Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Vishal Narender, Alphahead: „Vreau să demonstrez că românii sunt la fel de capabili ca italienii și germanii. Nu sunt născut aici, dar simt că trebuie să fac ceva pentru locul aceasta”. Republica antreprenorilor

Alphahead

Vishal Narender și Georgeta Brehoi, soția sa, au venit în România în urmă cu 4 ani, după ce au lucrat în mai multe multinaționale din India, Franța și Irlanda, și au decis să-și investească toate economiile pentru a produce echipamente moto. Adică 50.000 de euro. Pentru că amândoi sunt pasionați de motociclete, au identificat această oportunitate de business atunci când au fost puși în situația de a plăti prea mult pentru prea puțin sau de a cumpăra echipamente second-hand. Ceea ce au refuzat să facă.

Așa că și-au creat propriile echipamente, sub brandul Alphahead, iar primele produse au fost lansate pe piață la sfârșitul lui 2018. În primul an, cifra de afaceri a fost de 120.000 de euro, și chiar dacă investiția inițială nu va fi recuperată mai devreme de 3 ani, cei doi antreprenori se gândesc deja la extinderea în sistem de franciză în cele mai mari orașe din România, dar și în Europa. Până atunci însă, discuțiile ca brandul Alphahead să ajungă în Malaezia au fost deja demarate. 


Vishal Narender este foarte pasionat de motociclete. A lucrat mulți ani în companii precum IBM, Dell și HP, și tocmai când analiza posibilitatea de a se întoarce în Bangalore, orașul său natal, pentru că se săturase de lumea din Vest, soția sa i-a făcut o altă propunere: să se mute în România.

„Am fost destul de sceptic pentru că nu știam limba, nu știam cum sunt oamenii, dar până la urmă am decis să încerc. Și ușor-ușor am început să mă acomodez. Curând mi-am dat seama că românii nu sunt mândri de ei înșiși și de țara lor. Iar asta mă deranjează. Țara asta are nevoie de recunoștere și vreau să fac asta prin Alphahead. Nu numai germanii și italienii pot face echipamente moto. Și românii sunt capabili de asta. Și îmi voi da toată silința să demonstrez asta. Nu sunt născut aici, dar simt că trebuie să fac ceva pentru locul aceasta. Chiar dacă într-o mică măsură”, spune Vishal Narender.

În România, toate business-urile cu echipamente moto sunt de fapt retail pentru că nimeni nu are curajul să creeze propriul brand, crede antreprenorul. La fel cum în supermarketuri cu greu găsești produse fabricate local. „Iar românii sunt mai mult decât capabili să facă lucruri. Trebuie doar să nu se mai plângă și să facă ceva. Și India a trecut printr-o perioadă de tranziție, dar lucrurile au evoluat mult și a devenit o putere în Asia. În istorie sunt momente dificile, dar trebuie să te aduni și să începi să miști lucrurile”, crede antreprenorul.

Un brand creat în și pentru România, fabricat în Asia

„Vishal este creierul”, spune Georgeta, care nu a renunțat încă la job așa cum a făcut soțul ei pentru a se ocupa 100% de afacere, dar pe care îl ajută atât cât îi permite timpul. El este designerul produselor, el le testează, el ține legătura cu fabricile din Asia unde sunt produse echipamentele Alphahead. Așadar un efort mai mare comparativ cu un retailer.

„Am vrut să producem în România, dar am găsit numai fabrici care doar asamblau elementele componente. Iar noi aveam nevoie de specialiști care să croiască și să coasă pielea, un material cu care nu se lucrează deloc ușor. Și pentru că nu am găsit, deocamdată producem în Asia”, explică Georgeta.

În portofoliul Alphahead sunt în prezent 25 de produse, dezvoltate pe trei direcții: piele, material textil și denim. Gama de geci, pantaloni, costume, încălțăminte și mănuși a fost diversificată ținându-se cont de anotimpuri, tipurile de motociclete și obiceiurile motocicliștilor. Pentru că unii merg cu motocicleta numai în sezonul cald, alții tot anul, unii care participă la diverse competiții, alții care o folosesc doar în weekend, unii care au Harley Davidson clasic, alții care au o Honda sau alte mărci. Iar toate aceste variabile impun un anumit tip de echipament. 

Primele produse au fost gândite de Vishal, dar acum a început să colaboreze cu motocicliști din România. De exemplu, prototipul la care lucrează acum îl dezvoltă împreună cu Mihai Tică, un pasionat al segmentului de aventură care a ajuns pe două roți până în Mongolia. Iar strategia este justificată de țelul pe care și l-au propus cei doi antreprenori, acela ca business-ul să ajute comunitate de motocicliști din România. „Vrem ca fiecare motociclist din România să poarte un echipament bun la un preț rezonabil”.

În prezent, Vishal are în dezvoltare 6-7 produse, proces care poate dura și până la 5 luni, pentru că pe lângă design și producție, e nevoie de multe teste.

„Dai un ban, dar stai în față...”

Obișnuim să folosim această expresie cu valoare de adevăr, dar Vishal spune că nu vrea să își marketeze produsele așa. „Clienții noștri sunt foarte surprinși când vin și ating produsele pentru că nu așteptă o calitate bună. Este o chestiune psihologică. Oamenii se gândesc că dacă plătesc mai mult, au parte o calitate mai bună. Dar nu e tot timpul așa. Nu facem rabat de la calitate pentru că eu însumi folosesc aceste echipamente”.

Clienții din București sau din împrejurimi vin în showroomul din Voluntari după ce au văzut echipamentele Alphahead la alte persoane sau după ce le-au fost recomandate. Pentru este o comunitate mică, strategia “word of mouth” funcționează destul de bine. Produsele se vând atât în magazin, cât și online, proporția fiind de 50-50.

„Cei mai mulți dintre clienți nu au experiență, nu știu ce vor. Și atunci trebuie să petreci suficient timp cu ei ca să înțelegi care sunt nevoile lor. Vânarea de astfel de echipamente este mai mult decât o tranzacție, este o relație care se dezvoltă, și mulți dintre clienți ne devin prieteni”, spune Georgeta.

„Clientul îți asigură următoarea masă”

Vishal a crescut și a trăit într-o cultură în care clientul este „next to God”, pentru că atunci când cumpără de la tine, îți asigură următoarea masă. Desigur, în sens metaforic, explică el. Tocmai de aceea a fost foarte surprins atunci când și-a cumpărat o motocicletă în România, iar vânzătorul, „cel puțin plicitist”, s-a rezumat doar la a-i înmâna cheile.

„Vin dintr-o țară unde poți să testezi o motocicletă indiferent că prețul ei este 2.000 euro sau de 15.000 de euro. Acolo nimeni nu cumpără o motocicletă fără să meargă înainte cu ea. Trebuie să îl faci pe clientul tău să se simtă foarte important. Asta lipsește în România. Sunt mulți care intră în showroom și nu cumpără nimic, dar nu asta conteză. Pot reveni altă data. Sau deloc. Dar asta nu trebuie să te determine să nu tratezi pe cineva bine. Este o filozofie care nu văd de ce nu ar fi adoptată și în România”, crede Vishal.

FIȘĂ DE BUSINESS. SUBIECTIV

Ce îți trebuie pentru a deveni antreprenor? Voință puternică, un scop și curaj pentru că întâlnești mereu oameni care vor să te descurajeze.

Ce îți trebuie pentru a deveni antreprenor în România? Mai mult ajutor din partea guvernului, dar și implicarea universităților, care ar trebuie să pregăteasă și altceva în afară de IT-iști.

A fost vreun moment în care ai vrut să renunți? Da, în fiecare zi. Pentru că în fiecare zi ai parte de provocări.

Care a fost momentul în care ai știut că ești pe drumul cel bun? În fiecare zi în care intru în magazin. Și ori de câte oamenii ne transmit feedback.

Ce este antreprenorul? Este acea persoană care, asemenea unui parașutist, își asumă riscul să sară fără să aibă siguranța că parașuta se va deschide. Și asta, în fiecare zi.

FIȘĂ DE BUSINESS. OBIECTIV

Cifra de afaceri (2019) – 120.000 euro

Investiție inițială – 50.000 de euro

Timp de recuperare a investiției – 3 ani

Angajați – 1

Profit – Reinvestit 

Republica antreprenorilor este un proiect susținut de Banca Transilvania.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Draga Vishal, nu compara India cu Romania. India are scoala britanica in spate. UK o ajuta si in ziua de azi, desi India nu mai este colonia UK. SUA o ajuta si ea.
    Pe cand noi am fost sub multe ocupatii si imperii care si-au batut joc de noi : Bizantul, otomanii, Austro-Ungaria, nazistii, bolsevicii si acum democratia chipurile capitalista dar bolsevica pana in maduva oaselor..
    Noi suntem ultimii in UE, voi nu sunteti ultimii in Asia.
    Noi suntem acuzati de holocaust, voi nu sunteti acuzati de nimic.
    Noi nici putere sa plangem nu mai avem. Voi sunteti pe val, aveti arma nucleara, v-au ajutat britanicii, americanii si Israel cu cea mai avansata tehnologie. Noi primim ciurucuri.
    Voi expandati in lume, si noi suntem pe cale de disparitie, pentru ca minoritatile ne conduc.
    • Like 0
    • @ Cristescu P. Radu
      Pai nu compara.Constata.In alta ordine de idei sa nu uitam ca in India mersul la toaleta e o chestie complicata, mersul cu trenul este o alta chestie complicata si in general supravietuirea este o chestiune complicata din varii motive.Chestia cu bomba atomica e un cretinism pe care nu-l mai comentez(fiind enumerat ca un fel de merit).Adica da , au si bomba atomica plus arma bacteriologica.WC-urile.;-))).Romania este cum e acum nu datorita imperiilor ci in primul rand datorita fracturii de dupa 2 nd World War, cand o anumita ordine s-a rupt si nu a mai fost restaurata.Sociala in primul rand.Etc.Unde e bolsevismul in Romania acum?Ca am citit si trasnaia asta.Stimabile , sunteti cum spunea Calinescu pe campi dar fara gratie.Stati sa va zic o chestie surprinzatoare , caracteristica societatii de consum.Nimeni nu ''primeste'' nimic de la nimeni.Romania are si problema asta.Ca romanu' mediu vrea sa ''i se dea'' .Dupa 30 de ani tot nu s-a inteles ca nu asa merge treaba.
      • Like 1
  • Romanii sunt la fel de capabili ca italienii si germanii sa faca ce?Sā-ti cumpere produsele? Ai un singur angajat iar echipamentele sunt produse in fabricile din Asia.
    • Like 1
    • @ Cornel Cancel
      La asta ma gandeam si eu.....pai si unde sunt romanii?La casa de marcat cu card-ul;-))).E nitica confuzie in enunt.Plus precizarea''Daca nu se recupereaza in 3 ani extindem in franciza''...pai sa francizezi ce?O fi o schema noua in franchising.Francizezi ce n-ai castigat;-)).Interesant.Sa ne documentam.
      • Like 0
  • ProBono check icon
    „Iar românii sunt mai mult decât capabili să facă lucruri. Trebuie doar să nu se mai plângă și să facă ceva.[...]"
    Dragă Vishal, ar trebui să te reîncarnezi de vreo 3-4 ori ca să înțelegi despre ce vorbești. Succes!
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Simona Halep - Foto: Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

„Am crescut cu o mentalitate că eram mică, că nu o să ajung să fiu tenismenă, nu o să ajung să fiu sus în clasament, nu o să ajung să câștig turnee mari. Cum până nu demult, în 2017, mi se spunea « nu ai mental de campion de Grand Slam».” (Foto; Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

Citește mai mult

Oradea centru

„Trebuie să existe o abordare integrată pentru că altfel, cu sisteme, cu programe diferite, cu lucruri făcute nișat, nu ai cum să faci o integrare la nivel național. Toate sistemele folosite de autoritățile din România trebuie să fie compatibile, pentru că altfel nu poți să faci mai mult decât s-a făcut până acum”, crede Ilie Bolojan. (Foto: Silviu Filip/ Inquam Photos)

Citește mai mult