Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șase ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Ce e „Trip in Romania”, proiectul turistic și cultural pus la cale în plină pandemie de un organizator de evenimente și un DJ

funky11

Pandemia de coronavirus ne-a dat peste cap sau ne-a schimbat tuturor planurile. Unii au reușit să se plieze pe noile condiții impuse de autorități, iar alții au renunțat la proiectele lor. Nu sunt un mare amator al abandonării proiectelor oricât de multe piedici ar apărea pe drum! Tocmai de aceea o să vă scriu astazi despre inițiativa unor tineri români care au decis să călătorească prin cele mai frumoase locuri din țară cu un întreg set up de dj plus echipamente de transmis imagini live pe rețelele de socializare.

Ne-am lovit de birocrație și nu am putut să demarăm proiectul

În urmă cu cinci ani, Ionuț Hupca, 39 de ani, organizator de evenimente și manager de artiști sub brandul Cyclic și Marius Moldoveanu, videograf, dj și producător, au pus pe hârtie un proiect care presupunea evenimente cu public în locuri speciale din România. 

Ideea nu este nouă, eu urmăresc de ceva timp Cercle, un concept care presupune transmisiuni live din locuri inedite din întreaga lume, acompaniate de seturile live ale unora dintre cei mai renumiți dj din lume. Dar, pentru România, proiectul celor doi ar fi însemnat în primul rând promovarea internațională a locurilor spectaculoase din țară.


Când au zis că totul este gata și puteau porni la drum, ceva i-a oprit, dar în același timp le-a dat oportunitatea de a se reinventa. „Proiectul e în plan de 2 ani și presupunea evenimente cu public în locuri speciale din țară, dar ne-am lovit de birocrație și nu am putut să îl punem în practică. Odată cu pandemia, am căutat să menținem legătura cu audiența noastră și a artiștilor pe care îi reprezentăm. Am regândit proiectul sub formă de streamuri fără audiență la fața locului, dar care să fie transmise pe online. Proiectul își propune astfel să promoveze locuri și să invite oamenii să călătorească”, spune Ionuț. Primul eveniment a fost făcut la Cazanele Dunării și iată ce a ieșit.

20% din public este din extern și în medie avem 50.000 de vizualizări

După primul episod Trip In România, cei doi organizatori au prins avânt și au pus pe listă alte locuri speciale din țară. Așa au ajuns la Vulcanul Racoș din Brașov, La Colibița, în Munții Vrancei, dar și la Cetatea Enisala.

„Avem un set-up modular și relativ ușor care ne permite să ajungem în locuri mai puțin accesibile. În plus, unde nu ne-am descurcat cu forțe proprii ne-au ajutat echipele de la salvamont, iar partenerul nostru ne-a pus la dispoziție mașina lor de teren. Căutam locații care se pot promova, dar în modul nostru, în care imaginile din drone pot fi relevante și pun în valoare zonă. Unele locuri le știam, altele le-am găsit după un research pe internet, iar altele ni le-au recomandat prieteni din diferite județe”, mai spune Ionuț.

Ca să discutăm și de audiența acestor evenimente, cei doi organizatori susțin că fiecare transmisiune are in medie de 50000 de vizualizări pe facebook și youtube, iar 20% din audiență este din străinătate.

Următoarele seturi ale celor de la Trip In România vor fi filmate la Castelul Bran, Sarmizegetusa, Delta Dunării, Râpa Roșie și Văliug.

Articol preluat de pe Funky Travel

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult