Săptămâni la rând, a fost o adevărată luptă între reprezentanții industriei HORECA și mai marii Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (cei care au o direcție de Turism după desființarea ministerului dedicat) pentru deschiderea hotelurilor, teraselor și pensiunilor. Dacă în România nimeni nu știa clar ce și cum să facă pentru sezonul estival 2020, state cu experiență în turism pregăteau deja campaniile de promovare în mediul online. Jumătatea lunii iunie a coincis cu deschiderea hotelurilor și teraselor pe litoral, dar și a celor din stațiunile montane. Cred că și portarul Ministerului Economiei și-a dat seama că anul 2020 este o mare șansă pentru turismul intern. Constat, din păcate, că singurii care au demarat campanii de promovare au fost tot privații, iar statul, prin unica direcție de turism, a făcut precum vechii patroni de hoteluri de pe litoral. “Și așa nu au unde să se ducă! Oricum merg în România, de ce să ne mai batem capul”
Promovăm România cu mesaje ale unor oficiali pe facebook …și atât
Pun pariu că mulți dintre voi nici măcar nu știau, dar Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, a dat startul campaniei „Fii ambasadorul turismului românesc!”, o provocare digitală care își propune să susțină industria ospitalității, greu încercată în acest an, încurajând astfel românii să redescopere frumusețea țării noastre și să o promoveze în mediul online. Inițiativa este sprijinită de nume cu notorietate din România, prin mesaje video pozitive, de încurajare a turismului intern.
Și vin mesajele!
Ca să nu fiu acuzat de subiectivism, redau și îndemnul oficial lansat pentru această campanie de promovare. “Provocarea este deschisă tuturor celor care doresc să susțină turismul românesc și astfel, să fie ambasadori ai locurilor mult îndrăgite, pe care doresc să le redescopere.”
Nu mă întrebați ce trebuie făcut cu mesajele video pe care turiștii le vor înregistra pentru că NU știu să vă răspund deși am încercat să aflu. Astfel de indicații s-au pierdut probabil în dosarul cu șină al acestei campanii.
M-am uitat în curtea „vecinilor” din Grecia, Egipt și Dubai și parcă uit de România cu totul
Nu doar turismul din țara noastră a fost dat peste cap de pandemia de coronavirus. Problema este mondială, soluțiile sunt altele! Am selectat campaniile de promovare pe care le-au creat autoritățile din Grecia, Egipt și Emiratele Arabe Unite.
GRECIA
EGIPT
EMIRATELE ARABE UNITE
Patronatele din turism critică inițiativa Ministerului
„În timp ce țările concurente: Bulgaria, Grecia, Egipt, se bazează pe un turism de incoming în proporție de de 90%, România nu a avut niciodată acest tip de turism dezvoltat, deși ne-am fi dorit, ceea ce în situația actuală, de pandemie, reprezintă un avantaj. Puteam să profităm de acest aspect și să facem o campanie simplă, eficientă, în care sa fie prezentate frumusețile României, siguranță sanitară și măsurile bune și eficiente care s-au luat în hoteluri, stârnind dorința de a călători în România, contracarând astfel campania furibundă a destinațiilor concurente, care atacă din toate părțile. În concluzie o campanie inteligentă făcută de “ amatorii” care lucreaza în turism, ar fi fost mult mai eficientă”, susține Dragoș Răducan, primvicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turism din România.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Unde o sa petreaca romanii mult iubitul lor Revelion? Turismul de pe Valea Prahovei o sa se stinga. After ski-urile? Unde o sa mearga anul aceste vedetele de carton ale Romaniei?
Cred ca Revelionul o sa intreaca in trafic media valul doi, asa cum terasele - care fac parte din traditia milenara a romanilor - a avut mai mult trafic media decat valul unu.
In rest totul este spendid la noi: mare albastra ca in Grecia, nisip ca i
la plajele din Spania, servicii ca in Dubai, activitati la mare cu nemiluita, ce mai, populatia planetei pierde enorm pentru ca nu au cum sa afle ce bijuterie este litoralul romanesc.
P.S. Daca ar fi sa respectati 100% procedurile de distantare fizica si dezinfectare, cate persoane credeti ca ati putea deservi? Cum ati putea sa deserviti hoarde de turisti vestici - care au si ceva pretentii ca au cu ce sa compare - cand abia sunteti in stare sa serviti turistul roman cu tichete si ciorba de fasole facuta in camera pe resou. Voi toti visati sa vina germanii prin TUI si sa primiti miile de EURO, dar nu va ganditi ca trebuie sa si furnizati pentru acest bani?
Comparăm mere cu portocale, reclamele din Grecia, Egipt, Emirate sunt pentru turiștii externi. Da, promovarea externă a turismului românesc e praf, dar în pandemie oricum nu veneau prea mulți.
Mi se pare normal că promovarea să vină din mediul privat. Dacă renunț să mă duc în Grecia pentru că e prea mare coada la punctul de intrare și mă reorientez către litoralul românesc, de la privați am nevoie de informații ca să pot alege o stațiune și o cazare.
Poți să păcălești niște turiști străini cu imagini frumoase dar nu poți să-i iei de proști la nesfîrșit. Cînd ajung aici dau ochii cu realitatea urîtă și cînd se întorc acasă povestesc mai departe. Pentru că reclama cea mai puternică și eficientă e cea făcută de turistul mulțumit care nu se simte jecmănit și tratat în bătaie de joc.
-a fost o iarna calda si fara zapada -munte zero
-a venit o vara plina de interdictii-munte si mare zero
-daca vine o iarna cu interdictii si /sau calda atunci turismul romanesc este falimentat.