Foto: Inquam Photos
Când spui om de afaceri în România, impresia generală este că trebuie să fie cineva cu mașină de lux, care merge la Monaco cu avionul personal. O nouă generație de antreprenori demontează însă acest mit, crede fondatorul Bitdefeder Florin Talpeș.
„Omul de afaceri, ca percepție generală, e cineva care învârte bani, cel care vinde și cumpără, și atunci noi asociem omul de afaceri cu cel care are haine scumpe, cel care epatează cu mașina foarte scumpă, cel care își petrece vacanțele la Monaco, folosind un avion personal. Astea sunt stereotipuri greșite. Cei mai mulți oameni care sunt de succes în zona antreprenorială nu sunt din categoria asta. E o generație mai modestă, ca noi toți, mie îmi place să merg cu metroul pentru că îmi place să fiu ca toți ceilalți, nu vreau să fiu izolat într-un turn ca să nu mă murdăresc. Nu, îmi place să interacționez cu oamenii, îmi plac oamenii de rând, eu sunt un om de rând, iar cei din industria high-tech așa gândesc, dar nu sunt singurii”, a spus Talpeș, marți seara, în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.
Acesta crede că există o clasă de întreprinzător din ce în ce mai numeroasă care gândește în acest fel. „Cheltuiesc cât e necesar, în niciun caz ca să epateze, ci e vorba de nevoile lor. Evident că cineva care a avut succes poate să își permită anumite lucruri pe care alții nu pot, însă aici e vorba de care e misiunea ta în viață, cum își aduci o contribuție la viața comunității, banii se pot duce în multe direcții”, a afirmat el.
Fondatorul Bitdefender a mai povestit că, pe lângă faptul că merge cu metroul, împarte mașina cu colegii atunci când merge la serviciu sau ia taxiul: „Vreau să evit eu problema de a fi eu ocupat și focalizat pe ceea ce se întâmplă în trafic”.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.