Foto: Guliver Getty Images
August 2016.
Fac vacanța de vară în țara mea, România. Să vadă și copiii mei ce frumos este la munte, la mare.
Închiriez mașina de la Hertz Otopeni. Închiriez mașina cu o zi înainte de a pleca spre mare. Trebuie să o ridic de la „Nu-ș-ce hotel” din București.
Ca să n-o mai lungesc, în ziua cu pricina mașina nu era acolo, reprezentantul Hertz-Iui nu era acolo, telefoanele care erau puse pe website-ul companiei erau puse degeaba că nu răspundea nimeni. Nici măcar mesageria.
Panică.
Noroc de recepționerii hotelului care ne-au dat un număr de telefon, de unde l-or fi avut nu știu, la care a catadicsit, într-un final, să răspundă Hertz-ul:
„Ne cerem scuze, am uitat (!), vă rog să veniți la biroul nostru din Otopeni ca să rezolvăm situația. Vă acoperim și costul taxiului.”
„I-auzi, ce oameni serioși!” îmi zic în gând.
Zis și făcut. Ajung la Hertz Otopeni unde, după câteva minute de așteptare, apare „Omul nostru de la Hertz” cu care vorbisem la telefon:
„Ne pare rău, da’ nu mai avem mașina pe care ați închiriat-o. În schimb, vă oferim una mai mică și la un preț muuuult mai mare.”
Eu: „Măi, nene, dom’le, una am vorbit și alta facem?!”
Omul nostru de la Hertz: „Ne pare rău asta e.”
Crize, urlete, amenințări, senzații de apoplexie și nu numai, într-un final îmi dau o mașină decentă.
Plec de la Hertz Otopeni și-mi zic în barbă că n-o să mai închiriez de la ăștia câte zile oi avea.
August 2017.
Fac vacanța de vară în țara mea, România. Să vadă și copiii mei ce frumos este la munte, la mare.
Închiriez mașina printr-o companie care, mă asigur, nu este Hertz. De data asta o ridic din Otopeni.
Avionul cu care ajungem în țară are o oră întârziere. Aterizăm după miezul nopții.
Caut biroul companiei de la care am închiriat mașina și îl găsesc la același stand cu al Hertz-ului. Am o presimțire. Proastă.
După niște minute bune de așteptare, își face apariția angajatul firmei. Cin’ să fie, cin’ să fie?
Ați ghicit, „Omul nostru de la Hertz”. Aflu cu stupoare că firma prin care am închiriat mașina este un fel de partener de afaceri cu Hertz. Așa că tot de la ei, Hertz, am închiriat. Urmat de: „Ne pare rău, dar am anulat închirierea, nu mai avem nici o mașină disponibilă.”
Eu: „Păi de ce ați anulat-o?”
Omul nostru de la Hertz: „Că ați venit prea târziu.”
Eu: „Păi eram în avion, a întârziat avionul!”
Omul nostru de la Hertz: „Asta este, ne pare rău. Pa!”
Aflu peste câteva zile o poveste despre mașinile din Otopeni care sunt subînchiriate altor firme pe timp de vară. Că, na: „toată lumea trebuie să trăiască, nu?”
August 2018.
Fac vacanța de vară în țara mea, România. Să vadă și copiii mei ce frumos este la munte, la mare.
Închiriez în iulie mașină de la Rentalcars Otopeni pentru august.
O săptămâna mai târziu, primesc un email:
„Ne pare rău, însă a trebuit să anulăm rezervarea dumneavoastră. Vă oferim, în schimb, o mașină mai mică la un preț muuult mai mare. Vă urăm vacanță plăcută.”
Draci. Nervi. Senzații de tăiat venele pe lung, cu un Gillette ruginit.
O definiție a prostului. Prostul este persoana care repetă același proces de mai multe ori în speranța că rezultatele vor fi diferite.
Vacanță plăcută!
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Rezervasem la celebra firma Avis o masina Ford Fiesta like. Cand am ajuns pe aeroport, si dupa o coada de o ora si jumatate, cel de la receptie mi-a zis foarte senin ca nu mai au masini cum am rezervat eu si ca imi pot da o masina mai mica sau....sa mai astept. Cu doi copii mici langa mine si bagajele aferente, nu era optiune viabila niciuna dintre variantele propuse de reprezentantul Avis. Am intrebat intr-o doara daca totusi iau o masina mai mica mi se vor returna o parte din bani, raspunsul a fost NU, nicidecum. Este alegerea mea ca iau o masina mai mica(!) Am zis atunci ca nefiind vina mea mi se pare normal ca in aceeasi bani sa mi se dea o masina mai mare. Nici acest lucru nu a fost posibil. In final dupa ce am cerut sa vorbesc cu un manager s-a gasit in 5 minute masina pe care o rezervasem.
Whatever...cand m-am intors acasa le-am facut si reclamatie pentru felul in care am fost tratat, mi s-a acordat si o compensatie....dar mai putin conteaza asta...
Ideea e ca ceea ce se intampla in tara noastra se intampla si in alte parti mult mai bine privite de romanasii nostri care au uitat de unde au plecat...
O alta idee este ca eu, vara, ma feresc cat pot de mult de masinile cu numar de Spania, Italia, Marea Britanie, Franta, Olanda, etc....stiu ca 99% sunt romani veniti acasa. Si din pacate multi dintre ei cred ca daca vin acasa si au nr de alte tari, au mai multe drepturi, pot sa se comporte necivilizat, sa faca exact ceea ce nu fac in tarile unde locuiesc. Daca masina este BMW si are nr strain procentul se indrepta veritginos spre 100%.
Cam asta este despre blamatul acestei tari. Sunt mult lucruri care nu merg, lipseste autoritatea, dar multe exemple se regasesc si in tarile "bine cotate".
Asa ca dragi romanasi expati, inainte sa criticati tara de unde ati plecat, va rog sa va uitati si sa vedeti daca tara de unde veniti este perfecta, dar mai ales noi, cei din tara ne-am dori sa va comportati la fel de civilizat, cand veniti acasa, ca in tarile unde locuiti. Nu ne dorim ca tzoparlanul de mall sa se inmulteasca pe timpul verii, il suportam destul in restul anului.
Trebuie sa profitam sa mai si invatam, nu? si asta te mai si costa din cand in cand:)
Cunosc un caz în care cineva a inchiriat o mașină în aeroportul din Stuttgart și cand a ajuns acolo cu soția si copilul a avut parte de același tratament... S-a ales cu doua vaucere ci care să închirieze o mașină în viitor dar s-a jurat că nu mai încearcă.
Altcineva a pățit același lucru la Paris... S-a rezolvat cu o amenințare cu proces și o gramada de timp pierdut...