Sari la continut

Ne vedem live pe Republica!

Facem anul ăsta un pas mai departe în această călătorie care ne-a unit: construirea unul loc al dezbaterii, al schimbului de idei, al bunului-simț. Lansăm un nou spațiu unde ne putem întâlni. Comunitate.republica.ro este locul unde ne vedem live.

Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Șaguna, a făcut echipă cu elevii săi și a pus bazele unei platforme de e-learning: „Într-o oră, copiii au făcut rost de server”

Cătălin Ciupală

Cătălin Ciupală este profesor de matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, iar pentru el perioada pandemiei, în care a trebuit să își adapteze stilul de predare, a reprezentat un context de învățare.

„Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o a fost să fii deschis și să ai curaj să mergi mai departe față de ce știai că poți să faci. Vrei, nu vrei, elevii te văd pe tine ca model. Dacă ei nu te văd că înveți, nici ei nu vor învăța”, a explicat dascălul în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Profesorul folosea instrumentele digitale în procesul de predare încă de dinainte de criza provocată de coronavirus.

La orele de matematică, utiliza tableta și proiecta pe tablă figurile geometrice despre care trebuia să discute cu elevii. Astfel scutea timp, pe care îl folosea pentru explicații. „Îmi e mult mai ușor să folosesc un soft și să fac matematică pe tabletă, decât să stau 10 minute la tablă și să desenez o figură, când aia se face automat”, spune Cătălin Ciupală.

„Eu nu aștept să mi se spună ce trebuie să fac. Sunt adult, sunt profesor și iau lucrurile în propriile mâini”

În urmă cu doi ani, unitatea de învățământ a deschis, cu bani din granturi și sponsorizări, un laborator de realitate virtuală, iar părți din acest proiect au fost folosite pentru a a asigura acum predarea la distanță. 

Mai mult, Cătălin Ciupală a obținut fonduri pentru a dezvolta, un sistem de e-learning.

„Eu nu aștept să mi se spună ce trebuie să fac. Sunt adult, sunt profesor și iau lucrurile în propriile mâini. Și anul acesta, în vară, am depus un proiect, a fost un fond în Brașov care a oferit 20.000 de lei pentru dotări, învățământ, ecologie. Și am câștigat, am fost primii. Vom cumpăra pentru colegii de matematică implicați 6 tablete care sunt performante. Pe termen lung, după ce trece pandemia, tu trebuie să schimbi modul de a preda. Pentru că, dacă nu îți schimbi modul de a preda, ai pierdut clasa. Iar aceste tablete trebuie să funcționeze și după 4-5 ani de zile. O a doua componentă a proiectului este să facem o platformă, doar pentru matematică, pentru elevii de la 3 școli implicate. Și o facem singuri, pentru că nu mai așteptăm. Eu nu mai aștept de la minister să facă ceva util”, a subliniat profesorul.

În dezvoltarea platformei sunt implicați și elevii liceului.

„Copiii participă. Știți cum s-a întâmplat? Am venit cu ideea cu platforma. Și au auzit că se poate instala undeva în cloud, că poți să iei un server de la Google. Ș,i într-o oră, copiii au făcut rost de server și au instalat o platformă open source, asemănătoare cu cea de la majoritatea universităților din Europa”, a spus profesorul.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bravo!
    • Like 0


Îți recomandăm

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult