Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

100.000 de voluntari pentru vacanțe test pe nave de croazieră

croaziera

Foto: Mikko Palonkorpi / Panthermedia / Profimedia

Într-o noapte albă din ianuarie 2021, Facebook mi-a aruncat în fața ochilor un film de prezentare al companiei MedCruise care părea ca o relansare a circuitelor de croazieră în Marea Neagră. Sunt prezentate orașele Odessa, Constanța, Varna și Burgas.

Mesajul companiei nu menționa și o dată de redeschidere a acestor rute, dar nivela terenul pentru un anunț pe care cel mai probabil îl vor face în următoarele săptămâni. Da, liniile de croazieră nu vor mai ocoli porturile de la Marea Neagră. Navele de pasageri au evitat regiunea Mării Negre din cauza motivelor geopolitice ( vă amintesc doar incidentul din Ucraina).

“Începând din acel moment, lucrăm din greu toți împreună pentru a reînvia activitatea din porturile noastre și pentru a întâmpina pasagerii de croazieră în orașele noastre. Ne face plăcere să reamintim că porturile și orașele din Marea Neagră ar fi bucuroase să primească pasageri de croazieră și să poată oferi servicii de nivel înalt. Așteptăm cu nerăbdare să vă întâlnim în Marea Neagră de Vest”, este mesajul companiei MedCruise

Din grupul de lucru al MedCruise fac parte reprezentanți ai porturilor din Constanța, Burgas, Odessa, Trabzon, Istanbul și Varna.

În Portul Constanța, prima navă maritimă de croazieră programată în anul 2021 este Artania, cu pavilion Bahamas, pe data de 1 mai.

Semnalul dat de compania MedCruise pare a că a dezghețat traficul navelor de pasagere din Marea Neagră. Florin Goidea (foto), directorul general al CNAPMC, susține că, potrivit programărilor, prima navă de croazieră ar trebui să ajungă în Portul Constanța chiar de 1 mai. Este vorba despre Artania, pasager aflat sub pavilion Bahamas. În cazul navelor mai mici, cele fluviale, prima vizită ar trebui să fie în aprilie. “Până la acest moment, la terminalul de pasageri și-au anunțat sosirea 29 de nave, 17 maritime și 12 fluviale. Aceste informații sunt totuși cu titlu informativ, în funcție de evoluția pandemiei și a restricțiilor impuse de aceasta, lista putând fi modificată. Conform acestei liste preliminare, sezonul ar începe cu nava fluvială River Adagio, pe 3 aprilie, și s-ar încheia pe 16 octombrie, cu nava maritimă Aegean Odyssey”, mai spune Florin Goidea.

Nu am încă date despre pasagerii care au cumpărat vacanțe pe navele care vor avea destinația Constanța, dar, din trecut, vă pot spune că media de vârstă trecea de 50 de ani. “Din experiența noastră, am observat că turiștii care aleg Constanța au experiență în croaziere, au fost în cel puțin 5 sau 6 destinații înainte. Unii vor să descopere locuri noi, destinații care altfel nu le-ar fi fost la îndemână. Considerăm că orașul Constanța ca destinație de croaziere poate să acopere toată gama de vârste și interese, cum ar fi: turismul bazat pe istorie (Muzeul de Istorie Constanța, Histria cu siturile arheologice, vestigiile comunismului – clădirile din perspectiva monumentelor istorice), turismul bazat pe geografie (Delta Dunării – patrimoniu UNESCO), turismul ecumenic (Mânăstirea Sfântul Andrei), turismul estival (restaurante, plaje, cluburi, jocuri de noroc)”, încheie Florin Goidea.

În 2021, costul croazierelor va fi, probabil, mai mic decât cel anterior, în timp ce durata vacanțelor nu va depăși 7 zile

Informațiile vin de la reprezentanții Portului Odessa, Ucraina, aflați și ei în grupul de lucru pentru Marea Neagră din cadrul MedCruise. În cazul portului ucrainean, condițiile geopolitice au dus la dispariția completă a navelor de pasageri. “Până în 2014, a existat o creștere activă a numărului de escale ale navelor de croazieră în porturile regiunii Mării Negre, inclusiv Odessa. Dar, după evenimentele geopolitice din 2014 din Ucraina și Turcia, regiunea Mării Negre a început să-și piardă popularitatea, ceea ce a dus la o reducere bruscă a numărului de escale, iar, din 2018, la o absență completă în portul Odessa”, menționează reprezentanții Portului Odessa într-un răspuns pentru funkytravel.ro.


Navele de croazieră ar fi trebuit să revină în Odessa în vara lui 2020, după aproape trei ani de absență. 11 pasagere erau așteptate, însă criză provocată de pandemia globală din cauza COVID-19 a ajustat toate planurile companiilor de croazieră, forțându-le să anuleze programările din întreaga lume. Conform cererilor trimise de companiile care gestionează navele de croazieră, în portul Odessa ar trebui să ajungă 22 de vapoare în 2021 și 23 în anul 2022. În același răspuns, oficialii ucraineni cred că, în 2021, costul croazierelor va fi probabil mai mic decât cel anterior, în timp ce durata vacanțelor pe apă nu va depăși 7 zile.

La rândul său, managerul zonei de est a Portului Varna, Lyubomir Dobrev, anunță că prima sosire programată a unei nave de croazieră este 9 mai 2021. Până acum în portul bulgăresc s-au programat zece pasagere. “Sper ca tarifele vacanțelor pe navele de croazieră să fie la fel sau chiar mai mici, deși vor fi implementate noi măsuri sanitare”, mai spune Lyubomir Dobre.

Managerul zonei de est a Portului Varna, Lyubomir Dobrev

Din păcate, în cazul Portului Burgas, una dintre cele patru rezervări pentru 2021 a fost deja anulată. Reprezentanții portului susțin că este chiar cursa din mai, iar acum prima navă ar trebui să sosească în august 2021.

terminalul de pasageri din Portul Burgas

100.000 de voluntari pentru vacanțe test pe nave de crozieră

Repornirea turismul pe navele de croazieră va însemna și debutul unui nou tip călătorie. Condițiile sanitare se vor schimba, la fel și durata vacanțelor, așa cum am scris mai sus. Companiile de pasagere au anunțat deja că implementează așa-numitul „plan de intervenție de urgență din cauza răspândirii COVID-19 la bordul navei” și prezența unui „plan de contingență portuară pentru focarul COVID-19 ” în fiecare port de escală, în cazul în care este necesară evacuarea urgentă a pacienților, asigurarea locurilor pentru observarea persoanelor de contact. În plus, față de dezvoltarea unui „protocol de răspuns”, companiile de croazieră iau măsuri de securitate suplimentare, introduc un proces de îmbarcare și check-in fără contact, dezinfectarea obligatorie a bagajelor, crearea de cabine izolate, îmbunătățirea sistemului de ventilație, dar și examinarea medicală extinsă a turiștilor.

Și pentru a evalua foarte bine noile condiții de călătorie, compania Royal Caribbean a anunțat că va efectua „croaziere de testare” pentru a stabili noi protocoale de sănătate și siguranță la bordul navelor sale. Pentru acest program compania a deschis o listă de voluntari, iar până acum s-au înregistrat peste 100.000 de persoane.

O decizie luată deja de companiile de croazieră, confirmată și de reprezentanții portului ucrainean Odessa, este că navele de pasageri vor primi turiști doar la jumătate din capacitate.

Articol preluat de pe Funky Travel

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Din ciclul hai sa scriem ceva...Sunt extaziat!
    • Like 0


Îți recomandăm

Pălărie de damă

Copiii mamei soacre și-au confruntat notițele abia după înmormântare. Adevărul i-a eliberat, au urât-o pentru câteva ore, dar prevederile testamentare și o ladă de șampanie vintage, scumpă, cumpărată chiar de soacră-mea pentru ocazie, a mai atenuat șocul și a netezit o parte din drumul spre vindecare. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Bosnia Romania

Suntem contrariați de atmosfera din Bosnia, de modul în care a fost primită echipa națională. Lucescu vorbea chiar de condiții de divizia C, evident după ce a criticat arbitrajul, ca în toată cariera lui. Comentatorii sunt siderați de ostilitatea gazdelor, și ne întreabă retoric cu un ton superior dacă ne-am săturat de UE, uitați asta ne așteaptă în afara blocului comunitar. Înseamnă că domnul Lucescu, domnii Grădinescu și Mocanu și tot restul suporterilor care cred că România e altfel, nu știu în ce condiții joacă unii juniori în România. foto Profimedia

Citește mai mult

Nicolae Șerban

E greu să vezi în agricultură mai mult decât vreme, prețuri și noroi. Dar în halele de la Orbeni, printre senzori, tabele și camioane care nu merg niciodată goale, înțelegi că povestea asta e despre altceva: despre disciplină. Despre felul în care cineva a decis că nu „merge și-așa”, că agricultura e știință, nu poezie, și că, atunci când partenerii potriviți se întâlnesc, produsul românesc poate sta pe raft nu doar în iulie, ci și în ianuarie.

Citește mai mult

 expert contabil

Pentru fiecare 10.000 de lei distribuiți, impozitul crește de la 1.111 lei la 1.905 lei, iar firmele trebuie să verifice activul net și capitalul social înainte de a face orice distribuție. „Cota de 16% intră în vigoare de la 1 ianuarie, dar se aplică pentru dividendele distribuite după 1 ianuarie. Or, ce dividende pot eu să distribui în ianuarie? Pe cele din trimestru IV, cele care se formează chiar acum”, explică expertul contabil.

Citește mai mult