Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șase ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Angajați care se plâng de șefii lor, dar rămân la același loc de muncă? Schimbați placa sau firma!

Corporatistă tristă

Foto Guliver/Getty Images

„Nu clienții sunt prioritari. Angajații sunt prioritari. Dacă ai grijă de angajații tăi, ei vor avea grijă de clienții tăi.” – Richard Branson

Cea mai simplă modalitate de a reduce costurile, într-un moment dificil, pare că este să reduci forța de muncă. Istoria celorlalte crize economice ne arată că este prima reacție a companiilor. Organizațiile care însă au decis să implice angajații, să îi facă parte din afacere și nu doar un element neimportant, au depășit vremurile grele mai ușor, au fost mai pregătite când a trecut criza și angajații lor s-au simțit importanți și au lucrat mai bine. 

Pe de altă parte, angajații care se plâng în privința locului de muncă și a șefilor, dar rămân la acel loc de muncă au eficiența scăzută și nu mai găsesc motivație. În timp, frustrarea lor crește și performanțele lor slabe vor afecta și performanța companiei. Soluția pentru angajați fericiți și companii performante conține elemente simple, comunicare fără agende ascunse, management si leadership modern, plus o strategie de implicare a angajaților. Rezultatele se obțin doar dacă toate parțile implicate cooperează.

Conceptul de implicare a angajaților a fost introdus de către Gallup, într-unul din sondajele lor, în anii '80. Abordarea a evoluat în același timp cu nevoile companiilor și ale angajaților. Relația dintre angajat și companie devine prioritate având în vedere puternica legătură directă între satisfacția angajaților și nivelul lor de performanță. Este acum un proces, nu doar o evaluare la final de an, o componentă strategică a companiei. În prezent este unul din cei mai importanți factori în retenție și observăm un număr crescut de companii care încep să construiască strategii de implicare a angajaților. Cel mai important element este să ne uităm individual la fiecare angajat și să identificăm distinct ce își dorește fiecare dintre ei. E vorba de o abordare personalizată și de motivarea acestor angajați.

Conectare. Angajații își doresc o conexiune puternică și autentică cu liderii lor. Dacă această conexiune este ruptă, niciun beneficiu material pe care îl vei oferi nu o mai poate repara. Arată-le oamenilor ca îți pasă și vor răspunde într-o manieră similară.

Colaborare. Munca în echipă, rezultatele obținute și sprijin din partea coechipierilor cresc nivelul de performanță. Oamenii simt că fac parte din ceva mai mare decât ei. De asemenea membrii echipei vor învăța unii de la ceilalți și vor deveni mai bine pregătiți.

Credibilitate. Angajații se așteaptă ca organizația să aibă o reputație bună. Își doresc principii etice și vor ca promisiunile să fie respectate. Astfel sunt mândri de compania pentru care lucrează și devin ambasadorii acesteia.

Contribuție. Oamenii vor să se simtă importanți. Își doresc să știe care este impactul muncii lor asupra rezultatelor companiei. Fă informațiile disponibile, transparent și lasă-i să simtă că sunt un element important în angrenaj.

Felicitări. Fiecare realizare trebuie recunoscută. Angajații reclamă că, atunci când greșesc, primesc feedback constructiv rapid. Oferă și feedback pozitiv, dacă angajații se simt apreciați și rezultatele se vor vedea imediat.

Strategia are impact asupra unor indicatori importanți. Angajații implicați sunt mai eficienți, înregistrându-se o creștere cu 43% a productivității. Sunt mai loiali și scade cu 87% riscul ca ei să părăsească organizația. Sunt mai dedicați îndeplinirii obiectivelor companiei, având rezultate cu 20% mai bune. O companie care prioritizează motivația angajaților, performează cu 200% mai bine comparativ cu una care nu construiește o strategie de implicare angajaților. Iar diferențele vor crește când noua generație de angajați va deveni majoritară in companii.

„Dacă îndeplinești dorințele angajaților tăi, ei îți vor implementa viziunea”  -  Amit Kalantri.

Steve Jobs a fost unul dintre liderii care au inspirat, deși nu a fost ușor de lucrat cu el ca manager. O abordare foarte bună de implicare și motivare a folosit când l-a adus ca CEO al Apple pe John Sculley de la Pepsi. Mesajul a fost - „Vrei să îți petreci restul vieții vânzând apă cu zahăr sau vrei șansa să schimbi lumea?” Află ce îi motivează pe oameni, oferă acel lucru și ei vor fi acolo pentru a realiza impreună ceea ce îți dorești.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Subiectul angajatorilor si a sefilor - mai ales cei romani - verosi, fara scrupule, prosti si incompetenti va ramane pentru totdeauna un subiect bun de abordat. Iar bineinteles angajatii toti - in special cei romani - sunt cei mai muncitori din lume, nu iau deloc pauze, sunt atenti si concentrati la sarcinile pe care le primesc, sunt responsabili, sunt strategi, ce mai, daca nu ar fi fost acesti sefi si angajatori romani dobitoci noi am fi fost cei mai buni din lume.
    Ceea ce uita acesti angajati este ca la un moment dat o sa ajunga si ei sefi sau chiar angajatori si atunci sa ii vedem cati dintre ei dintr-o data nu o sa devina la fel ca fostii lor sefi:)
    • Like 1
  • Domnu' autor, poti sa dai un exemplu de 'organizație cu reputație buna'? Pentru fiecare exemplu pozitiv, se pot găsi 10 exemple nu chiar pozitive. Și Apple este unul dintre ele. Sănătate ve dorim, pentru ca de articole cu lozinci multe nu ducem lipsa.
    • Like 1
  • CE inseamna sa fii POZITIV ca si individ/a ?...numai asa venind acceptarea celor din jur ca-i vorba de viata servici sau inter-relationare. Numai daca te duci la DEX catre definitie observi elucubratia si fantasmagoria. Uitati un ex. minor de anomalie relationala : faci un compliment verbal unei domnisoare impachetat intr-un zambet larg deschis cu o vibratie usor crescenda corasonica DAR tu te gandesti cum dracu sa scapi mai repede de ea si sa treci la urmatoarea....POZITIV n-am ce zice ( ironic ) ii vinzi le vinzi "FAINA corasonica"...desi cuvantul potrivit ar fi PERFID. Societatile prezente ? la un mod generalist ?. ambalaje multi functionale ori de unica folosinta.
    • Like 1


Îți recomandăm

sound-bars icon