Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Atât s-a putut! Aceasta este campania de promovare a turismului românesc

Plaje goale

Săptămâni la rând, a fost o adevărată luptă între reprezentanții industriei HORECA și mai marii Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (cei care au o direcție de Turism după desființarea ministerului dedicat) pentru deschiderea hotelurilor, teraselor și pensiunilor. Dacă în România nimeni nu știa clar ce și cum să facă pentru sezonul estival 2020, state cu experiență în turism pregăteau deja campaniile de promovare în mediul online. Jumătatea lunii iunie a coincis cu deschiderea hotelurilor și teraselor pe litoral, dar și a celor din stațiunile montane. Cred că și portarul Ministerului Economiei și-a dat seama că anul 2020 este o mare șansă pentru turismul intern. Constat, din păcate, că singurii care au demarat campanii de promovare au fost tot privații, iar statul, prin unica direcție de turism, a făcut precum vechii patroni de hoteluri de pe litoral. “Și așa nu au unde să se ducă! Oricum merg în România, de ce să ne mai batem capul”

Promovăm România cu mesaje ale unor oficiali pe facebook …și atât

Pun pariu că mulți dintre voi nici măcar nu știau, dar Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, a dat startul campaniei „Fii ambasadorul turismului românesc!”, o provocare digitală care își propune să susțină industria ospitalității, greu încercată în acest an, încurajând astfel românii să redescopere frumusețea țării noastre și să o promoveze în mediul online. Inițiativa este sprijinită de nume cu notorietate din România, prin mesaje video pozitive, de încurajare a turismului intern.

Și vin mesajele!

Ca să nu fiu acuzat de subiectivism, redau și îndemnul oficial lansat pentru această campanie de promovare. “Provocarea este deschisă tuturor celor care doresc să susțină turismul românesc și astfel, să fie ambasadori ai locurilor mult îndrăgite, pe care doresc să le redescopere.”

Nu mă întrebați ce trebuie făcut cu mesajele video pe care turiștii le vor înregistra pentru că NU știu să vă răspund deși am încercat să aflu. Astfel de indicații s-au pierdut probabil în dosarul cu șină al acestei campanii.

M-am uitat în curtea „vecinilor” din Grecia, Egipt și Dubai și parcă uit de România cu totul

Nu doar turismul din țara noastră a fost dat peste cap de pandemia de coronavirus. Problema este mondială, soluțiile sunt altele! Am selectat campaniile de promovare pe care le-au creat autoritățile din Grecia, Egipt și Emiratele Arabe Unite.

GRECIA

EGIPT

EMIRATELE ARABE UNITE

Patronatele din turism critică inițiativa Ministerului

„În timp ce țările concurente: Bulgaria, Grecia, Egipt, se bazează pe un turism de incoming în proporție de de 90%, România nu a avut niciodată acest tip de turism dezvoltat, deși ne-am fi dorit, ceea ce în situația actuală, de pandemie, reprezintă un avantaj. Puteam să profităm de acest aspect și să facem o campanie simplă, eficientă, în care sa fie prezentate frumusețile României, siguranță sanitară și măsurile bune și eficiente care s-au luat în hoteluri, stârnind dorința de a călători în România, contracarând astfel campania furibundă a destinațiilor concurente, care atacă din toate părțile. În concluzie o campanie inteligentă făcută de “ amatorii” care lucreaza în turism, ar fi fost mult mai eficientă”, susține Dragoș Răducan, primvicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turism din România.


Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Cred ca si promovarea a fost sabotata de greci, turci si bulgari.. Toata lumea ne invidiaza si nu mai stiu cum sa ne puna bete in roate
    • Like 0
  • Nume check icon
    Mai sunt cateva saptamani cu soare si se duce si cu nebunia de litoral si incep discutiile despre.....trompete....REVELIONUL romanilor.
    Unde o sa petreaca romanii mult iubitul lor Revelion? Turismul de pe Valea Prahovei o sa se stinga. After ski-urile? Unde o sa mearga anul aceste vedetele de carton ale Romaniei?
    Cred ca Revelionul o sa intreaca in trafic media valul doi, asa cum terasele - care fac parte din traditia milenara a romanilor - a avut mai mult trafic media decat valul unu.
    • Like 0
  • Nume check icon
    Singura problema pe care o avem noi este promovarea, de aceea nu avem turism de "incoming"?!
    In rest totul este spendid la noi: mare albastra ca in Grecia, nisip ca i
    la plajele din Spania, servicii ca in Dubai, activitati la mare cu nemiluita, ce mai, populatia planetei pierde enorm pentru ca nu au cum sa afle ce bijuterie este litoralul romanesc.
    P.S. Daca ar fi sa respectati 100% procedurile de distantare fizica si dezinfectare, cate persoane credeti ca ati putea deservi? Cum ati putea sa deserviti hoarde de turisti vestici - care au si ceva pretentii ca au cu ce sa compare - cand abia sunteti in stare sa serviti turistul roman cu tichete si ciorba de fasole facuta in camera pe resou. Voi toti visati sa vina germanii prin TUI si sa primiti miile de EURO, dar nu va ganditi ca trebuie sa si furnizati pentru acest bani?
    • Like 0
  • Valentin check icon
    Unii au venit de la mare şi un sat întreg a intrat în carantină. Umblă ciuma prin lume şi oamenii se dixtrează. Nu merge să stăm acasă măcar anul ăsta până trece urgia? Ne merge... E complicat.
    • Like 0
  • Văd că autorul vorbește despre turismul intern. Păi nu știm că Marea Neagră are plaje în România? Nu știm de munții Carpați? De delta Dunării? De mănăstiri? Trebuie să ne spună ministerul că există?
    Comparăm mere cu portocale, reclamele din Grecia, Egipt, Emirate sunt pentru turiștii externi. Da, promovarea externă a turismului românesc e praf, dar în pandemie oricum nu veneau prea mulți.
    Mi se pare normal că promovarea să vină din mediul privat. Dacă renunț să mă duc în Grecia pentru că e prea mare coada la punctul de intrare și mă reorientez către litoralul românesc, de la privați am nevoie de informații ca să pot alege o stațiune și o cazare.
    • Like 1
  • Nu reclama e problema la noi! Ci grobianismul și nesimțirea turistului român care populează litoralul, mizeria, prețurile exagerate ale hotelierilor și prestatorilor de pe plaje pentru care oferă servicii proaste sau chiar sub standard.

    Poți să păcălești niște turiști străini cu imagini frumoase dar nu poți să-i iei de proști la nesfîrșit. Cînd ajung aici dau ochii cu realitatea urîtă și cînd se întorc acasă povestesc mai departe. Pentru că reclama cea mai puternică și eficientă e cea făcută de turistul mulțumit care nu se simte jecmănit și tratat în bătaie de joc.
    • Like 2
  • Nu ne comparam nici cu Grecia, nici cu Egiptul si nici cu Dubaiul, suntem o tara inapoiata, cu mult gunoi, oameni necivlizati dar agresivi (cu cat mai prosti cu atat mai agresivi). Chiar si cu o campanie bine tintita, care sa prezinte natura, monumentele pe care le avem de la strabunici, tot nu putem concura cu cei mentionati... dupa toate cele, turistul ajunge in oras, unde se loveste de semenii nostri..... (stiti fabula lui Alexandrescu: "Gloria stramoseasca pe stramosi cinsteste / In zadar nepotul cu ea se faleste / Cand e, cum se-ntampla, un om de nimic.....) Omul sfinteste locul, asa suna un proverb romanesc.... unde sunt locurile din tara sfintite de compatriotii nostri????.... mai degraba poluate.....
    • Like 1
  • Marturisesc ca n-am sa inteleg obstinatia cu care subiectul "turism in Romania" este aproape sinonim cu "turism estival in Romania". Oameni buni, Romania n-are nicio sansa sa concureze in turismul estival cu tari care au doua treimi din an conditii meteo favorabile si plaje de mii de kilometri. Noi avem cu indulgenta trei luni si cateva zeci de kilometri. Despre ce vorbim aici? In turismul nostru ar fi nevoie de o schimbare de paradigma, de mutarea accentului in cu totul alte directii. Turism estival de masa profitabil pe litoralul nostru nu e posibil la nivelul de investitii din alte tari cu alte conditii. Comparam mere cu pere. E profitabila Mamaia, la preturile de acolo, dar daca cineva se asteapta in Eforie Sud sau Venus la conditii de Kusadasi, Antalya sau macar Albena cu preturile practicate de aceste statiuni... sa astepte.
    • Like 2
  • sa vedem perspectiva.
    -a fost o iarna calda si fara zapada -munte zero
    -a venit o vara plina de interdictii-munte si mare zero
    -daca vine o iarna cu interdictii si /sau calda atunci turismul romanesc este falimentat.
    • Like 0
  • Valentin check icon
    Haideţi să fim realişti: la ce ar folosi o campanie profesionistă care ar căuta să ascundă mizeria şi mârlănia? Turistul va ajunge în cele din urmă la faţa locului şi va vedea ce se întâmplă.
    • Like 6
    • @ Valentin
      Like . Corect . Gogoritele privitoare la campanii de promovarea turismului mioritic , bla , bla , poate mai mergeau acum10- 15 ani ; astazi , cand citesti , privesti , calatoresti si compari , pur si simplu te pufneste rasul cand iti sunt vandute gogosi in genul celor ale maidanezei de duamna Udrea , cu frunzulitza dumneaei & alte baliverne ...
      • Like 1
    • @ Valentin
      adrian check icon
      Exact ! Ati sintetizat corect , asa cum au facut-o si altii aici . Nu e vorba de reclama , e vorba de realitatea crunta care ii asteapta pe eventualii turisti ! Kitch peste tot , mizerie , hotie , marlani peste tot ! Dupa mine este un criteriu foarte solid in a spune ceva despre calitatea oamenilor de la noi , si anume : unde ai fost in concediu /weekend ?
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult