Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De cinci ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

De ce s-a folosit perdeaua neagră și cât a costat prezența la Travel Show New York. Explicațiile ministrului Turismului

stand Romania -

Despre prezența cu perdeau neagră și câteva poze prinse de aceasta cred că nici nu mai trebuie să scriu prea mult. Comentariul făcut de o colegă spune totul: „atunci când o imagine chiar spune o mie de cuvinte”. 

7990 de dolari a costat perdeaua neagră

Luni dimineață, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a reacționat. La o zi după ce administratorii paginii oficiale de facebook Consulatul General al României la New York au decis să șteargă postarea în care se lăudau cu prezența de succes.


Și acum, iată explicațiile Ministerului Antreprenoriatului și Turismului.

“Participarea la târgul de turism de la New York, cu pachet de bază, a fost inclusă în lista manifestărilor expoziționale internaționale pentru anul curent. Documentul a fost întocmit și agreat în cadrul consultărilor desfășurate la sediul instituției cu reprezentanții asociațiilor, federațiilor și patronatelor de profil, iar ulterior aprobat prin ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 80/27.01.2022. Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanți, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziție de organizator.”

Să tragem o linie! Aproape 8000 de dolari a costat perdeaua neagră și mesele. De restul amenajărilor, a se citi pozele prinse cu clame, s-a ocupat delegația din New York și din România. Hai să vedem cum a arătat, de exemplu, un stand asemănător cu cel al României ( perdeaua neagră), dar atunci când chiar vrei să atragi turiști.

Îți recomandăm

“Prezența țării noastre la târgul de turism din New York a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani”

Și de parcă nu era de ajuns că ne-am făcut de rușine, comunicatul ministerului continuă.

“Prezența țării noastre la târgul de turism din New York a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani că România este o destinație turistică sigură și ospitalieră, cu precădere în actualul context geopolitic, dar și după doi ani de luptă împotriva virusului SARS-CoV-2. La stand au fost oferite informații relevante pentru a atrage vizitatori spre România, aceștia arătând respect pentru solidaritatea oferită refugiaților ucraineni și totodată, fiind curioși de atracțiile locale, cu scopul de a-și organiza vacanțele viitoare. “

Ca să mai spele din rușine, reprezentanții Ministerului au transmis și un set de fotografii. Vă las două mai jos:

Într-o intervenție pentru Știrile Pro Tv, ministrul Dan Cadariu a încercat să explice prezența României la Târgul de Turism de la New York. Ministrul susține că încă nu are un raport cu privire la rezultatele obținute la târg.

Articol preluat de pe Funky Travel

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    No comment. Dar mai trebuie observat si atmosfera placuta care parca te-a transpus deja in vacanta in Guadelupa. Deasemena priviti si personajele de la stand. Tinere, imbracate lejer, prietenoase, atitudini deschise, etc. Uitati-va la delegatia noastra: nimic de a face cu turismul. Personaje imbracate in costume sobre, de culoare inchisa, de parca mergeau intr-o campanie electorala undeva intr-un loc uitat de lume la tara ca sa dea bine. Nu au nici o legatura cu contextul in care se aflau. Astia suntem si nimic mai mult. Am putea spune ca de ce nu au angajat pe cineva sa se ocupe de acest stand. In primul rand cu siguranta ar fi fost mai scump, chiar daca ar fi meritat, dar s-ar fi comentat. Doi, trebuia sa fie o licitatie care la noi dureaza sase luni, sau pe stilul romanesc facem in ultima saptamana cu acordare directa. Sigur ar fi fost cel putin vreo 2-3 contestatii ca nu a castigat cine trebuie. La noi oricum nu este bine deloc, si in primul rand din cauza mentalului ramas undeva in anii '50. La noi toti. Noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc. Nu exista o dorinta de lasa o mostenire acolo unde lucrezi, mai ales in insitutiile de stat, dar mai nou si la particular. Singurele mandrii sunt cele superficiale de fatada: masina de mana a doua, dar condusa de o batranica nemtoaica numai ca sa duca gunoiul, hainele de marca cumparate bineinteles ieftin din magazine la promotii ca doar nu sunt prost sa platesc pretul integ, mesele gratis primite de la parteneri si bineinteles cadourile, vacante la all inclusive unde am putut sa mananc si sa beau pana crap. Cam astia suntem. Noi oricum am cam ajuns la nivelul nostru de incompetenta - mult prea jos din pacate - dar sa speram ca copiii nostri vor fi mai buni decat noi pentru copiii lor fata de cuma am fost noi pentru ei.
    • Like 1
  • Gabi check icon
    România este ca o doamnă care a trecut de a doua tinereţe, dar încă mai are tatuajele din tinereţe şi părul vopsit în mov. Ea se aşteaptă să fie curtată de „străini bănoşi”, însă nu prea are nimic de oferit nimănui. Dar vrea bani. Dacă nu degeaba, măcar ca împrumut. Dar, să nu fie nevoită să dea banii înapoi niciodată. Căci ea se crede aşa, mai şmecheră, mai ..oaţă.
    Despre bărbaţii care, cică, o conduc.. nimic deosebit nici despre ei - sunt doar nişte populişti care depind de nişte votanţi oligofreni.
    O doamnă ridată care încearcă să-şi ascundă tatuajele de pe gât, în timp ce se preface că nici nu miroase şosetele puturoase ale bărbaţilor de partid şi de stat care şi-au copiat temele la seral.
    Dar, spre deosebire de americani, măcar noi nu suntem chiar atât de grăsuni, inculţi şi agresivi. Mă rog, fenomenul de Şoşocalizare a votantului român e momentan temporizat de situaţia geo-politică. Norocul nostru, cel puţin un timp până când se vor lămuri lucrurile în Franţa. Lor nu le put şosetele - ei au învăţat să-şi vândă brânza puturoasă la nivel de delicatesă. Şi o fac bine, nu ca noi.
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult