Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Atât s-a putut! Aceasta este campania de promovare a turismului românesc

Plaje goale

Săptămâni la rând, a fost o adevărată luptă între reprezentanții industriei HORECA și mai marii Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri (cei care au o direcție de Turism după desființarea ministerului dedicat) pentru deschiderea hotelurilor, teraselor și pensiunilor. Dacă în România nimeni nu știa clar ce și cum să facă pentru sezonul estival 2020, state cu experiență în turism pregăteau deja campaniile de promovare în mediul online. Jumătatea lunii iunie a coincis cu deschiderea hotelurilor și teraselor pe litoral, dar și a celor din stațiunile montane. Cred că și portarul Ministerului Economiei și-a dat seama că anul 2020 este o mare șansă pentru turismul intern. Constat, din păcate, că singurii care au demarat campanii de promovare au fost tot privații, iar statul, prin unica direcție de turism, a făcut precum vechii patroni de hoteluri de pe litoral. “Și așa nu au unde să se ducă! Oricum merg în România, de ce să ne mai batem capul”

Promovăm România cu mesaje ale unor oficiali pe facebook …și atât

Pun pariu că mulți dintre voi nici măcar nu știau, dar Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, a dat startul campaniei „Fii ambasadorul turismului românesc!”, o provocare digitală care își propune să susțină industria ospitalității, greu încercată în acest an, încurajând astfel românii să redescopere frumusețea țării noastre și să o promoveze în mediul online. Inițiativa este sprijinită de nume cu notorietate din România, prin mesaje video pozitive, de încurajare a turismului intern.

Și vin mesajele!

Ca să nu fiu acuzat de subiectivism, redau și îndemnul oficial lansat pentru această campanie de promovare. “Provocarea este deschisă tuturor celor care doresc să susțină turismul românesc și astfel, să fie ambasadori ai locurilor mult îndrăgite, pe care doresc să le redescopere.”

Nu mă întrebați ce trebuie făcut cu mesajele video pe care turiștii le vor înregistra pentru că NU știu să vă răspund deși am încercat să aflu. Astfel de indicații s-au pierdut probabil în dosarul cu șină al acestei campanii.

M-am uitat în curtea „vecinilor” din Grecia, Egipt și Dubai și parcă uit de România cu totul

Nu doar turismul din țara noastră a fost dat peste cap de pandemia de coronavirus. Problema este mondială, soluțiile sunt altele! Am selectat campaniile de promovare pe care le-au creat autoritățile din Grecia, Egipt și Emiratele Arabe Unite.

GRECIA

EGIPT

EMIRATELE ARABE UNITE

Patronatele din turism critică inițiativa Ministerului

„În timp ce țările concurente: Bulgaria, Grecia, Egipt, se bazează pe un turism de incoming în proporție de de 90%, România nu a avut niciodată acest tip de turism dezvoltat, deși ne-am fi dorit, ceea ce în situația actuală, de pandemie, reprezintă un avantaj. Puteam să profităm de acest aspect și să facem o campanie simplă, eficientă, în care sa fie prezentate frumusețile României, siguranță sanitară și măsurile bune și eficiente care s-au luat în hoteluri, stârnind dorința de a călători în România, contracarând astfel campania furibundă a destinațiilor concurente, care atacă din toate părțile. În concluzie o campanie inteligentă făcută de “ amatorii” care lucreaza în turism, ar fi fost mult mai eficientă”, susține Dragoș Răducan, primvicepreședintele executiv al Federației Patronatelor din Turism din România.


Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Cred ca si promovarea a fost sabotata de greci, turci si bulgari.. Toata lumea ne invidiaza si nu mai stiu cum sa ne puna bete in roate
    • Like 0
  • Nume check icon
    Mai sunt cateva saptamani cu soare si se duce si cu nebunia de litoral si incep discutiile despre.....trompete....REVELIONUL romanilor.
    Unde o sa petreaca romanii mult iubitul lor Revelion? Turismul de pe Valea Prahovei o sa se stinga. After ski-urile? Unde o sa mearga anul aceste vedetele de carton ale Romaniei?
    Cred ca Revelionul o sa intreaca in trafic media valul doi, asa cum terasele - care fac parte din traditia milenara a romanilor - a avut mai mult trafic media decat valul unu.
    • Like 0
  • Nume check icon
    Singura problema pe care o avem noi este promovarea, de aceea nu avem turism de "incoming"?!
    In rest totul este spendid la noi: mare albastra ca in Grecia, nisip ca i
    la plajele din Spania, servicii ca in Dubai, activitati la mare cu nemiluita, ce mai, populatia planetei pierde enorm pentru ca nu au cum sa afle ce bijuterie este litoralul romanesc.
    P.S. Daca ar fi sa respectati 100% procedurile de distantare fizica si dezinfectare, cate persoane credeti ca ati putea deservi? Cum ati putea sa deserviti hoarde de turisti vestici - care au si ceva pretentii ca au cu ce sa compare - cand abia sunteti in stare sa serviti turistul roman cu tichete si ciorba de fasole facuta in camera pe resou. Voi toti visati sa vina germanii prin TUI si sa primiti miile de EURO, dar nu va ganditi ca trebuie sa si furnizati pentru acest bani?
    • Like 0
  • Valentin check icon
    Unii au venit de la mare şi un sat întreg a intrat în carantină. Umblă ciuma prin lume şi oamenii se dixtrează. Nu merge să stăm acasă măcar anul ăsta până trece urgia? Ne merge... E complicat.
    • Like 0
  • Văd că autorul vorbește despre turismul intern. Păi nu știm că Marea Neagră are plaje în România? Nu știm de munții Carpați? De delta Dunării? De mănăstiri? Trebuie să ne spună ministerul că există?
    Comparăm mere cu portocale, reclamele din Grecia, Egipt, Emirate sunt pentru turiștii externi. Da, promovarea externă a turismului românesc e praf, dar în pandemie oricum nu veneau prea mulți.
    Mi se pare normal că promovarea să vină din mediul privat. Dacă renunț să mă duc în Grecia pentru că e prea mare coada la punctul de intrare și mă reorientez către litoralul românesc, de la privați am nevoie de informații ca să pot alege o stațiune și o cazare.
    • Like 1
  • Nu reclama e problema la noi! Ci grobianismul și nesimțirea turistului român care populează litoralul, mizeria, prețurile exagerate ale hotelierilor și prestatorilor de pe plaje pentru care oferă servicii proaste sau chiar sub standard.

    Poți să păcălești niște turiști străini cu imagini frumoase dar nu poți să-i iei de proști la nesfîrșit. Cînd ajung aici dau ochii cu realitatea urîtă și cînd se întorc acasă povestesc mai departe. Pentru că reclama cea mai puternică și eficientă e cea făcută de turistul mulțumit care nu se simte jecmănit și tratat în bătaie de joc.
    • Like 2
  • Nu ne comparam nici cu Grecia, nici cu Egiptul si nici cu Dubaiul, suntem o tara inapoiata, cu mult gunoi, oameni necivlizati dar agresivi (cu cat mai prosti cu atat mai agresivi). Chiar si cu o campanie bine tintita, care sa prezinte natura, monumentele pe care le avem de la strabunici, tot nu putem concura cu cei mentionati... dupa toate cele, turistul ajunge in oras, unde se loveste de semenii nostri..... (stiti fabula lui Alexandrescu: "Gloria stramoseasca pe stramosi cinsteste / In zadar nepotul cu ea se faleste / Cand e, cum se-ntampla, un om de nimic.....) Omul sfinteste locul, asa suna un proverb romanesc.... unde sunt locurile din tara sfintite de compatriotii nostri????.... mai degraba poluate.....
    • Like 1
  • Marturisesc ca n-am sa inteleg obstinatia cu care subiectul "turism in Romania" este aproape sinonim cu "turism estival in Romania". Oameni buni, Romania n-are nicio sansa sa concureze in turismul estival cu tari care au doua treimi din an conditii meteo favorabile si plaje de mii de kilometri. Noi avem cu indulgenta trei luni si cateva zeci de kilometri. Despre ce vorbim aici? In turismul nostru ar fi nevoie de o schimbare de paradigma, de mutarea accentului in cu totul alte directii. Turism estival de masa profitabil pe litoralul nostru nu e posibil la nivelul de investitii din alte tari cu alte conditii. Comparam mere cu pere. E profitabila Mamaia, la preturile de acolo, dar daca cineva se asteapta in Eforie Sud sau Venus la conditii de Kusadasi, Antalya sau macar Albena cu preturile practicate de aceste statiuni... sa astepte.
    • Like 2
  • sa vedem perspectiva.
    -a fost o iarna calda si fara zapada -munte zero
    -a venit o vara plina de interdictii-munte si mare zero
    -daca vine o iarna cu interdictii si /sau calda atunci turismul romanesc este falimentat.
    • Like 0
  • Valentin check icon
    Haideţi să fim realişti: la ce ar folosi o campanie profesionistă care ar căuta să ascundă mizeria şi mârlănia? Turistul va ajunge în cele din urmă la faţa locului şi va vedea ce se întâmplă.
    • Like 6
    • @ Valentin
      Like . Corect . Gogoritele privitoare la campanii de promovarea turismului mioritic , bla , bla , poate mai mergeau acum10- 15 ani ; astazi , cand citesti , privesti , calatoresti si compari , pur si simplu te pufneste rasul cand iti sunt vandute gogosi in genul celor ale maidanezei de duamna Udrea , cu frunzulitza dumneaei & alte baliverne ...
      • Like 1
    • @ Valentin
      adrian check icon
      Exact ! Ati sintetizat corect , asa cum au facut-o si altii aici . Nu e vorba de reclama , e vorba de realitatea crunta care ii asteapta pe eventualii turisti ! Kitch peste tot , mizerie , hotie , marlani peste tot ! Dupa mine este un criteriu foarte solid in a spune ceva despre calitatea oamenilor de la noi , si anume : unde ai fost in concediu /weekend ?
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult