Fostul pilot de raliuri Titi Aur a vorbit în emisiunea „În fața ta” de la Digi24 despre ideile preconcepute care îi fac pe șoferi să claxoneze în trafic. Atunci când circulă în București cu mașina înmatriculată în Vaslui este claxonat de către ceilalți șoferi. Însă nu același lucru se întâmplă când se află la volanul unei mașini înmatriculate în Capitală.
„Având firma din Bârlad, din Vaslui, am și mașini cu număr de Vaslui. Când sunt cu număr de Vaslui, sunt claxonat. Când sunt cu număr de București, nu. Circulând în același mod: civilizat, zic eu. Deci, depinde de ce număr am la mașină”, a povestit Titi Aur.
Acesta a explicat și cum se formează mituri despre „cei mai proști șoferi” care provin din diferite regiuni ale țării.
În orașele mari din țară - Cluj, Iași, București, Timișoara - localnicii știu să circule, iar cei care vin din județele limitrofe sunt mai timizi, nu prea nimeresc și atunci ai să auzi în Cluj că șoferii din Alba sunt cei mai proști, în Iași o să auzi că șoferii din Vaslui sau din Botoșani sunt cei mai proști, în Timișoara că cei din Caraș sunt cei mai proști etc. De ce? Pentru că e normal ca atunci când vii din localități limitrofe să nu te prea descurci și localnicii spun: Uite cum circulă! și așa apar miturile, a spus el la Digi24.
În opinia lui, șoferii din București au devenit mai politicoși în ultimii ani, deși nu așa au stat lucrurile de la bun început. „Cert este că civilizația a venit prima dată în Ardeal, dar a ajuns și în București în ultimii ani”, consideră Titi Aur. „Se simte (în București - n.r.) față de cum era acum 10 ani, de nevoie, de voie au început să-ți mai dea prioritate când ieși din benzinărie, când ieși de undeva, pot să te mai lase de pe o bandă pe alta, nu te mai înjură, nu te mai claxonează chiar de la orice când sunt faze de-astea cu Vreau să trec și eu, lasă-mă puțin. Deci, a venit. Este insuficient, dar încet-încet a venit”,
Întrebat dacă ar interzice claxonatul în oraș, Titi Aur a răspuns: „Cu siguranță da”. Și a dat un exemplu pe care își bazează răspunsul categoric. la un moment dat, era un taximetrist primul la semafor și când s-a pus semaforul pe verde, a și claxonat, cu toate că era primul.
Emisiunea „În fața ta” este difuzată de Digi24 sâmbăta și duminica, de la ora 14:05.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
2) Daca respectivul a claxonat fiind primul la semafor poate a atins fin greseala sau a salutat pe cineva sau pur si simplu, alta masina a facut-0.
3) Doamna Raluca, mai aveti vouchere d-alea de va plimba inginerul in timpul lui liber cu masina de lux??. Nu!? Mai bagati ceva nasol despre taximetrie printre randuri, ca vin ele, negresit.
Nu, fraților! Claxonatul trebuie permis, fiind chiar deosebit de necesar în situații limită, periculoase, prevăzute și de către prevederile legale.
Trebuie sancționați ”adormiții” care rulează cu viteze sub limita legală, precum și cei care se cred în excursie, discutând și comentând obiectivele de pe traseul urban, deopotrivă cu deplasarea care să le permită ”vizita„.
Chiar nu ați întâlnit ”aiuriți” care traversau strada prin loc nepermis, cufundați în discuția intermediată de celular?”
În ceea ce privește ”lăsatul” de a intra, nelegal, de pe o bandă pe alta, inventat de taximetriști, este o altă bazaconie nelegală. Admit că, în cazurile de glomerare, la intersecții, ori în alte locuri, atunci când mașinile stau pe loc,în coloană, se pot accepta prioritățile ”de stânga”, de trotuar, de parcare etc, dar dacă o bandă de circulație are mașinile în mers, iar un binevoitor frânează pentru a acorda prioritate unor vehicule care nu au acest drept, ignorând toți conducătorii din spate, pe lângă faptul că se încalcă legea, este disprețuit și buzunarul celor din spate.
Prin aceste invenții șoferești nelegale, alături de ignoranța organelor, am ajuns să nu putem circula din cauza mașinilor parcate peste tot, în intersecții, pe trotuare, ori pe linia de tamvai. Legea trebuie respectată exact așa cum a fost aprobată, de către toți participanții, în toate situațiile; altfel vom continua cu luptele bizonilor atotputernici.
Imaginează-ți, desteptule, că te-ai obișnuit să forțezi intrările peste bandă, cu credința tâmpă că vei găși unul ”înțelegător” Ei, bine, ați creat un haos. Dacă poliția va constata că este în beneficiul unei mai mari fluențe și siguranțe în trafic, cred că va iniția schimbarea legislației; până atunci, respectați legea și bunul-simț, chiar dacă trebuie să parcurgeți încă o intersecție pentru a schimba direcția de mers. Am văzut șoferi de acest tip, care circulau pe contrasens, pe autostradă, considerând că vor întâlni binevoitori care să-i lase ”să treacă și ei”. Nu insistați cu abuzurile, pentru că se vor întoarce împotriva d-voastră, așa cum s-a întors politizarea împotriva găștilor politice de la gubernare!
RULÁ, rulez, vb. I. Tranz. ... 4. A deplasa un corp prin rostogolire sau prin alunecare pe o cale fixă. ♦ Intranz. (Despre vehicule) A înainta prin intermediul unor roți sau role.
Drum bun!
Cu maximum... ”30 km...”
În ceea ce privește lipsa d-voastră de informare, ceea ce nu-i o scuză, nici în ceea ce privește răspunderea contravențională:
”Articolul 99, OUG 195/2002, actualizata 2019
(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa I de sanctiuni urmatoarele fapte savarsite de catre persoane fizice:
1. conducerea unui autovehicul in mod nejustificat cu o viteza cu cel putin 10 km/h sub limita minima obligatorie stabilita pe tronsonul de drum respectiv;