Parlamentul European a lansat un clip menit să încurajeze participarea la vot la următoarele alegeri europarlamentare și să îi facă pe oameni să se gândească cum vor fi influențați copiii sau nepoții lor de acest vot.
Pus în scenă de regizorul Frédéric Planchon, videoclipul are ca subiect momentele intense din preajma venirii copiilor pe lume,
Clipul este narat de o fetiță care face apel la sentimentul de responsabilitate al alegătorilor. „Fiecare poate influența această lume, dar împreună putem face o schimbare reală. Alege Europa în care vrei să cresc.” „Alegerile ce vor avea loc în toate statele membre UE între 23 și 26 mai vor avea un impact major asupra direcției în care se va îndrepta Uniunea Europeană.
Tema solidarității („suntem împreună”) se suprapune rezultatelor unui sondaj de opinie prin telefon realizat de Parlament în aprilie, potrivit căruia 80% dintre cetățenii UE susțin că ceea ce îi unește pe europeni este mai important decât ceea ce îi desparte. Negocierile asupra Brexit-ului au demonstrat existența incertitudinilor față de o eventuală separare și a riscurilor asociate ieșirii de sub aripa protectoare a Uniunii. Întrebați care sunt primele sentimente ce le vin în minte atunci când se gândesc la UE, majoritatea europenilor menționează speranța sau încrederea (55% în total), în timp ce incertitudinea legată de viitorul Europei este sentimentul predominant pentru o treime din europenii intervievați. Dintre români, 70% au un sentiment pozitiv față de UE (40% speranță, 30% încredere)”, se arată într-un comunicat al Parlamentului European.
Cum va arăta Europa în viitor depinde de cei care vor merge la vot în alegerile europene de pe 23-26 mai.
Chiar dacă Eurobarometrul de la sfârșitul lui februarie arată că mai mult de o treime din cetățenii europeni sunt convinși că vor ieși la vot (35%; 30% în România), o altă treime (32%; 34% în România) rămân nesiguri de prezența la scrutin.
În cazul tinerilor cu drept de vot, chiar dacă au în mod consecvent o atitudine pozitivă față de UE (74%), numai 21 % vor ieși cu siguranță la vot, în timp ce 34% nu sunt încă hotărâți, mai menționează sursa citată.
Clipul, care poate fi urmărit mai jos, a fost vizionat de peste 23 de milioane de ori pe YouTube.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.