Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Cum se împart cele 29,2 miliarde din PNRR: 7,6 miliarde de euro pentru Transporturi, 3,6 miliarde pentru Educație, 2,4 miliarde de euro pentru spitale

Foto: Inquam Photos/ George Călin

Premierul Florin Cîțu a prezentat miercuri, în Parlament, cum se vor împărți banii din PNRR. România ar urma să primească, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, 29,2 miliarde de euro, din care 14,2 miliarde de euro sub formă de granturi și 15 miliarde de euro sub formă de împrumuturi. Cea mai mare sumă de bani va fi alocată Transporturilor, a spus Cîțu, care a promis că „în această guvernare vom trece Carpaţii cu o autostradă”.

Toate investițiile din PPNRR vor trebui finalizate până în 2026. „E vorba de proiecte mature, dacă nu se finalizează, pierdem banii. Nu mai strigați că proiectul X sau Y nu a fost inclus în PNRR, le spun mai ales celor din Opoziție, pentru că știți foarte bine că unele proiecte nu pot fi incluse”, a afirmat premierul.

Florin Cîțu în Parlament

Potrivit acestuia, 7,6 miliarde de euro vor merge la Transporturi, 3,6 miliarde de euro vor fi alocați proiectelor din România Educată, iar 2,4 miliarde de euro construcției de spitale. „Vom face spitale noi, în aceşti ani, lucru pe care nu l-a făcut nimeni în 30 de ani”, a declarat el.

2 miliarde de euro vor fi cheltuiți pe cloudul guvernamental și digitalizarea administrației publice și încă pe atât pe fondul local pentru tranziție verde și digitală.

1,6 miliarde de euro vor fi dedicați energiei regenerabile și infrastructurii de gaz cu hidrogen, 1,3 miliarde împăduririlor și 1,1 miliarde managementului deșeurilor.

„Acest plan sau reformă nu înseamnă reducerea veniturilor, pensiilor și alte scenarii apocaliptice”, a spus Cîțu.

Planul prezentat de el a fost criticat de Opoziție. „Această coaliție a șmenului a vrut să deturneze un plan lăudabil al UE către clientela de partid și firmele sale de consultanță. Apropo dle Barna, câte rude aveți pe lista de așteptare la proiectele din PNRR?”, a spus liderul PSD, Marcel Ciolacu.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • profun check icon
    Cum se împart cele 29,2 miliarde din PNRR?

    Cu succesul cu care ar împărți Cîțu, Barna și Iohannis, plecați în slipi și șlapi de-acasă, cu câte-un creion bont în mâini ... blana ursului din pădure.

    Păi, după ce ultimul LUI premier s-a rugat de-acum 6 luni de miniștrii selectați de el să-i prezinte în câteva săptămâni planurile de reorganizare, din care nu a primit încă NICIUNUL(!), ba dimpotrivă, află săptămânal din presă cum se fac angajări suplimentare de coafeze, barmani și alții asemenea pe post de consilieri ministeriali, cum poate cineva normal la cap să creadă că acest guvern va fi în stare să coordoneze rezonabil un plan de o asemenea anvergură!?

    Cel mai probabil vor lăsa în seama guvernului de după ei să restituie sumele primite pentru proiectele care eșuează să fie implementate până-n 2026
    • Like 0
    • @ profun
      Dan check icon
      NU ,, trebuie sa gandim negativ,
      --Acest Guvern se lupta , totusi sa aduca fonduri pentru dezvoltarea economiei ,
      --Am vazut , putin cifrele si mi se pare destul de ok ,
      --La transporturi adica autostrazi , apoi la educatie , si sanatate , sunt domenii vitale pentru societate,
      -- Ma intreb retoric, ce vor face cu inveswtitiile ?
      • Like 0
    • @ profun
      Dan check icon
      NU ,, trebuie sa gandim negativ,
      --Acest Guvern se lupta , totusi sa aduca fonduri pentru dezvoltarea economiei ,
      --Am vazut , putin cifrele si mi se pare destul de ok ,
      --La transporturi adica autostrazi , apoi la educatie , si sanatate , sunt domenii vitale pentru societate,
      -- Ma intreb retoric, ce vor face cu inveswtitiile ?
      • Like 0


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult