Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Actorul Marius Manole: „Acum, când dictatura a început ușor, ușor să se instaleze, când ne conduc din nou niște analfabeți, și-au făcut apariția și artiștii fără conștiință”

Marius Manole

Foto: Facebook Marius Manole

Actorul Marius Manole a publicat pe facebook un apel în care se arată revoltat de faptul că unii artiști aleg să aducă ode regimului și au parte, după aceea, de o serie de avantaje.

„Trăim într-o perioadă în care țara noastră se află într-o mare primejdie. Lucrurile au luat-o razna și se pare ca ne îndreptăm cu pași rapizi către comunismul de care cu greu am scăpat în 89. Au murit oameni că noi să putem fi liberi, să putem protesta liber, să putem trăi într-o țară care să nu mai fie la cheremul cuiva.

Rând pe rând toate drepturile ne sunt luate. Iar nouă pare că nu ne păsa! Pericolul este extrem de mare, mai mare că niciodată! Dintotdeauna artiștii au fost cei care s-au opus sistemului, au criticat, au arătat cu degetul, au trezit conștiințe. E adevărat că nu toți. În comunism au fost printre actori mulți oportuniști, lingăi care în ciuda faptului că țara murea încet, încet și nu numai țara, mureau oameni, mulți oameni, alții făceau pușcarie tocmai pentru că nu au vrut să facă pe placul sistemului, țineau morțiș să recite poezii la întrunirile de partid, pe stadioane și pe la revelioane private. Vorba cuiva ” cu toții am mâncat rahat , doar că unii cereau și supliment”. I-am iertat. Am spus lasă, așa au fost lucrurile atunci, noi suntem altă generație, noi vom schimbă lucrurile, noi suntem schimbarea.. Da de unde! Acum când dictatura a început ușor, ușor să se instaleze, când ne conduc din nou niște analfabeți agramați și impertinenți și-au făcut apariția și artiștii fără conștiință și cu dorință maximă de parvenire. Va amintiți că acum ceva timp a părut o scrisoare de susținere a doamnei Firea semnată de mulți artiști”, a scris Marius Manole, oferind apoi exemple de semnatari ai scrisorii care ar fi primit ulterior avantaje.

Foto: Facebook Marius Manole

Actorul Marius Manole a publicat pe facebook un apel în care se arată revoltat de faptul că unii artiști aleg să aducă ode regimului și primesc, după aceea, o serie de avantaje. 

„După ce au susținut că doamna Firea a contribuit la viața artistică a capitalei și ca a ajutat arta din România să meargă înainte...s-au întâmplat următoare lucruri:

1. Actorul Lucian Ghimisi pe care l-am cunoscut și apreciat, trece de la conducerea teatrului Ion Creangă la conducerea ArCub . Instituție cu un buget impresionant . Nu știu ce-l recomandă pe Lucian să conducă o astfel de instituție

2. Actorul Marius Bodochi care mi-e coleg , cu care am împărțit scena de atâtea ori, primește zilele astea conform unui proiect de hotărare care figurează pe ordinea de zi a ședinței din 18 octombrie a Consiliului General al Municipiului București titlul de cetățean de onoare al capitalei. Nu zic că Marius Bodochi nu merită acest lucru, doar că stranie coincidența

3. Primăria capitalei aprobă înființarea Centrului Cultural Lumina. Acesta va avea 15 angajați, din care 3 posturi de conducere, și va fi susținut financiar de Primăria Capitalei, dar și din venituri proprii. Întâmplător sau nu directorul acestui centru devine actorul George Costin. Actor foarte bun de altfel dar și el semnatar al celebrei scrisori.

4. S-a înființat în București un teatru. Teatrul Dramaturgilor. Foarte frumos. Doar că pe afișele spectacolelor de la acest teatru al dramaturgilor apar cam aceleași nume care au semnat scrisoarea

Nu va mai zic de directorii de teatre care aparțin de primărie și de prezentatorii evenimentelor organizate de primărie care sunt cu toții semnatarii scrisorii în cauza.

Nu știu cum va sună dumneavoastră dar mie mi se pare cam schimb la schimb”, a mai scris Marius Manole.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Toate astea erau vizibile din 1990, somn usor. toti avem veleitati actoricesti, daca iese un ban bun. Prin 1918, o mana de oameni deosebiti au dat acestui neam o tara intregita. Altii sau lasat omorati sau schingiuiti pentru ea,. Dintr-o familie de tarani, patru au cazut in razboi, iar numele lor este trecut la biserica. La 100 de ani distanta aratam ca nu am dat vreodata doi bani pe ea, Romania. **prietenii din jur, stiu de ce**. De restul, lucrurile sant cat se poate de simple. Pe principiul, daca arata ca o rata, macaie ca o rata si se misca ca o rata, atunci este o rata. but... Who Cares?, Da tie ce-ti pasa...... Va sa zica, morti in decembrie 89, Ceausescu omorat, industria transformata in rulmenti sau fier vechi vanduta de fiecare dupa nevoi si puteri la fel pamanturi si ape minerale, mineriade, Berevoiesti, Tigareta, Caritas, Jurnalistii si Irakul.......hotul impuscat in cap de Iovan.....accident in Munte-Negru,........dupa care incendiul de la Colectiv. Ia uite frate toate astea se intamplau atunci cand ne mergea bine, unora. Si in toata aceasta perioada, lumea pleaca din tara pe capete, lucrurile merg vorba americanului from bad to worst si toata lumea are gatul in ghips, intepenit in convenabila pozitie a egoismului personal. Interesant si tragic este ca acest incendiu de la Colectiv devine si wake up call signal, semnal de trezire ce reveleaza un dezastru apocaliptic la toate nivele societatii. Oamenii au murit in spitale, pe rand, unul cate unul cu mult inainte de aceasta tragedie. Diluarea unor dezinfectanti nu apare peste noapte, este produsul mentalitatii generale, gen: ma duc sa-l ajut pe varul, licitez ca mana moarta. In toata aceasta vreme si pana la referendum pe tema casatoriei barbat-femeie, nu se mai termina **cadavrele** care ies din dulapul popular. A, bineinteles ca nu noi, plecati ori ramasi in tara, purtam vina, nu, noi santem cei *buni** de vina sant **ailalti*, popii, Biserica, P.S.D si Dragnea, mortii din cimitire ca sau pus in fata gloantelor sau au mers la dans in club, Iliescu, copii referendumului, pesta porcina, U.E, Shinto Abe, Putin si Merkel. Sau, cei cativa centimetri de zapada si culoarea portocalie. But, the show, must go on, spectacolul trebuie sa continuue, actorii se nasc si mor........ la depozitele de fier vechi, masinile de top se inmultesc, afacerile prospera.
    • Like 0
  • seniorii anilor '45-50 dadeau vina pe tancurile sovietice (si fara indoiaa ca aveau dreptate) dar iata ca se poate si fara tancuri,: uite-asa , tiptil, tiptil , doar cu colaborarea natiunii
    • Like 1
  • Cruda realitate-i ca sunt astfel de specimene in toate domeniile , nu numai in teatru. Deh, ,,Lacomia pierde omenia "!
    • Like 2
  • Mulțumim pentru sesizare, Marius. Așa este, din păcate, cum zici tu.
    • Like 3


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult