Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

De ce s-a folosit perdeaua neagră și cât a costat prezența la Travel Show New York. Explicațiile ministrului Turismului

stand Romania -

Despre prezența cu perdeau neagră și câteva poze prinse de aceasta cred că nici nu mai trebuie să scriu prea mult. Comentariul făcut de o colegă spune totul: „atunci când o imagine chiar spune o mie de cuvinte”. 

7990 de dolari a costat perdeaua neagră

Luni dimineață, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a reacționat. La o zi după ce administratorii paginii oficiale de facebook Consulatul General al României la New York au decis să șteargă postarea în care se lăudau cu prezența de succes.


Și acum, iată explicațiile Ministerului Antreprenoriatului și Turismului.

“Participarea la târgul de turism de la New York, cu pachet de bază, a fost inclusă în lista manifestărilor expoziționale internaționale pentru anul curent. Documentul a fost întocmit și agreat în cadrul consultărilor desfășurate la sediul instituției cu reprezentanții asociațiilor, federațiilor și patronatelor de profil, iar ulterior aprobat prin ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 80/27.01.2022. Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanți, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziție de organizator.”

Să tragem o linie! Aproape 8000 de dolari a costat perdeaua neagră și mesele. De restul amenajărilor, a se citi pozele prinse cu clame, s-a ocupat delegația din New York și din România. Hai să vedem cum a arătat, de exemplu, un stand asemănător cu cel al României ( perdeaua neagră), dar atunci când chiar vrei să atragi turiști.

Îți recomandăm

“Prezența țării noastre la târgul de turism din New York a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani”

Și de parcă nu era de ajuns că ne-am făcut de rușine, comunicatul ministerului continuă.

“Prezența țării noastre la târgul de turism din New York a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani că România este o destinație turistică sigură și ospitalieră, cu precădere în actualul context geopolitic, dar și după doi ani de luptă împotriva virusului SARS-CoV-2. La stand au fost oferite informații relevante pentru a atrage vizitatori spre România, aceștia arătând respect pentru solidaritatea oferită refugiaților ucraineni și totodată, fiind curioși de atracțiile locale, cu scopul de a-și organiza vacanțele viitoare. “

Ca să mai spele din rușine, reprezentanții Ministerului au transmis și un set de fotografii. Vă las două mai jos:

Într-o intervenție pentru Știrile Pro Tv, ministrul Dan Cadariu a încercat să explice prezența României la Târgul de Turism de la New York. Ministrul susține că încă nu are un raport cu privire la rezultatele obținute la târg.

Articol preluat de pe Funky Travel

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    No comment. Dar mai trebuie observat si atmosfera placuta care parca te-a transpus deja in vacanta in Guadelupa. Deasemena priviti si personajele de la stand. Tinere, imbracate lejer, prietenoase, atitudini deschise, etc. Uitati-va la delegatia noastra: nimic de a face cu turismul. Personaje imbracate in costume sobre, de culoare inchisa, de parca mergeau intr-o campanie electorala undeva intr-un loc uitat de lume la tara ca sa dea bine. Nu au nici o legatura cu contextul in care se aflau. Astia suntem si nimic mai mult. Am putea spune ca de ce nu au angajat pe cineva sa se ocupe de acest stand. In primul rand cu siguranta ar fi fost mai scump, chiar daca ar fi meritat, dar s-ar fi comentat. Doi, trebuia sa fie o licitatie care la noi dureaza sase luni, sau pe stilul romanesc facem in ultima saptamana cu acordare directa. Sigur ar fi fost cel putin vreo 2-3 contestatii ca nu a castigat cine trebuie. La noi oricum nu este bine deloc, si in primul rand din cauza mentalului ramas undeva in anii '50. La noi toti. Noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc. Nu exista o dorinta de lasa o mostenire acolo unde lucrezi, mai ales in insitutiile de stat, dar mai nou si la particular. Singurele mandrii sunt cele superficiale de fatada: masina de mana a doua, dar condusa de o batranica nemtoaica numai ca sa duca gunoiul, hainele de marca cumparate bineinteles ieftin din magazine la promotii ca doar nu sunt prost sa platesc pretul integ, mesele gratis primite de la parteneri si bineinteles cadourile, vacante la all inclusive unde am putut sa mananc si sa beau pana crap. Cam astia suntem. Noi oricum am cam ajuns la nivelul nostru de incompetenta - mult prea jos din pacate - dar sa speram ca copiii nostri vor fi mai buni decat noi pentru copiii lor fata de cuma am fost noi pentru ei.
    • Like 1
  • Gabi check icon
    România este ca o doamnă care a trecut de a doua tinereţe, dar încă mai are tatuajele din tinereţe şi părul vopsit în mov. Ea se aşteaptă să fie curtată de „străini bănoşi”, însă nu prea are nimic de oferit nimănui. Dar vrea bani. Dacă nu degeaba, măcar ca împrumut. Dar, să nu fie nevoită să dea banii înapoi niciodată. Căci ea se crede aşa, mai şmecheră, mai ..oaţă.
    Despre bărbaţii care, cică, o conduc.. nimic deosebit nici despre ei - sunt doar nişte populişti care depind de nişte votanţi oligofreni.
    O doamnă ridată care încearcă să-şi ascundă tatuajele de pe gât, în timp ce se preface că nici nu miroase şosetele puturoase ale bărbaţilor de partid şi de stat care şi-au copiat temele la seral.
    Dar, spre deosebire de americani, măcar noi nu suntem chiar atât de grăsuni, inculţi şi agresivi. Mă rog, fenomenul de Şoşocalizare a votantului român e momentan temporizat de situaţia geo-politică. Norocul nostru, cel puţin un timp până când se vor lămuri lucrurile în Franţa. Lor nu le put şosetele - ei au învăţat să-şi vândă brânza puturoasă la nivel de delicatesă. Şi o fac bine, nu ca noi.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult