Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

„Ați inventat arma perfectă antiteroristă. Vă exportăm la americani”. Discuții între oficialii din Guvern, după scandalul taxiurilor de pe Otopeni

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a criticat felul în care Ministerul Transporturilor a gestionat situația taxiurilor de pe aeroportul Otopeni, care îi face pe pasageri să aștepte zeci de minute până să găsească o mașină. 

„Sunt complet dezamăgit de modul în care Ministerul Transporturilor a decis să reglementeze problema cu taxiurile la aeroport. Faptul că Ministerul Transporturilor crede că, dacă îi pune pe taximetriști să completeze un dosar, scade pericolul terorist... I-am și spus domnului secretar de stat, care acum nu mai este în funcție: Domnule, ați inventat arma perfectă antiteroristă, vă exportăm la americani”, a declarat Cristian Ghinea în cadrul unui interviu mai larg pentru Republica.ro.

Ghinea a mai adăugat că acesta este „un eșec de guvernare” și „un exemplu de proastă practică”. 

Începând cu data de 1 aprilie, la aeroportul Henri Coandă nu mai au acces decât taximetriștii fără cazier, care și-au luat, în plus față de licența normală de taxi, avize de la instituții precum Poliția de Frontieră și Poliția de Transporturi Aeriene. Inițial fusese pusă și condiția de a avea un volum de 500 de litri al portbagajului, însă la presiunea publică a dat o derogare prin care le permite și taximetriștilor care au instalație GPL în portbagaj să ia comenzi. Chiar și așa, foarte puțini șoferi de taxi și-au luat avizele necesare pentru a ajunge la aeroport, iar clienții care ajung în țară așteaptă extrem de mult timp până să se poată urca într-o mașină. 

Pentru a putea găsi un taxi în timp util, unii pasageri sunt nevoiți să meargă încărcați de bagaje până în afara perimetrului aeroportului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • lucurile merg acum incet pentru ca nu au fost facute la timpul lor, nu pentru ca nu trebuie facute. tipul din Guvern care zbiara devine automat suspect: adica, care ar fi alternativa: repede, fara cazier, fara certificari ??? si cu tarife de rechini necontrolati de nimeni?
    • Like 0
  • Daniel I check icon
    E uimitor cum ne întoarcem din nou în zona gri-cenușie de unde am plecat.

    Turistul acela (japonez, pare-mi-se) hăcuit la propriu după ce a luat un taxi neautorizat a fost singurul trigger care i-a pus pe gânduri pe niște funcționari rotofei că sistemul de acreditare al taxiurilor la aeroport e defect.
    De fapt, detaliul important nu e acreditarea unui șofer, ci posibilitatea de a fi urmărit pe baza numărului de comandă, timpului de sosire, a GPS-ului. Singurul lucru care-l plasează pe client în mod inechivoc într-o mașină de taxi este existența unei comenzi cu număr și indicativ.
    În rest, șoferul poate lua de pe stradă chiar și un porc sau o pasăre, dar nimeni nu știe cine este clientul, unde merge și ce s-a mai întâmplat cu el.
    Tentația de a se lua la harță cu clientul există la mulți șoferi de taxi, însă pe pielea mea am aflat că bonul de comandă și urmărirea dispecerului o temperează suficient.

    Am avut norocul să-mi recuperez un telefon dintr-un taxi tocmai pentru că avusesem bon de comandă. Credeți că mi-ar fi mai returnat cineva obiectul dacă circulam cu un taxi oprit cu mâna pe stradă?

    Până la noi ordine rezonabile așteptăm următorii morți și/sau tranșați pentru 1 leu în plus pe kilometru.
    • Like 0
    • @ Daniel I
      A fost o turista, si n-a fost hacuita de un taximetrist, ci de un infractor care-si facea veacul pe la Otopeni. O simpla cautare pe google v-ar fi lamurit cum a stat treaba.
      http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/trupul-unei-tinere-de-origine-asiatica-descoperit-pe-dn1-ce-ipoteze-au-anchetatorii.html
      ps : n-am scris asta ca sa le iau apararea taximetristilor, doamne fer
      • Like 0


Îți recomandăm

Laurențiu Beșu

Un val de reacții fără precedent traversează sistemul judiciar românesc, după ce judecătoarea Sorina Marinaș, de la Curtea de Apel Craiova, a publicat pe Facebook un mesaj de solidaritate cu judecătorii Laurențiu Beșu și Raluca Moroșanu — două dintre vocile care au semnalat public presiuni, disfuncționalități și nereguli sistemice din interiorul justiției, în urma publicării unui documentar Recorder despre sistemele obscure care controlează justiția românească în ultimii ani.

Citește mai mult

Ilie Bolojan dec 2025

- vă ofer soluția pentru a rezolva problema banilor pentru români în 24 de ore: decideți că infracțiunile de corupție nu se prescriu, așa cum s-a procedat în cazul omorurilor și al violurilor; foto: Profimedia

Citește mai mult

 Vlad Predescu.

„Mi-am operat mama, căreia am pus o proteză de șold și mi-am făcut curaj, aș putea spune, câteva luni. După ce am intrat în intervenție și am reușit să mă detașez și să uit că o operez, lucrurile au decurs foarte bine. Slavă Domnului, e pe picioarele ei și merge în continuare”, spune medicul ortoped al cărui nume este sinonim cu excelența în chirurgia artroscopică și a genunchiului: Vlad Predescu. Imagine din arhiva personală a dr. Vlad Predescu

Citește mai mult