Sunt nenumărate situațiile în care ai nevoie să lași copilul cu cineva, câteva ore sau poate chiar o zi întreagă. Poate fi vorba de o programare la medic sau de un eveniment neprevăzut în familie, de o nuntă sau un botez, unde copilul nu poate rămâne toată noaptea, ori poate de câteva ore în care să mergi cu partenerul la un film ori la un restaurant. În lipsa unei bone sau a unor bunici disponibili, soluțiile sunt foarte puține, dacă nu inexistente. Identificând această nevoie, mai ales pe segmentul părinților cu copii de 1-3 ani, Delia Sandu a dezvoltat în Brașov, Baby Parking, un concept care s-a adaptat în pandemie și care acum este pregătit să se dezvolte în sistem de franciză.
„Părinții care aud de Baby Parking trebuie să gândească la similitudinea cu situația în care nu ai unde să-ți parchezi mașina, iar asta te împiedică să-ți îndeplinești diverse sarcini. Atunci când ai garanția unui loc de parcare, te simți confortabil pentru că știi că mașina ta este în siguranță, iar tu îți poți vedea liniștit de ceea ce ai de făcut. Exact la fel se întâmplă și când ai un copil. Dacă nu reușești să-l plasezi într-un context potrivit, într-un spațiu adecvat vârstei lui, cu jocuri și persoane instruite, în care să se simtă în siguranță, atunci ești nevoit să-ți amâni sarcinile din ziua respectivă. Vorbim despre vizite la medic, întâlniri legate de job sau diverse evenimente în familie cărora copiii nu le pot face față”, spune Delia.
Un concept apărut dintr-un eșec
Înainte de a crea și implementa conceptul Baby Parking, Delia a lucrat cu copii de vârste mici încă din 2013. Mai întâi, în cadrul unor ateliere organizate de un restaurant, cu scopul de a-i lăsa pe părinți să se bucure în liniște de o ieșire în oraș, apoi pe cont propriu, la nunți și botezuri, unde le oferea celor mici momente special create pentru ei. În paralel, în 2016, Delia a deschis un loc de joacă, dar lucrurile nu mergeau prea bine pentru că spațiul nu era nici prea mare, nici dotat conform așteptărilor copiilor care îl vizitau.
„Acela a fost momentul în care am recalibrat. Aveam serviciul acesta cu care mergeam la petreceri și m-am gândit să-l aduc la locul de joacă și astfel să mă diferențiez de concurență. Așa a apărut Baby Parking, locul unde îți poți lăsa copilul când te duci la o nuntă, la un botez sau atunci când muzica devine obositoare ori e ora de culcare. Apoi am început să targhetez și părinții care își caută timp pentru conexiunea cu partenerul, pentru că sunt foarte multe cupluri care în primii doi ani de viață ai copilului ajung să se deconecteze”, explică Delia.
Accesul la Baby Parking se face pe bază de abonamente lunare, unul de 10 ore, altul de 40, care costă 240, respectiv 800 de lei. În afara intervalului 8:00-17:00 în timpul săptămânii și în weekend, costul se dublează. În cazul în care au nevoie, de exemplu când este bolnav, părinții care au abonament pot solicita și supravegherea copilului acasă, maxim două zile pe lună.
Baby Parking, o soluție și pentru mamele care își reconfigurează viața profesională
Una dintre dificultățile business-urilor centrate pe copii este recrutarea și păstrarea personalului calificat. Delia a identificat o resursă interesantă pentru a răspunde acestei provocări, pe care a putut să o valorifice datorită formării sale profesionale ca absolventă de Litere.
„Nu am căutat neapărat oameni calificați pentru formarea unei echipe, pentru că eu am expertiză pe ce înseamnă educație. Am căutat să am alături de mine oameni care respectă filozofia business-ului. Astfel, am recrutat fie studente la Facultatea de Științe ale Educației, care au cunoștințe, dar nu au experiență, fie mame care își caută un job sau care sunt în proces de reconversie profesională. Și aceasta a fost cel mai des întâlnită situație. Mamelor le surâde ideea de a lucra alături de puiuții lor, într-un mediu adecvat pentru educația lor, și, în același timp, să câștige și bani. Sunt mai ales cazuri de divorț în care mamele nu se mai pot baza pe sprijinul soțului sau al bunicilor, și atunci caută o soluție pentru a îmbina îngrijirea copilului cu jobul.
Mămicile merg la un curs pentru educatori de 180 de ore și acolo abordează toate subiectele necesare, în funcție de vârsta copilului, aspect esențial pentru gestionarea relației cu ei. De asemenea, este obligatoriu să participe la un curs de prim ajutor (...) Am avut o singură reconversie de succes cu o educatoare care lucrase la stat, dar asta pentru că ea și-a dorit foarte mult și urmat multe cursuri astfel încât să-și schimbe percepția și abordarea în educație și să devină un facilitator”, explică Delia.
„Închid porțile sau beneficiez de oportunitate?”
Pandemia și restricțiile care au urmat au modificat și dinamică business-ului Deliei, care a decis să se concentreze pe clienții pe care îi avea deja pentru a putea controla situația din punct de vedere sanitar. Astfel, programul liber ales s-a transformat în program educațional, la care participau, în principiu, aceeași copii a căror stare de sănătate era permanent monitorizată. În contextul închiderii unităților de stat, dar și private pentru o perioadă, Baby Parking și-a atins rapid limita maximă, de 65 de copii.
„Baby Parking înseamnă copii între 1 și 3 ani, dar nu erau excluși nici copiii mai mari, de 4 ani. Pandemia a crescut însă vârsta și atunci mi-am zis: ‘Ce fac, închid porțile sau beneficiez de oportunitate și deschid o grădiniță?’”, își amintește Delia.
Așa a apărut al doilea sediu, unde au fost organizate numai grupe de grădiniță, iar în primul au fost formate grupe pentru copiii care urmau să intre la grădiniță și pentru care părinții își doreau o adaptare blândă. Astăzi a ajuns la trei sedii, primește 115 copii și se pregătește să lanseze Green Kid, un concept de grădiniță centrat în jurul idei de armonizare a copiilor cu natura.
După ce l-a adaptat contextului pandemic, Delia și-a propus să readucă Baby Parking la conceptul de bază, acela de a servi nevoii de timp a părinților sau de pregătire pentru intrarea în colectivitate și să-l dezvolte în sistem de franciză.
Fișă de business. Subiectiv
Ce îți trebuie pentru a deveni antreprenor? Curaj, asumare și determinare. Trebuie să mergi până în pânzele albe și să explorezi toate variantele care să-ți susțină drumul ales. Este extraordinar de simplu să pornești un business. Greu este să te susții și să te faci cunoscut ca livrator de servicii de calitate.
Ce îți trebuie pentru a deveni antreprenor în România? Aceleași lucruri. E suficient. Nu cred că e necesar să ne poziționăm în contextul că suntem în România și nu avem ce să facem. Sunt oamenii care văd partea plină a paharului și cei care o văd pe cea goală. Eu cred că nu ai ce căuta în antreprenoriat dacă vezi partea goală a paharului.
Care a fost cel mai dificil moment? Atunci când am fost în situația de criză, în care aveam de ales să mor pentru că nu am putut să mă ridic la așteptărilor copiilor cu locul de joacă, sau să transform asta și să fac rai din ce am.
Care a fost momentul în care ți-ai dat seama că ești pe drumul cel bun? Tot în 2016. Dincolo de momentul de cumpănă a apărut imediat și satisfacția confirmării din partea clienților că ideea este bună.
Ce este antreprenorul? Este cel care investește timp pentru ca lucrurile să meargă. Aceasta este moneda lui de schimb. Antreprenorul face foarte multă vreme micro-management și până ajunge la macro-management este muncă asiduuă.
Fișă de business. Obiectiv
Investiție inițială – 10.000 euro
Timp de recuperare a investiției – 1 an
Număr de angajați - 20
Cifră de afaceri (2021) - 250.000 euro
Profit (2021) – 50.000 euro
Republica antreprenorilor este un proiect susținut de Banca Transilvania.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.