Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

„Ați inventat arma perfectă antiteroristă. Vă exportăm la americani”. Discuții între oficialii din Guvern, după scandalul taxiurilor de pe Otopeni

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a criticat felul în care Ministerul Transporturilor a gestionat situația taxiurilor de pe aeroportul Otopeni, care îi face pe pasageri să aștepte zeci de minute până să găsească o mașină. 

„Sunt complet dezamăgit de modul în care Ministerul Transporturilor a decis să reglementeze problema cu taxiurile la aeroport. Faptul că Ministerul Transporturilor crede că, dacă îi pune pe taximetriști să completeze un dosar, scade pericolul terorist... I-am și spus domnului secretar de stat, care acum nu mai este în funcție: Domnule, ați inventat arma perfectă antiteroristă, vă exportăm la americani”, a declarat Cristian Ghinea în cadrul unui interviu mai larg pentru Republica.ro.

Ghinea a mai adăugat că acesta este „un eșec de guvernare” și „un exemplu de proastă practică”. 

Începând cu data de 1 aprilie, la aeroportul Henri Coandă nu mai au acces decât taximetriștii fără cazier, care și-au luat, în plus față de licența normală de taxi, avize de la instituții precum Poliția de Frontieră și Poliția de Transporturi Aeriene. Inițial fusese pusă și condiția de a avea un volum de 500 de litri al portbagajului, însă la presiunea publică a dat o derogare prin care le permite și taximetriștilor care au instalație GPL în portbagaj să ia comenzi. Chiar și așa, foarte puțini șoferi de taxi și-au luat avizele necesare pentru a ajunge la aeroport, iar clienții care ajung în țară așteaptă extrem de mult timp până să se poată urca într-o mașină. 

Pentru a putea găsi un taxi în timp util, unii pasageri sunt nevoiți să meargă încărcați de bagaje până în afara perimetrului aeroportului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • lucurile merg acum incet pentru ca nu au fost facute la timpul lor, nu pentru ca nu trebuie facute. tipul din Guvern care zbiara devine automat suspect: adica, care ar fi alternativa: repede, fara cazier, fara certificari ??? si cu tarife de rechini necontrolati de nimeni?
    • Like 0
  • Daniel I check icon
    E uimitor cum ne întoarcem din nou în zona gri-cenușie de unde am plecat.

    Turistul acela (japonez, pare-mi-se) hăcuit la propriu după ce a luat un taxi neautorizat a fost singurul trigger care i-a pus pe gânduri pe niște funcționari rotofei că sistemul de acreditare al taxiurilor la aeroport e defect.
    De fapt, detaliul important nu e acreditarea unui șofer, ci posibilitatea de a fi urmărit pe baza numărului de comandă, timpului de sosire, a GPS-ului. Singurul lucru care-l plasează pe client în mod inechivoc într-o mașină de taxi este existența unei comenzi cu număr și indicativ.
    În rest, șoferul poate lua de pe stradă chiar și un porc sau o pasăre, dar nimeni nu știe cine este clientul, unde merge și ce s-a mai întâmplat cu el.
    Tentația de a se lua la harță cu clientul există la mulți șoferi de taxi, însă pe pielea mea am aflat că bonul de comandă și urmărirea dispecerului o temperează suficient.

    Am avut norocul să-mi recuperez un telefon dintr-un taxi tocmai pentru că avusesem bon de comandă. Credeți că mi-ar fi mai returnat cineva obiectul dacă circulam cu un taxi oprit cu mâna pe stradă?

    Până la noi ordine rezonabile așteptăm următorii morți și/sau tranșați pentru 1 leu în plus pe kilometru.
    • Like 0
    • @ Daniel I
      A fost o turista, si n-a fost hacuita de un taximetrist, ci de un infractor care-si facea veacul pe la Otopeni. O simpla cautare pe google v-ar fi lamurit cum a stat treaba.
      http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/trupul-unei-tinere-de-origine-asiatica-descoperit-pe-dn1-ce-ipoteze-au-anchetatorii.html
      ps : n-am scris asta ca sa le iau apararea taximetristilor, doamne fer
      • Like 0


Îți recomandăm

blocuri - Bucuresti

Locuiesc într-un bloc de 4 etaje. Unii i-ar spune “bloc comunist”, pentru că e construit înainte de cutremurul din 1977, pe care l-am și prins, de altfel, aici. În urmă cu aproape 20 de ani, la câteva zeci de metri de blocul alăturat, tot de 4 etaje, un dezvoltator străin a construit un complex rezidențial, care include și un turn de 20 de etaje. (Foto: Inquam Photos / George Călin)

Citește mai mult

Daniel van Soest - Suceava

Totuși, văd o diferență. PNL arată o anumită capacitate de autocurățire — altfel domnul Bolojan nu ar fi devenit prim-ministru. PSD, în schimb, s-a băgat în tranșee ca să lupte până la capăt, transformându-se într-un partid-zombie, pe care pare să-l mai poată îndrăgi doar un alt partid insalubru, precum AUR.(În imagine, Daniel van Soest)

Citește mai mult

Crăciun

Mă gândeam zilele trecute că anul ăsta și anul anterior au fost cei mai răi ani pe care i-am trăit eu vreodată. Și da, nu m-am născut ieri. Am prins și pandemia, și debutul invaziei din Ucraina, și joaca lui Dragnea de-a puterea, și mandatul de premier al lui Adrian Năstase. Am prins cam toate plăgile ultimelor trei decenii și jumătate, dar tot mi se pare că anul ăsta și anul trecut au fost cei mai răi ani ai vieții mele.

Citește mai mult

Revoluția

Stăteam chitiți, cu lumina stinsă, încercând să ghicim la ce distanță se trăgea. Focurile de armă se auzeau surd. Apoi, dintr-odată, o ploaie de metal a căzut peste casă. Tata ne-a apucat pe mine și pe sora mea de câte o aripă și ne-a zvârlit în pivniță. Acolo am stat o vreme, desculțe, învelite într-un preș vechi, în beciul care mirosea a varză murată, până când nu s-au mai auzit nici împușcături, nici maşini.

Citește mai mult