Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Teodorovici de la Finanțe vrea reducerea numărului de ore la unele materii. „Să nu mai încărcăm elevii atât de mult”

Eugen Teodorovici - Inquam Photos / Octav Ganea

Foto Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, vorbește despre posibilitatea reducerii numărului de ore la școală la unele materii. Teodorovici spune că acest lucru este dorit de „părinți, elevi și, probabil, Ministerul Educației”.

„Putem agrea să reducem (numărul de ore n.r.), ceea ce și părinții și elevii și cred că și Ministerul Educației își doresc, ca numărul de ore pe anumite materii care nu se justifică... Să nu mai încărcăm elevii atât de mult. Cumva se dorește acest lucru cu adevărat?”, a spus Teodorovici, în cadrul unei întâlniri publice, scrie Hotnews.ro.

Un reprezentant al sindicatelor din educație susține că multe dintre materii au fost introduse prin inițiative parlamentare, fiind considerate mai importante decât chimia, fizica sau biologia.

„Anumite inițiative pe linia Parlamentului, așa a fost continuu: să mai adăugăm niște discipline care sunt din ce în ce mai importante, că sunt mai importante decât fizica, decât chimia, mai importante decât biologia și eventual să lăsăm doar ce este interesant pentru unii și, poate, ușor. Vă puneți probleme că nu mai aveți cercetare? V-ați gândit cumva, pe la facultățile de fizică, efectiv bate vântul pe acolo? Că nu mai calcă nimeni? La lucrul ăsta v-ați gândit? Că veniți cu chestiile astea ușoare. Dar spuneți-mi și mie ce este ușor în viață? Vrei performanță, dar dacă se poate, să stai frumos acasă. Aceste lucruri nu sunt argumente”, a spus sindicalistul. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ioan Zah Ioan Zah check icon
    Ar fi bine o analiza a structurii si necesitatii materiilor care se predau in invatamant, dar cine s-o propuna?Analiza ar trebui discutata cu toti factorii care participa la invatamant:profesori(si din mediul urban si din mediul rural), parinti, elevi),profesori universitari,directori de scoli si facultati. Ce treaba are ministrul finantelor cu aceasta problema, decat ca doreste sa mai diminueze din banii cheltuiti de stat si nu stie cum?De ce nu propune de exemplu sa se introduca obligatoriu o materie privind educatia si comportamentul in societate, sub toate aspectele? Sau de exemplu sa se mareasca numarul orelor de geografie, materie de care ai nevoie toata viata? De ce nu se propune scoaterea orelor de religie, care oricum nu foloseste la nimic sau reducerea din orele de romana unde se bate mult apa in piua?
    • Like 2
  • Daca mai vrea și "subtierea" materiei, bravo lui, e mai deștept decât toți ce de la învățământ la un loc. Adica: să ia materia de matematica predata pana in clasa a 8-a și să o distribuie pană intr-a 12-a. E ireal ca un inginer să nu-și mai poată ajuta copilul la matematică in clasa a 5-a, sau ca un copil de clasa 1-a sa trebuiască să răspundă în scris la 12 întrebări despre un text, și să mai aibă și alte teme de făcut pe următoarea zi. Nu mă mir că suntem o țară de nevrotici. Si mai e ceva: uite așa nu mai avam nevoie de profesorii pe care și așa nu-i găsim...
    • Like 1
    • @ Ioana Andrea Diaconu
      Materia de la matematica si asa e usoara. Standardele au tot scazut in ultimii ani. Cat sa le mai scadem?
      • Like 2
  • Asta e din categoria "PSD-ul te vrea prost".
    • Like 3


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult