Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Sorin Cîmpeanu apără propunerea de a organiza admitere separată la colegii și se declară adeptul sistemului promovat de un liceu privat axat pe pregătirea de olimpici

Sorin Cîmpeanu/ Foto: inquam Photos

Una dintre cele mai controversate propuneri din proiectul noii legi a educație este aceea de a le permite colegiilor naționale să își organizeze propria admitere. Într-un sistem de învățământ caracterizat prin inechitate și obsesia exceptionalității, care ignoră de-a dreptul nevoile marii mase de elevi, există temerea că măsura va la adâncirea clivajului care există deja în educație. Recent a fost inițiată o petiție împotriva admiterii separate la colegii, semnată deja de peste 2.000 de părinți.

Invitat în emisiunea „În fața ta”, de la Digi24, ministrul Sorin Cîmpeanu a apărat propunerea și s-a declarat adeptul sistemului promovat de un liceu privat, care se axează pe atragerea de elevi cu rezultate excepționale și pe pregătirea lor pentru olimpiade. 

Cîmpeanu consideră că majoritatea colegiilor de elită au pretenția să primească elite deja formate „pe bună dreptate”. 

El le transmite părinților care nu sunt de acord cu examenul separat de admitere „să se uite cu atenție la modelul ICHB care a dat 5 componenți din 6 în lotul de matematică, a dat patru componenți din 5 din lotul de fizică și a obținut numărul 2 mondial și numărul 1 detașat în Europa. Care e o școală privată, care pe acești copii nu-i pune să plătească taxă, care adună acești copii de la toate școlile gimnaziale din țară, le oferă condiții și obține performanță cu ei. Iată că este posibil să obții performanță cu copii care au făcut învățământul gimnazial, la matematică au fost cei mai mulți clasa a X-a, clasa a XI-a, abia dacă au făcut un an de pregătire în liceul acesta. Restul se datorează pregătirii din sistemul de învățământ de stat. 

Le mai spun că noi suntem datori să susținem în egală măsură echitatea și performanța. Iar performanța se poate face în aceste colegii naționale. Este o cerere de peste 15 ani de a-și selecta propriii copii, este o cerere bazată pe ratele de promovare de 99-100% la examenele naționale, este o cerere bazată pe toată calitatea actului educațional, care trebuie să fie valorificată exact pe modelul de la ICHB”, a declarat Cîmpeanu.

Acesta a afirmat că subiectele nu vor fi făcute de către profesorii din colegii și că institutele Academiei Române, dar și Societatea Română de Matematică și-au arătat disponibilitatea de a participa la crearea lor. Ministrul Educației a susținut că „trebuie să dispară îngrijorarea părinților” că elevii vor trebui să facă meditații cu anumiți profesori pentru a promova examenul de admitere. Totodată, a vorbit despre posibilitatea existenței unui subiect comun pentru toate colegiile naționale sau pentru colegiile dintr-o anumită regiune.

„Dacă se unesc toate cele 211 colegii naționale înseamnă că vom avea un set de subiecte în care nu vom mai avea abordarea pe care trebuie să o avem la evaluare - pentru nota 5, subiecte ușoare, subiecte medii pentru nota 8 și subiecte dificile pentru 9. 

La colegiile naționale vor fi aceleași discipline, doar că nu sunt interesate de subiectele foarte ușoare și toate subiectele vor fi cu dificultate medie și ridicată. Subiecte care să fie făcute inclusiv la nivel național, luăm în considerare, dacă asta va fi cererea din partea colegiilor naționale. Domn'e, noi toți vrem și vrem să ne ajutați să avem un set de subiecte. Dacă vor fi grupuri de colegii naționale grupate geografic sau pe nu știu ce criterii sau pe specific - colegii naționale pedagogice, suntem deschiși la toate aceste variante. Oricum îngrijorarea asta trebuie să dispară. Că vor fi elevi privilegiați pentru că fac meditații cu profesorii dintr-o anumită școală”, a spus Cîmpeanu.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • "Totodată, a vorbit despre posibilitatea existenței unui subiect comun pentru toate colegiile naționale sau pentru colegiile dintr-o anumită regiune." - pai daca tot facem subiect unic de admitere pentru colegii, de ce nu aducem testarea nationala la standarde normale?!

    "Dacă vor fi grupuri de colegii naționale grupate geografic sau pe nu știu ce criterii sau pe specific - colegii naționale pedagogice, suntem deschiși la toate aceste variante. Oricum îngrijorarea asta trebuie să dispară." - pai sigur ca da, mai schimbam si mai complicam nitel aiurea modul de examinare. Bravo nea' Sorine, n-am ce zice.
    • Like 0
  • AB check icon
    Afirmații fără argumente.
    Este necesar ca personalitatea reprezentativă a Academiei Române să răspundă la câteva întrebări: De ce ?, Pentru cine ?, Încotro ?
    Până la răspuns, respectul rămâne în suspans.
    • Like 0


Îți recomandăm

Angajat dându-și demisia

Atunci când vorbim despre costul pierderii unui angajat, avem două categorii de costuri: există costurile hard, respectiv costurile soft. Costurile hard sunt în general cele care se referă la cheltuieli vizibile, directe și tangibile, lucruri care se pot măsura material foarte ușor, lucruri pe care le identificăm cu toții foarte ușor. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

e.on - energie

În viața de zi cu zi, când spunem energie, ne referim la lucrurile mici pe care le facem în mod uzual, fie că aprindem un bec, deschidem televizorul, gătim sau dăm drumul la centrală pentru a ne încălzi. Aceste acțiuni au devenit atât de uzuale, încât nu mai stăm să ne gândim cum a fost produsă energia respectivă - dacă vorbim despre energia electrică - sau de unde provine ea - dacă vorbim despre gazele naturale.

Citește mai mult