
(Foto: Inquam Photos / Octav Ganea)
M-am gândit mult dacă să-mi exprim public opțiunea față de referendumul pentru familie. Am remarcat o polarizare foarte contondentă, mai ceva ca la alegerile în care se luptau feseniștii cu țărăniștii. Au apărut brusc dușmănii și învrăjbiri cu care nu m-am mai întâlnit și mă întebam dacă nu e mai bine să stau deoparte, oricum nefiind foarte pasionat de subiect. Dar, pe de altă parte, cred necondiționat în exercitarea democrației și asta înseamnă participare la dezbaterile cetății. Cu un vot sau măcar cu o părere. Sau cu un nonvot, care în acest caz nu e o abandonare de opțiune, explic mai târziu.
Așadar, m-am pus pe evaluat referendumul. Întâi de toate, am ghinionul să fi trăit destul de mult în epoca ceaușistă și am rămas cu un reflex de respingere pentru orice demers al puterii de a face bine oamenilor. Și, vă rog, nu-mi spuneți că este o inițiativă populară a 3 milioane de cetățeni. Adică da, este, dar fără vehiculul puterii nu ajungea nici în Parcul Izvor, d-apoi să fie votată în Palatul Parlamentului. Nu vă supărați, dar nu voi continua să argumentez teza asta în registrul naivilor. Cert este că interesele puterii sunt dincolo de chestiunea în sine.
Mi-am pus, totuși, problema dacă să susțin această schimbare a Constituției. Și au început să curgă întrebările. Cine ar trebui să meargă să decidă un anumit format al familiei? Am făcut noi, în primul rând, tot ce ne-a stat în putință să avem propria noastră familie armonioasă, cu valori tradiționale? Am avut noi grijă să ne creștem copiii în morala creștină zi de zi, nu doar la ședințele cu părinții? Am luat întotdeauna cele mai bune decizii să ne păstrăm familia fericită, să nu o destrămăm, să nu o expunem încercărilor? Este așadar, familia fiecăruia un model demn de pus în rama Constituției? Garantează familia tradițională formarea sănătoasă moral, intelectual a copiilor? Familia unisex duce negreșit la distrugerea personalității, a caracterului copiilor și la eșuarea lor în viață? Cine poate răspunde cu DA la toate întrebările astea, apoi să meargă să și voteze cu DA că pentru el e organizat referendumul. Eu nu mă calific.
Ies la iveală acum sumedenie de ipocriți, care propovăduiesc familia tradițională, fără să se uite mai întâi în casa lor. Adică, decid și protagoniștii știrilor de la ora 5 care vor merge să voteze cu ”da” după ce și-au bătut tradițional nevasta. Și cei care-și trimit tradițional copiii la muncă, sau chiar la produs, în loc să-i lase la școală. Și când spun tradițional, nu este în răspăr. Chiar așa e tradiția, mai ales în straturile societății cu mare potențial de prezență la vot. Iar ipocriții supremi sunt liderii puterii actuale, unul însurat de cinci ori, iar altul divorțat și trăind în ”necinste” cu o copilă. Vrednic este!
După această scanare de ansamblu am hotărât că neprezentarea la vot este decizia potrivită. Și nu este deloc din filmul „Mă piș pe el de vot”. Este un calcul strategic. Nu înseamnă că, dacă nu participi acum la vot, nu te interesează, nu te implici. Legea referendumului este, totuși, destul de vigilentă cu schimbările pentru societate. Trebuie să aduni o masă critică, să treci un prag de prezență obligatorie, ca să poți modifica o lege, mai ales Constituția. Or, opțiunea de a nu o schimba se poate exprima și stând deoparte. Aici nu e ca la alegeri politice unde dacă se prezintă trei cetățeni la vot pot să-și aleagă un primar. Cine are opțiunea neprezentării la referendum să nu aibă frica oprobriului. E încă o manipulare ieftină.
Și un final despre inutilitatea schimbării din Constituție. Dacă va scrie acolo că o căsătorie nu se poate lega decât între bărbat și femeie, va împiedica asta minoritățile sexuale să întemeieze familii fără patalama? Și să crească și copii, așa cum o fac deja destui? Asta ca să nu mai punem în discuție și recenta decizie în materie a Curții Constituționale. Mie mi se pare că de acolo a venit deja un mare vot cu NU pentru familia tradițională.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Acum daca ar fi sa iti alegi tara in care sa traiesti si sa iti cresti copii, prin tragere la sorti, din care caciula ai prefera sa tragi un bilet?
Ai un copil fertilizat in vitro?Un popa o sa-ti infieze copilul ( doua femei si un barbat)
Esti divortat? Stai departe. Dupa referendum statul nu va recunoaste divortul.
Planul casatoriilor intre homesexuali este unul divin. Dar sustinatorii referendumului sustinuti de moscova sunt impotriva. Prin casatoriile intre homosexuali, din punct de vedere evolutionist, acestia nu se vor mai putea inmulti. Biserica are un plan secret elaborat de grupul de mari "doamne:.
Planul secret nu este amendamentul din constitutie ci legalizarea parteneriatului civil. Si adoptia de catre pedofili a copiilor nascuti din doua mamame si un tata.
Nu e de mirare ca asa a aparut pesta porcina.
Lista grupuului secret:
Andrei Andreicuț
La 25 Martie 2017, mitropolitul Andreicuț a participat la „Marșul pentru viațăˮ, declarând „Dacă toate tinerele familii ar avea măcar câte trei copii: unul pentru tată, unul pentru mamă și unul pentru țară și bisericăˮ. Controversa în jurul acestei declarații constă în faptul că el însuși nu are niciun copil.
Antonie (Leonida) Plămădeală[3] (născut la 17 noiembrie 1926 – decedat la 29 august 2005) – fost înalt ierarh al Bisericii Ortodoxe Române, mitropolit ortodox al Ardealului (1982-2005), membru de onoare al Academiei Române, fost deținut politic, devenit colaborator al Securității.
Calinic Argatul[4] – Arhiepiscop al Argeșului și Muscelului (homosexual; în 2007, a fost deconspirat de C.N.S.A.S. ca fiind colaborator al Securității, încă de pe când era ghid la mănăstirea Căldărușani, dar peste un an a fost reabilitat printr-o decizie definitivă Curții de Apel București)
Casian Crăciun[6] – Arhiepiscop al Dunării de Jos (homosexual, informator al Securității, bate preoții în altar).
A fost ucenic al Mitropolitului Antonie Plămădeală, încă din vremea când acesta era Episcop de Buzău. Vizitator al casei unui preot de la mănăstirea Țigănești, unde se spune că aveau loc adevărate dezmățuri sexuale, de care nu este străin nici actualul Arhimandrit Ioan Justinian Cârstoiu[7], prof. la Facultatea de Teologie din București. Acesta din urmă a fost văzut de nenumărate ori în compania lui Dimitrie Bica alias episcopul (necanonic) Avondios, care, în anul 2002, într-o emisiune televizată, e recunoscut că este homosexual.
Ciprian Spiridon Câmpineanu[9] – Arhiepiscop al Buzăului şi Vrancei, vlăstar al mănăstirii de homosexuali de la Crasna (homosexual, implicat în numeroase[10] scandaluri[11]).
Corneliu Onilă[12] – episcop al Hușilor (homosexual), implicat în cel mai recent scandal de homosexualitate din cadrul Sf. Sinod al B.O.R.
Daniel Ciobotea[13] (cu numele de mirean Dan Ilie Ciobotea) – Patriarh al B.O.R. (bănuit de homosexualitate, mare consumator de whisky, fumător de trabuc, bănuit că este ofițer S.I.E. cu gradul de general, mason de grad 33, protejat de frații de/ cu șorțuleț; are o fată, căsătorită cu băiatul lui Laurențiu Strezea – Mitropolitul Ardealului. B.O.R. și Daniel au fost vehement criticați ca urmare a reacției[14] întârziate și violente în cazul tragediei din clubul „Colectivˮ[15]).
Galaction Stângă[18] – Episcop al Alexandriei şi Teleormanului (iubire mare cu un anume Serafim, diacon, șofer și consilier, și cu Sebastian – starețul de la mânăstirea Pantocrator, jud. Teleorman).
Alt amant al său, un suspect preot cu numele Iliescu Zavate Lucian, poreclit „Popa Oaseˮ (pentru furt de moaște!), izgonit ca escroc din S.U.A. și aciuat în Eparhia Alexandriei şi Teleormanului.
Gherasim Cristea[19] (14 noiembrie 1914 – 9 aprilie 2014 ) – a fost un cleric ortodox român, care, vreme de 30 de ani, a îndeplinit funcția de Episcop titular al Eparhiei Râmnicului și Argeșului.
Într-un interviu acordat în 2006 a afirmat că, în timpul regimului comunist, funcția de stareț[20] presupunea colaborarea cu Securitatea. În același interviu a evocat vizitele pe care Patriarhul Justinian Marina i le făcea Episcopului Iuliu Hossu, pentru a-l convinge să treacă la Biserica Ortodoxă Română.
Gurie Gorjeanul[23] – Episcopul Devei și Hunedoarei, caracterizat ca „O mare Doamnă în viațăˮ!
Ioachim Giosanu[27] – Arhiepiscopul Romanului și Bacăului (bănuit de homosexualitate, batjocorește preoții și canoanele B.O.R., la beție se laudă că are un castel în Franța, unde a și fost cleric și superior al unei mănăstiri ortodoxe).
Irineu Dogaru zis și „Dogărițaˮ – Arhimandrit la biserica de la Cotroceni, supranumit „duhovnicul S.P.P.” (implicat în scandalul[29] de pedofilie[30] cu Doru Iuga, fostul director de la fostul OTV).
Irineu Duvlea[32] (nu face parte din B.O.R.), fost stareț al mănăstirii Sâmbăta, fost Episcop Auxiliar al Episcopiei Ortodoxe Române a Americii (O.C.A.).
A fost scos din rândul clerului de către membrii Sfântului Sinod din America, după ce a fost acuzat, în repetate rânduri, de către românii din Episcopie de „partizanat cu B.O.R.ˮ și că ar avea înclinații homosexuale/ pedofilie[33].
Iustin Hodea Sighețeanul[34] – Episcop al Maramureșului și Sătmarului (homosexual, în facultate era alintat „Fetițaˮ).
Lucian Mic[35] – Episcop al Caransebeșului, fost stareț al mănăstirii Miron, ctitorită de Patriarhul Miron Cristea[36], primul patriarh al B.O.R. Încă de atunci este cunoscută iubirea lui Lucian cu părintele consilier Costică, zis „Chiorulˮ.
Macarie Drăgoi[37] (născut cu numele Marius Dan Drăgoi) – Episcop al Episcopiei Ortodoxe Române a Europei de Nord (sediul la Stockholm) – î
Nestor Vornicescu[40] (1 octombrie 1927 – 17 mai 2000) – Mitropolit al Olteniei (de la 23 aprilie 1978), membru de onoare (1992) al Academiei Române.
Este de notorietate relația homosexuală dintre activul Nestor Vornicescu și pasivul Vincențiu Grifoni – episcop al Sloboziei și Călărașilor, poreclit și „Madam Vornicescuˮ.
Nicodim Munteanu[41] (născut cu numele Nicolae Munteanu, 6 decembrie 1864 – 27 februarie 1948) a fost al doilea patriarh (după Miron Cristea) al Bisericii Ortodoxe Române (30 iunie 1939 – 27 februarie 1948), păstorind până la moarte, membru de onoare al Academiei Române.
A avut neșansa de a fi patriarh numai în timp de dictatură.
Apropiaţii săi au susţinut că a fost asasinat prin otrăvire[42]. Unii spun că rușii i-au scurtat viața.
Nifon Mihăiță[43] – Arhiepiscop al Târgoviștei (homosexual și informator al Securității; a semnat note informative despre Ion Rațiu și Regele Mihai).
A fost racolat ca informator al Securității încă din timpul studiilor universitare, după care a primit diferite misiuni în străinătate, printre care și cea de preot misionar la românii din Canada.
A fost expulzat din Canada, după ce a fost dovedit că era omul Securității.
Din anul 1986 este Episcop Vicar Patriarhal, Secretar al Sfântului Sinod, Relații externe bisericești timp de opt ani. În urma aventurilor sale a fost supranumit și „Madam Panăˮ, după numele unuia dintre amanții săi (preot).
Paisie Lugojanul[46] (nume real: Ioan Gheorghe) – Episcop Vicar al Arhiepiscopiei Timişoarei, bănuit de homosexualitate, implicat într-un scandal uriaș cu fonduri europene.
Serafim Joantă[49] – Mitropolitul Ortodox Român al Germaniei, Europei Centrale și de Nord.
După absolvirea liceului a urmat (1970-1974) studii teologice la Institutul Teologic din Sibiu. Mai inainte trecuse printr-un institut de învățământ superior tehnic, de unde s-a retras din motive legate de viața sa personală. Înainte de înscrierea la studiile telogice, Joantă a fost internat la Spitalul de Neuropsihiatrie din Brașov, unde i s-a diagnosticat o formă gravă de schizofrenie și labilitate psihică, care se manifestau mai ales în timpul Sfintei Liturghii, când făcea spume la colțurile gurii și crize… mistice.
Teoctist Arăpașu[55] (cu numele de mirean Toader Arăpașu, născut la 7 februarie 1915, Tocileni, județul Botoșani, decedat la 30 iulie 2007, București – vezi aici) – fost Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române între anii 1986-2007, considerat „(…) omul de curte al Ceaușeștilor, cu deosebire al ei, care semnase fără crâcnire demolarea tuturor bisericilor existente la vedere (…).ˮ[56]
Preotul prof. Ion Buga[57] scrie despre el „Cu adevărat despre acest camelon politic fără niciun scrupul, s-ar putea spune ca și despre Talleyrand: «Cum să nu fie omul acesta atât de bogat dacă a vândut pe toți care l-au cumpărat!».ˮ
Conform unui raport al Securității din 1949, preluat de săptămânalul „Academia Cațavencuˮ și de cotidianul „Libertateaˮ, în ediția sa din 22 martie 2001, nevrednicul Patriarh Teoctist practica homosexualitatea[58] încă de pe când era elev al Seminarului Teologic Monahal de la Mănăstirea Cernica.
Teodosie Petrescu[62] (născut Porcu Macedon) – Arhiepiscop al Tomisului, poreclit „Șpagoveanuˮ, este homosexual[63], acuzat de relații cu minori[64], simoniac, informator al Securității, implicat în politica de susținere a P.S.D., aflat sub control judiciar din octombrie 2016, inculpat pentru fraudarea de fonduri europene în cazul fermei Nazarcea, jud. Constanța).
Pe unul dintre aceștia, Ciprian Stănescu, 17 ani la data abuzării sale sexuale, îl alinta „Ursulețulˮ! Acesta declara despre Teodosie: „Pe parcursul anilor 2010 – 2011, numitul Petrescu Teodosie a început să mă ademenească din nou cu promisiunea că mă va băga la facultate fără examen și că mă va face preot, dacă îi satisfac fantezia sexuală pe care și-o dorea recent, aceea de a fi lins în fund. Nu am putut accepta așa ceva, drept pentru care m-a alungat din Arhiepiscopia Tomisului, lăsându-mă efectiv pe drumuri, fără nici o sursă de subzistență.ˮ
Teofan Savu Sinaitul[66] (născut cu numele Dumitru Savu) – mitropolit al Moldovei (homosexual și informator al Securității. Se spune că tatăl său are fișă de bolnav psihic.
Imediat după absolvirea Facultății a devenit călugăr la mănăstirea Crasna, loc infestat de homosexualiate, devenind amant al ieromonahului Nicodim din acea mănăstire.
Timotei Prahoveanul[67] (născut cu numele Cristinel-Gabriel Aioanei) – episcop vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor. Se spune despre el că este „sora de cruceˮ a lui Gurie Gorjeanul – episcopul Devei și Hunedoarei, acesta fiind caracterizat ca „O mare Doamnă în viațăˮ.
Acesta este unul DECIZIONAL. Este o mică-mare diferență aici, nu-ți pare?
La punctul 286 din Decizia 80/2014 Curtea subliniază că „O altă viziune asupra efectelor referendumului consultativ l-ar reduce pe acesta la un exerciţiu pur formal, un simplu sondaj de opinie.”
Hai boicot!
Cred ca psudo-polemicile pe aceasta tema ar trebui abandonate: oamenii sunt destinati genetic si de la Dumnezeu ca sa se uneasca si sa procreeze in cupluri formate din barbat si femeie.
Acceptarea homosexualitatii nu inseamna abandonarea normelor sociale si biologice ale normalitatii in favoarea LGBD.
Homosexualii sunt perfect liberi sa formeze cupluri cu drepturi depline, consfintite de lege, insa copii trebuie sa fie protejati pana la varsta cand vor putea decide singuri si in deplina cunostinta de cauza conduita sexuala.
Omenirea nu se poate perpetua si nu poate exista ca specie decat prin unirea barbat-femeie, nicidecum prin cuplurile gay. E de domeniul evidentei.
O sa fie vorba de familie tradititionala in constitutie cand aceasta va impune ca bunicul este capul familiei si ca nici un descendent al acestuia, fiu, fiica sau nepot, minor sau major, nu poate lua vreo decizie decat cu acordul lui,
Comentariul tau ne mai lipseste ?!
Daca vorbim despre familie ca un grup de oameni care vor sa traiasca impreuna, atunci n-avem cadere sa ne bagam in treburile lor personale, daca vorbim despre familie ca un grup de oameni care vor sa obtina niste beneficii, materiale si nu numai, din partea societatii, adica si din banii mei, atunci vreau sa am putere de decizie cum imi sunt cheltuiti banii.