Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Republica împlinește opt ani de existență. Vă mulțumim că ne sunteți alături în această călătorie prin care ne poartă bunul simț, nevoia unei dezbateri de calitate și dorința pentru un loc mai bun în care să ne spunem ideile.

100.000 de voluntari pentru vacanțe test pe nave de croazieră

croaziera

Foto: Mikko Palonkorpi / Panthermedia / Profimedia

Într-o noapte albă din ianuarie 2021, Facebook mi-a aruncat în fața ochilor un film de prezentare al companiei MedCruise care părea ca o relansare a circuitelor de croazieră în Marea Neagră. Sunt prezentate orașele Odessa, Constanța, Varna și Burgas.

Mesajul companiei nu menționa și o dată de redeschidere a acestor rute, dar nivela terenul pentru un anunț pe care cel mai probabil îl vor face în următoarele săptămâni. Da, liniile de croazieră nu vor mai ocoli porturile de la Marea Neagră. Navele de pasageri au evitat regiunea Mării Negre din cauza motivelor geopolitice ( vă amintesc doar incidentul din Ucraina).

“Începând din acel moment, lucrăm din greu toți împreună pentru a reînvia activitatea din porturile noastre și pentru a întâmpina pasagerii de croazieră în orașele noastre. Ne face plăcere să reamintim că porturile și orașele din Marea Neagră ar fi bucuroase să primească pasageri de croazieră și să poată oferi servicii de nivel înalt. Așteptăm cu nerăbdare să vă întâlnim în Marea Neagră de Vest”, este mesajul companiei MedCruise

Din grupul de lucru al MedCruise fac parte reprezentanți ai porturilor din Constanța, Burgas, Odessa, Trabzon, Istanbul și Varna.

În Portul Constanța, prima navă maritimă de croazieră programată în anul 2021 este Artania, cu pavilion Bahamas, pe data de 1 mai.

Semnalul dat de compania MedCruise pare a că a dezghețat traficul navelor de pasagere din Marea Neagră. Florin Goidea (foto), directorul general al CNAPMC, susține că, potrivit programărilor, prima navă de croazieră ar trebui să ajungă în Portul Constanța chiar de 1 mai. Este vorba despre Artania, pasager aflat sub pavilion Bahamas. În cazul navelor mai mici, cele fluviale, prima vizită ar trebui să fie în aprilie. “Până la acest moment, la terminalul de pasageri și-au anunțat sosirea 29 de nave, 17 maritime și 12 fluviale. Aceste informații sunt totuși cu titlu informativ, în funcție de evoluția pandemiei și a restricțiilor impuse de aceasta, lista putând fi modificată. Conform acestei liste preliminare, sezonul ar începe cu nava fluvială River Adagio, pe 3 aprilie, și s-ar încheia pe 16 octombrie, cu nava maritimă Aegean Odyssey”, mai spune Florin Goidea.

Nu am încă date despre pasagerii care au cumpărat vacanțe pe navele care vor avea destinația Constanța, dar, din trecut, vă pot spune că media de vârstă trecea de 50 de ani. “Din experiența noastră, am observat că turiștii care aleg Constanța au experiență în croaziere, au fost în cel puțin 5 sau 6 destinații înainte. Unii vor să descopere locuri noi, destinații care altfel nu le-ar fi fost la îndemână. Considerăm că orașul Constanța ca destinație de croaziere poate să acopere toată gama de vârste și interese, cum ar fi: turismul bazat pe istorie (Muzeul de Istorie Constanța, Histria cu siturile arheologice, vestigiile comunismului – clădirile din perspectiva monumentelor istorice), turismul bazat pe geografie (Delta Dunării – patrimoniu UNESCO), turismul ecumenic (Mânăstirea Sfântul Andrei), turismul estival (restaurante, plaje, cluburi, jocuri de noroc)”, încheie Florin Goidea.

În 2021, costul croazierelor va fi, probabil, mai mic decât cel anterior, în timp ce durata vacanțelor nu va depăși 7 zile

Informațiile vin de la reprezentanții Portului Odessa, Ucraina, aflați și ei în grupul de lucru pentru Marea Neagră din cadrul MedCruise. În cazul portului ucrainean, condițiile geopolitice au dus la dispariția completă a navelor de pasageri. “Până în 2014, a existat o creștere activă a numărului de escale ale navelor de croazieră în porturile regiunii Mării Negre, inclusiv Odessa. Dar, după evenimentele geopolitice din 2014 din Ucraina și Turcia, regiunea Mării Negre a început să-și piardă popularitatea, ceea ce a dus la o reducere bruscă a numărului de escale, iar, din 2018, la o absență completă în portul Odessa”, menționează reprezentanții Portului Odessa într-un răspuns pentru funkytravel.ro.


Navele de croazieră ar fi trebuit să revină în Odessa în vara lui 2020, după aproape trei ani de absență. 11 pasagere erau așteptate, însă criză provocată de pandemia globală din cauza COVID-19 a ajustat toate planurile companiilor de croazieră, forțându-le să anuleze programările din întreaga lume. Conform cererilor trimise de companiile care gestionează navele de croazieră, în portul Odessa ar trebui să ajungă 22 de vapoare în 2021 și 23 în anul 2022. În același răspuns, oficialii ucraineni cred că, în 2021, costul croazierelor va fi probabil mai mic decât cel anterior, în timp ce durata vacanțelor pe apă nu va depăși 7 zile.

La rândul său, managerul zonei de est a Portului Varna, Lyubomir Dobrev, anunță că prima sosire programată a unei nave de croazieră este 9 mai 2021. Până acum în portul bulgăresc s-au programat zece pasagere. “Sper ca tarifele vacanțelor pe navele de croazieră să fie la fel sau chiar mai mici, deși vor fi implementate noi măsuri sanitare”, mai spune Lyubomir Dobre.

Managerul zonei de est a Portului Varna, Lyubomir Dobrev

Din păcate, în cazul Portului Burgas, una dintre cele patru rezervări pentru 2021 a fost deja anulată. Reprezentanții portului susțin că este chiar cursa din mai, iar acum prima navă ar trebui să sosească în august 2021.

terminalul de pasageri din Portul Burgas

100.000 de voluntari pentru vacanțe test pe nave de crozieră

Repornirea turismul pe navele de croazieră va însemna și debutul unui nou tip călătorie. Condițiile sanitare se vor schimba, la fel și durata vacanțelor, așa cum am scris mai sus. Companiile de pasagere au anunțat deja că implementează așa-numitul „plan de intervenție de urgență din cauza răspândirii COVID-19 la bordul navei” și prezența unui „plan de contingență portuară pentru focarul COVID-19 ” în fiecare port de escală, în cazul în care este necesară evacuarea urgentă a pacienților, asigurarea locurilor pentru observarea persoanelor de contact. În plus, față de dezvoltarea unui „protocol de răspuns”, companiile de croazieră iau măsuri de securitate suplimentare, introduc un proces de îmbarcare și check-in fără contact, dezinfectarea obligatorie a bagajelor, crearea de cabine izolate, îmbunătățirea sistemului de ventilație, dar și examinarea medicală extinsă a turiștilor.

Și pentru a evalua foarte bine noile condiții de călătorie, compania Royal Caribbean a anunțat că va efectua „croaziere de testare” pentru a stabili noi protocoale de sănătate și siguranță la bordul navelor sale. Pentru acest program compania a deschis o listă de voluntari, iar până acum s-au înregistrat peste 100.000 de persoane.

O decizie luată deja de companiile de croazieră, confirmată și de reprezentanții portului ucrainean Odessa, este că navele de pasageri vor primi turiști doar la jumătate din capacitate.

Articol preluat de pe Funky Travel

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Din ciclul hai sa scriem ceva...Sunt extaziat!
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult