Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Șaguna, a făcut echipă cu elevii săi și a pus bazele unei platforme de e-learning: „Într-o oră, copiii au făcut rost de server”

Cătălin Ciupală

Cătălin Ciupală este profesor de matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, iar pentru el perioada pandemiei, în care a trebuit să își adapteze stilul de predare, a reprezentat un context de învățare.

„Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o a fost să fii deschis și să ai curaj să mergi mai departe față de ce știai că poți să faci. Vrei, nu vrei, elevii te văd pe tine ca model. Dacă ei nu te văd că înveți, nici ei nu vor învăța”, a explicat dascălul în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Profesorul folosea instrumentele digitale în procesul de predare încă de dinainte de criza provocată de coronavirus.

La orele de matematică, utiliza tableta și proiecta pe tablă figurile geometrice despre care trebuia să discute cu elevii. Astfel scutea timp, pe care îl folosea pentru explicații. „Îmi e mult mai ușor să folosesc un soft și să fac matematică pe tabletă, decât să stau 10 minute la tablă și să desenez o figură, când aia se face automat”, spune Cătălin Ciupală.

„Eu nu aștept să mi se spună ce trebuie să fac. Sunt adult, sunt profesor și iau lucrurile în propriile mâini”

În urmă cu doi ani, unitatea de învățământ a deschis, cu bani din granturi și sponsorizări, un laborator de realitate virtuală, iar părți din acest proiect au fost folosite pentru a a asigura acum predarea la distanță. 

Mai mult, Cătălin Ciupală a obținut fonduri pentru a dezvolta, un sistem de e-learning.

„Eu nu aștept să mi se spună ce trebuie să fac. Sunt adult, sunt profesor și iau lucrurile în propriile mâini. Și anul acesta, în vară, am depus un proiect, a fost un fond în Brașov care a oferit 20.000 de lei pentru dotări, învățământ, ecologie. Și am câștigat, am fost primii. Vom cumpăra pentru colegii de matematică implicați 6 tablete care sunt performante. Pe termen lung, după ce trece pandemia, tu trebuie să schimbi modul de a preda. Pentru că, dacă nu îți schimbi modul de a preda, ai pierdut clasa. Iar aceste tablete trebuie să funcționeze și după 4-5 ani de zile. O a doua componentă a proiectului este să facem o platformă, doar pentru matematică, pentru elevii de la 3 școli implicate. Și o facem singuri, pentru că nu mai așteptăm. Eu nu mai aștept de la minister să facă ceva util”, a subliniat profesorul.

În dezvoltarea platformei sunt implicați și elevii liceului.

„Copiii participă. Știți cum s-a întâmplat? Am venit cu ideea cu platforma. Și au auzit că se poate instala undeva în cloud, că poți să iei un server de la Google. Ș,i într-o oră, copiii au făcut rost de server și au instalat o platformă open source, asemănătoare cu cea de la majoritatea universităților din Europa”, a spus profesorul.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bravo!
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult