Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Sens giratoriu suspendat, pasaje subterane și centuri ocolitoare de milioane de euro pe Valea Prahovei. Animație grafică, în „regia” Ministerului Transporturilor

sens giratoriu suspendat

Foto: captură video

Un sens giratoriu suspendat ar urma să fie construit pe Valea Prahovei, pe DN1, la intersecția cu DN73A, Predeal - Râșnov. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a făcut publice primele modelări cu investiția estimată la aproximativ 132,5 milioane de lei. 

„În Comisia Tehnico – Economică a Ministerului Transporturilor, am aprobat indicatorii pentru pasajul rutier, care va fi realizat la intersecția DN1 cu DN73A. Este vorba despre realizarea unui sens giratoriu suspendat, cu patru accese, poziționat deasupra intersecției existente. Din sensul giratoriu intra/se desprind 4 rampe care asigură fluidizarea traficului ce vine dinspre București/Brașov și se deplasează spre Brașov/Râșnov, respectiv rampa 1 București – Brașov, rampa 2 Brașov – București, rampa 3 București – Râșnov / Râșnov – București și rampa 4 spre Brașov", a scris secretarul de stat pe pagina sa de Facebook. 

Demnitarul nu a precizat data la care ar urma să înceapă lucrările, dar a menționat că acestea vor dura 30 de luni.

Sensul giratoriu suspendat va avea o structură de rezistență de tip circular, continuă pe 6 pile, dispuse radial. Cele 6 deschideri vor avea tabliere cu structură mixtă oțel-beton. În sensul giratoriu circulația se va desfășura pe 2 benzi. Raza externă a sensului giratoriu va fi de 35 metri, iar raza internă de 21,8 metri. Gabaritul de liberă trecere pe sub sensul giratoriu va fi de 5 metri. Finanțarea va fi realizată din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor.

Foto: captură video

Imaginile au stârnit zeci de comentarii din partea utilizatorilor rețelei sociale. Unii îl felicită pe demnitarul de la Transporturi, în timp ce alții își arată dezaprobarea: „Prietene vechi nu puteai, frate, să vii mai devreme la minister?” „Nu poți face drumuri cu o bandă pe sens și să speri că vei rezolva problema traficului într-o zonă aglomerată, acel pasaj va fi inutil”, „Ce intersectie megalomanică, acolo niciodată nu erau ambuteiaje”, „În loc să urgenteze realizarea autostrăzii, încearcă să ne ducă cu zăhărelul, prezentându-ne proiectul ăsta.” „Nu cred că prindem noi să circulăm pe așa ceva în următorii 10 ani...Randarea e foarte faină însă.” 

De altfel, mai multe proiecte de centuri ocolitoare și pasaje, în zona stațiunilor Azuga, Bușteni, Comarnic, Predeal și Sinaia, aflate în stadiu de analiză tehnică, urmează să fie discutate în Comisia de specialitate a Ministerului Transporturilor, potrivit ȘtirileProTV.

Investițiile ar urma să fluidizeze traficul pe DN1 și vor ajuta și la preluarea traficului de pe viitoarea autostradă Comarnic Brașov, una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România.

Un pasaj rutier subteran, care va fi construit la intrarea în stațiunea Azuga, va costa aproximativ 5 milioane de euro. În zona Sinaia ar urma să se construiască două pasaje supraterane, cu câte o bandă pe sens. Pasajul din zona de sud a stațiunii, lung de o jumătate de kilometru, are un cost estimat la 10 milioane de euro. 

Totodată, Consiliul județean Prahova a pus pe hârtie și centurile ocolitoare ale orașelor Comarnic, Azuga și Buşteni. Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova, estimează că lucrările vor începe anul viitor și vor fi gata în 2024.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Înţeleg că la capătul dinspre Bucureşti, minunăţia asta dă în preajma spitalului ăla cu trei corpuri pe care l-au "moşit" Firea şi cu Tudorache în sect 1. Cred că un cosmodrom ne mai lipseşte!
    • Like 0
  • Cred ca, toate aceste ,,vise,, ar fi fost posibil sa devina realitate , doar sub conducerea si gandirea Domnului Catalin Drula , Mare pierdere pentru , acest sector al Economiei romanesti !
    • Like 0
  • Nume check icon
    In 30 de ani nu s-a fact mai nimic pe aceasta ruta. Sper sa mai prind încă 30 de ani ca măcar se merg ca pasager ca de șofat nici vorba atunci:)
    • Like 0
  • Alex Mag check icon
    Felicitări soluționării tehnice adaptate la teren a acestui nod rutier.
    Interesant este faptul ca porțiunea de pasaj suspendat este protejata de împrejmuire de 3 m. inaltime împotriva accesului animalelor iar cand ajunge la nivelul solului acesta împrejmuire nu mai exista.
    Daca discutam de un parapet de protecție ca sa nu cada persoanele in „hau” unul de 1 m. inaltime este suficient.
    • Like 0
  • Animaţia este bună, n-am ce zice. Păcat că autostrăzile nu se pot construi, în teren, tot cu CGI... i-am umple de invidie pe japonezi! :))
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult