Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

„Să fie la ei, acolo…” Dicționarul vieții sexuale, după „Ortodoxia tinerilor”, și bula celor care votează DA la referendum

Pe când aveam vreo şaisprezece ani erau la modă bluzele scurte, cu vedere la buric. Aveam o colecţie întreagă de astfel de bluze şi pantaloni cu talie joasă iar verile petrecute la ţară însemnau un conflict permanent cu bunica mea.

„Uite ce e, la tine la Giurgiu te porţi cum vrei. Dar la mine, aici, nu te îmbraci aşa.”

Nu de puţine ori am auzit replica asta. Anii au trecut, moda s-a schimbat, dar replica a rămas aceeaşi, cu unele variaţii impuse de context. „La tine poţi să stai afară şi pân’ la două, la mine, aici, nu o să umbli teleleu pe uliţe până dimineaţa”. „La mine, aici, nu vorbeşti aşa”. „La mine, aici, nu fumezi la poartă”.

La un moment dat, replica devenise un prilej de glumă în familia mea. Ce mă surprinde, când mă uit în spate, este că această replică nu avea nicio consecinţă, iar ea ştia. Continuam să port bluze scurte, să umblu teleleu pe uliţă până dimineaţa, să fumez la poartă şi să îmi expun repertoriul de înjurături atunci când mă enervam. Cu toate acestea, bunica mea îşi repeta de fiecare dată declaraţia şi am ajuns să înţeleg că o făcea mai mult pentru ea decât pentru a-mi impune mie un anumit model comportamental. Ştia că nu are niciun efect, era conştientă că răspundeam doar autorităţii parentale, iar ai mei nu aveau nimic împotriva bluzelor scurte sau a hoinaritului pe uliţe. Ar fi preferat să nu fumez, dar nu îi interesa unde o făceam, iar modul meu colorat de a vorbi ştiau că se va ameliora cu timpul. 

Cu toate astea, de fiecare dată când făceam ceva „incorect” în preajma ei, auzeam plescăitul dezaprobator şi vocea obosită şi blândă ce pronunţa sentinţa aproape cu indiferenţă, doar pentru că trebuia să o facă. Apoi îşi vedea de treburile ei, fără a aştepta un răspuns.

Mi-au venit în minte momentele astea tot mai des în ultima vreme, asistând la toate discuţiile publice pe baza referendumului pentru familie. Am încercat să înţeleg cine sunt oamenii care se vor duce să voteze „DA” şi de ce o fac. Şi mi-am dat seama că motivele lor sunt surprinzător de asemănătoare cu „la mine, aici, nu se face aşa”.

Dar înainte de a discuta despre motive, să vedem care este publicul ţintă al referendumului. Foarte mulţi dintre aceia care îl contestă fac greşeala de a crede că votanţii PSD şi susţinătorii Coaliţiei pentru Familie sunt aceiaşi. Nu va reuşi PSD-ul să scoată la vot peste cinci milioane de oameni. Nu, nu va reuşi. Dar, din păcate, nici nu trebuie. Pentru că sunt mai multe categorii de public ţintă aici, iar lupta se duce acum pentru voturile unei categorii pe care contestatarii referendumului o neglijează complet. E girafa care nu poate exista.

În afară de publicul clasic, în mare parte rural şi pentru care preotul şi biserica reprezintă autoritatea supremă, există o altă categorie numeroasă. Publicul în mare parte urban, votanţi ai opoziţiei, şi care se duc la fiecare protest anti-PSD. Ei sunt puşi în încurcătură acum, deoarece vor să fie prezenţi pe 6 sau pe 7 octombrie. Vor să pună ştampila pe „DA” şi vor să „apere familia tradiţională”. Dar nu vor să fie asociaţi cu PSD-ul şi urăsc faptul că acest partid şi-a asumat referendumul. Iar în timp ce mişcarea #boicot îi ignoră, Coaliţia pentru Familie împarte flyere la metrou, iar susţinătorii lor scriu articole în Evenimentul Zilei cu titlu de-o şchioapă „Nu îl lăsaţi pe Liviu Dragnea să confişte referendumul pentru familie!”. Lupta pentru aceste voturi a început, iar mişcarea #boicot a pierdut startul.

Prima categorie este clar de ce se duce la referendum. Pentru că i se spune să o facă, şi nu neapărat de către PSD, dar şi de către liderii de opinie din cardul Bisericii. Iar orice preot în oricare sat din România este un lider de opinie. Însă ce îi face pe ceilalţi să încline pentru referendum?

„Nu vreau să se căsătorească şi să poată să adopte copii.”

„De ce?”

„Pentru că şi copiii vor fi gay. Sau traumatizaţi.”

„Nu vreau să se întâmple şi în România ce se întâmplă în alte ţări.”

„Ce anume?”

„Au ajuns să se căsătorească bărbaţi cu bărbaţi şi femei cu femei.”

„Şi ce e rău în asta?”

„Se creează o modă. Păi dacă toată lumea e homosexuală, cine mai face copii?”

Purtând multe astfel de discuţii, am găsit aceleaşi argumente peste tot. Nu are nicio importanţă că un copil crescut de un cuplu de homosexuali poate ajunge sau nu gay. Nu are nicio importanţă că homosexualitatea nu e o modă şi nicio o alegere, la fel cum nu alegem să ne naştem blonzi cu ochii albaştri. Aparent, aceşti oameni îşi văd modul de viaţă ameninţat. Auzind aceste argumente, întrebarea pe care am pus-o a fost următoarea:

„În situaţia ipotetică în care, brusc, majoritatea populaţiei lumii devine homosexuală, iar toţi copiii din centrele de plasament sunt adoptaţi de cupluri homosexuale, devenind, la rândul lor, gay, care ar fi problema?” 

Numitorul comun al răspunsurilor pe care le-am primit îl reprezintă ideea că procentajul de persoane gay ar creşte brusc, odată cu legiferarea căsătoriei dintre persoanele de acelaşi sex (nici nu contează că suntem la o mare distanţă de a aduce în discuţie tema asta). Iar această creştere ar duce, treptat, la dispariţia speciei umane.

Sigur, specia poate dispărea din foarte multe motive. În România sunt produse, anual, 1.3 milioane de tone de ambalaje. 5% din deşeurile municipale sunt reciclate, însă. Un procent drăguţ care ne plasează, fără drept de apel, pe ultimul loc din Europa. În timp ce Bucureştiul este printre cele mai poluate oraşe din Europa, Portugalia atinge un record reuşind, în luna martie a acestui an, să producă 104% din consumul de energie la nivel de ţară, exclusiv din surse de energie regenerabilă. Sigur că România poate fi şi fruntaşă. Spre exemplu, un studiu făcut de Global Forest Watch, între anii 2001 şi 2017, ne plasează în top zece zone din această lume care sunt responsabile pentru 54% din pierderea globală a pădurilor. În ritmul ăsta, românii verzi care resimt ameninţarea asupra speciei umane venită din partea „modei” gay, vor ajunge, în curând, românii cenuşii.

Ei, cum pot nişte oameni atât de măcinaţi de fragilitatea speciei să trăiască într-o casă unde există clasicul coş de gunoi de sub chiuvetă, asemănător unei şaorma cu de toate? Cum pot, de 1 mai, să se repeadă la grătare în pădure fără să observe că pădurile nu prea mai există, ba chiar, unii dintre ei, lăsând acolo deşeurile rezultate în urma picnicului? E simplu. Pentru că frica reală nu există, de fapt.

Nu este frica de homosexualitatea care ar avea ca efect, conform argumentelor lor, împuţinarea speciei până la extincţie. Nu este frica de „trauma” unui copil crescut de un cuplu gay, cât timp traumele reale din orfelinate sunt ignorate sau denunţate ca fiind propagandă LGBT. Este ceea ce spunea bunica mea, „la mine, aici, nu”.

Ceea ce face acest referendum şi motivul principal pentru care este susţinut, are de-a face cu proprietatea asupra gândirii. Viziunea Coaliţiei pentru Familie se traduce astfel:

„Românii nu sunt gay. Românii nu acceptă persoanele gay. La noi, aici, nu suntem de acord cu homosexualitatea.”

Este impunerea modului de gândire „corect”. Nu este vorba despre temere, lipsă de informare sau, în definitiv, homofobie (deşi da, suntem un popor homofob). Este vorba despre acapararea gândului şi modelarea şi cioplirea lui după chipul şi asemănarea românului verde. Referendumul organizat de Coaliţia pentru Familie nu este orientat catre apărarea familiei tradiţionale şi nici exclusiv împotriva persoanelor gay. Este orientat împotriva unui model de gândire. Mişcarea #boicot şi procentajul mic al celor care se duc să voteze „NU” sunt entităţile vizate de referendum, în cadrul acestora, sigur, fiind persoane atât gay cât şi straight.

Nu am vârsta care să îmi permită să fi trăit vreodată, pe propria piele, o astfel de încercare asemănătoare de confiscare a gândului şi zidirea lui într-o celulă în vederea reeducării. Dar am citit despre asta, iar asemănările sunt izbitoare. Orice societate dictatorială a început prin modelarea mentalităţii, cu reguli foarte clare – la ei să facă ce vor, la noi se gândeşte aşa şi se acţionează aşa. Iar pentru aceia care cred că această comparaţie este una exagerată, să aruncăm o privire la campania împotriva educaţii sexuale iniţiată de Ortodoxia Tinerilor. E vorba despre o serie de afişe din mediul online, în care suntem avertizaţi că educaţia sexuală, secularistă în paranteză, formează viitoare cliente la clinicile de avorturi, în timp ce educaţia pentru viaţă, în paranteză creştină, formează mame eroine. Mame eroine, deci. Din câte ştiam eu, moda vintage se referă la haine, nu la sisteme politice. 


Îți recomandăm

Dar să trecem mai departe. În seria de 6 afişe, avem două modele de gândire. Sub titlul „educaţia pentru viaţă” există un model, iar sub titlul „educaţia sexuală”, un altul. Aflăm, astfel, care este cel corect.

Educaţia creştină produce nu doar mame eroine, ci şi soţi fideli, taţi ocrotitori, tineri responsabili. De asemenea, condamnă masturbarea, homosexualitatea, sexul oral şi pe cel anal, contracepţia, pornografia, precum şi relaţiile intime premaritale. E un fel de „AŞA DA”. În partea lui „AŞA NU” avem viitorii derbedei, voiajorii sexuali, clientele de la clinicile de avorturi, precum şi acceptarea sau încurajarea masturbării, a homosexualităţii, a contracepţiei etc. Avem de-a face cu o delimitare foarte clară între „să fie la ei, acolo” şi „la noi, aici, nu”.

Ca să rezum, votul cu „DA” la referendumul pentru familie înseamnă, de fapt, un vot în alb dat încercării de a impune profilul românului. Toţi aceia care nu se conformează, sunt invitaţi, subtil momentan, să părăsească ţara. Vor să se căsătorească? Să o facă în altă parte, în România nu. Sigur că ăsta e primul pas. Urmează avorturile în altă ţară, educaţia sexuală pe care o poţi primi în şcolile din altă ţară şi, eventual, dacă s-ar face voia Coaliţiei pentru Familie, metodele contraceptive pe care le poţi lua din altă ţară. România trebuie să fie o enclavă a creştinătăţii (aşa cum este ea înţeleasă de Coaliţia pentru Familie şi nu altfel) în Europa, iar cetăţenii săi trebuie să se conformeze pentru binele Patriei.

La noi, aici, nu. Iar aceia care strigă „ba da, se poate şi la noi, aici”, îşi pierd naţionalitatea. Ei devin anti-români, propagandişti LGBT vânduţi, scursuri ale societăţii. În marele sat care este România, sunt invitaţi să se ducă la ei, la oraş, şi să facă ce vor, dar cât timp stau în sat, să se conformeze. Să predea cheia către propria minte, pentru ca aceasta să fie modelată într-un mod corect.

La fel ca bunica mea, aceea care îşi spunea replica-mantră doar pentru ca acele cuvinte să ia naştere, fără să aştepte un argument sau un răspuns, aceia care se duc la referendum sa voteze „DA” o fac pentru a-şi „face datoria”. Însă, spre deosebire de bunica mea, ale cărei cuvinte nu produceau vreo restricţie pentru că nu erau susţinute de autoritatea parentală, pe 6 şi 7 octombrie, dacă referendumul va trece, vor exista consecinţe. Pentru că el este susţinut de autoritatea guvernamentală. Este chiar intens dorit de PSD pentru a-şi arăta muşchii şi de Coaliţia pentru Familie şi BOR pentru a crea un precedent. Este începutul legiferării modelului de gândire corect al cetăţeanului român. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • am citit cu atentie atat articolul cat si comentariile si afirm ca nu ma regasesc in niciuna din situatiile mentionate sau comentate. Da am votat da si din cu totul alte motive. In calitate de administrator de companii multinationale sau nu am ajun in fata unui judecator. Si a trebuit sa depun un juramant. De aici am doua dileme. 1 P
    • Like 0
  • "Trichinele, observa Dostoievski, sunt nişte vietăţi microscopice care se comportă ca nişte spirite înzestrate cu raţiune şi voinţă, căci, pătrunzând în corpul omului, sunt capabile să-l facă să-şi piardă minţile.

    Și asta, spune Dostoievski, deşi „niciodată oamenii nu s-au considerat atât de inteligenţi şi atât de siguri de adevărul lor ca cei atinşi de această boală.
    Li se părea că niciodată n-au existat verdicte, deducţii ştiinţifice, convingeri morale şi credinţe mai neclintite ca ale lor.

    Sate întregi, oraşe întregi, popoare întregi se molipseau şi cădeau pradă nebuniei. Toţi erau agitaţi şi nu se înţelegeau între ei; fiecare credea că el singur cunoaşte adevărul şi se chinuia, uitându-se la ceilalţi, se bătea cu pumnul în piept, plângea şi-şi frângea mâinile.

    Oamenii nu mai ştiau să judece ce este bine şi ce este rău”."

    https://www.ganduridinierusalim.com/adevarul-care-va-salva-lumea/
    • Like 1
  • "Morala în sine, autonomă, e mai primejdioasă pentru religie decât ateismul.

    Ştiinţa moravurilor, ca teoretizare a moralei laice, este din punctul de vedere al Absolutului religios egală cu zero. Seamănă cu Mersul trenurilor, după părerea mea. Poţi s-o schimbi, ca pe tren, la care staţie vrei.

    Omul autonom nu e capabil să creeze o ordine morală. O primeşte de sus, sau nu o primeşte deloc.

    Cum e posibilă morala publică? Prin înstăpânirea absolută a moralei religioase creştine. Dogmele creştine trebuie să poruncească normele morale, care, fără ele, nu se deosebesc de Mersul trenurilor decât prin obiect.

    Morala publică într-un stat creştin trebuie să stea sub imperiul certitudinii dogmelor creştine reflectate imperfect de omul mărginit.
    Dacă nu situăm Biserica deasupra statului, ne aflăm în treabă şi face fiecare ce vrea."

    Petre Tutea
    • Like 0
  • News flash pentru contributor, fiecare generatie are propria cale, o nevoie de a nu se supune(Joe Cocker-lirics) cine stie, poate bunica. Nu ca am invata noi de la bunicii inapoiati. Judecand prezentul si privind inapoi in istorie ceva imi spune mie ca umanitatea a picat la toate examenele istoriei, poate si datorita acestui trend de nesupunere care reseteaza generatie dupa generatie si garanteaza repetarea erorilor. Acestea fiind spuse, pe ultima suta de metri, inainte de marea probabilitate a unei extinctii in masa a umanitatii sa rezolvam macar problemele datorate gender identiity,, dreptul homosexualilor, pe principiul "democratic" si mult hulit prin istorie; nu poti, te ajutam, nu vrei te obligam. La final, ultimul stinge lumina.
    Imi amintesc de episodul din Primavara Araba, tulburari prin Arabia Saudita ori Bahrein gestionate a la 10 august 2018 sau chiar mai rau. Evenimentele se petreceau pe teritoriul arab patronat de interesele U.S.A, unde femeile au drepturi discutabile iar despre LGBT nu se prea stie. Inapoiati si conservatori arabii astia de notiunile harem ori sarai degustate de sultani prin istorie nici ca vor sa stie.
    Totusi pentru relaxare, o cina romantica, lumanari parfumate si un titlu in "The Guardian"......"Me and my penis: 100 men reveal all" semnat, Laura Dodsworth, cine are sa pastreze, cine nu, las sa viseze.
    Totusi, sa nu ne infierbantam prea tare, incepe cosmarul, senzatii tari si fiori reci pe sira spinarii tot in "the Guardian".
    The Trump administration knows the planet is going to boil. It doesn't care
    Bill McKibben
    Admimistratia Trump stie ca planeta va fierbe literalmente, dar nu-i pasa.
    Ne "pregatim" in corpore de pedeapsa Divina. Garantat!




    • Like 1
    • @ Victorin Borsciov
      Alien check icon
      eu nu-s sigur ca am inteles partea cu istoria. Sa zicem ca umanitatea (in general) a facut erori mari. Insa care e solutia?
      Sa ne intoarcem la trecut? A existat in trecut vre-un moment la care sa merite sa ne intoarcem?
      Sau sa fortam depasirea propriilor conditionari si instincte de maimute adaptate la savana si la convietuirea in grupuri de cateva zeci de indivizi, si sa incercam sa ne adaptam la un univers mult mai larg, mai complex si mai provocator decat cel in care am trait 99% din istoria speciei noastre?
      • Like 1
  • dalex check icon
    In ce masura "political correctness" este mai buna decat "inapoiata" gandire a bunicii ?
    Este vorba de impunerea unui mod de gandire si comportament care anuleaza judecata de valoare .
    Nu poti aprecia "{mblanzirea scorpiei" pentru ca "scorpia" din piesa lui Shakespeare este femeie.
    Nu poti spune ca mai multi tigani (procentual vorbind) sunt infractori pentru ca este o remarca "rasista".
    Nu poti spune ca valoarea unui dans tribal din Africa este sub valoarea artistica a baletului "Lacul lebedelor" pentru ca tratezi cu dispret cultura negrilor ce au suferit dominatia coloniala.
    Si . in mod special, nu poti gandi altfel decat ne arata doctrina lui "political correctness" pentru ca esti bigot, nationalist, pupator de moaste sau fascist, xenofob .......
    Daca asta nu este o replica vestica la fosta "lumina de la rasarit" bolsevica in care cei in dezacord cu marxismul erau "demascati" ca "dusmani de clasa" inseamna ca meritam acest "dresaj" occidental in replica la cel sovietic si meritam inca 50 de ani de dominatie.
    De ce sa nu acceptam ca definitia casatoriei are un specific romanesc si ortodox si romanii au dreptul sa treaca definitia in Constitutie ?
    Cine interzice votarea unei legi a parteneriatului care sa acorde drepturi similare minoritatilor sexuale ?
    O majoritate doreste sa-si afirme modul de a intelege casatoria intr-un fel fara echivoc in Constitutie asa cum si minoritatea LGBT ( numarul de litere a crescut impresionant si nu le trec pe toate ) isi afirma modul de a intelege sexualitate, iubirea, familia....
    De ce hetero= bigotism si homo= progres cand ambele variante sunt multimilenare ?
    • Like 4
    • @ dalex
      Casargoz check icon
      Scorpia este protestanta si chia valorii este protestanta. Este din punctul tau de vedere incorect sa o vezi ca o valoare protestanta.
      Nu poți sa spui mai multi tigani, nu pentru ca este politic incorect, ci pentru ca precaritatea generează același număr de infractori. Poti sa spui tigani pentru ca e o denumire consacrata. Nu poti sa legi acest lucru de biserica ortodoxa. de ce ? Citeste.
      Valoarea unui dans tribal este la fel ca dansul călușarilor: ceva tribal si primitiv ai voie sa spui.
      Si . in mod special, nu poti gandi altfel decat ne arata doctrina lui "political correctness" , doctrina care este conservatoare pentru proști care sunt bigot, nationalisti, pupatori de moaste și sigur fasciști, xenofobi pentru ca ei sunt doar venetici.
      Cei care pactica sicursul tau sunt staliniști ( stalin dugașvili a absovit o școala teologică) cel puțin bolșevici(șeful ck era iezuit) asa cănu înteleg ce ai cu sovieticii care erau buni absolvenți de teologie. Doar daca ești fascist, dar ai declarat ca te deranjează eticheta.
      Căsătoria nu are un specific ortodox , decât dacă dorim ca pentru 4 milioane din de români din exil certificatele de căsătorie sa nu fie valabile decât în România, în afară să fie nule, pentru că sunt specifice. Similar cu căsătoria din arabia Saudița cu a 4 nevastă.
      Varianta ta multimilenara ( acum 5000 de ani nu existau cimitire in Romania pentru ca se practica canibalismul si oasele se foloseau pt. albul de cucuteni, iar canepa se folosea la orice altceva in afara de tesaturi) fi buna dar nu are legatura cu crestinismul.

      In plus uti ce aduce votrul la referendum:
      Definitia casatoriei + parteneriat civil la pachet
      Acum, este doar casatorie intre barbat si femeie conform codului civil:
      cine e ala pervers? cine merge la referendum si voteaz trocul religie și politica
      sau cine nu merge si păstrează situația actuala in care nu exista parteneriat civil?
      Nu existăagent mai bun pentru LGBT decăt coaliția pentru familie, vectorul de propagandă LGBTZ (Z pentru ca CPF e pro Z)
      • Like 1
    • @ dalex
      Alien check icon
      Eu nu inteleg altceva. De ce Hetero = anti-homo si homo = anti hetero? De unde si pana cand cele doua categorii nu pot coexista?
      Eu sunt hetero insa n-am nimic cu cei gay. Si chiar mi-ar placea sa am cate ceva cu niste lesbiene :D
      • Like 0
  • În Republica se practică cenzura! :)))
    Aşa de tare să doară când cineva scrie ceea ce nu-ţi convine?
    • Like 6
  • Bogdan check icon
    Mereu am apreciat articolele Ruxandrei, datorita argumentarii calme si fara a arata cu degetul sau a pune etichete. Articolul de fata nu face exceptie. Si da, are dreptate, impartirea intre "noi" si "ei" in cadrul unui popor duce la derapaje grave. Am mai fost acolo, se pare ca spre acolo ne indreptam din nou. Nu e departe ziua cand diaspora o sa fie demonizata si facuta responsabila de toate relele care se intmpla in tara, in timp ce PSDragnea isi freaca palmele si baga mana pana la umar in bugetul tarii. Aleksandr Solzhenitsyn in "The Gulag Archipelago" descrie perfect ce inseamna o societate imopartita in "ei" vs "noi", omul nou contra omului vechi cu idei "burgheze", needucati vs educati. O societate in care a fi educat e o crima pentru care poti fi judecat sumar si imopuscat, iar cuvantul "inteligentsia" sa fie o insulta. Poate exagerez, dar pare ca suntem intr-o faza incipienta a ceva similar.
    • Like 2
  • Orice ar spune fanii " Coalitiei pt familie " , ce expune Ruxandra aici mi se pare de foarte mult bun-simt. Si intradevar , vedeti si comentariile lui Alien . Respect pt ambii!
    • Like 2
  • Delia MC Delia MC check icon
    Eu am făcut educație sexuală în școală și care credeți că e prima metodă contraceptivă?Nu ghiciți?Vă spun eu: abstinența! Si apoi celelalte.Plus educație anti-avort...Ce anume se demonizează?Nu am mai făcut decât la liceu și la cerere, m-am temut de legea "inocenței"-inca în stadiul de proiect.Mulți se tem că prin educația sexuală se induce sexualizarea precoce și dezinhibitia.Toate au o limită...Educația sexuală NU ESTE DESPRE CUM SĂ FACI SEX cum greșit se crede, ci despre sănătatea sexuală, pentru ca actualii adolescenți să poată ca adulți procrea fără să fi contractat boli și fără urmările nefaste a unui avort.Nu ma spun că la 14 ani e deja târziu...
    • Like 4
    • @ Delia MC
      ”Mulți se tem că prin educația sexuală se induce sexualizarea precoce și dezinhibitia.”

      Păi, nu se induce? Poți s-o întorci cum vrei - ca la Ploiești sau ca la Caracal! - însă realitatea este aceasta în mintea adolescentului: ăștia mă educă pe mine sexual... ca să ce?! pentru că... a cam venit timpul s-o pun în practică, nu-i așa?!

      Adolescenții nu au nevoie de educație sexuală. Adolescenții au nevoie de EDUCAȚIE MORALĂ!

      ”Învaţă-l pe copil calea pe care trebuie să meargă, iar când va îmbătrâni nu se va îndepărta de la ea.” Proverbe 22:6

      Cine trebuie să-i ofere această educație? Părinții!

      Copilul trebuie învățat astfel încât să poată face o distincție clară și înțeleaptă între Bine și Rău.

      ”Dar hrana tare este pentru oamenii mari, pentru aceia a căror judecată s-a deprins, prin întrebuinţare, să deosebească binele şi răul.” Evrei 5:14

      Ca să știe când este timpul potrivit pentru lucrul potrivit. Și foarte important - fiecare băiat și fiecare fată trebuie să știe că... curvia are un preț! Nota de plată va veni întotdeauna pentru tot ceea ce facem. Și poate fi extrem-extrem-extrem de pipărată...

      Cunosc drama recentă a cuiva care și-a luat de nevastă pe una careia îi plăcea să umble cu buricul gol și cu fustițele scurte până în chiloți. Îi vine să-și muște mâinele acum, însă este cam... târziu. Lucrurile s-au complicat foarte mult! Mai sunt și niște copii la mijloc. Ar vrea să poată da roata vieții înapoi. Ar lua cu totul alte decizii, iar genul acesta de femei nu ar mai prezenta niciun interes pentru el. Nu poți însă se te întorci în trecut. Ce poți însă să faci? Să înveți din greșelile altora. Vorba românilor: ”Cel înțelept învață din greșelile altora, prostul nici măcar din ale lui!”

      Și acesta nu este, din păcate, nici pe departe unicul caz de acest fel pe care îl cunosc.

      Vorbele lui Solomon sunt astăzi mai actuale ca niciodată:
      ”10
      Cine poate găsi o femeie cinstită?
      Ea este mai de preţ decât mărgăritarele.
      11
      Inima bărbatului se încrede în ea
      şi nu duce lipsă de venituri.
      12
      Ea îi face bine, şi nu rău,
      în toate zilele vieţii sale.” Proverbe 31:10-12
      • Like 1
    • @ altVasile
      Delia MC Delia MC check icon
      https://republica.ro/cum-dezarmezi-un-troll-de-pe-net.Dedicație inclusă.
      • Like 7
    • @ Delia MC
      Delia MC, mulțumesc pentru ”dedicație”!

      Am citit articolul (scris de un autor care se poziționează de partea susținerii perversității, ultimul său articol având titlul: ”Iată motivele pentru care voi boicota referendumul pentru familie. Anti-Homo egal anti-Sapiens”). Și?! Se potrivește ca nuca de perete! Dar acesta se pare că este nivelul tău. Iar acolo unde nu e, nu e! Vorba lui Solomon: „...ce lipsește nu poate fi pus la număr”.

      Cum totuși dezarmezi un troll (presupunând că știi ce înseamnă aceasta, lucru de care nu sunt deloc convins)? Bagi capul în nisip precum struțul (în speranța că astfel leul va trece pe alături și nu-ți va observa penele strălucind la soare)? Te prefaci că... gura nu-ți miroase și usturoi nu ai mâncat? Adopți poziția ghiocelului?

      Nu te neliniști! Sunt doar niște întrebări retorice...
      • Like 2
    • @ altVasile
      perfect de acord !
      • Like 1
  • Oare de ce scriu pe Republica asa de multi oameni cu meserii incerte (sau inexistente)?
    • Like 2
    • @ Vaman Georgeta
      Pentru ca astia au timp ?
      • Like 3


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult