Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

„Ne pare rău, nu mai avem mașina pe care ați închiriat-o. Vă oferim, în schimb, una mai mică la un preț muuuult mai mare”. Am venit să fac vacanța în România și mi-am adus aminte cum e să fii luat de prost

Car rental

Foto: Guliver Getty Images

August 2016.

Fac vacanța de vară în țara mea, România. Să vadă și copiii mei ce frumos este la munte, la mare.

Închiriez mașina de la Hertz Otopeni. Închiriez mașina cu o zi înainte de a pleca spre mare. Trebuie să o ridic de la „Nu-ș-ce hotel” din București.

Ca să n-o mai lungesc, în ziua cu pricina mașina nu era acolo, reprezentantul Hertz-Iui nu era acolo, telefoanele care erau puse pe website-ul companiei erau puse degeaba că nu răspundea nimeni. Nici măcar mesageria.

Panică.

Noroc de recepționerii hotelului care ne-au dat un număr de telefon, de unde l-or fi avut nu știu, la care a catadicsit, într-un final, să răspundă Hertz-ul:

„Ne cerem scuze, am uitat (!), vă rog să veniți la biroul nostru din Otopeni ca să rezolvăm situația. Vă acoperim și costul taxiului.”

„I-auzi, ce oameni serioși!” îmi zic în gând.

Zis și făcut. Ajung la Hertz Otopeni unde, după câteva minute de așteptare, apare „Omul nostru de la Hertz” cu care vorbisem la telefon:

„Ne pare rău, da’ nu mai avem mașina pe care ați închiriat-o. În schimb, vă oferim una mai mică și la un preț muuuult mai mare.”

Eu: „Măi, nene, dom’le, una am vorbit și alta facem?!”

Omul nostru de la Hertz: „Ne pare rău asta e.”

Crize, urlete, amenințări, senzații de apoplexie și nu numai, într-un final îmi dau o mașină decentă.

Plec de la Hertz Otopeni și-mi zic în barbă că n-o să mai închiriez de la ăștia câte zile oi avea.  

August 2017.

Fac vacanța de vară în țara mea, România. Să vadă și copiii mei ce frumos este la munte, la mare.

Închiriez mașina printr-o companie care, mă asigur, nu este Hertz. De data asta o ridic din Otopeni.

Avionul cu care ajungem în țară are o oră întârziere. Aterizăm după miezul nopții.

Caut biroul companiei de la care am închiriat mașina și îl găsesc la același stand cu al Hertz-ului. Am o presimțire. Proastă.

După niște minute bune de așteptare, își face apariția angajatul firmei. Cin’ să fie, cin’ să fie?

Ați ghicit, „Omul nostru de la Hertz”. Aflu cu stupoare că firma prin care am închiriat mașina este un fel de partener de afaceri cu Hertz. Așa că tot de la ei, Hertz, am închiriat. Urmat de: „Ne pare rău, dar am anulat închirierea, nu mai avem nici o mașină disponibilă.”

Eu: „Păi de ce ați anulat-o?”

Omul nostru de la Hertz: „Că ați venit prea târziu.”

Eu: „Păi eram în avion, a întârziat avionul!”

Omul nostru de la Hertz: „Asta este, ne pare rău. Pa!”

Aflu peste câteva zile o poveste despre mașinile din Otopeni care sunt subînchiriate altor firme pe timp de vară. Că, na: „toată lumea trebuie să trăiască, nu?”

August 2018.

Fac vacanța de vară în țara mea, România. Să vadă și copiii mei ce frumos este la munte, la mare.

Închiriez în iulie mașină de la Rentalcars Otopeni pentru august.

O săptămâna mai târziu, primesc un email:

„Ne pare rău, însă a trebuit să anulăm rezervarea dumneavoastră. Vă oferim, în schimb, o mașină mai mică la un preț muuult mai mare. Vă urăm vacanță plăcută.”

Draci. Nervi. Senzații de tăiat venele pe lung, cu un Gillette ruginit.

O definiție a prostului. Prostul este persoana care repetă același proces de mai multe ori în speranța că rezultatele vor fi diferite.

Vacanță plăcută!

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Am patit-o si eu cu o firma "anonima", mi-au inchiriat un Subaru Forester 3.4 litri, benzina, inmatriculat in Bulgaria (intai mi-au "facut un upgrade" si dupa ce am semnat mi-au aratat masina). Am zis ca o sa inchiriez numai de la firme de incredere si asa am facut. Am doua conturi, la Europcar si Enterprise, au masini noi (cel mult un an - un an si jumatate) si sunt seriosi. Anul acesta nu aveau Opel Astra sau similar si mi-au facut upgrade la Renault Captur, un SUV decent, cu multe optiuni, diesel si cu satnav. Frumos mod de a face afaceri.
    • Like 0
  • check icon
    De ce mai miră pe cineva, așa ceva, în România?
    • Like 0
  • Problema nu e nici Hertz, nici Avis nici Sixt, ci oamenii care lucreaza in companiile astea. De multe ori companii internationale sau multinationale dar cu management romanesc se poarta mai rau ca un chiosc de la coltul blocului. Solutia e boicotul. Daca intrati pe tripadvisor, sunt exclusiv comentarii negative la adresa tuturor serviciilor de inchiriere din Romania. Japca pe fata, haiducie. Eu din motivul asta nu mi-am vandut masina, si o folosesc de cate ori vin in Romania.
    • Like 1
    • @ Radu Andrei Malica
      este si problema Hertz, Avis , Sixt, ca angajeaza oameni de tot soiul. Ce management e ala in care tu nu recrutezi oameni de calitate? ( vin din management, nu mananc rahat)
      • Like 0
  • probleme apar peste tot la inchirieri masini. totul e sa facem push catre birourile brokerului de unde am platit o categorie de servicii anume si de ce nu la compania mama de rent-a-car. noi romanii ne enervam, ridicam tonul emotiei dar nu actionam administrativ eficient. daca sunati la Herz Europe la.serviciul clienti ati fi vazut cum se rezolva la ei in intern, chit ca inchiriau pt dvs. de la concurenta. Tb sa invatam sa protestam eficient asa cum le doare pe marile branduri. 2 exemple unul in SUA altul in Italia. In SUA in aeroportul din Atlanta vin cu voucher platit. 800 dolari pt 2 saptamani platisem. stiu, super pret. la ghiseu dl de la Alamo imi spune ca regreta dar ca in US e obligatorie nu stiu ce asigurare si ca mai am de plata inca 700dolari ca nu am permis american. Eu insist ca am platit asigurare minimala cdw si ca am propria asigurare casco. se tine sus si tare. era tarziu, aveam 8 ore de condus. semnez si ma duc sa iau masina. cobor cu liftul in parcare si "ma trezesc". pun mana si sun la broker (rentalcars.com parca) si ii explic ca mi s-a bagat pe gat o asigurare si ca mi s-a spus ca e obligatorie. A verificat si m-a rugat sa astept sa ma.sune. A luat 30min dar am fost sunat. Vorbise deja la ghiseu unde cand am revenit au refacut actele si au sters teapa de 700 dolari. La parcare am cerut parerea altui coleg. A zis, my collegue upstairs is a bit pushy:)). Iar cazul 2 in Italia, am cerut si platit voucher pt Opel Zafira cu lanturi pt iarna. Eram 5 persoane+ schiuri. Ajung aproape de ora inchiderii. Mi se spune ca regreta dar ca ma upgradeaza gratuit la Volvo s90, limuzina. Insist ca am nevoie de masina mai voluminoasa pt.schiuri. Sorry that's all I have and we are closing now. Ok o iau. Cand sa semnez apare un supliment de 160 euro pt cauciucuri de iarna. Eu cer lanturi (cost 40 euro) si spun ca nu imi trebuie cauciucurile de iarna. Ei zic ca nu se pot da pt ca strica cauciucurile...e clar ca trebuia sa sun la broker...dar era evident ca eram pus la zid pt ca inchideau fix atunci si am cedat. A fost un chin sa bag schiurile in masina ca sa mai incapa si 5 oameni pe langa ele, asa ca nu ne-am bucurat de upgrade-ul "gratuit" de 160 euro la limuzina Volvo. La intoarcere, dupa ce am predat masina am sunat si m-am plans la broker. Prea tarziu, deja semnasem predarea, nu am mai recuperat dofere ta ceruta ( intre 160 euro bagati pe gat si cei 40 euro pt lanturi pe care le rezervasem).
    Trebuie sa profitam sa mai si invatam, nu? si asta te mai si costa din cand in cand:)
    • Like 3
  • Sarcasmul autorului este pe deplin justificat dar nu este specific României.
    Cunosc un caz în care cineva a inchiriat o mașină în aeroportul din Stuttgart și cand a ajuns acolo cu soția si copilul a avut parte de același tratament... S-a ales cu doua vaucere ci care să închirieze o mașină în viitor dar s-a jurat că nu mai încearcă.
    Altcineva a pățit același lucru la Paris... S-a rezolvat cu o amenințare cu proces și o gramada de timp pierdut...
    • Like 0
  • Domnule, mă iertați, dar sunteți penibil. Înțeleg că sunteți plin de nervi și că România v-a distrus psihic, dar vi se pare că SARCASMUL AGRESIV e o reacție utilă? Mie mi se pare că e o reacție de autojustificare a plecării în străinătate: ia uite ce bine c-am plecat din țara asta de rahat! Sunteți trist. Ca și serviciile pe care (nu) le-ați primit.
    • Like 0
    • @ Mirela Mihalache
      Cati ani ai trait in strainatate dumneata, doamna?
      • Like 0
    • @ Mircea Colceriu
      Pus cap la cap, câteva săptămâni. Suficient cât să pricep că ești tratat mai bine în Occident decât în România și că sistemul funcționează mai bine. Ceea ce nu justifică tăiatul venelor și alte expresii demonstrative ale autorului. Repet, omul avea de spus un singur lucru: RO e o țară de rahat, bine c-am plecat. A folosit mult prea multe cuvinte pentru asta.
      • Like 0
    • @ Mirela Mihalache
      interesant ca dvs va gasiti timp sa comentati la subsolul (unde nici dracu nu va baga n seama. Poate nulitati ca mine) unui articol care n are sens pt dvs :))
      • Like 0
  • Asta-i Romania lor
    • Like 1
  • Cateva cuvinte, shit happens, so get prepared.
    • Like 1
  • Cri check icon
    Serviciile sunt de multe ori de proasta calitate, iar particularii te fura si te jecmanesc cu aceeasi lipsa de scrupule cu care o face si Statul roman; in Romania, daca adaosul comercial nu e de minim 100%, firmele considera ca nu merita sa faca o afacere.
    Deocamdata tara noastra inca nu a depasit faza de capitalism primitiv si feroce, de tip America de Sud din secolul trecut; este inca prezenta prima generatie de afaceristi, care au ca unic scop profitul prin orice mijloace.
    Poate ca generatiile urmatoare vor fi mai civilizate, dar trebuie sa mai treaca mult timp.
    In opinia mea, primul si cel mai mare talhar este Statul roman; particularii vin abia pe locul doi.
    • Like 2
  • Bogdan check icon
    Pai asa va trebuie daca insistati sa va faceti vacantele in Romania. Fool me once shame on you...
    • Like 0


Îți recomandăm

Statuie mască

„Primul lucru care contează atunci când faci o donație este ca gestul respectiv să te facă să te simți că ai făcut cu adevărat o faptă bună. Dacă cauza respectivă reușește să te facă să te simți ca un mic erou, te face să te simți bine că ai ajutat, reușește să te facă donezi”, spune Nicoleta Deliu.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Simona Halep - Foto: Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

„Am crescut cu o mentalitate că eram mică, că nu o să ajung să fiu tenismenă, nu o să ajung să fiu sus în clasament, nu o să ajung să câștig turnee mari. Cum până nu demult, în 2017, mi se spunea « nu ai mental de campion de Grand Slam».” (Foto; Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

Citește mai mult