Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

100.000 de voluntari pentru vacanțe test pe nave de croazieră

croaziera

Foto: Mikko Palonkorpi / Panthermedia / Profimedia

Într-o noapte albă din ianuarie 2021, Facebook mi-a aruncat în fața ochilor un film de prezentare al companiei MedCruise care părea ca o relansare a circuitelor de croazieră în Marea Neagră. Sunt prezentate orașele Odessa, Constanța, Varna și Burgas.

Mesajul companiei nu menționa și o dată de redeschidere a acestor rute, dar nivela terenul pentru un anunț pe care cel mai probabil îl vor face în următoarele săptămâni. Da, liniile de croazieră nu vor mai ocoli porturile de la Marea Neagră. Navele de pasageri au evitat regiunea Mării Negre din cauza motivelor geopolitice ( vă amintesc doar incidentul din Ucraina).

“Începând din acel moment, lucrăm din greu toți împreună pentru a reînvia activitatea din porturile noastre și pentru a întâmpina pasagerii de croazieră în orașele noastre. Ne face plăcere să reamintim că porturile și orașele din Marea Neagră ar fi bucuroase să primească pasageri de croazieră și să poată oferi servicii de nivel înalt. Așteptăm cu nerăbdare să vă întâlnim în Marea Neagră de Vest”, este mesajul companiei MedCruise

Din grupul de lucru al MedCruise fac parte reprezentanți ai porturilor din Constanța, Burgas, Odessa, Trabzon, Istanbul și Varna.

În Portul Constanța, prima navă maritimă de croazieră programată în anul 2021 este Artania, cu pavilion Bahamas, pe data de 1 mai.

Semnalul dat de compania MedCruise pare a că a dezghețat traficul navelor de pasagere din Marea Neagră. Florin Goidea (foto), directorul general al CNAPMC, susține că, potrivit programărilor, prima navă de croazieră ar trebui să ajungă în Portul Constanța chiar de 1 mai. Este vorba despre Artania, pasager aflat sub pavilion Bahamas. În cazul navelor mai mici, cele fluviale, prima vizită ar trebui să fie în aprilie. “Până la acest moment, la terminalul de pasageri și-au anunțat sosirea 29 de nave, 17 maritime și 12 fluviale. Aceste informații sunt totuși cu titlu informativ, în funcție de evoluția pandemiei și a restricțiilor impuse de aceasta, lista putând fi modificată. Conform acestei liste preliminare, sezonul ar începe cu nava fluvială River Adagio, pe 3 aprilie, și s-ar încheia pe 16 octombrie, cu nava maritimă Aegean Odyssey”, mai spune Florin Goidea.

Nu am încă date despre pasagerii care au cumpărat vacanțe pe navele care vor avea destinația Constanța, dar, din trecut, vă pot spune că media de vârstă trecea de 50 de ani. “Din experiența noastră, am observat că turiștii care aleg Constanța au experiență în croaziere, au fost în cel puțin 5 sau 6 destinații înainte. Unii vor să descopere locuri noi, destinații care altfel nu le-ar fi fost la îndemână. Considerăm că orașul Constanța ca destinație de croaziere poate să acopere toată gama de vârste și interese, cum ar fi: turismul bazat pe istorie (Muzeul de Istorie Constanța, Histria cu siturile arheologice, vestigiile comunismului – clădirile din perspectiva monumentelor istorice), turismul bazat pe geografie (Delta Dunării – patrimoniu UNESCO), turismul ecumenic (Mânăstirea Sfântul Andrei), turismul estival (restaurante, plaje, cluburi, jocuri de noroc)”, încheie Florin Goidea.

În 2021, costul croazierelor va fi, probabil, mai mic decât cel anterior, în timp ce durata vacanțelor nu va depăși 7 zile

Informațiile vin de la reprezentanții Portului Odessa, Ucraina, aflați și ei în grupul de lucru pentru Marea Neagră din cadrul MedCruise. În cazul portului ucrainean, condițiile geopolitice au dus la dispariția completă a navelor de pasageri. “Până în 2014, a existat o creștere activă a numărului de escale ale navelor de croazieră în porturile regiunii Mării Negre, inclusiv Odessa. Dar, după evenimentele geopolitice din 2014 din Ucraina și Turcia, regiunea Mării Negre a început să-și piardă popularitatea, ceea ce a dus la o reducere bruscă a numărului de escale, iar, din 2018, la o absență completă în portul Odessa”, menționează reprezentanții Portului Odessa într-un răspuns pentru funkytravel.ro.


Navele de croazieră ar fi trebuit să revină în Odessa în vara lui 2020, după aproape trei ani de absență. 11 pasagere erau așteptate, însă criză provocată de pandemia globală din cauza COVID-19 a ajustat toate planurile companiilor de croazieră, forțându-le să anuleze programările din întreaga lume. Conform cererilor trimise de companiile care gestionează navele de croazieră, în portul Odessa ar trebui să ajungă 22 de vapoare în 2021 și 23 în anul 2022. În același răspuns, oficialii ucraineni cred că, în 2021, costul croazierelor va fi probabil mai mic decât cel anterior, în timp ce durata vacanțelor pe apă nu va depăși 7 zile.

La rândul său, managerul zonei de est a Portului Varna, Lyubomir Dobrev, anunță că prima sosire programată a unei nave de croazieră este 9 mai 2021. Până acum în portul bulgăresc s-au programat zece pasagere. “Sper ca tarifele vacanțelor pe navele de croazieră să fie la fel sau chiar mai mici, deși vor fi implementate noi măsuri sanitare”, mai spune Lyubomir Dobre.

Managerul zonei de est a Portului Varna, Lyubomir Dobrev

Din păcate, în cazul Portului Burgas, una dintre cele patru rezervări pentru 2021 a fost deja anulată. Reprezentanții portului susțin că este chiar cursa din mai, iar acum prima navă ar trebui să sosească în august 2021.

terminalul de pasageri din Portul Burgas

100.000 de voluntari pentru vacanțe test pe nave de crozieră

Repornirea turismul pe navele de croazieră va însemna și debutul unui nou tip călătorie. Condițiile sanitare se vor schimba, la fel și durata vacanțelor, așa cum am scris mai sus. Companiile de pasagere au anunțat deja că implementează așa-numitul „plan de intervenție de urgență din cauza răspândirii COVID-19 la bordul navei” și prezența unui „plan de contingență portuară pentru focarul COVID-19 ” în fiecare port de escală, în cazul în care este necesară evacuarea urgentă a pacienților, asigurarea locurilor pentru observarea persoanelor de contact. În plus, față de dezvoltarea unui „protocol de răspuns”, companiile de croazieră iau măsuri de securitate suplimentare, introduc un proces de îmbarcare și check-in fără contact, dezinfectarea obligatorie a bagajelor, crearea de cabine izolate, îmbunătățirea sistemului de ventilație, dar și examinarea medicală extinsă a turiștilor.

Și pentru a evalua foarte bine noile condiții de călătorie, compania Royal Caribbean a anunțat că va efectua „croaziere de testare” pentru a stabili noi protocoale de sănătate și siguranță la bordul navelor sale. Pentru acest program compania a deschis o listă de voluntari, iar până acum s-au înregistrat peste 100.000 de persoane.

O decizie luată deja de companiile de croazieră, confirmată și de reprezentanții portului ucrainean Odessa, este că navele de pasageri vor primi turiști doar la jumătate din capacitate.

Articol preluat de pe Funky Travel

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Din ciclul hai sa scriem ceva...Sunt extaziat!
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult