Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Am vorbit despre România la Târgul de Turism de la Oslo și am obținut următoarea reacție: „Wow! Asta e România?!”

La începutul lunii ianuarie, luam parte la Târgul de Turism de la Oslo, Norvegia, ca reprezentant al VisitRomania.no and VisitRomania.se. Avem misiunea de a-i invita pe scandinavi înapoi în România. E mult de lucru, de vreme ce cunoștințele oamenilor despre România sunt foarte limitate, așa că noi, cei din sectorul turistic, trebuie să facem un efort serios să repunem România, ca țară, înapoi pe traseul călătoriilor, să creăm un brand de țară și să îi invităm pe oameni din nou aici.

Aș vrea să vă împărtășesc conținutul conversațiilor pe care le-am avut cu norvegienii care ne-au vizitat standul. Au fost surprinzătoare într-un sens pozitiv.

Primii erau oamenii care au fost în România în anii 1980, la fel ca mine. Cu toții erau entuziaști în legătură cu țara și totuși surprinși că România nu a reușit să se pună încă, cu adevărat, pe itinerarul călătoriilor. Erau surprinși pentru că „România le are pe toate”. Arătau spre alte țări est-europene cărora lucrurile le merg din plin: țărmul bulgăresc al Mării Negre, Croația ca destinație de vară. Praga și Varșovia ca orașe- destinații, pentru a numi doar câteva. Acești oameni aveau deja amintiri despre România și erau cu adevărat curioși și gata să o viziteze din nou.

Celălalt grup de oameni era al celor care au lucrat ca voluntari sau pentru companii mari în România. Aceștia au confirmat cât de frumoase sunt peisajele, cât de multă varietate există în România, cât de amabili și ospitalieri sunt românii. De asemenea, observau cât de nefericită este imaginea stereotipă a României în Scandinavia.

Apoi era grupul celor care treceau întâmplător și care, în nouă din zece cazuri, au devenit interesați de România, ca destinație de vacanță, după ce au vorbit cu noi, cei trei de la stand. Puteam să văd scânteia din ochii lor și cât de surprinși erau când descopereau ce se află în România.

Timp de 30 de minute am prezentat la Târg un slide show, „Discover Romania”, în care am arătat fotografii din diverse părți din țară și am spus povești despre România. A stârnit un interes mare, copleșitor, iar după prezentare mulți oameni au venit la mine și mi-au spus cuvintele pentru care am lucrat timp de cinci ani: „Wow! Asta e România? Habar nu am avut”. Acesta este un mare avantaj competitiv pe care îl are acum România: să fie capabilă să surprindă oamenii într-un sens pozitiv.

Am discutat, de asemenea, cu Renate Sandvik, o bloggeriță norvegiană premiată de călătorii. O puteți găsi la rea_sandvica pe Instagram și pe www.renatesreiser.com . Vorbea frumos despre România, după ce fusese la Sighișoara, Brașov, Castelul Bran, Rașnov și în multe alte locuri. Era, ca mulți alții, surprinsă că România nu se străduiește să devină o destinație mai cunoscută, având în vedere că „totul este acolo”. 

Ce găsesc încurajator este faptul că tonul legat de România pare să se schimbe puțin și începe să devină o voce a curiozității în loc de o voce a suspiciunii.

Locurile care îi interesau cel mai mult pe oameni erau Transilvania, țărmul Mării Negre, Delta și Bucureștiul. Firește, Dracula s-a făcut și el auzit, dar oamenii erau de asemenea interesați în a vedea arhitectura frumoasă a orașelor transilvănene precum Sibiul. Unii erau interesați de București, o capitală atât de uitată, pentru că voiau să vadă „ceva nou”. Motive asemănătoare aveau pentru a vedea țărmul Mării Negre. Cineva voia să rezerve o vacanță la plajă, dar fusese la Mediterana de multe ori și voia să exploreze plaje noi. Câțiva aflaseră despre mănăstirile din Bucovina și erau curioși să le vadă. Prețurile mici comparativ cu alte țări europene reprezintă un alt avantaj competitiv al României când vine vorba să îi aducă înapoi pe turiștii scandinavi.

Noi ce care cunoaștem România știm că este plină de comori și că fiecare regiune are priveliștile și tradițiile ei superbe și că oferă posibilități pentru o vacanță extraordinară.

Ce găsesc încurajator este faptul că tonul legat de România pare să se schimbe puțin și începe să devină o voce a curiozității în loc de o voce a suspiciunii.

Dacă facem lucrurile corecte acum, dacă împărtășim poveștile bune, dacă scriem în limba engleză pentru a ajunge la mulți oameni, dacă chemăm aici influencerii și răspândim poveștile semnificative despre România prin canalele social media, cred cu tărie că România are o șansă bună să devină destinația în al cărui potențial am crezut încă de când am ajuns pentru a doua oară aici, în septembrie 2011. 

Turismul ar putea deveni o sursă substanțială de venit pentru România. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Vreau sa parafrazez ceea ce a scris Yvette " WoW ! Asta este Yvette ?! " si sa raspund la intrebare Da, ea este Yvette cea care de 6 ani munceste pentru tara noastra si a ei , tara din sufletul ei Este pentru prima data cand Yvette a reprezentat oficial Romania intrun stand de turism Sa fie de bun augur Sunt convins ca mai devreme sau mai tarziu ea isi va atinge visul de a se stabili "acasa " in Romania , tara pe care o iubeste atat de mult Totodata cred ca-si va gasi locul pe care il merita prin competenta , in structurile de varf ale turismului romanesc
    • Like 3
    • @ Dumitru Zagan
      check icon
      Da, așa este, probabil... ar mai trebui și ca noi, românii, să o ajutăm. Vezi ce am scris mai jos (cenzurat, o parte s-a șters).
      • Like 1
  • Vreau sa parafrazez si sa spun " Wow ! Asta este Yvette ?! " si sa raspund la intrebare Da ea este Yvette dupa o munca de 6 ani pentru tara noastra si a ei,din sufletul ei Este prima data cand oficial a reprezentat Romania si doresc si sunt convins ca va fi un inceput de bun augur Vrem sa o vedem acolo unde merita , in structurile de varf ale turismului romanesc
    • Like 0
  • check icon
    Cred că am mai scris: sînt complexele noastre cum că România are prea puțini turiști străini. Are surprinzător de mulți turiști străini, respectiv are atîția cît suportă infrastructura turistică a României și ceva în plus. Praga și Barcelona au prea mulți turiști, iar primarul Barcelonei dorește chiar să reducă numărul de turiști necivilizați, agresivi și alcoolici, care distrug, nu aduc bani. Autoarea se referă la turismul cultural, unde România stă relativ prost, deoarece – da – aici autoritățile din domeniul culturii și monumentelor istorice au făcut prea puțin. Cîți dintre cei care se duc spre litoral se opresc, să zicem, la Adamclisi să vadă Tropaeum Traiani? și cîți se duc spre nord, la Niculițel? Prea puțini. De ce? Deoarece prin turism ai noștri înțeleg localuri cu muzică zgomotoasă dată la volum maxim, cum vezi pe tot litoralul românesc. La asemenea nivel de educație – asemenea turism. Asta sîntem – asta oferim. Aici, da, autoritățile nu numai că pot interveni, TREBUIE să intervină. De ce nu o fac? Întrebați-i. Păi asta trebuie făcut, nu logo-uri cu rămurele înverzite care costă suta de mii de euro. Ați auzit undeva pe litoralul bulgăresc, de ex., muzica dată la volum maxim? Eu nu și am vizitat destule locuri. V-am dat un exemplu simplu.
    • Like 1
  • check icon
    Dacá vrem să avem mai mulți turiști străini, trebuie să ne civilizăm concetățenii, mai ales traficul auto, de o sălbăticie greu de văzut în alte părți ale Europei, poate în Albania și, tot mai rar, prin Bulgaria. Imaginea unei țări o fac oamenii ei, nu instituțiile. Ideea că o instituție guvernamentală ori guvernul face turism, face nu știu ce... este o idee total eronată.
    În al doilea rînd, România este o atracție turistică tot mai bine identificabilă între atîtea oferte, concurența e mare: Maramureștul, Biucovina, Transfăgărșanul, Sighișoara, Delta Dunării... sînt foarte cunoscute și vizitate.
    Deci da, se poate și mai mult și mai bine, dacă vom înțelege că turismul nu se face de birocrați, ci de noi toți.
    • Like 3


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult