Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Da, așa poate arăta Capitala „străzilor deschise”. București, orașul de care te poți reîndrăgosti deocamdată doar în weekend

Străzi Deschise

Foto: Alberto Groșescu

În weekend-ul trecut (29-30 mai 2021), a fost reluat proiectul „Străzi Deschise” inițiat de ARCEN în 2020 și implementat de Primăria Capitalei, care presupune instituirea a 7 zone pietonale pe parcursul sfârșitului de săptămână, între orele 11.00 – 22.00, până pe 17 octombrie 2021.

Demersul a adus zeci de mii de bucureșteni în centrul Capitalei care au luat cu asalt străzile eliberate ca prin minune de mașini, de la Grădina Kiseleff la Dâmbovița și de la Grădina Icoanei la Grădina Cișmigiu. Nu cred că exagerez dacă spun că e pentru prima dată după mult timp când străzile s-au umplut de oameni, fără să fie vreun protest, ba mai mult, dacă ne uităm la fotografii putem spune că motivul e de bucurie de această dată.

„Străzi Deschise” este un manifest pentru viitorul orașului și un pas important pentru o viață urbană de calitate. Proiectul inițiat de ARCEN în 2020 își propune să pună în valoare spațiul public, să crească siguranța pentru pietoni și bicicliști, să ofere o nouă perspectivă de raportare a locuitorilor față de oraș și să încurajeze activitățile recreaționale în spațiul public. Reducerea accesului auto în centrul orașului încurajează mersul pe jos, un pas necesar în vederea reducerii poluării. „Străzi Deschise” e o șansă pentru comercianții afectați de pandemie, creșterea economiei locale și atractivitatea turistică a orașului, aducând Bucureștiul în rândul capitalelor europene.

Dincolo de problemele de salubritate, poluare, trafic, încălzire, am văzut în ochii oamenilor o apropiere și o considerație față de oraș, un pas spre un București uman, de care te poți îndrăgosti.

Clic pe prima poză pentru a deschide galeria foto:

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Probabil autorul este foarte tanar (sau are memoria scurta/selectiva etc.)! Astfel de proiecte sunt vechi in capitala. Eu practic sporturi, mananc diferite mancaruri si fac cumparaturi de la targurile de pe mijlocul bvd-lui Kiselef si , mai incoace, calea Victoriei, de peste zece ani (cu exceptia perioadei de pandemie).
    • Like 0
    • @ Paco Raceanu
      Cretinatate cap coada. In parc mergi sa te plimbi. Pe strazi ai umila pretentie sa te deplasezi. Ati intrebat si voi lo uitorii neadiacenti strazilor daca le convine?
      Cap coada idioata treaba. Idem cu masini electrice unde la jegul de autonomie si timp de incarcare actual ar trebui inlocuita toata infrastructura electrica din tara.
      Nu mai pot de cretini care nu vad dincolo de ghidonul bicicletei cu care se deplaseaza 2 km odata la 3 zile
      • Like 1


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Hadi Rahimian

Există copii în România născuți de două ori. Nu, nu e o greșeală de scriere și nici o eroare a serviciilor de stare civilă. Hadi Rahimian, un medic român, născut în Iran, operează feți aflați în uterul mamei oferindu-le viață. Cei mai mici dintre ei au 18 săptămâni gestaționale.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult