drum, între meditaţii etc.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Daca ajungem sa avem nevoie sa eficientizam socializarea... nu-i de bine.

      "Părinţii au înţeles acum că timpul liber e important şi văd - chiar după o perioadă de început mai agitată - că şcoala online aduce beneficii." - din nou, nu asta pare sa fie concluzia autoarei articolului. Si nu stiu de unde constatati dvs. ca majoritatea parintilor ar fi ajuns la concluzia asta, mai ales ca nici n-avem date legate de cati copii au putut participa macar la scoala online in perioada asta.

      "timpul care se pierdea pe drum, între meditaţii etc." - din nou, nici meditatiile nu sunt obligatorii, iar in mediul urban nu stiu cat e nevoie sa se piarda timp in trafic (iar in cel rural par sa fie cele mai mari probleme legate de lipsa participarii la scoala online din lipsa de resurse - adica acolo unde ar ajuta cel mai mult din punctul asta de vedere se poate aplica cel mai putin).
      • Like 2
  • Teodora check icon
    Orele online nu sunt mai obositoare decât cele clasice, nu au de ce să fie. Teme multe dau unii profesori, nu toti, ca întotdeauna. În plus, a dispărut presiunea notei, ar trebui să fie mai relaxați.
    S-au făcut meditatii în perioada asta? Eu stiam ca nu, e izolare doar.
    • Like 0
    • @ Teodora
      Valentin check icon
      Bănuiesc că se fac. Şi se fac mult mai simplu, pentru că sunt online. Nu mai pierzi timpul cu masa în fugă, săritul în maşină şi hop la meditaţie! Acum managementul timpului e mult mai bun.
      • Like 0
    • @ Valentin
      Meditatiile nu sunt obligatorii. Daca e vorba de scoala generala nu ai totdeauna nevoie de masina (vorbind de mediul urban cel putin, in cel rural e cu totul alta poveste). Poti sa iti gestionezi timpul foarte bine fie ca e vorba de scoala online sau nu.
      • Like 2
  • Valentin check icon
    Şcoala online n-ar creşte presiunea pe elev pentru că inevitabil ar duce la restructurarea programelor şcolare. Poate că nu imediat, dar ar duce clar. Ar permite atât specializarea cât şi o cultură GENERALĂ - a se căuta în DEX termenul de GENERAL, opus celui de SPECIALIZAT - şi nu paliere înguste pe care mulţi nu le vor folosi niciodată.

    De exemplu ar face o diferenţă clară între fizica FENOMENOLOGICĂ - zona cea mai deficitară din învăţământul nostru - şi cea APLICATĂ. În prezent, zona fenomenologocă - fizica povestită şi înţeleasă - e restrânsă grosolan datorită părţii de aplicabilitate. Mai corect spus la noi 10% sunt povestire/înţelegere şi 90% sunt exerciţii pe care mulţi le învăţă mecanic, fără să le folosească vreodată. Restul sistemelor acordă 100% părţii fenomenologice şi lasă partea aplicată pe un palier opţional, pentru cei care simt vocaţia.

    Învăţământul online ar permite şi alegerea între zonele de cultură generală - ex. chimie de cultură generală - şi cele specializate (exerciţiile care ne dădeau coşmaruri în şcoală). Fiecare ar opta pentru zona pe care o preferă.

    E clar că experienţa online - care a avut loc global - va fi valorificată cumva. În plus, cred că foarte mulţi vor opta pentru fenomenul Homeschooling, care permite mai mult timp liber.
    • Like 0
    • @ Valentin
      Cultura generala se face astazi la scoala. Nu vad de ce ar trebui schimbata programa.

      "De exemplu ar face o diferenţă clară între fizica FENOMENOLOGICĂ - zona cea mai deficitară din învăţământul nostru - şi cea APLICATĂ." - de ce, doar pentru ca e online?

      " Mai corect spus la noi 10% sunt povestire/înţelegere şi 90% sunt exerciţii pe care mulţi le învăţă mecanic, fără să le folosească vreodată." - intelegerea si exercitiile nu sunt separate. Fara exercitii nu intelegi. Poti sa ai impresia ca ai inteles, dar pana nu pui mana sa rezolvi niste exercitii te imbeti cu apa rece.

      "Învăţământul online ar permite şi alegerea între zonele de cultură generală " - din nou, de ce, doar pentru ca e online?
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      În alte ţări da, la noi nu.

      E adevărat, dar înţelesul e un act voluntar. Dacă eşti OBLIGAT să înţelegi, atunci vei stoca totul în memoria temprorară şi vei evacua tot ce nu te interesează imediat ce vei ieşi pe uşa şcolii pentru ultima dată.

      În plus nu te îmbeţi deloc cu apă rece. Pur şi simplu zona respectivă nu intră în aria ta de interes.

      Ai o viziune generală asupra chimiei şi nu mai poţi încropi o boabă din exerciţiile făcute în şcoală. Şi?

      Poţi urmări un documentar pe teme de chimie şi fizică foarte lejer, înţelegând fix ce trebuie să înţelegi pentru cultura ta generală. Restul e specializare şi uiţi imediat ce te lasă în pace sistemul mioritic.
      • Like 0
    • @ Valentin
      "Dacă eşti OBLIGAT să înţelegi" - nu esti obligat. Poti sa inveti si sa intelegi de 7, nu de 10, fara cine stie ce efort.

      "În plus nu te îmbeţi deloc cu apă rece." - indiferent de gradul de interes, daca ai impresia ca intelegi ceva la materiile exacte fara exercitiu, te fix imbeti cu apa rece. Mate, fizica, chimie, astea se inteleg prin exercitiu. Nu te intereseaza, nu esti obligat sa mergi la un liceu de profil real.

      "Ai o viziune generală asupra chimiei şi nu mai poţi încropi o boabă din exerciţiile făcute în şcoală. Şi? " - e o pierdere de timp. Materiile exacte se fac prin exercitiu. Entertainment a la Doscovery Channel sau youtube se poate urmari acasa, la scoala e normal sa se lucreze corect, prin exercitiu, acolo unde este cazul.
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Nu ştiu dacă sunteţi la curent cu ultimele evenimente în materie de educaţie, dar se pare că media generală va conta 100%!!!!!
      Adică se discută înlocuirea evaluării naţionale cu media generală. Nu e stabilit nimic, dar deja părinţii iau atitudine.

      Dacă vă referiţi la esenţa chimiei/fizicii/matematicii aunci e necesar exerciţiul. Ca să înţelegi în esenţă pictura trebuie să pictezi ore în şir, de dimineaţa până seara, cu sudoare şi perseverenţă. Va trebui să faci câteva zeci de tablouri pe lună, altfel vei rămâne doar cu o înţelegere de suprafaţă.

      Problema e dacă ne interesează esenţa picturii/fizicii/matematicii sau doar partea de suprafaţă, care popular se numeşte CULTURĂ GENERALĂ.

      Pe mine mă interesează doar partea de cultură generală. Nu sunt interesat să-mi umplu camera de vopseluri şi pânze ca să înţeleg esenţa picturii şi nici n-am fost interesat să descifrez esenţa fizicii. Am fost doar obligat.

      Cultura generală poate fi entertainment dacă doriţi, dar rămâne cultură generală. Este ceea ce se face în alte sisteme - mai puţin al nostru - în şcoala GENERALĂ.
      • Like 0
    • @ Valentin
      "Nu ştiu dacă sunteţi la curent cu ultimele evenimente în materie de educaţie, dar se pare că media generală va conta 100%!!!!! - poate acum, in situatie exceptionala de pandemie, daca nu se gaseste o solutie mai buna intre timp. Tot nu vad problema: daca esti de 7, OK, esti de 7.

      "Dacă vă referiţi la esenţa chimiei/fizicii/matematicii aunci e necesar exerciţiul." - vorbesc de ORICE din mate/fizica/chimie. Ce se face azi in scoala la materiile astea deja este doar ceva de suprafata, dar facut CORECT, cu exercitiile de rigoare. Cultura generala la materiile astea se consolideaza prin exercitiu, pentru ca acea cultura implica si ea intelegere, la un grad adecvat, ca nu cere nimeni performante de facultate.

      "Este ceea ce se face în alte sisteme - mai puţin al nostru " - nu in toate sistemele se preda cum vreti dvs. Deschideti o carte de mate pentru nivel standard de bac international si o sa vedeti - stupoare! - exercitii cu derivate, integrale, sinusuri si cosinusuri. Repet, la nivel standard, cel mai de baza. (puteti cauta daca doriti "oxford ib diploma programme mathematics standard level course companion")
      • Like 2
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Dvs, nu vedeţi problema, dar părinţii o văd: dacă eşti de 7 nimereşti la un liceu de unde poţi sfârşi bătut. Cazurile sunt nenumărate. Cel mai bine ar fi fost ca media generală să nu conteze.

      Dacă eşti de 7 atunci e ok, dar să nu te pedepseacă pentru asta aruncându-te în cine ştie ce fundătură de unde ţi-e groază să te întorci acasă.

      Nu, ceea ce se face astăzi în şcolile româneşti nu este de suprafaţă. Cultura generală e detectabilă prin faptul că e înţeleasă şi reţinută de toată lumea, ori aberaţiile care apar ÎN SISTEMUL NOSTRU (subliniez, ca să nu se uite) nu sunt reţinute şi înţelese nici măcar de adulţi.

      Performanţele de facultate sunt cerute, iar dacă vă uitaţi în bibliografia de admitere veţi vedea că e specificat foarte clar acest lucru.

      Asta nu înseamnă cultură generală, ci admitere de facultate.

      Desigur, aici e o dilemă: cultură generală sau cerinţe de admitere? Normal ar fi fost ca cerinţele de admitere să figureze opţional.
      • Like 0
    • @ Valentin
      "nu vedeţi problema, dar părinţii o văd: dacă eşti de 7 nimereşti la un liceu de unde poţi sfârşi bătut." - nu vad problema cu programa sau sistemul de evaluare, problema e liceul unde poti sfarsi batut. E problema de securitate, poate de colectiv.

      "aruncându-te în cine ştie ce fundătură de unde ţi-e groază să te întorci acasă." - adica orice liceu unde se intra cu 7 e asa? Nu credeti ca insultati totusi cam multi elevi din astfel de licee?

      "Cultura generală e detectabilă prin faptul că e înţeleasă şi reţinută de toată lumea" - nu neaparat. Oriunde s-ar pune standardul vor fi niste persoane care nu vor atinge acel standard.

      "nu sunt reţinute şi înţelese nici măcar de adulţi." - nu sunt aberatii. Demonstrati va rog ca majoritatea adultilor nu inteleg ce se face in scoala astazi si ca daca ar fi macar asa asta ar fi corelata cu programa si nu alti factori.

      "Performanţele de facultate sunt cerute, iar dacă vă uitaţi în bibliografia de admitere veţi vedea că e specificat foarte clar acest lucru." - nu, nu sunt cerute la nivel de liceu. Stiu pentru ca am dat admitere si am si facut facultate pe domeniu real, cunosc bine diferenta. Ce se face in sistemul preuniversitar este de suprafata, dar se face corect, aprofundarea adevarata se face in facultate.

      "Asta nu înseamnă cultură generală, ci admitere de facultate." - daca ai facut un liceu de specialitate, atunci pe materiile de specialitate ai depasit simplul nivel de cultura generala, ceea ce e absolut normal.

      "Normal ar fi fost ca cerinţele de admitere să figureze opţional." - si exact asta sunt. Poti nici sa nu faci o facultate. Poti sa ai doar 10 clase. Nu vrei sa te pregatesti pentru un anume tip de facultate? Nu te duce la un liceu pe tipul acela de specializare.
      • Like 2
  • Invatamantul romanesc, o alta nuca tare a societatii noastre, va foarte greu de spart pentru a-i creste eficienta si orientarea spre nevoile elevilor si studentilor, pentru satisfacerea nevoilor pietei muncii.
    Dupa experienta asta, cursurile on-line ar trebui sa devina o optiune reala in cadrul sistemului public, pentru ca acea minoritate 10 - 20% careia i se potriveste, sa poata beneficia de ea si sa degreveze fizic salile de clasa. Asta ar insemna transparentizare si competitie, elevul din Botosani ar putea sa se inscrie la liceu in Bucuresti sau Cluj, ceea ce ar pune presiune pe profii buni si i-ar devoala pe aia care nu prea au vocatie.
    Examenele on-line ar trebui sa devina o obisnuinta, e ceva normal, cu totii recunoastem cat de mult interactionam asa si ca practic in fiecare zi ne dam micul nostru examen. Utilizarea softurilor antiplagiat nu a omorat inca pe nimeni, examenele pot deci sa includa si texte contributii proprii nu doar teste grila, care oricum in ultima perioada au devenit specialitatea casei in licee si universitati.
    ZIlele trecute am dat o cautare si am gasit o multime de cursuri online la universitatile americane, mai multe decat anul trecut si mai ieftine! Ei intr-acolo se indreapta,
    In mod clar educatia digitala nu va putea inlocui total interactiunea sociala in timpul copilariei si adolescentei, cel putin nu pe parcursul vietilor noastre, socialul ar putea sa fie organizat si incurajat acolo unde digitalul nu are inca posibilitatea ca prin simularea realitatii sa ofere solutii viabile: sport, activitati practice, munci manuale.
    A nu vedea digitalizarea acum ca pe o sansa de modernizare ar fi o enorma greseala, e clar ca epidemii d'astea vor mai fi, iar omenirea oricum se inderepta spre digital: feisbucul pentru comunicare si eficientizarea prin delocalizare la firme.
    Digitalizarea muta efortul de pe prof pe elev si implicit pe familie, proful isi spune povestea, pune la dispozitie continutul, raspunde intrebarilor pregateste examenul si eventual corecteaza testele/continutul. Elevul se poate pregati in ritmul lui, poate urmari cursurile dupa programul lui, iar la examen, ca gest de constiinta, sau prin grija parintilor /a unui apartinator responsabil, poate fi singur, cu ce a invatat.
    Familia nu va mai putea "parca" elevul la scoala, eventual suplimentata cu afterschool unde primeste si mancare. S-ar responsabiliza dincolo de comparatiile absente intre notele clasei si ar trebui sa se implice pentru a nu pierde copilul prin meandrele internetului si a jocurilor pe calculator. Dar asta ar insemna ca un parinte sa stea acasa cu cei mici, iar veniturile familiei sa scada.... Asta ne duce cu gandul ca digitalizarea ar putea deveni efectiva doar odata cu varsta, prin mutarea unei parti a responsabilitatii pe copil. Cresa a fost inventata tocmai pentru ca parintii sa poata merge la munca...
    Digitalizarea educatiei ar putea creste eficienta invatarii, ar putea reduce cheltuielile statului cu sistemul ineficient, dar ar creste presiunea pe elev si pe familia acestuia, cu efect in termen lung pe natalitate. Digitalizarea ar putea fi asadar o optiune inteligenta doar pentru licee si universitati. In rest, la cei mai mici doar ca si antrenament, pregatire pentru ceea ce va urma.
    Desfiintarea scolilor profesionale a fost cea mai mare porcarie pe care o putea imagina un rector de universitate pentru a-si mentine numarul de studenti si salariile colegilor profi univi, pe seama prabusirii calitatii invatamantului universitar. Rusine!
    • Like 1
  • Valentin check icon
    Pentru cei care au văzut cum funcţionează şcoala online lucrurile stau cu totul altfel. Primele două săptămâni au fost un dezastru total, dar între timp lucrurile s-au mai aşezat. Adevărat, cei mici sunt mult mai liniştiţi. E posibil ca acele concluzii apocaliptice care împânzesc internetul să dateze încă din perioada de început a şcolii online, dar în momentul de faţă nu văd probleme.

    Puştii încep în principiu de la 10 şi au timp să doarmă berechet. Chiar şi cei cu maşină la scară aveau probleme să se trezească la 6:30 pentru ca la 7 să fie pe bancheta din spate; de cei care luau transportul în comun nici nu mai vorbesc.
    Acum scularea e pe la 9:30, urmată de un mic dejun vesel cu familia şi la 10 trecute fix - vorba lui nenea Iancu - hop şi bâzâiala educativă despre alchene, cosinusi şi metatexte literare.

    Partea mai interesantă e că după aşa-zisa educaţie mioritică te poţi înscrie pe site-uri unde poţi învăţa lucruri cu adevărat utile: programare, Web Design, modelare 3D, tehnoredactare computerizată, limbi străine, public speaking etc.
    Ai mai mult timp pentru cursuri care îţi vor fi cu adevărat utile în viaţă şi eşti mult mai odihnit. Nu te mai cerţi cu Vasilică, nu-ţi mai aruncă Goergică cu penarul în cap, nu mai faci 2 ore până acasă pe arşiţă, ploaie sau zăpadă.

    Şcoala online are multe beneficii. Îţi oferă mult mai mult timp pentru tine şi ai opţiuni pe care sistemul de învăţământ nu ţi le poate oferi.
    • Like 0
    • @ Valentin
      "Primele două săptămâni au fost un dezastru total, dar între timp lucrurile s-au mai aşezat." - interesant, nu asta pare sa fie parerea autoarei.

      "Partea mai interesantă e că după aşa-zisa educaţie mioritică te poţi înscrie pe site-uri unde poţi învăţa lucruri cu adevărat utile: programare, Web Design, modelare 3D, tehnoredactare computerizată, limbi străine, public speaking etc." - da, astea se fac si in unele scoli de stat, acolo unde sunt resurse. Nu ca ce se face in rest nu ar fi util, chiar daca nu va place dvs.. In plus site-urile acelea puteau fi vizualizate si pana acum. Plus tutoriale pe youtube.
      • Like 0
    • @ Jonn Jonzz
      Valentin check icon
      Este părerea autoarei, dar părerea autoarei e discutabilă. De fapt ăsta este şi scopul articolului: de a invita la o discuţie.

      Se fac opţional în unele şcoli de stat şi în limita timpului.

      Am senzaţia că vă lipseşte înţelegerea concretă a fenomenului. Trezit la 6, ore pe drum, venit acasă, înfulecat în grabă şi tona de lecţii pentru a doua zi.

      Aveţi senzaţia că la 8-14 ani poţi rămâne fresh cu un asemena program?

      Sincer să fiu mă bucur că PĂRINŢII ÎNCEP SĂ VADĂ, pentru că au acces direct la procesul de învăţare. Frăsuiala infernală a încetat, după cum a încetat şi trezitul devreme ori dormitul cu ochii deschişi.

      Şi tare mă bucur că PĂRINŢII VĂD şi PĂRINŢII CER. Virusul acesta va grăbi multe schimbări. Deja vorbim de materii care se vor elimina din curriculum sau care se vor contopi.

      Se pare că literatura nu va mai fi subiect de examen la evaluare, ci doar gramatica şi comunicarea (text la prima vedere).

      Adio comentarii literare greţoase!!!! Hip, hip, ura! Vor rămâne în programă, dar mai la o parte, căci accentul va cădea pe ce se dă la examen.

      Lucrurile se schimbă. Se schimbă chiar mai repede decât mi-am imaginat.
      • Like 0
    • @ Valentin
      A, OK, cand ne convine parerea e profesoara, e experta si stie ea mai bine, cand nu ne convine, e discutabila.

      "Am senzaţia că vă lipseşte înţelegerea concretă a fenomenului. Trezit la 6, ore pe drum, venit acasă, înfulecat în grabă şi tona de lecţii pentru a doua zi." - nu vad de unde rezulta ca asta ar fi cazul general si nu exceptia. De asemenea nu stiu in ce masura programul descris, cel cu orele pe drum este rezultatul necesitatii sau al parintilor care au vrut scoala X la distanta mare de casa in loc sa aleaga scoala mai apropiata de casa. "Tona" de lectii depinde in primul rand de prof si in al doilea rand de modul in care elevul isi gestioneaza timpul. Plus ce alte activitati au pus parintii in capul copilului (cunosc cazuri de parinti care se plang tot asa de "tona" de teme dar... balet, tenis, pian, karate etc etc.).

      "Aveţi senzaţia că la 8-14 ani poţi rămâne fresh cu un asemena program?" - in primul rand am senzatia ca un asemenea program nu e necesar. In al doilea rand "tona" de teme aveam si eu (da, stiu cat se da azi si cat aveam eu) plus pregatire in plus pentru olimpiade si da, eram fresh pe tot parcursul anului cu note foarte bune. Pot toti? Poate da, poate nu, cert e ca 5 nu se ia cu mare dificultate.

      "Sincer să fiu mă bucur că PĂRINŢII ÎNCEP SĂ VADĂ, pentru că au acces direct la procesul de învăţare. " - adica pana acum nu stiau? Le ascundea cineva ce se face la scoala? Nu existau sedinte cu parintii, nu discutau cu proprii copii?

      "Deja vorbim de materii care se vor elimina din curriculum sau care se vor contopi." - de unde rezulta asta?

      "căci accentul va cădea pe ce se dă la examen." - adica si comentarii, printre altele. N-am vazut pana acum un anunt legat de schimbari in acest sens, nu ca ar fi vreun motiv sa se faca. Analiza literara nu e ceva gretos, e ceva logic, este un exercitiu de argumentare si de dezvoltare a vocabularului, unul bun cand este facut corect.

      "Lucrurile se schimbă." - in afara de niste masuri exceptionale pentru situatia actuala ce se schimba mai exact pe termen lung si de unde rezulta asta? Ce ordonanta sau lege s-a dat pana acum care sa descrie schimbari pe termen lung de tipul celor pe care le-ati mentionat?
      • Like 2
  • Unde va gaseste, frate?
    • Like 1
  • Zic sa ii ducem la scoala cu orice pret, indiferent dacă mama are diabet si poate le moare, profa poate are diabet si poate le moare. La noi la clasă sunt bine merci copiii cu scoala online, cu tot cu sesiuni online si cu teme (scoala de stat care nu este "de fițe") si ce să vezi, au mai mult timp decat inainte. La unele cursuri, de exemplu la limbi străine, ne gandim să rămânem online. Dar cred ca problema e ca scolile private s-ar putea sa piarda bani așa.
    • Like 0
    • @ Cristina Maria Frasineanu
      Valentin check icon
      Exact, e clar că au mai mult timp şi sunt mult mai odihniţi. În rest nu e obligatoriu ca privaţii să piardă bani. Pot trece pe Homeschooling, un sistem foarte popular în multe ţări. Există şi la noi comunităţi de Homeschooling şi o duc mult mai bine ca şcolile clasice.
      • Like 0
  • Pot să vă scriu ce observ la fiul meu, decand își face temele prin acest sistem de predare ce se vrea inovator dar în fapt este la stadiul de pionierat.

    Nu de puține ori am surprins pe celelalte imagini cum fetele manaca pui shaghai în fața camerelor ceea ce mă duce la gândul că lipsa de respect la adresa carelor didactice este la ea acasă.

    La fiecare lecție dacă avem din cei 20 de copii, 6 prezenți și din cei șase maxim patru se afișează și vizual pe platformă. Sunt prezenți doar vocal cu toate că profesorii se văd și își respectă orele ca la carte.

    Pe cel mic nu de puține ori l-am surprins cu browserul deschis în timpul orei iar când i-am atras atenția, s-a arătat contrariat de parcă aș fi dorit să îi schimb un obicei deja format.

    Oricum, atenția lui este anormal de distrasă de ce poate face atunci când nu prezintă interes subiectul și nu este un caz singular din ce am înțeles din discuțiile purtate pe diverse medii sociale.

    Sunt obosiți și poate că este așa dar noi cum eram?

    Mai ales că nu avem avantajele care le au piticii astăzi. Era scuzabil să prezinți un dezinteres față de scoală și profesori?

    Era admisibil ca părintele în loc să corecteze comportamentul copilului la sugestia cadrelor didactice, să devina un apărător al unui viitor bazat pe pile, cunoștinte și relații?

    Este normal să adaptăm sistemul de învățământ după fața și credința fiecărui ministru în parte, fară a păstra bazele ce le-au făcut în anii, precedenți?

    În mare este o întreagă nebunie girată de stat, în care fiecare poate face ce dorește, pe unicul considerent că, este libertate.

    • Like 1
  • Mai asteptați o vreme. Vom Învața de le copii cum se poate optimiza scoala online și care sunt modalitățile de socoalizare și interacțiune. Orice am face noi, adulții ca să oprim avântul acestui fel de comunicare și învățare, nu vom reuși. E lupta viitorului cu vechiul. Mai bine ne adaptăm să putem opri exagerările.
    • Like 0
  • Aceasta este o abordare de tip "post hoc ergo propter hoc". Dacă sunt obosiți, nervoși și neatenți din cauză că nu mai pot ieși la joacă?
    • Like 0
    • @ Gheorghe Burz
      Valentin check icon
      În mod evident da, pentru că jocul implică MIŞCARE FIZICĂ în aer liber. Organismul - în special cel al copiilor - are o inteligenţă proprie, care trimite semnale atunci când muşchii au nevoie de mişcare. Evident, acest fenomen scade (adulţii se mişcă mult mai puţin), însă pentru cei mici mişcare de tip joc devine esenţială pentru o dezvoltare armonioasă.
      Neatenţia şi nervozitatea sunt semnale că muşchii nu se mişcă suficient, în special mişcare în aer liber.

      MENS SANA IN CORPORE SANO.
      • Like 0


Îți recomandăm

iziBAC

„Am primit mesaje după ultima sesiune de Bac, pe unul dintre ele chiar l-am postat. Era o fată care nu a putut să se pregătească pentru biologie și a învățat la această materie doar cu iziBAC și în contextul acesta a luat 9.20”, povestește Adrian Stratulat.

Citește mai mult

RacketPal

„Două luni am făcut research, am vorbit cu peste 500 de oameni. I-am găsit pe grupuri de Facebook, m-am dus la terenuri. Am făcut un sondaj și peste 70% aveau aceeași problemă ca și noi”, spune unul dintre fondatori.

Citește mai mult