Sari la continut

De șapte ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Șaguna, a făcut echipă cu elevii săi și a pus bazele unei platforme de e-learning: „Într-o oră, copiii au făcut rost de server”

Cătălin Ciupală

Cătălin Ciupală este profesor de matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, iar pentru el perioada pandemiei, în care a trebuit să își adapteze stilul de predare, a reprezentat un context de învățare.

„Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o a fost să fii deschis și să ai curaj să mergi mai departe față de ce știai că poți să faci. Vrei, nu vrei, elevii te văd pe tine ca model. Dacă ei nu te văd că înveți, nici ei nu vor învăța”, a explicat dascălul în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Profesorul folosea instrumentele digitale în procesul de predare încă de dinainte de criza provocată de coronavirus.

La orele de matematică, utiliza tableta și proiecta pe tablă figurile geometrice despre care trebuia să discute cu elevii. Astfel scutea timp, pe care îl folosea pentru explicații. „Îmi e mult mai ușor să folosesc un soft și să fac matematică pe tabletă, decât să stau 10 minute la tablă și să desenez o figură, când aia se face automat”, spune Cătălin Ciupală.

„Eu nu aștept să mi se spună ce trebuie să fac. Sunt adult, sunt profesor și iau lucrurile în propriile mâini”

În urmă cu doi ani, unitatea de învățământ a deschis, cu bani din granturi și sponsorizări, un laborator de realitate virtuală, iar părți din acest proiect au fost folosite pentru a a asigura acum predarea la distanță. 

Mai mult, Cătălin Ciupală a obținut fonduri pentru a dezvolta, un sistem de e-learning.

„Eu nu aștept să mi se spună ce trebuie să fac. Sunt adult, sunt profesor și iau lucrurile în propriile mâini. Și anul acesta, în vară, am depus un proiect, a fost un fond în Brașov care a oferit 20.000 de lei pentru dotări, învățământ, ecologie. Și am câștigat, am fost primii. Vom cumpăra pentru colegii de matematică implicați 6 tablete care sunt performante. Pe termen lung, după ce trece pandemia, tu trebuie să schimbi modul de a preda. Pentru că, dacă nu îți schimbi modul de a preda, ai pierdut clasa. Iar aceste tablete trebuie să funcționeze și după 4-5 ani de zile. O a doua componentă a proiectului este să facem o platformă, doar pentru matematică, pentru elevii de la 3 școli implicate. Și o facem singuri, pentru că nu mai așteptăm. Eu nu mai aștept de la minister să facă ceva util”, a subliniat profesorul.

În dezvoltarea platformei sunt implicați și elevii liceului.

„Copiii participă. Știți cum s-a întâmplat? Am venit cu ideea cu platforma. Și au auzit că se poate instala undeva în cloud, că poți să iei un server de la Google. Ș,i într-o oră, copiii au făcut rost de server și au instalat o platformă open source, asemănătoare cu cea de la majoritatea universităților din Europa”, a spus profesorul.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bravo!
    • Like 0


Îți recomandăm

Angajat dându-și demisia

Atunci când vorbim despre costul pierderii unui angajat, avem două categorii de costuri: există costurile hard, respectiv costurile soft. Costurile hard sunt în general cele care se referă la cheltuieli vizibile, directe și tangibile, lucruri care se pot măsura material foarte ușor, lucruri pe care le identificăm cu toții foarte ușor. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

e.on - energie

În viața de zi cu zi, când spunem energie, ne referim la lucrurile mici pe care le facem în mod uzual, fie că aprindem un bec, deschidem televizorul, gătim sau dăm drumul la centrală pentru a ne încălzi. Aceste acțiuni au devenit atât de uzuale, încât nu mai stăm să ne gândim cum a fost produsă energia respectivă - dacă vorbim despre energia electrică - sau de unde provine ea - dacă vorbim despre gazele naturale.

Citește mai mult