Circulă pe YouTube un interviu cu o „vedetă” a zilei din România. Este vorba despre un anume Călin Georgescu, un personaj controversat, dar prizat cu savoare de o parte a publicului românesc. Acesta a îndeplinit funcții înalte, așa după cum reiese din propria biografie, de funcționar la ONU, de membru al Clubului de la Roma, fiind specializat în „dezvoltare durabilă”. Promotor al unor mari proiecte naționale, el este adoptat ca viitor prim-ministru și președinte al țării de către fantoșa politică care este AUR.
Prezent la Centrul Cultural Pitești, s-a remarcat de la bun început prin figura plină de fudulie, de vorbitul din colțul gurii, privit ca un adevărat iluminat al nației care știe tot și poate tot. Deși este specialist în „știința solului”, el a urcat de la pământ la lună, în sferele înalte ale panseurilor filozofice etalând o gândire de buzunar și o vorbire „din inimă”. El vede răul din societatea noastră și din societatea universală în „necunoașterea de sine a omului” care este, de altfel, singura „bază de cunoaștere”.
El vulgarizează sintagma „nosce te ipsum” a lui Platon și afirmă că „este greu greu să spui cine ești dacă nu îți spune cineva cine ești”. Adânc și imbatabil! „Găunoșenia societății contemporane este cauzată de trădare și de trădători”, mai exact, de „trădarea lui Dumnezeu”, spunea acest filozof și teolog periferic. Printr-un exercițiu dizgrațios de protocronism, el afirmă că „miza diabolică” a societății contemporane este „îndepărtarea de rădăcini” a oamenilor, adică de solul patriei pe care l-a cunoscut și studiat. „Societatea te vrea prost”, după alegațiile mediocre ale aceluiași ins aflător în treabă. „Societatea nu dorește să fii inteligent, ci dorește să fii mediocru”.
Trece apoi la o altă temă ușor de digerat de masele largi, și anume tema inimii. Societatea contemporană suferă de „cardioapatie ischemică”, adică, după spusele savantului improvizat, „societatea nu crede în inimă”, nu apreciază „bucuria inimii” pentru că „inima este o formă uriașă a universului”, afirmă cu toată convingerea, sentențios și grav respectivul ins. Total agramat, în cea mai perfectă notă de analfabetism funcțional. Iubirea este „anulată de certificatul de căsătorie” care este unul formal și deloc necesar. Astfel, aflăm că dintr-un opozant al LGBT, acesta atentează la fundamentele societății, adică la căsătoria consacrată laic și religios. Curat murdar, coane Căline! Alte panseuri care mustesc de mediocritate sunt „iubirea domină frica”, „iubirea, cea mai mare putere a lumii”, toate condimentate cu citate biblice.
Abordează apoi tema măștilor. Spune că oamenii sunt obligați de societate „să-și pună masca și să-și scoată masca” vizând perfid necesitatea purtării măștilor în pandemia din zilele noastre. Tot în teoria precară și toxică a măștilor, el afirmă că oamenii au „măști de președinte, de prim-ministru, de miniștri, de directori”, aspect ce furnizează toate sursele răului din lume. Foarte ciudată este și afirmația lui CG că „adevărata zi națională este 24 ianuarie și nu 1 decembrie”. Personal l-aș vedea în acest caz pe CG președinte doar peste „Vlașca și Teleorman” într-o viitoare legislatură. Fudulia mediocrității nu are limite. Format la o școală de gândire suspectă, el devine un apologet al „cultului morții” promovat de mișcări de tristă amintire din istoria noastră. Astfel, el afirmă că ar fi necesar ca „omul să se urce pe cel mai înalt munte și de acolo să se arunce în gol”. Într-un registru etnocratic care îi este atât de familiar, vorbește despre „misiunea sfântă a noastră ca popor și țară” pentru că „noi ca popor am pus bazele Europei”. Amin!
Alte aberații ale presupusului viitor lider și președinte al României țin de profețiile abominabile parcă extrase „din puțul gândirii”: „trezirea spirituală a poporului român este iminentă”, sau „Sfinții Părinți au avut un mare regret că nu au trăit aceste vremuri ale noastre”. Este nevoie, conform secrețiilor mediocre ale respectivului, de instituire a unei „noi ordini” în istoria lumii (am mai întâlnit astfel de idei și la alte capete înfierbântate din istoria tragică a oamenilor). Această nouă ordine trebuie să dărâme „ziduri și bariere”, omul trebuie să fie liber și independent, „eu sunt singurul meu stăpân”. El susține filozofia rebeliunii împotriva școlii în care „nu se produce nimic”, iar profesorii ar trebui să aibă o singură sarcină „să scoată genialitatea din elev cu inima”. Am mai întâlnit frecvent asemenea panseuri și la așa numiții reformatori ai școlii care pledează pentru școala relaxată, pe contul propriu de talent al elevilor fără reguli, fără norme, fără constrângeri, fără memorizare. Iată unde eclozează aceste idei care preluate de minți mediocre devin deosebit de nesănătoase pentru societate.
Același mediocru și teribilist relatează despre un eveniment la care a participat în SUA unde fiul unei cunoștințe a organizat o petrecere cu ocazia încheierii studiilor și unde respectivul absolvent afirma „am terminat școala și am rămas inteligent”. Aceasta deoarece „școala te vrea prost, iar societatea te vrea sclav”, după opinia lui CG. Este de neînchipuit cum se atacă fundamentele societății românești (căsătoria, școala) de către un ins care se pretinde mare patriot și neaoș „gânditor”. Aceste atacuri se derulează într-un mod total agramat și cu o maximă frivolitate a gândirii și a pregătirii intelectuale ale acestui ins. Puținătatea gândirii lui este substituită de formulări glorioase și pompoase precum „demnitatea românească este sacră”.
Sfârșitul interviului îl aduce, vrând-nevrând, din nou pe pământ, pe solul patriei pentru că moderatoarea, la fel de mediocră, conchide „invitatul nostru este adânc înrădăcinat” ... în pedologie. Sper ca România să nu fie în viitor „binecuvântată” cu astfel de conducători!
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
--- De cand beneficiaza de slalarrile de deputati aur ,ce proiecte ,initiative de legi ptr societate au facut .in afara de ,instigare , ura , dezbinare ultra nationalism , idei extremiste ,etc, ,
--- Sa speram ca, nu vom avea asa scenarii politice ,cu aur--olacii la ,,butoane ?
-- Problema mare este ca,, cei care-i simpatizeaza ,si voteaza , nu au acces la net, si au nivelul de educatie foarte redus ,Ei sunt ,ca si ei aur-olacii ,agresivi, instigatori , caci altfel nu ar fi simpatizanti ,,NU inteleg de ce ,acest ,,georgescu ,daca se pretinde a fi ,un personaj ,asa de superior , ce cauta intre , acesti ultrasi ??
--Raspunsul ar fi .,ca sa fie si el ,.la fel ,ca ei ?
Dar aia cu familia și căsătoria? Parca ei erau cu familia cât se poate de tradițională. Educația liberă? Păi am crezut că sunt pentru o educație clasică, strictă. Dar nu-i așa, fracturile de logică și contradicțiile sunt la aceștia la ele acasă.
Sperati degeaba. Pe mine ma irita deja de 30 ani cum intelectualii moralisti, izolati in bula lor, tin discursuri despre lume si viata pentru ei insisi.
A comunica nu nu presupune doar sa iti spui parerea ci si sa urmaresti un tel. Care a fost telul si sensul "discutiilor" intelectuale din Media ultimelor decade? Sa se arata intelectualii intelectuali? Sa copieze un sistem de valori occidental pe care sa-l prezinte ca unica solutie ptr Romania? Intelectualii in aroganta lor, incapabili sa-si adapteze vocabularul, discursul si comunicarea la particualritatiile poporului si istoriei romaniei au esuat lamentabil in rolul lor social de motor spiritual. Poporul a primit "educatia" pe alte cai.
Chiar si autorul de fata traieste in bula lui si spera... ar trebui sa-i dea lacrimile de disperare. Dar nu. El e un intelectual. Cartile citite il vor salva de un destin nefericit. Undeva am citit "un om are un destin individual inclus intr-un destin colectiv".
Destinul colectiv il vedem zilnic.
Domnilor intelectiali, habar nu aveti de pedagogie. Educatia e o chestiune subtila. Sa reusesti transferul de cunostinte si valori de la o persoana la alta presupune mult mai mult decat sa critici. Sa combati ignoranta si manipularea maselor cere intelectualului mai mult decat filozofie si morala. Cere iubire. Din iubire se naste dorinta de a-i face celui de langa tine bine . Foarte rare sunt textele intelectualilor in care sa simti ca iti vor binele.