Foto: Octav Ganea/Inquam Photos
Guvernul vrea să înființeze magazine de stat cu produse exclusiv românești, care să îi scoată din ecuație pe intermediarii de produse agricole și să concureze cu hipermarketurile și supermarketurile străine, scrie Profit.ro.
În acest sens, Executivul a majorat la peste 93 de milioane de lei capitalul Casei de Comerț Agroalimentar Unirea S.A., instrumentul prin care Ministerul Agriculturii vrea să înființeze aceste magazine, un fel de „guvernomate” cu produse alimentare autohtone.
Ministerul Agriculturii promite că va crea mai multe platforme de preluare a produselor agricole, dar și o bursă a peștelui și o serie de clustere agricole, investițiile urmând să atingă 100 milioane euro, mai arată sursa citată.
Patronatele: Dacă ai bani de la stat poţi să-i toci cum vrei
Casa de Comerț Unirea S.A. își propune să atingă în perioada 2019-2021 un segment mediu de piață, pe principalele categorii de produse, de 8-10%, arată Guvernul. În opinia Executivului, aceste măsuri vor conduce la integrarea în circuitul economic cât mai multora din cele peste 2 milioane de mici gospodării care dețin suprafețe agricole.
Patronatele din industria alimentară au declarat, pentru Știrile Pro TV, că singurul fel în care statul va putea intra pe o piaţă liberă este preţul de dumping, adică sub cât oferă privaţii şi fără a ţine cont de câştig. Doar că acest mecanism poate destabiliza piaţă.
„Ei nu sunt interesaţi de profit, nu sunt patroni. Dacă ai bani de la stat poţi să-i toci cum vrei, îţi iei salariul, n-ai nicio treabă”, a declarat Dorin Cjocaru, președintele Asociației Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL).
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Păcat ca salamul cu soia a devenit între timp timp prea internațional... Mana lor de vegani, ne-au furat produsele tradiționale...
Ideea populistă, de a da de mâncare la populație sună bine. Realitatea este că dacă producătorii din România ar fi avut ce să ofere, ar fi fost mult mai prezenți pe rafturi.
O astfel de măsură, care le face rafturi, nu face altceva decât să-i descurajeze să se dezvolte și să încurajeze dezvoltarea unor afaceri, pe baza unei piețe create artificial.
Aceste magazine vor fi o extensie a piețelor agroalimentare. Am văzut și acolo cât de bine e gestionată situația. Din zece tarabe, nouă sunt ale bișnițarilor care nu produc nimic, iar una e a producătorului autohton. Cam așa va fi și-n magazinele alea, poate ceva mai politizat, pentru că e o piață de desfacere mai mare.