Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Tarifele la taxi au crescut în București după intrarea în vigoare de la 1 octombrie a supraaccizei integrale la carburanți

Taxi

Bucureștenii vor plăti mai mult pentru o cursă cu taxiul. De la 1 octombrie tarifele au crescut de la 1,39 lei pe kilometru la 1,69 lei pe kilometru. Odată cu a doua etapă de majorare a accizei la carburanţi, cu încă 19 bani, două companii de taximetrie din Bucureşti, Speed Taxi şi Cristaxi, au majorat tarifele, potrivit Digi24. Prima a urcat tariful la 1,69 de lei pe kilometru, iar a doua va practica un tarif de 1,70 lei pe kilometru. Este de așteptat ca și celelalte companii de taxi din Capitală să recurgă la aceeași decizie. 

În afară de benzină și motorină - care au depășit la pompă 5 lei pe litru după reintroducerea supraaccizei - , din octombrie se scumpesc și gazele naturale şi electricitatea, ceea ce va duce la majorări de prețuri în lanț la mâncare. Deja marile lanțuri de magazine au urcat în ultimele zile prețurile principalelor produse alimentare.

Începând din această lună, o familie va plăti o factură la gaze naturale mai scumpă, în medie, cu aproxmativ 8 lei, și cu circa 4 lei în plus în cazul facturii la energia electrică.

Premierul Mihai Tudose a dat vina pe uraganele din SUA pentru scumpirea carburanților în România. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Oricum prețul era/este taxiurilor este subdimensionat.
    • Like 1
  • check icon
    Da, stimați cetitori, e firesc: 1,7 lei/km plasează costul la cel mai mic nivel din Europa,aprox. ca cel din Sofia (după mărire, anterior era cel mai ieftin taxi din U.E.). Este interesant că taxiul era 1,4 lei/km chiar când prețul benzinei era peste 6 lei, ați uitat, da?
    Spre comparație: la Budapesta, km de taxi costă 280 forinți = 0,9 euro (dacă nu s-o fi scumpit deja), în Cehia peste 1 euro (Praga și Brno), Atena 1 euro, în țările baltice (Estonia, Letonia) tot 1 euro... Ca să ajungi de la aeroportul din Atena în centru costă cam 25–30 euro. E drept, aeroportul lor e departe, dar nici Otopeni nu e aproape.
    Asta dacă vrem să facem analize serioase, dacă nu, haideți la plimbare.
    • Like 0
  • check icon
    Taxiul în București este, și după scumpire, cel mai ieftin din Europa, aproximativ la nivelul celui din Sofia.
    • Like 0
  • Vasile check icon
    La Cluj Napoca sunt 2,25 lei/km de ani de zile.
    • Like 2
    • @ Vasile
      check icon
      În orașele mai mici taxiul a fost totdeauna mai scump, deoarece distanțele sunt mai mici, deverul mai mic, profitul mai mic... E firesc.
      • Like 0


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult