Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Unul dintre cele mai cunoscute baruri din centrul Sibiului, scos la vânzare pe OLX: „Personalul e problema, nimeni nu mai vrea să se angajeze în domeniu”

bar SIbiu

Foto: Facebook / The Train Journal-Café

„Vând afacere la cheie central Cafe BAR Clientela formată și consecventă, autorizații la zi”. Așa începe anunțul postat pe Olx de un sibian care vrea să își vândă cafeneaua, una dintre cele mai cunoscute din centrul orașului Sibiu. 

„The Train Journal Café”, barul pe de pe strada General Magheru care sibianul Andrei Neagu îl gestionează de 9 ani, este scos la vânzare cu un preț de 16.000 de euro. 

Motivele pentru care antreprenorul a decis să își scoată la vânzare barul sunt legate de lipsa de personal și dorința de a petrece mai mult timp cu familia, scrie Ora de Sibiu.

„Lucrez de nouă ani în domeniu și sincer m-am cam săturat, e lipsă de personal și am alte planuri. Vreau să închei cu Horeca. Motivul nu este că nu merge, barul chiar merge, am clientela formată, dar am și familie și trebuie să văd și de ea, nu pot să stau acolo zi de zi. De exemplu, pe pandemie am fost pe plus, nu pe minus, dar tot a fost greu. Am avut noroc că atâta timp cât a fost școala deschisă am făcut vânzări. Personalul e problema, nimeni nu mai vrea să se angajeze în domeniu din cauza fricii de pandemie, pentru că nu e nimic sigur în Horeca în ziua de azi”, spune Andrei Neagu, scrie Ora de Sibiu.

Localul are o capacitate aproximativă de 70 persoane la interior și dispune de o terasă acoperită, se arată în anunțul de vânzare. În plus. localul „nu necesită investiții”, iar „chiria este mică”.

Barul este dotat cu sistem audio, lumini, lasere, mașină de fum, laptop, sistem karaoke, 2 plasme interior, una pe terasă, stroboscoape. De asemenea, dispune de spațiu de depozitare, centrală termică, grătar, sistem de supraveghere.

Foto: Facebook The Train Journal-Café

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Of, of...
    Pana in 1990 femeile din Romania nasteau in medie 2.2 copii, apoi a scazut rapid la 1,3 copii/femeie pana in anul 1995 si de atunci asa a ramas. Ca sa ramana aceasi populatie este nevoie de o medie de 2,1. Anual se pensioneaza vreo 300.000 de romani si din urma vin doar 190.000. Daca azi romanii se pun pe facut copii, abia peste 20 de ani vom vedea rezultatele. Poate migratia se va inversa. De 3 ani polonezii se intorc mai multi acasa decat cei care pleaca. Bine, acolo statul pretinde doar 20% din salariu, fata de 22% in Bulgaria, 33% in Ungaria si 41% in Romania. In 7-8 ani vom fi invadati de asiatici pentru a supravietui. Cam 8-900.000. La pachet vor veni si interlopi vreo 40-50.000.
    In Bucuresti in anul 2016 o firma care avea 12 angajati, a ramas in toamna cu 7, iar anul urmator cu doar 5. Lipsa fortei de munca se va extinde treptat si in micile orase sau chiar la sate determinandu-i pe navetistii ce se scol la 4 dimineata sa lucreze in apropiere, vaduvind orasele de marea masa de muncitori-navetisti.
    Magazinele de cartier gen megaimage sau hipermarketuri, toate au introdus case de marcat self-service, din lipsa de personal. O carciuma, bar sau ce o fi ar trebui dimensionata astfel incat la ora cu minim de clienti personalul sa lucreze la cel putin 40% din timp, iar la ora de varf personalul sa fie dublu, chiar triplu si sa lucreze la 85% din capacitate lasand-i lucratorului secunde sa respire.
    Asta inseamna localuri mari, hiperbaruri. Alea mici n-au sanse de vietuire. Si lasati ospatareala deoparte, serviti la bar. Pai daca beau o bere oapatarul vine de 8 ori la masa mea:
    1 aduce meniul
    2 ia comanda
    3 aduce berea
    4 ma intreaba daca mai servesc ceva si cer nota de plata
    5 vine nota de plata
    6 ia nota de plata cu banii
    7 aduce restul
    8 ia carnetelul cu bacsis
    D-aia eu nu ma uit pe meniu, comand din prima, si platesc o data cu venirea notei.
    Serviti la bar, nu-i nici o problema, pune-ti pe masa un mesaj simplu: ''din lipsa de personal, va invitam la bar sa va luati bautura''.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult