Sari la continut

„To do list” pentru doamna Firea. 15 lucruri pe care mi le doresc eu, Yvette Larsson, de la noul primar al Bucureștilor

Alegerile s-au terminat, iar noul primar al Bucureștilor ar trebui să se gândească serios la următoarele lucruri:

1.Să consolideze de urgență clădirile cu risc seismic din București. Clădirile cu bulină roșie care stau să cadă chiar și la prima adiere de cutremur trebuie să fie prioritatea zero a doamnei primar. Cred că mai mult de jumătate din Centrul Vechi e în această situație. Să aibă grijă de clădirile istorice, care păstrează încă semnele unei fabuloase arhitecturi clasice.

2.Să stârpească toată corupția din primărie și din instituțiile subordonate. Să concedieze toți penalii. Să-i suspende pe toți cei cercetați sau judecați pentru fapte de corupție, până la pronunțarea unor sentințe definitive.

3.Să facă publice toate contractele pe care Primăria le încheie cu firmele private. Să publice toate contractele pe site-ul primăriei, ca să le vadă toată lumea, și în special pe cele legate de colectarea gunoiului, de spațiile verzi și de repararea drumurilor. Ce m-a frapat în București e că trotuarele și bordurile se schimbă cam o dată la șase luni. Este absolut ridicol și o totală risipă de bani!

4.Să nu mai taie copacii de pe domeniul public și să facă parcuri noi, cu arbori și iarbă, nu cu betoane.

5.Să construiască parcări suficiente și doar apoi să-i amendeze pe toți șoferii care parchează ilegal.

6.Să curețe orașul de cerșetori și de așa numiții parcagii. Cel puțin cei din urmă sunt un real pericol atât pentru femeile singure care refuză să-i plătească, cât și pentru turiștii străini care sunt agresați în plină stradă.

7.Să modernizeze parcul auto al RATB și să oprească corupția din această regie și furtul de combustibili. Să facă trasee speciale exclusiv pentru autobuze și troleibuze, marcate corespunzător, și să-i amendeze pe toți șoferii care încalcă regulile de circulație folosind aceste trasee.

8.Să facă transportul public gratuit pentru persoanele nevoiașe, bătrâni, copii și studenți.

9. Să modernizeze Gara de Nord. Prima impresie pe care cineva și-o face atunci când ajunge în București cu trenul trebuie să fie una pozitivă. Să se inspire din felul în care a fost reabilitată Gara din Malmö, de exemplu.

10.Să facă din București un oraș prietenos cu bicicliștii. Să construiască noi piste de bicicletă și să le refacă în mod corect pe cele deja construite. Am văzut în Capitala României câteva mostre scandaloase de risipă a banilor publici: piste de biciclete care se opresc în copaci sau în stațiile de autobuz. În Suedia, astfel de lucruri ar duce la demisia primarului!

11.Să modernizeze școlile publice și să facă noi grădinițe.

12.Să-i sprijine pe antreprenori și micile companii să-și dezvolte ideile în proiecte care să schimbe fața Bucureștilor și a României la potențialul real pe care orașul și țara îl au. Să creeze forumuri în care business angel-ii și inovația să stea față în față.

13.Să sprijine evenimentele culturale care să întărească identitatea aceastui popor greu încercat. Să se concentreze în special asupra inițiativelor tinerilor care vor să schimbe lucrurile în jurul lor. Cultural, România este extrem de bogată și are tradiții încă vii. Să le ținem în viață! Să dea resurse muzeelor, precum Muzeul Satului sau Muzeul Țăranului Român, ca acestea să se dezvolte.

14.Să acceseze toate fondurile europene la care orașul are dreptul, până la ultima centimă, și să folosească banii ca să facă viața cetățenilor orașului mai bună.

15.Toate deciziile mari, fundamentale, să fie luate prin referendum. Bucureștenii sunt cei care plătesc salariul primarului și ei trebuie să decidă ce se întâmplă în orașul în care trăiesc.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Imi place ca doamna Larsson nu se cramponeaza de rezultatul alegerilor si ca gandeste in perspectiva pentru ORASUL pe care il iubeste. Multi doresc ca actualul primar sa esueze ca un fel de razbunare adolsecentina ('v-am zis io, uite ca am avut dreptate!'), ori din aceasta ecuatie tot orasul va avea de suferit. Nu e un mod bun de gandire, modul in care pune doamna Larsson problema e mult mai bun. Adica avem un primar care trebuie sa aiba grija de oras. Prioritar e orasul, deci sa vedem ce putem face pentru el.
    • Like 0
    • Stimată doamnă, spuneaţi că sunteţi atât de legată de România, încât aproape aţi devenit româncă! Păi... din câte am citit, sufletul vă este de româncă. Mintea şi modul de a gândi, din fericire, v-au rămas suedeze. Da, doamnă, un primar din Suedia ar gândi aşa cum aţi scris dumneavoastră. La noi, în România, însă un primar gândeşte pentru sine şi pentru cei cărora le este dator că a ajuns la Primărie. Iar printre acei creditori nu se află şi votanţii. Doamna Firea nu face excepţie, vă rog să mă credeţi! :P
      • Like 0
      • Doamna se pare ca a devenit extrem de romanca , nu doar romanca simpla , in sensul de pretentii foarte mute , foarte mari si deodata ! :)
        Poate era bine sa candideze , daca nu pt ptrimarie macar pt un loc de consilier in CGMB ! O intrebare asa neoficiala ar fi daca a si votat-o pe d-na Firea ca sa aiba atatea pretentii de la dansa sau... poate tocmai de asta ii cere atatea ca n-a votat-o si doreste s-o discrediteze ! :) Foarte romanca doamna dupa cum spuneam , adica invidia si capra vecinului ! Ha-ha !
        • Like 0
        • Asta chiar e o aberatie: 5.Să construiască parcări suficiente și doar apoi să-i amendeze pe toți șoferii care parchează ilegal. Nu exista loc suficient pentru toti cei care vor sa parcheze in centru. Orasele sunt cum sunt, locurile sunt limitate. Le marchezi si apoi amendezi la singe. La Paris si oriunde in lumea civilizta te invirti de citeva ori pina gasesti loc. Dar amenzile sunt usturatoare. De ce ar trebui sa mearga prin mijlocul strazi batrini, persoane cu copii si caruciare de copii, copiii si oricare alt cetatean iar nesimtitii sa puna masina pe trotuar. Am masina, dar sustin acest principiu simplu. Vedeti ca pe la Cluj si Timisoara (si in alte citeva locuri in tara) lucrurile sunt rezolvate de ani buni. Ar trebui sa asteptam o vesnicie sa se faca locuri de parcare cite cereri sunt si abia apoi sa amendezi.
          • Like 0
          • Transport gratuit pentru copii e chiar o idee buna. Ar trebui discutat si varsta, 14 sau 18 ani ?
            • Like 1
            • @ Valentin
              Orice e gratis este de de proasta calitate! Si orice subventie face rau competitiei si calitatii!
              • Like 1
          • Yvette , apreciez foarte mult ceea ce ai scris , este cea mai buna dovada ca esti romanca , cunosti viata noastra in detaliu si gandesti ca noi Subscriu la ce ai scris si adaug urmatoarele

            Pentru mine in Bucuresti exista prioritatea rezolvarii traficului aglomerat Propun urmatoarele masuri:

            1 – PARCARILE :
            a ) achizitionarea si montarea unui numar foarte mare de automate de tichete de parcare in toate zonele centrale sau foarte aglomerate ( astfel de automate am vazut in Sibiu , poti plati cu monezi , bancnote sau card , parcarea este foarte ieftina 1leu / ora ) iar amenzile pentru nerespectarea regulilor de parcare sa fie foarte mari „ usturatoare „ ;
            b ) construirea de parcari subterane dar mai ales montarea de parcari supraterane cu lift de pozitionare ;
            c ) amenajarea de parcari pe marginea soselelor dupa modelul sectorului 3

            2 – STRAZILE In acord cu un studiu competent sa se instituie sensuri unice, restrictii de gabarit sau tonaj si mai ales restrictii orare de trecere sau parcare pentru anumite strazi determinand calatorii sa foloseasca transportul in comun sau pietonal Amenzi „ stimulatoare „ pentru nerespectarea regulilor

            3 -- SEMNALIZATOARELE LUMINOASE ( „ stopurile „ ) Sa se publice ce s-a facut cu banii alocati automatelor de trafic cu unda de trecere S-a se aloce bani pentru generalizarea lor in tot Bucurestiul

            4 – CAPETE MIJ . DE TRANSPORT Sa se construiasca parcari mari in zonele terminale ale metroului , liniilor de tramvaie sau trolbuze incat conducatorii auto sa prefere sa lase auto la capat de mijloc de transport in comun

            5 – BICICLETE Sa se aplice in Bucuresti conceptul parcurilor de biciclete inchiriate pentru traversarea centrului orasului
            • Like 2
            • Autoarea pare bine intentionata dar este de o naivitate care ma induioseaza. Nu stie care este realitatea din Primarie si din Bucuresti si supraevalueaza posibilitatile manageriale ale noii primarite, care nu a condus in viata ei nici macar un chiosc de vandut covrigi. Nu ati vazut cum invata pe dinafara niste subiecte seara pe care le recita a doua zi pe la Tv? Vai si amar de capul nostru va fi, dupa spagarul de doctor Oprescu ( care s-a ocupat de cimitire si parcuri de unde curgeau ciubucurile si ne-a dus cu zaharelul ca face cu chinezii atutostrada suspendata) a venit o jurnalista (care citea stirile de pe prompter la TV), sa faca curatenie si ordine in Bucuresti si sa administreze un buget de cateva miliarde de euro! Nu ati vazut ca a propus deja transport gratuit in Bucuresti? Asa o sa o tine langa, talanga cu pomeni de tot felul (bani la incalzire la iarna, alimentare pt cei nevioasi, adaposturi pt defavorizati si animale, concerte si revelioane ieftine la Romexpo), ca o sa ne fie in curand lehamite la toti de ideile ei. Scapa cine poate!
              • Like 1
              • Ionel
                Doresc sa dezvolt putin punctul 5.Să construiască parcări suficiente și doar apoi să-i amendeze pe toți șoferii care parchează ilegal. Pentru a construi parcari suficiente trebuie bani. Pentru a strange bani trebuie ca noi, soferii, sa platim orice loc de parcare. Bulevardele sunt pline de masini parcate in zone unde stationarea este interzisa. Atunci, de ce nu marcam acele locuri, introducem automate cu plata pentru parcari la preturi rezonabile (8 ore, o zi, prima ora mai scump apoi urmatoarele in ordine descrescatoare....)!!! Oricum oamenii le ocupa ilegal, iar amenzile sunt date doar daca politia are actiune pe stationari ilegale !!! In felul acesta se strang bani la primarie pentru constructii de parcari, care sper ca vor fi tot pe bani, nu gratis. Apropo, camere de luat vederi incepand din centru spre periferie. Ai incalcat legea platesti. Sa vedeti atunci ca nimeni nu le mai lasa pe avarii unde doreste, nimeni nu mai opreste pe trecere de pietoni,...intra pe zone interzise sau orice altceva, inlusiv viteza. Apropo, alaltaieri am vazut o masina de Dambovita care efectiv nu a oprit la semnalul agentului de circulatie !!!! Nici nu mai este nevoie de atatia agenti de circulatie. Daca venim cu gratuitati de genul transportul RATB gratis !!!!!!! nu facem nimic....
                • Like 1
                • A, reteaua de electrificare. Stiti ce face un strain cand umbla prin Bucuresti? O sa radeti: fotografiaza stalpii de inalta tensiune, cu toata puzderia lor de colaci si liane. Asta pentru ca la ei firele sunt trase pe sub asfalt. Totusi am vorbi si de o noua generatie de gropi, pentru ca la noi niciun lucru nu se face teimenic.
                  • Like 1
                  • Foarte buna observatia despre un oras modern. Si eu imi doresc un oras modern, dar din pacate n-am avut optiune. Sau optiunea mea avea prea putine voturi sa devina realitate. Totusi avem primar si trebuie sa faca treaba. In definitiv e orasul nostru. Nu exista nicio garantie ca primarul va fi perfect, insa unele puncte - transparentizarea banului public - trebuiesc facute urgent. Povestea cu bordurile e agasanta, dar si povestea cu peticirea trotuarelor dupa lucrarile de canalizare. Cine pune plombele alea care se topesc in cateva saptamani si se transforma in gropi?
                    • Like 0


                    Îți recomandăm

                    Roboți

                    În urmă cu mai puțin de un an, niciunul dintre elevii de la Colegiul Tehnic „Petru Rareș” din Beclean, un orășel din Bistrița, nu și-ar fi imaginat că la ei în liceu se va construi un robot. Și totuși, iată-l, bătându-se, în alianță cu alți doi, în finala competiției BRD FIRST Tech Challenge powered by Vodafone pentru un loc la Campionatul Mondial de Robotică din SUA.

                    Citește mai mult

                    Salina Praid

                    Spectaculoasă prin felul în care se prezintă turiștilor și specială pentru modul în care este amenajată, Salina de la Praid este vizitată de peste 200.000 de turiști în fiecare an. Pentru a ajunge în măruntaiele muntelui de sare, ei parcurg un kilometru și jumătate cu un autobuz special. Ei bine, numele acestui loc deosebit îl găsiți și dacă priviți cu atenție pe rafturile supermarketurilor din marile orașe, unde puteți vedea o brânză specială, care se inspiră de aici și împrumută savoarea locului.

                    Citește mai mult