Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Tinerii nu pricep că dreptul de a fi băgat în seamă se câștigă prin vot

clip psd -

Foto: captura Youtube

Un clip electoral al PSD face ravagii pe rețelele de socializare. Cu câteva milioane bune de vizualizări, materialul video este făcut pe baza melodiei „Unde dragoste nu e, nimic nu e”, interpretată de Gheorghe Gheorghiu. Pe parcursul montajului avem diferite persoane, toate la o vârstă înaintată, care recită versurile. Personajele sunt în diferite ipostaze: bunicuța cu plăcintă de mere pe masă, croitoreasa, mecanicul, pensionarul care poartă emblematică vestă din blug – aia cu care umblă și Cristoiu –, doamna care citește în parc, profesorul și medicul în vârstă, toate în același registru. La final auzim „PE-SE-DE, creștem pensiile în mod echitabil.” Nu avem niciun tânăr care lucrează la corporație, nicio domnișoară care stă la coffee shop, eventual cu un pahar decorat cu abțibilduri tâmpite pe care a dat 30 de lei și din care soarbe în timp ce bate în tastele unui laptop decorat cu alte abțibilduri tâmpite. Și nu avem nici trotinete, nici promisiunea unui trai mai bun pentru tineri. Cum spuneam, clipul a fost urmărit de câteva milioane de oameni, iar cel mai mare partid din România a ales să își facă campanie electorală adresându-se exclusiv unei anumite părți a populației, comportându-se de parcă restul nu există.

Și, culmea, PSD are dreptate, tinerii nu există din punct de vedere electoral, tocmai de aceea nici nu se chinuie în vreun fel să-i atragă. Apropo de chinuit, în ultima vreme este dusă o cruciadă în toată regula din partea unei părți a presei pentru mobilizarea tinerilor la vot. Tot felul de campanii, întâlniri, influensări, toate în speranța că generația Z o să voteze...chiar, ce o să voteze, că un studiu a arătat că sunt înclinați spre AUR? Recunosc, în calitate de tânăr care face parte din generația Z, nu pot să privesc demersul decât ca pe un kitsch. „Mor de râs”, ca să folosesc limbajul specific, atunci când văd jurnaliști de 40 de ani, oameni formați în anii 2000, când presa încă nu devenise un circ sinistru, care poartă pantaloni de trening cu tur lăsat, merg la UNTOLD și acum fac pe progresiștii. Cred totuși că i-a bușit criza bărbatului care intră în vârsta a treia și au prins acum un moment să se mintă singuri, altfel am impresia că au stat de pomană pe lângă cei care i-au învățat meserie în urmă cu 15-20 de ani. Evident, demersul e greșit. Niște articole scrise în romgleză despre așa-zisele probleme ale generației Z – adică singura generație care nu a dat piept cu istoria – nu vor face ca în dimineața zilei de 9 iunie să iasă tinerii buluc la vot, ținând într-o mână telefonul și în alta trotineta sau cafeaua de 30 de lei cu abțibilduri. Sper că jurnaliștii care alimentează acest demers, și care au ani de presă cât am eu de viață, să înțeleagă că pierd timp prețios făcând asta. În timp ce ei țin predici în pustiu, presa de partid face o propagandă de toată frumusețea, crescând cotele sponsorilor. Sunt convins că cei care încearcă să mobilizeze tinerii au intenții bune, dar se vor izbi de un munte de indiferență. Tinerii trebuie să priceapă că dreptul de a fi băgat în seamă de politicieni se câștigă prin vot, nu cade din cer.    

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • mhm check icon
    Nu există "tinerii", cum nu există "pensionarii". Diferențele intragrup sînt enorme. De-aia segmentarea publicurilor politice în alte țări se face mult mai sofisticat și se axează pe alte categorii (vezi mediile Sinus grupate pe valori sociale) pe care le ating cu mesaje țintite. Marketingul politic la noi e la genunchiul broaștei, asta e.
    • Like 1
  • În pregatire pentru următoarele alegeri, căutați pe recorder.ro și unitați-vă la "Țara fără memorie. Cazul Crevedia". Apoi căutați pe youtube filmulețul cu Ioan Rus în care vorbește despre românii din diaspora. Asta ca să vedeți cât de mult iubește PSD-ul românii, și ce este cu adevărat în mintea lor. După ce revedeți de vreo 2-3 ori aceste materiale mergeți la vot.
    • Like 2


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult