Foto: Guliver Getty Images
De unde se vede că nu numai față de alte țări din UE, ci și în societatea (informatică) românească se evoluează cu mai multe viteze!
În ultima vreme, în urma unui trist eveniment, a trebuit sa trec pe numele meu contractele de utilități pentru un apartament din casa bunicilor de la Sinaia, recuperat după lupte... seculare cu justiția, care au durat zece ani (deși fusese luat de stat fără titlu).
Pasul unu: pentru gaze, la ENGIE a mers perfect: birou la București la Plaza Romania, nicio coadă, contractul semnat cu mouse-ul pe loc, primit prin e-mail, plătit factura prin myEngie, o plăcere (chiar dacă gazele sunt cam scumpe)!
Pasul doi: pentru TV și internet, alt sistem, dar după ce n-am reușit singură am obținut telefonic cont myUPC pentru plata electronică a facturii (mobilul îl plătim mai de mult cu cardul pe internet, cu parola de securitate trimisă prin sms de bancă).
Pasul trei – de fapt... mai mulți pași: pentru lumină, sediul cel mai apropiat al Electricafurnizare numai la Bușteni (cu plăcerea aferentă a traficului Sinaia-Bușteni-retur, în lipsa autostrăzii tot promise). Condiție firească pentru schimbarea de client: achitarea restanței clientei precedente. Ura! și Electricafurnizare are sistem my... Numai că înregistrarea plății a durat câteva zile, timp în care banca a blocat suma (noroc că era infimă). În fine, primit după un timp prin e-mail contractul, semnat, scanat, retrimis, primit noua factură pe numele meu. Acu-i-acu! Altă luptă, care, este drept, de data asta n-a durat decât câteva zile de intens schimb de e-mailuri și telefoane cu toate serviciile, subordonate și supraordonate, implicate, pentru că pe site nu se operase niciuna dintre modificările care, după mintea mea, ar fi trebuit să se facă automat, privind numele titularului de contract, „codul clientˮ, adresa de corespondență, numele, codul și parola utilizatorului contului de pe myElectricafurnizare. Deci imposibil de creat un cont propriu pe numele meu, cel puțin pentru primit/plătit noua factură.
În cele din urmă am fost informată că pentru acest sistem electronic, care credeam că este conceput să funcționeze automat și instantaneu, este oricum nevoie de cel puțin 24 de ore pentru actualizarea datelor. În cele din urmă, problema s-a rezolvat după ultima reclamație: văzut, plăcut, plătit ultima factură (tot de câțiva lei), numai că am fost prevenită în scris că durează 3 (trei) zile până când compania înregistrează plata.
Informatica, bat-o vina!
În fine, ultimul pas (deocamdată): HidroPrahova, din fericire, sediu și în Sinaia.
Nu mai pun la socoteala pasul zero, care se adaugă stângăciilor, pentru a nu le numi altfel, din domeniul acestor relații ale statului (neparalel) cu cetățeanul: transferul nominal de impozit în municipiul București, pentru care Primăria Capitalei a conceput un formular cu întrebări neclare și spațiu insuficient pentru răspunsuri.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
La internet la fel de usor. Diferenta e ca o trebuit sa astept 2 sapt sa vina cineva pe teren sa monteze un aparat ....