Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Știi pe cineva care știe pe cineva? Nu mai căuta, pentru că totul se găsește și #SeFaceLaStup

#SeFaceLaStup

Știi pe cineva care știe pe cineva? Iată o întrebare pe care o adresăm destul des în viața de zi cu zi atunci când avem nevoie de un instalator, de un băiat priceput la calculatoare sau de o doamnă cumsecade care să ia copilul de la grădiniță și să petreacă câteva ore cu el până ne întoarcem de la serviciu.

Aceeași întrebare se aude destul de des și în mediul antreprenorial, indiferent că business-ul este în stadiul de idee sau în plină dezvoltare și are potențial de scalare, ori are nevoie de o soluție rapidă pentru a rămâne pe piață. Uneori răspunsurile vin repede, alteori mai greu. Cei mai mulți antreprenori spun că resursa cea mai importantă pe care o investesc într-un business este timpul, iar cea mai mare parte din această investiție merge către identificarea de soluții. Cu cât timpul care se scurge între identificarea problemei și implementarea soluției este mai mic, cu atât rezultatele se văd mai rapid. Cum faci însă să minimizezi impactul unei coordonate atât de importante în business, dar care se încăpățânează să rămână variabilă? Prin informații. Și crearea unei infrastructuri prin care acestea să circule și să ajungă la antreprenorii care au nevoie de ele.

Banca Transilvania continuă demersurile de susținere a comunității de antreprenori din România și lansează Stup, un spațiu fizic și virutal menit să conecteze antreprenorii cu furnizorii de servicii și produse pentru înființarea, gestionarea și managementul unei afaceri, indiferent de banca ai căror clienți sunt. Stup este fizic în București, pe Calea Șerban Vodă nr. 206-218, iar online pe www.btstup.ro. Ca să intri în comunitatea Stup e necesar să-ți setezi un cont pe platformă.

Știi pe cineva care oferă consultanță pe fonduri europene?

Fondurile europene reprezintă o oportunitate de care mulți antreprenori care au nevoie de finanțare se feresc. Procedura este riguroasă și destul de dificil de parcurs, iar banii vin abia după ce ai făcut achizițiile necesare dezvoltării business-ului. Asta înseamnă că fie ai ceva economii, fie apelezi la un credit special destinat investițiilor pe fonduri europene. În plus, e necesar să identifici o firmă de consultanță bună ca să eviți experiența pe care au avut-o, de exemplu, două familii din București care au investit 250.000 de euro într-o plantație de aronia, în județul Giurgiu. Lecția învățată cu primul consultant care s-a oferit să-i ajute i-a costat bani, dar mai ales timp.

Pentru astfel de situații, Stup poate reprezenta soluția pentru că oferă răspunsuri la nevoile reale pe care orice business le are, de la contabilitate și facturare la management de cash-flow, analiză financiară și consultanță pe partea legală și accesare de fonduri europene.

„Orice antreprenor găsește în Stup două lucruri importante pentru provocările de zi cu zi dintr-un business, consilierea necesară și ulterior implementarea concretă a soluției potrivite, ambele raportate la specificul afacerii sale. Iar asta salvează timp și aduce un confort al calității în alegerile făcute”, afirmă Cristina Sindile, Director General, BT Mic.

Dar pe cineva care să investească în ideea mea de business?

Andrei Cerbu lansa în 2018 Mexican Buziness, o afacere cu food-truck-uri care a crescut frumos, dar care a frânat în timpul pandemiei. Tânărul se pregătește acum să deschidă o fabrică de mâncare pentru câini și este în căutare de finanțatori.

Andrei își poate găsi viitorii parteneri de business la unele dintre numeroasele evenimente pentru antreprenori organizate la Stup sau poate accesa o finanțare prin BT Mic, compania de microfinanțare a Grupului Banca Transilvania.

Ai pe cineva bun pe digital marketing?

Tort de Bezea este un business care a început și s-a dezvoltat pe Facebook până să aibă spații fizice și să intre în retail. Testarea unei idei de business în spațiul online necesită, de obicei, o investiție minimă, dar pe care e necesar să o ajuți cu o strategie bună de digital marketing.

La Stup găsești consiliere pentru implementarea ideii tale, de la dezvoltarea site-ului și a magazinului online până la configurarea și implementarea campaniilor de marketing.

Știi pe cineva care să mă ajute cu dezvoltarea unui concept de franciză?

Când un business crește suficient de mult, mulți antreprenori i-au în calcul ideea de a-l dezvolta în sistem de franciză. Constantin Puiu a făcut acest lucru cu Hello Donuts, dar el avea în spate o experiență de 20 de ani la McDonald’s.

Dacă ai astfel de planuri pentru business-ul tău, vei găsi soluții la Stup.

Am o idee de business. Știi pe cineva care mă poate ajuta cu înființarea firmei?

Ana este nutriționist și până nu demult era angajata unei clinici private. În contextul în care pandemia a deschis apetitul pentru consultațiile online și ea are deja multă experiență, vrea să lucreze pe cont propriu. Pentru asta va trebui însă să-și deschidă o firmă, să găsească o soluție de facturare și contabilitate și, eventual, să găsească o soluție tehnică prin care să acorde consultații și să-și gestioneze pacienții.

„Stup este contribuția BT la creșterea comunității antreprenoriale. Va fi un loc de întâlnire, un loc al ideilor, în care se vor naște business-uri, dar și în care venim cu soluții la nevoile reale ale acestora. Ne dorim să contribuim la întărirea țesutului antreprenorial al României”, declară Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

Stup se lansează cu 20 de parteneri: Baselinker, Danubius, DC Conta, Ebriza, eJobs, Filip & Company, Fonduri-structurale.ro, Gomag, Hosterion, The Yellow Creators, Mini CRM, MTH Digital Namirial, Prime Dash, Regina Maria, Regnet, Smartbill, Termene, ThinkOut și Weex Global.

Banca Transilvania are peste 380.000 de clienți MidCorporate, IMM și firme aflate la început de drum.

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România și principalul finanțator al economiei, acoperind toate segmentele de clienți și linii de business în sectorul financiar. Cu o poveste începută în urmă cu aproape 30 de ani, are peste 19% cotă de piață, 3,6 milioane de clienți, peste 9.000 de angajați, soluții de online banking și 500 de sedii în 180 de localități. Este cel mai puternic brand bancar românesc, cu un rating de AAA+, conform Brand Finance Banking (2022). 

BT a fost desemnată cea mai bună bancă pentru IMM-uri din Europa Centrală și de Est de publicația Euromoney. Dincolo de banking, BT doreşte să aibă impact pozitiv în România, atât pentru oameni, cât și pentru business și mediu.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult