Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

„Ați inventat arma perfectă antiteroristă. Vă exportăm la americani”. Discuții între oficialii din Guvern, după scandalul taxiurilor de pe Otopeni

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a criticat felul în care Ministerul Transporturilor a gestionat situația taxiurilor de pe aeroportul Otopeni, care îi face pe pasageri să aștepte zeci de minute până să găsească o mașină. 

„Sunt complet dezamăgit de modul în care Ministerul Transporturilor a decis să reglementeze problema cu taxiurile la aeroport. Faptul că Ministerul Transporturilor crede că, dacă îi pune pe taximetriști să completeze un dosar, scade pericolul terorist... I-am și spus domnului secretar de stat, care acum nu mai este în funcție: Domnule, ați inventat arma perfectă antiteroristă, vă exportăm la americani”, a declarat Cristian Ghinea în cadrul unui interviu mai larg pentru Republica.ro.

Ghinea a mai adăugat că acesta este „un eșec de guvernare” și „un exemplu de proastă practică”. 

Începând cu data de 1 aprilie, la aeroportul Henri Coandă nu mai au acces decât taximetriștii fără cazier, care și-au luat, în plus față de licența normală de taxi, avize de la instituții precum Poliția de Frontieră și Poliția de Transporturi Aeriene. Inițial fusese pusă și condiția de a avea un volum de 500 de litri al portbagajului, însă la presiunea publică a dat o derogare prin care le permite și taximetriștilor care au instalație GPL în portbagaj să ia comenzi. Chiar și așa, foarte puțini șoferi de taxi și-au luat avizele necesare pentru a ajunge la aeroport, iar clienții care ajung în țară așteaptă extrem de mult timp până să se poată urca într-o mașină. 

Pentru a putea găsi un taxi în timp util, unii pasageri sunt nevoiți să meargă încărcați de bagaje până în afara perimetrului aeroportului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • lucurile merg acum incet pentru ca nu au fost facute la timpul lor, nu pentru ca nu trebuie facute. tipul din Guvern care zbiara devine automat suspect: adica, care ar fi alternativa: repede, fara cazier, fara certificari ??? si cu tarife de rechini necontrolati de nimeni?
    • Like 0
  • Daniel I check icon
    E uimitor cum ne întoarcem din nou în zona gri-cenușie de unde am plecat.

    Turistul acela (japonez, pare-mi-se) hăcuit la propriu după ce a luat un taxi neautorizat a fost singurul trigger care i-a pus pe gânduri pe niște funcționari rotofei că sistemul de acreditare al taxiurilor la aeroport e defect.
    De fapt, detaliul important nu e acreditarea unui șofer, ci posibilitatea de a fi urmărit pe baza numărului de comandă, timpului de sosire, a GPS-ului. Singurul lucru care-l plasează pe client în mod inechivoc într-o mașină de taxi este existența unei comenzi cu număr și indicativ.
    În rest, șoferul poate lua de pe stradă chiar și un porc sau o pasăre, dar nimeni nu știe cine este clientul, unde merge și ce s-a mai întâmplat cu el.
    Tentația de a se lua la harță cu clientul există la mulți șoferi de taxi, însă pe pielea mea am aflat că bonul de comandă și urmărirea dispecerului o temperează suficient.

    Am avut norocul să-mi recuperez un telefon dintr-un taxi tocmai pentru că avusesem bon de comandă. Credeți că mi-ar fi mai returnat cineva obiectul dacă circulam cu un taxi oprit cu mâna pe stradă?

    Până la noi ordine rezonabile așteptăm următorii morți și/sau tranșați pentru 1 leu în plus pe kilometru.
    • Like 0
    • @ Daniel I
      A fost o turista, si n-a fost hacuita de un taximetrist, ci de un infractor care-si facea veacul pe la Otopeni. O simpla cautare pe google v-ar fi lamurit cum a stat treaba.
      http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/trupul-unei-tinere-de-origine-asiatica-descoperit-pe-dn1-ce-ipoteze-au-anchetatorii.html
      ps : n-am scris asta ca sa le iau apararea taximetristilor, doamne fer
      • Like 0


Îți recomandăm

Theodor Paleologu, diplomat și președinte al Fundației Paleologu. Foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

Pe fondul ascensiunii extremismului la nivel mondial, mulți se întreabă acum ce s-a întâmplat cu societatea și de unde a ieșit la lumină ura aceasta aproape perceptibilă fizic între oameni care nici nu se cunosc personal. Căci trăim, iată, vremuri în care amenințarea și injuriile sunt elemente la ordinea zilei. Mulți aproape că le ignoră, pentru că, pe nesimțite, ele s-au normalizat. Drumul de aici la agresivitate fizică e scurt. Și asupra acestui pericol atrag atenția mulți oameni ai cărților, care știu din istorie ce se întâmplă cu societățile în astfel de perioade.

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult

Radu Jude la Paris

Adevărul e că nu ieșim în lume cu prea multe. Cu excepția performanțelor câtorva sportivi, începând cu David Popovici, a câtorva companii private care au trecut granița și aspiră la statutul de unicorni și a filmelor din „noul val”, România nu iese prea mult în evidență. De aceea, orice „ieșire în lume” face foarte mult bine imaginii unei țări în deficit uriaș de imagine internațională.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Marina Axentii

La doar 27 de ani, Axentii Marina (foto) se află pe un parcurs academic remarcabil. Originară din România, ea este doctorandă în domeniul Ingineriei Produselor Alimentare la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, iar în prezent își desfășoară activitatea de cercetare peste ocean.

Citește mai mult