Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

„Ați inventat arma perfectă antiteroristă. Vă exportăm la americani”. Discuții între oficialii din Guvern, după scandalul taxiurilor de pe Otopeni

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a criticat felul în care Ministerul Transporturilor a gestionat situația taxiurilor de pe aeroportul Otopeni, care îi face pe pasageri să aștepte zeci de minute până să găsească o mașină. 

„Sunt complet dezamăgit de modul în care Ministerul Transporturilor a decis să reglementeze problema cu taxiurile la aeroport. Faptul că Ministerul Transporturilor crede că, dacă îi pune pe taximetriști să completeze un dosar, scade pericolul terorist... I-am și spus domnului secretar de stat, care acum nu mai este în funcție: Domnule, ați inventat arma perfectă antiteroristă, vă exportăm la americani”, a declarat Cristian Ghinea în cadrul unui interviu mai larg pentru Republica.ro.

Ghinea a mai adăugat că acesta este „un eșec de guvernare” și „un exemplu de proastă practică”. 

Începând cu data de 1 aprilie, la aeroportul Henri Coandă nu mai au acces decât taximetriștii fără cazier, care și-au luat, în plus față de licența normală de taxi, avize de la instituții precum Poliția de Frontieră și Poliția de Transporturi Aeriene. Inițial fusese pusă și condiția de a avea un volum de 500 de litri al portbagajului, însă la presiunea publică a dat o derogare prin care le permite și taximetriștilor care au instalație GPL în portbagaj să ia comenzi. Chiar și așa, foarte puțini șoferi de taxi și-au luat avizele necesare pentru a ajunge la aeroport, iar clienții care ajung în țară așteaptă extrem de mult timp până să se poată urca într-o mașină. 

Pentru a putea găsi un taxi în timp util, unii pasageri sunt nevoiți să meargă încărcați de bagaje până în afara perimetrului aeroportului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • lucurile merg acum incet pentru ca nu au fost facute la timpul lor, nu pentru ca nu trebuie facute. tipul din Guvern care zbiara devine automat suspect: adica, care ar fi alternativa: repede, fara cazier, fara certificari ??? si cu tarife de rechini necontrolati de nimeni?
    • Like 0
  • Daniel I check icon
    E uimitor cum ne întoarcem din nou în zona gri-cenușie de unde am plecat.

    Turistul acela (japonez, pare-mi-se) hăcuit la propriu după ce a luat un taxi neautorizat a fost singurul trigger care i-a pus pe gânduri pe niște funcționari rotofei că sistemul de acreditare al taxiurilor la aeroport e defect.
    De fapt, detaliul important nu e acreditarea unui șofer, ci posibilitatea de a fi urmărit pe baza numărului de comandă, timpului de sosire, a GPS-ului. Singurul lucru care-l plasează pe client în mod inechivoc într-o mașină de taxi este existența unei comenzi cu număr și indicativ.
    În rest, șoferul poate lua de pe stradă chiar și un porc sau o pasăre, dar nimeni nu știe cine este clientul, unde merge și ce s-a mai întâmplat cu el.
    Tentația de a se lua la harță cu clientul există la mulți șoferi de taxi, însă pe pielea mea am aflat că bonul de comandă și urmărirea dispecerului o temperează suficient.

    Am avut norocul să-mi recuperez un telefon dintr-un taxi tocmai pentru că avusesem bon de comandă. Credeți că mi-ar fi mai returnat cineva obiectul dacă circulam cu un taxi oprit cu mâna pe stradă?

    Până la noi ordine rezonabile așteptăm următorii morți și/sau tranșați pentru 1 leu în plus pe kilometru.
    • Like 0
    • @ Daniel I
      A fost o turista, si n-a fost hacuita de un taximetrist, ci de un infractor care-si facea veacul pe la Otopeni. O simpla cautare pe google v-ar fi lamurit cum a stat treaba.
      http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/trupul-unei-tinere-de-origine-asiatica-descoperit-pe-dn1-ce-ipoteze-au-anchetatorii.html
      ps : n-am scris asta ca sa le iau apararea taximetristilor, doamne fer
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult