Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Ce poate face o tânără din Bucovina cu un simplu cont de Facebook. „Am un vis, îl puteți numi unul mare...”

Manuela Scripcariu

Foto: Flavius Paul

Manuela Scripcariu îi ajută din 2011 pe turiștii străini să descopere Bucovina, la început prin intermediul unei pagini de Facebook.

„Acest proiect a început ca o soluție reală de a-i face pe străini conștienți că existăm, că putem oferi o experiență de călătorie unică, într-un loc în care ne-am păstrat tradițiile și obiceiurile, unde mâncarea este sănătoasă, aerul este curat și peisajul o binecuvântare”, spune fondatoarea Discover Bucovina.

Pagina ei de Facebook a ajuns să numere în prezent peste 90.000 de fani.

Manuela, am aflat despre tine și despre Discover Bucovina de pe Facebook. Ce mi-a plăcut cu adevărat la începuturile Facebook, prin 2011, a fost că îți scriai postările atât în română, cât și în engleză și că ai pavat calea către o audiență internațională. O modalitate excelentă pentru a ajunge la turiștii străini. Povestește-ne puțin despre tine, despre rădăcinile tale, valorile tale și despre ceea ce te-a făcut să creezi Discover Bucovina.

În adolescență, obișnuiam să îmi amintesc cuvintele bunicilor mele, care îmi spuneau că indiferent ce voi face în viață sau unde voi locui, trebuie să nu îmi uit rădăcinile. La acel moment, părea important, dar nu am înțeles niciodată sensul real al acelor cuvinte.

Totul a căptat sens când Discover Bucovina a luat viață, prima dată ca un dar în memoria bunicii mele și, în al doilea rând, ca o soluție la nevoia de a-mi promova rădăcinile bucovinene, despre care nu foarte mulți oameni din afara României știau.

M-am născut în Fălticeni, un orășel din județul Suceava, dar am fost crescută în Siret, un oraș aflat la granița cu Ucraina, unde părinții mei au decis să locuiască după ce s-au căsătorit. Am crescut având șansa de avea cei mai iubitori părinți și bunici pe care și i-ar putea dori cineva, sărbătorind Paștele și sărbătorile de iarnă după toate tradițiile bucovinene.

Acum aș putea spune că am fost cu adevărat binecuvântată să trăiesc o copilărie de basm despre care poți citi doar în cărți. Sunt atâtea amintiri dulci pe care le am din copilărie, încât poate ar trebui să încep să scriu o carte...cine știe? Pe scurt. Am crescut, am plecat de acasă, mi-am terminat la București studiile în Jurnalism și Multimedia, am primit o bursă în Franța, dar când a trebuit să plec nu am putut pur și simplu.

Rădăcinile mele m-au ținut acasă. Am început să lucrez pentru companii străine și mi-am dat seama, vorbind cu oameni din toată lumea, că Bucovina le este necunoscută celor mai mulți dintre ei. Acest lucru m-a deranjat foarte tare și mă tot gândeam ce să fac ca să îl schimb.

Timp de mai bine de un an nu am găsit nicio soluție. Dar la acel moment aveam cont pe Facebook și mi-am deschis un grup, numit Discover Bucovina. Nu erau pe atunci pagini de Facebook dedicate fanilor.

Neștiind nimic despre lumea social media, am căutat pe internet informații despre cum poți să promovezi un loc, o țară. Cred că acelea au fost zilele de început ale proiectului meu. Într-un an, acel grup a adunat peste 3.000 de membri și acest lucru m-a făcut să mă gândesc că există un interes enorm în legătură cu regiunea mea.

Într-o noapte, m-am trezit și mi-am dat seama că Facebook a făcut niște update-uri și a creat pagini de brand, dar, în același timp, și paginile de grup au suferit o modificare și și-au pierdut tot conținutul.

Îmi amintesc de una dintre primele postări de pe Discover Bucovina și despre comentariul cuiva care spunea că Bucovina este Mica Elveție. Am un vis, îl puteți numi unul mare… nu voi avea liniște până când nu voi călători prin Bucovina și nu voi auzi oamenii vorbind în toate limbile pământului.

Nu am pierdut vremea și am creat pagina de Facebook, chiar dacă habar nu aveam despre ce este vorba. Am simțit că trebuie să o fac. De atunci până în prezent, avem peste 90.000 de persoane care ne urmăresc și am atins un record de peste 900.000 de oameni care ne-au citit conținutul Crăciunul trecut. Cifrele mă fac să mă simt mai bine, dar nu despre ele este vorba, este despre faptul că mă mențin în legătură cu rădăcinile mele, respectându-mi promisiunea pe care am făcut-o acum 10 ani bunicii mele, că nu voi uita de unde am plecat. Și, în ultimul rând, dar nu cel de pe urmă, reușesc să popularizez brandul Bucovina, atât pe plan național, cât și internațional.

Care este viziunea asupra Discover Bucovina și ce pași faci zilnic pentru a ajunge mai aproape de această viziune?

Îmi amintesc de una dintre primele postări de pe Discover Bucovina și despre comentariul cuiva care spunea că Bucovina este Mica Elveție. Am un vis, îl puteți numi unul mare… nu voi avea liniște până când nu voi călători prin Bucovina și nu voi auzi oamenii vorbind în toate limbile pământului.

Foto: Ovidiu Ștefeligă

Doar atunci voi ști că misiunea mea este completă și că oamenii de pe tot globul ne vor descoperi. Acest proiect a început ca o soluție reală pentru a-i face pe străini conștienți că existăm, că putem oferi o experiență de călătorie unică, într-un loc în care ne-am păstrat tradițiile și obiceiurile, unde mâncarea este sănătoasă, aerul este curat și peisajul o binecuvântare.

Cum arată statisticile referitoare la Bucovina ca destinație de călătorie în România?

În acest moment, Bucovina rămâne în top 3 destinații pentru petrecerea Paștelui și a săbătorilor de iarnă. Cred că ar trebui să ne concentrăm mai mult pe aducerea turiștilor în extrasezon. Și, pentru acest lucru, este nevoie de un parteneriat între hoteluri, case de oaspeți, autorități locale și asociații de turism, pentru a dezvolta o strategie turistică pe termen mediu și lung.

Ce strategii aveți pentru utilizarea diferitelor canale social media, pentru a răspândi poveștile magice și inspiraționale despre Bucovina în afara granițelor României?

Canalele social media sunt viitorul în promovarea unui produs, a unui concept, a unei povești. Discover Bucovina s-a concentrat în principal pe Facebook, pentru că doar anul trecut a crescut de zece ori

Acum ne mutăm atenția spre Instagram și YouTube, pentru a le oferi un conținut diferit celor care ne urmăresc. Știam că să ai o pagină de facebook nu este suficient, așa că am creat un website: www.discoverbucovina.info. Urmează să lansăm versiunea în engleză la care să adăugăm conținut. Ca proiect social media, trebuie să vii cu ceva nou de fiecare dată și trebuie să ții pasul cu noile trenduri. Oamenii se plictisesc atât de ușor în aceste zile și trebuie să adaugăm mai multă valoare conținutului nostru și să căutăm constant noi canale pe care să le explorăm.

Dacă ai putea crea itinerariul ideal, unde l-ai duce pe un turist străin?

Am făcut până acum atât de multe itinerarii și fiecare dintre ele a fost perfect, datorită oamenilor care au construit experiența în Bucovina. Cred că Bucovina este perfect făcută de către Dumnezeu și că experiența umană creată cu ajutorul povestitorilor, meșteșugarilor și artiștilor noștri duce totul spre excelență.

Dar dacă vrei să îmi descoperi ținutul, își sugerez să nu ratezi satele noastre unice, precum Ciocănești, cu minunatele noastre case pictate. Ar trebui să îți faci timp să ne explorezi munții și parcurile naționale, să mănânci într-o mânăstire, să te întâlnești cu un meșteșugar local care se joacă cu lemnul sau lutul și creează adevărate opere de artă, că îți cumperi o bluză tradițională lucrată de o bunică de 80 de ani, după care să explorezi siturile UNESCO, precum mânăstirile Voroneț. Sucevița ți Moldovița, să călătorești cu trenul cu aburi și să vezi mai de aproape cu locuiesc oamenii în casele lor.

Am văzut că anul acesta ai călătorit tu însăți în locuri minunate din Europa. Care era scopul acelor călătorii? Ce învățăminte și impresii ai adus înapoi în România?

Să călătoresc este una din pasiunile mele, iar acum este jobul meu. Din când în când, îmi place să merg undeva unde nu am mai fost înainte, atât de plăcere, cât și pentru a studia. Am vrut să mă deconectez de viața social media, de promovarea regiunii mele și să caut inspirație în alte locuri. Experiența mea recentă de călător în străinătate m-a înățat foarte multe despre cum să continui să îmi dezvolt proiectul. Știu că regiunea mea este încă departe de a oferi cele mai bune servicii, că încă nu știm să ne promovăm, că avem nevoie de angajați calificați și trebuie să ne concentrăm foarte mult pe strategia de marketing. Dar dacă e să comparăm cu ce se întâmpla în urmă cu cinci ani în Bucovina, văd o serie de îmbunătățiri majore, precum cazări mai bune, servicii mai bune, noi case de oaspeți, centre spa.

Care sunt experiențele unice pe care un călător le poate avea în Bucovina? Personal, cred că viața rurală, tradițiile vii, mânăstirile pictate, turismul activ, arta extraordinară a încondeierii ouălor, mâncărurile locale simple, dar atât de gustoase sunt câteva dintre lucrurile care creează o experiență unică pentru fiecare călător care vrea să exploreze Bucovina. Care este miezul profund al oamenilor din Bucovina?

Oamenii din Bucovina sunt binecunoscuți pentru marea lor ospitalitate. Cred că este primul lucru pe care poți să îl remarci când ajungi în Bucovina. Îmi amintesc că bunicii mei erau atât de prietenoși și invitau fiecare oaspete în casă. Această trăsătură ne-a ajutat să creăm legături cu oamenii, să îi facem să se simtă bineveniți. Într-o lume care și-a pierdut atât e mult latura umană, sunt fericită să văd că oamenii mei se încăpățânează să își păstreze credințele și valorile profunde, să arate afecțiune, amabilitate și onestitate. Este o adevărată binecuvântare.

Care sunt, în opinia ta, punctele tari ale întregii Românii ca destinație turistică? Care sunt provocările?

România, ca destinație turistică, oferă o serie de elemente care ne permit să practicăm diferite forme de turism. În comparație cu alte țări din UE, România are avantaje turistice competitive majore, precum varietatea și bogăția biodiversității și a regiunilor biogeografice; variate resurse turistice, precum Marea Neagră, Delta Dunării și Munții Carpați; o poziție geografică și ceopolitică favorabilă. Ca rezultat al poziției sale geografice, România se bucură de existența unei biodiversități unice, atât în ecosisteme și specii, cât și la nivel genetic; existența a numeroase arii naturale protejate; prezervarea unui mediu natural nealterat de prezența și activitățile umane; prezervarea în mediul natural nealterat a unor specimene din floră și faună care nu mai există în alte țări sau care pot fi vizitate numai în captivitate; obiceiuri, tradiții și arhitectură valoroase și bine păstrate. ȘI atât de multe altele.

În opinia mea, România trebuie să se concentreze pe câteva direcții: să investească în dezvoltarea infrastructurii, să îmbunătățească calitatea serviciilor turistice, să investească în resursa umană, transforme turismul într-o prioritate și să facă promovarea nnecesară pentru a construi o imagine puternică despre România, atât la nivel național, cât și internațional. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Multumesc pentru articol. Sunt plecat de 10 ani si Bucovina inca nu am explorat-o. Sunt sigur ca este foarte ofertanta. Sper ca nivelul serviciilor s-a mai ridicat. Asta era principalul punct slab, cand am vazut Maramuresul si Transilvania acum 4-5 ani. Gaseam si locuri cu servicii bune. Dar se vedea lipsa unor scoli practice de turism, punctualitate.
    • Like 0
  • Multumesc Yvette pentru ca promovezi romani si romance adevarate cu iubire de tara (in fond tu esti in sufletul tau romanca noastra )Manuela Scripcaru care promoveaza Bucovina , Gabriela Solomon care promoveaza Oltenia , Motica in Maramures si multi altii pe care ii rog sa nu se supere ca nu ii amintesc dar ii stiu Cateva cuvinte pentru Manuela Multumesc din suflet pentru ceea ce faci de fapt pentru noi ca romani Daca iubirea ta de tara si de strabunii tai te-a condus la promovarea Bucovinei atunci sigur vei reusi in ceea ce intreprinzi Sa ne imaginam cum va fi tara noastra daca toti romanii cu dragoste de tara ar promova locurile lor natale cu frumusetile lor Ar fi cea mai puternica brenduire a tarii noastre
    • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult