Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Șaguna, a făcut echipă cu elevii săi și a pus bazele unei platforme de e-learning: „Într-o oră, copiii au făcut rost de server”

Cătălin Ciupală

Cătălin Ciupală este profesor de matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov, iar pentru el perioada pandemiei, în care a trebuit să își adapteze stilul de predare, a reprezentat un context de învățare.

„Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o a fost să fii deschis și să ai curaj să mergi mai departe față de ce știai că poți să faci. Vrei, nu vrei, elevii te văd pe tine ca model. Dacă ei nu te văd că înveți, nici ei nu vor învăța”, a explicat dascălul în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Profesorul folosea instrumentele digitale în procesul de predare încă de dinainte de criza provocată de coronavirus.

La orele de matematică, utiliza tableta și proiecta pe tablă figurile geometrice despre care trebuia să discute cu elevii. Astfel scutea timp, pe care îl folosea pentru explicații. „Îmi e mult mai ușor să folosesc un soft și să fac matematică pe tabletă, decât să stau 10 minute la tablă și să desenez o figură, când aia se face automat”, spune Cătălin Ciupală.

„Eu nu aștept să mi se spună ce trebuie să fac. Sunt adult, sunt profesor și iau lucrurile în propriile mâini”

În urmă cu doi ani, unitatea de învățământ a deschis, cu bani din granturi și sponsorizări, un laborator de realitate virtuală, iar părți din acest proiect au fost folosite pentru a a asigura acum predarea la distanță. 

Mai mult, Cătălin Ciupală a obținut fonduri pentru a dezvolta, un sistem de e-learning.

„Eu nu aștept să mi se spună ce trebuie să fac. Sunt adult, sunt profesor și iau lucrurile în propriile mâini. Și anul acesta, în vară, am depus un proiect, a fost un fond în Brașov care a oferit 20.000 de lei pentru dotări, învățământ, ecologie. Și am câștigat, am fost primii. Vom cumpăra pentru colegii de matematică implicați 6 tablete care sunt performante. Pe termen lung, după ce trece pandemia, tu trebuie să schimbi modul de a preda. Pentru că, dacă nu îți schimbi modul de a preda, ai pierdut clasa. Iar aceste tablete trebuie să funcționeze și după 4-5 ani de zile. O a doua componentă a proiectului este să facem o platformă, doar pentru matematică, pentru elevii de la 3 școli implicate. Și o facem singuri, pentru că nu mai așteptăm. Eu nu mai aștept de la minister să facă ceva util”, a subliniat profesorul.

În dezvoltarea platformei sunt implicați și elevii liceului.

„Copiii participă. Știți cum s-a întâmplat? Am venit cu ideea cu platforma. Și au auzit că se poate instala undeva în cloud, că poți să iei un server de la Google. Ș,i într-o oră, copiii au făcut rost de server și au instalat o platformă open source, asemănătoare cu cea de la majoritatea universităților din Europa”, a spus profesorul.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Bravo!
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult