Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De patru ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Un tânăr de 27 de ani vinde torturi de 2.000 de euro pe lună. Rețeta celui mai bun tort de nuntă. GENERAȚIA B

La 27 de ani, Cezar Stanislau, absolvent al Facultăţii de Economia Turismului Intern şi Internațional la Universitatea Româno-Americană, a reușit să-și transforme pasiunea într-o afacere de succes, sub brandul Bakings.

Cezar a transformat preparatul torturilor într-o adevărată artă. Chiar dacă de la demararea afacerii, în cursul anului trecut, nu prea a mai avut weekend-uri libere, Cezar susține că nu simte oboseala pentru că face totul cu mult entuziasm. „A mers totul foarte bine, din 2 ianuarie nu am mai avut liber până la Paște, am fost în fiecare zi la muncă, fără sâmbete și duminici libere”, spune antreprenorul. 

În prezent a ajuns la vânzări lunare de 1.500-2.000 de euro.

Niciun tort nu seamănă cu altul. Folosește cremă de unt și le personalizează cu hârtie comestibilă, scoasă la o imprimantă specială.

După ce a lucrat șase ani în turism și-a dat demisia și a stat câteva luni acasă. Pentru că era pasionat de gătit, și-a făcut un blog culinar unde posta rețetele pe care le testa și îmbănătățea în bucătărie.

„Am început să fac mai multe deserturi. Nu m-a învățat cineva anume să fac torturi. Am învățat singur, am perfecționat rețetele. Am urmărit-o la un moment dat pe Katherine Sabbath. Am spus prietenilor mei că dacă vrea vreodată cineva un tort, sunt dispus să îl prepar. Am început să iau comenzi, am văzut că merge foarte bine. Era prin iunie 2015. Am făcut și un candy bar unei prietene și s-a bucurat de mare succes”, povestește Cezar Stanislau începutul afacerii sale.

Cu timpul tot mai mulți prieteni și cunoscuți au început să îl roage să le prepare torturi cu diferite ocazii, așa că cu 8.000 de euro, bani împrumutați, și-a amenajat din noiembrie anul trecut, în București, un mic laborator unde face torturi, dar și multe alte deserturi: bezele, eclere, tarte, cheesecakes. În afacere îl are alături pe un prieten, inginer constructor care dorea să se reprofileze, de asemenea, și care se ocupă de partea administrativă a business-ului.

„Majoritatea torturilor sunt cu marțipan și toată lumea care comandă un tort vine cu o temă. Am încercat să fac eu personajele, dar îmi lipsește talentul. Așa că am venit cu ideea de a folosi o cremă de unt și de a personaliza torturile cu ajutorul hârtiei comestibile. Cu ajutorul unei imprimante printez imaginea pe hârtie comestibilă, și o aplic pe tort. Torturile mele sunt diferite față de ce există pe piață. Am pus și doze de cola, de bere. Mă las ghidat de inspirație și totul prinde contur în timpul procesului de creație”, povestește antreprenorul.

Cea mai bună rețetă pentru un tort de nuntă

Deși face mai mult torturi pentru pentru copii și aniversări, a primit și solicitări de torturi pentru nunți.

Cel mai mare tort pentru o nuntă pe care l-a făcut în laboratorul său a avut o greutate de 20 de kilograme.

„Am intrat recent în domeniul acesta, al torturilor pentru nunți. Este un domeniu foarte greu, pentru că un tort de nuntă trebuie să arate „uau”. Eu m-am axat mai mult pe torturile mai mici, pentru copii și aniversări”, spune Cezar.

În opinia lui, cea mai bună rețetă de tort de nuntă este tortul de morcov cu cremă de brânză și cremă de unt cu zmeură. Acesta este de altfel și cel mai reprezentativ și mai bine vândut produs al BaKings.

„Tortul de morcov nu are absolut deloc gust de morcov. Trebuie să fie foarte umed la interior. Torturile mele nu sunt tradiționale, nu sunt însiropate. Tortul de morcov mai are și nuci și scorțișoară”, ne descrie pe scurt Cezar rețeta celui mai bine vândut tort BaKings.

Marea majoritate a clienților săi sunt femei, iar cam 60% din clienți au între 20-35 ani. Prețul torturilor BaKings este între 75 de lei și 100 de lei pe kilogram, iar greutatea minimă pentru un tort este de două kilograme. 

Articolul face parte din cadrul campaniei Generația B. Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Impresionant efortul, insa putin credibila problema cu ... calitatea....
    Tort cu morcovi "absolut" fara gust de morcovi, martipanul (care se poate procura din Ungaria ), "hartia comestibila etc., etc.
    Cel putin din articol, rezulta ca tanarul economist se straduieste, fara a-l fi invatat cineva, sa creeze torturi...
    In fine, succes!
    • Like 0
  • check icon
    Sigur că da, numai că din tórturi, nu din tortúri, nu edifici o țară. E mult mai greu să vinzi educație, cultură, civilizație... aici e greu, greu de tot, nu în buticuri de prăjituri, acolo e succes preste tot.
    • Like 0
  • Felicitari si la mai mareee!!!! Ma bucur ca ne-am cunoscut personal, intr-o mica provocare;) Bineinteles prajitureala ;)
    • Like 0
  • Felicitari ! Meriti o distribuire din partea mea ...vreau sa te cunoasca foarte multa lume!!!
    • Like 1


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon elevi-

Educatori, învățători, profesori, cu toții sunt obosiți și fără chef. Dacă nu se urlă pe un etaj dintr-o școala, sigur se vorbește printre dinți. Dacă nu merg manipulările fine, sigur merg metode care sfredelesc sufletele celor mici cu replici grele. (Foto: Guliver/Getty Images)

Citește mai mult

Microsoft Envision Forum

Peste 800 de reprezentanți ai mediului de afaceri au luat parte, la București, la cea de-a VII-a ediție a Microsoft Envision Forum. În timpul conferinței, Gerd Leonhard - cunoscut futurist și autor, Raymond Campbell - fondator și CEO al Phulukisa Health Solutions și Cedric Dumont – aventurier și antreprenor au discutat despre transformarea digitală.

Citește mai mult