Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Daniel Chițoiu a fost pus sub învinuire în cazul accidentului în care au murit două persoane

Daniel Chițoiu - Foto Inquam Photos / Octav Ganea

Foto Inquam Photos / Octav Ganea

Fostul ministru ALDE Daniel Chițoiu a fost pus sub învinuire în cazul  accidentului rutier în care a fost implicat în 26 decembrie și în urma căruia au murit două persoane.

„Daniel Chițoiu a fost pus sub învinuire pentru ucidere din culpă. A refuzat să dea declarații la audieri, prevalându-se de dreptul la tăcere", a declarat pentru HotNews.ro procurorul Cătălin Arsene. de la Parchetul Tribunalului Argeș.

Citiți și:

„Nu pot să dau declarații acum. Colaboram cu presa, dar trebuie îndeplinite procedurile”, le-a spus Chițoiu jurnaliștilor, la intrarea la audieri.

Întrebat dacă a vorbit cu familiile victimelor, Chițoiu a spus că nu. El a negat și că vorbea la telefon înainte de impact.

Cum explică faptul că a ieșit din mașină pe picioare și i-a însoțit pe polițiști, apoi a fost luat cu targa și dus la spital? „Mi-am revenit în momentul acela", a răspuns Daniel Chițoiu.

Luni, Parchetul General a anunțat că dosarul privind accidentul rutier în care a fost implicat Daniel Chițoiu a fost preluat de Parchetul Tribunalului Argeş de la Parchetul Judecătoriei Pitești, „având în vedere intensa reflectare în mass-media" a acestui caz și „calitatea de membru în organele de conducere ale unei formaţiuni politice a unuia din șoferii implicaţi în accident".

Daniel Chițoiu a fost externat în 2 ianuarie de la Spitalul Floreasca, unde a fost internat câteva zile în Secția de Terapie Intensivă.

Anchetatorii au ajuns la concluzia că Daniel Chițoiu, care era singur în mașină, ar fi pătruns pe contrasens.

În urma accidentului din 26 decembrie, în localitatea Zamfirești din Argeș, mașina lui Daniel Chițoiu a pătruns pe contrasens și s-a lovit frontal de un alt autoturism. O femeie de 73 de ani și un bărbat de 82 de ani au murit în urma impactului, iar alte două persoane au fost rănite. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • ''Lacrima Rutiera'' -. Din pacate in Romania actul de justitie defavorizeaza grav victimele sau urmasii celor decedati iar vinovatii sunt condamnati la pedepse cu suspendare, adica la ....libertate! Proiectul Lacrima Rutiera pe care l-am initiat ca victima a unui accident rutier in urma abuzurilor ce au generat umilinta si dispret in ''malaxorul justitiei'' ani de zile, a sustinut ca numarul mare de tragedii in care majoritatea celor decedati sunt persoane nevinovate, se datoreaza si actului de justitie printr-o legislatie permisiva. Proiectul a avut la baza si tragediile zecilor de persoane si familii ale celor decedati care ca si mine au devenit si victime ale actului de (in)justitie. Prin aceasta initiativa civica prin care am comemorat victimele accidentelor rutiere, anual inca din anul 2001 in Piata Universitatii din Bucuresti am tras un semnal de alarma asupra inechitatilor si abuzurilor comise in actul de justitie, cazul personal prin care cu toata opozitia magistratilor am adus in fata instantei primul expert tehnic-auto pentru expertiza falsa intocmita ascunsa, ce a dus initial la musamalizarea dosarului. Consecintele expertizei au avut totusi efecte negative atat in tergiversarea dosarului penal si mai ales pe latura civila. Pentru implicarea civica unica in Romania, am fost invitata infirma in carje,la Brussels in anul 2009 la Prima Conferinta Mondiala a ONG-urilor pentru Siguranta Rutiera organizata de ON-OMS, unde am sustinut ca numarul mare de tragedii rutiere din Romania, pe langa lipsa infrastucturii rutiere si calitatea proasta a celei existente,lipsa edducatiei si a civilizatiei rutiera un rol indirect il are si actul de justitie prin legislatia permisiva in favoarea autorilor tragediilor in care mor OAMENI NEVINOVATI, iar altii ca si mine raman infirmi toata viata. Toata compasiunea familiilor indoliate pentru victimele acestei tragedii!
    • Like 0
  • După un proces care o să se întindă pe 3-4 ani sau e făcut scăpat sau îl lasă să fugă din țară
    • Like 0
    • @ Mihai Maruseac
      A mai fost ,,unn caz similar si celebru ,, vezi cazul ,,huidu ,, SI ????.........
      • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult