Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

„Nici măcar o secundă n-o să-l găsiți pe Celentano în acest film. Chiar vă provoc să mergeți și să descoperiți dacă e vreun gest care îi seamănă…” Transformarea actorului Adrian Văncică pentru „Anul Nou care n-a fost”

Adrian Vancica

Actorul Adrian Văncică a vorbit la emisiunea „În fața ta” de la Digi24 despre filmul „Anul Nou care n-a fost” și a subliniat faptul că rolul său este o schimbare semnificativă față de personajul Celentano din „Las Fierbinți”, cu care este de obicei asociat. Întrebat dacă „este Celentano în film”, Văncică a răspuns: „Nici măcar o secundă. Nici măcar o secundă. Nu (Moderator: Asta este surpriza pe care probabil o va avea multă lume - să îl vadă pe Văncică altfel). Și chiar îi provoc: duceți-vă (la filmul „Anul Nou care n-a fost”) și dacă veți descoperi o secundă: Băi, uite, gestul ăla mi-a adus aminte de nu știu ce, dați-mi un mesaj pe Facebook și discutăm”, a spus Văncică.

I-a fost greu să joace un alt personaj, dat fiind faptul de 12 ani joacă rolul lui Celentano? „Asta n-a fost partea grea. Partea grea a fost să fiu distribuit în ceva care să nu semene cu Celentano. A fost pariul pe care l-a făcut Bogdan (regizorul Bogdan Mureșanu). Pentru mine a fost o mare bucurie”. 

Invitat de asemenea la emisiunea „În fața ta”, regizorul Bogdan Mureșanu a apreciat dedicarea actorului și a menționat că Văncică este „un actor fenomenal” care a reușit să se desprindă complet de rolul său memorabil din „Las Fierbinți”.

Mai mult, Mureșanu a dezvăluit că Văncică și-a cedat onorariul de actor pentru a sprijini finalizarea filmului, într-un moment în care producția se confrunta cu dificultăți financiare. „Vă spun așa: Adrian Văncică și-a cedat fee-ul lui. Ceea ce a ajutat suficient cât să ne ținem într-un moment greu. Filmul e o călătorie. Uneori are momente grele. Uneori se poate întâmpla să nu reușesc să termin filmul. Acum e un moment bun al filmului. Dar când îl filmam, au apărut tot felul de costuri neprevăzute, să zicem”, a afirmat Mureșanu. 

„Mi-am dorit foarte mult ca acest film să se întâmple și am făcut tot ce am putut pentru asta”, a explicat Văncică. 

Actorul a povestit și despre transformarea sa fizică pentru rol. După ce a slăbit semnificativ, a fost nevoit să se îngrașe din nou pentru a se potrivi cu aspectul fizic al personajului. „Slăbisem, m-am îngrășat la loc și-apoi am filmat și-am zis - haide, gata, am terminat. Da, mulțumesc.” 

„Anul Nou care n-a fost” nu este un film despre Revoluția din 1989, ci unul despre personaje puternice aflate în situații limită, a punctat actorul, subliniind că filmul are atât umor, cât și dramă, oferindu-le spectatorilor o perspectivă asupra vieții din acea perioadă.

„Chiar dacă zice lumea: domne, încă un film cu revoluția?! Care e problema? Americanii au făcut filme cu războiul din Vietnam timp de 50 de ani, o grămadă de ani după aceea. Dar numai că ăsta nu e un film despre revoluție. E un film cu personaje puternice. E un film cu personaje care se află în situații limită. E un film extrem de dur, de interesant, de ritmat. E un film pe care trebuie să-l vezi. Și dacă ești tânăr, înțelegi cum se trăia în vremea aia fără internet, înțelegi ce era un telefon fix. Că poate lumea nu știe, cei de 14 ani nu știu ce e aia un telefon fix. Că n-au de unde, dacă n-au văzut. Vor vedea ce e, aici, vor vedea ce înseamnă să stai afară, să te joci în fața blocului, să joci mingea în fața blocului, unde poate acum nu găsești un loc, pentru că e plin de mașini. Adică vor înțelege și ei ceva”, a subliniat Adrian Văncică, oferind o perspectivă mai amplă asupra semnificației filmului „Anul Nou care n-a fost” și a impactului său asupra noilor generații.

Emisiunea „În fața ta”, de la Digi24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Razvan check icon
    Ei, hai, actor fenomenal ? Pe bune? Dupa enshpe ani de las fierbinti Vancica joaca intr-un alt film care este mai mult o naratiune despre vremurile pe care le-a trait chiar si Vancica si gata, e actor fenomenal ? Pai cred ca si eu pot fi fenomenal, la fel de usor !
    Sa vedem roluri de compozitie si dupa aia discutam!
    N-am nimic cu omu', dar nu il vad fenomenal!
    • Like 0
  • Norocul meu, că nu prea știu de Celentano - nu am urmărit Las Fierbinți ... Am văzut filmul, mie mi s-a părut că merge greu, parcă e o acțiune chinuită (și viața era destul de chinuită în 1989), dar măcar este ceva real, corespunde cu existența noastră sumbră de atunci.
    • Like 1
  • Mihai check icon
    Poate mai află din film ăștia mai tineri despre binefacerile comunismului, nu de alta dar se pare că această ideologie prinde viteză în vest prin tot felul de bazaconii ca DEI și woke.
    • Like 3


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult