Sari la continut
Republica
Prevenție

Câteva jocuri dezvoltate în pandemie își propun să îi ajute pe părinți și copii să petreacă timp sănătos împreună: „Fără să-ți dai seama ajungi să ai niște discuții foarte interesante”

Când a început pandemia, Alex Zamfir, creatorul blogului de parentaj Cel mai bun tată, s-a trezit, ca mulți alții, fără colaborări și cu foarte mult timp liber la dispoziție. „În pandemie, am fost în primele 6 luni șomer. Și povestesc tuturor că atunci am terminat Netflixul de două ori, fiind prin natura mea un procrastinator”, a mărturisit Alex Zamfir în podcastul „Business sănătos”, realizat de Claudiu Pândaru. În acea perioadă, soția sa, care este de profesie psiholog și care ținea de dimineața până seara sesiuni de terapie și traininguri online, i-a spus ceva care l-a pus pe gânduri și l-a scos din amorțeală. „De câte ori ieșea din cameră mă găsea în cameră rupând Netflixul în două. Și mi-a zis: Ai un creier care la un moment dat se va topi pur și simplu. Nu faci nimic cu el și la un moment dat nu va mai exista un punct de întoarcere”, a povestit bloggerul. Atunci s-a întors la preocuparea sa inițială, relațiile dintre părinți și copii, și a început un business care să ajute familiile să petreacă timp sănătos împreună. 

Sub umbrela The Funny Brand, bloggerul și soția sa au creat 12 jocuri care să încurajeze conectarea emoțională. „Sunt jocuri sub forma unor seturi de cartonașe cu întrebări pe diferite teme pe care le poți juca cu copiii tăi, cu prietenii, cu partenerii. Și au o componentă funny, te distrezi foarte tare jucând, dar în același timp e și o componentă de conectare. Sunt niște întrebări dezvoltate împreună cu soția mea, psiholog, și cumva, fără să-ți dai seama ajungi să povestești, să ai niște discuții foarte interesante și cu impact pentru tine și pentru celălalt și să pară o chestiune foarte relaxată”, spune Alex Zamfir, care crede că jocurile îi ajută pe părinți să deschidă cu copiii lor subiecte sensibile, pe care nu ar fi avut curajul să le abordeze altfel. Unul dintre jocuri este „Lucruri care nu-mi plac”, unde un cartonaș face referire la relația dificilă pe care adolescenții o au cu propriul corp. Bloggerul își amintește de o fată al cărei răspuns la întrebare „Ce parte nu-mi place la corpul meu” a fost: „O, Doamne! Sunt atât de multe încât nu știu ce să vă povestesc” și care a spus că și-ar dori să joace acest joc cu părinții săi.

Cartonașele Funny Brand includ întrebări precum: Ce culoare ți-ar plăcea să fii?, Ce ai face dacă te-ai întâlni cu Hitler pe stradă?, Dacă ar fi să mănânci un singur fel de mâncare până la sfârșitul vieții care ar fi acela? Două dintre jocuri sunt însă despre educație financiară și educație sexuală. „Sunt pentru copiii de 7-12 ani, pentru că nu știu de ce ne e mai rușine să vorbim, de bani sau de sex. Cred că de amândouă, dar cu siguranță nu vorbim cu copiii despre lucrurile acestea și să nu vorbești despre un subiect cu un copil în secolul 21 mi se pare pur și simplu o greșeală mare. Pentru că nu vorbești tu cu copilul va căuta pe internet și va găsi, de multe ori, informații eronate sau amplificate sau mai știu eu cum”, crede Alex Zamfir.

Business-ul început în pandemie este deocamdată un one man show. Cum funcționează o afacere făcută de unul singur și încotro se îndreaptă puteți afla ascultând în întregime podcastul „Business sănătos”. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult