Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Cum a arătat standul României la Travel & Adventure Show New York. „Mai bine făceați niște sandwich-uri cu mămăligă dacă ați vrut să faceți mișto de vizitatori”

Da, așa a fost prezentată și reprezentată România, la Travel Show New York. Imaginea de mai jos, însoțită de descriere, a fost publicată pe pagina oficială a Consulatului General al României la New York. Între timp, aceasta a fost ștearsă, probabil, pentru că nu mai în feed-ul instituției (click/ tap pe imaginea de mai jos pentru a mări). 

„În zilele de 19 și 20 martie 2022, a avut loc la New York, Târgul Internațional de turism The Travel & Adventure Show, în cadrul căruia România a deținut un stand de prezentare și promovare a produselor turistice autohtone. Manifestarea a constituit spațiul mult așteptat de specialiștii din domeniu pentru a disemina informații exclusive, oferte de călătorie și programe turistice care nu pot fi găsite într-o astfel de prezentare nicăieri altundeva. Reprezentanții țării noastre au beneficiat, pe toată perioada desfășurării evenimentului, de suportul și sprijinul logistic al conducerii Consulatului General al României la New York și al echipei Biroului de Promovare Comercială și Economică.”

„Anul Domnului 2022, 65 de milioane de ani de la perioada cretacică. România e reprezentată prin poze lipite pe perdea. Fantastic”

Inițial, noi, cei de la funkytravel.ro, am crezut că a fost o adunare la o întâlnire sătească de prin Kansas, dar documentez mai mult și caut pagina oficială a evenimentului de la New York. Să vezi și să nu crezi! România s-a prezentat cu o perdea cu poze la unul dintre cele mai mari târguri de turism din Statele Unite ale Americii. Nu mă credeți, apăsați butonul PLAY al filmului plasat la începutul acestui text.

Pe pagina oficială a evenimentului nu am regăsit un tarif pentru participanți, dar mă gândesc că nu este deloc ieftin. Și tot pe pagina oficială a celor de la Travel & Adventure Show găsesc și o informație crucială. Locul, spațiul și modul de prezentare sunt extrem de importante pentru a obține vizibilitate, dar și pentru creșterea ROI (Return on Investment).

Sunt sigur că perdeaua cu poze a celor de la Consulatul General al României la New York a atras cele mai multe priviri, iar zeci de mii de turiști americani au fost impresionați de pozele prinse cu bolduri de perdea. Pe pagina oficială a Consulatului - ștearsă între timp- curgeau comentarii, cele mai multe ironice. Vă las doar câteva, pe care le-am salvat.

„Anul Domnului 2022, 65 de milioane de ani de la perioada cretacică. România e reprezentată prin poze lipite pe perdea. Fantastic”

„Când vezi spre ce și cine se duc taxele noastre te apucă groaza și dorința de emigrare”

„Mai bine făceați niște sandwich-uri cu mămăligă dacă ați vrut să faceți mișto de vizitatori. Derbedeilor!”

UPDATE:

Ministrul Turismului a reacționat duminică dimineață, printr-un comunicat:

„Referitor la informațiile apărute în spațiul public privitoare la participarea României la Târgul de Turism Travel and Adventure Show New York, desfășurat în perioada 18-20 martie, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului face următoarele precizări: Participarea la târgul de turism de la New York, cu pachet de bază, a fost inclusă în lista manifestărilor expoziționale internaționale pentru anul curent. Documentul a fost întocmit și agreat în cadrul consultărilor desfășurate la sediul instituției cu reprezentanții asociațiilor, federațiilor și patronatelor de profil, iar ulterior aprobat prin ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 80/27.01.2022. Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanți, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziție de organizator.

Totodată, precizăm că pentru anul curent, s-a agreat cu reprezentanții din industrie ca toate participările la târgurile internaționale să fie cu standuri existente în oferta organizatorului. Ministerul Antreprenoriatului și Turismului își dorește o participare cât mai mare a expozanților români la târgurile internaționale de turism, scopul standului național fiind acela de a asigura promovarea destinațiilor locale în rândul publicurilor de interes. Menționăm că Statele Unite ale Americii, în anul de referință 2019, au ocupat cea de-a patra poziție în topul țărilor emițătoare de turiști pe piața din România. În cadrul manifestării expoziționale de la New York, alături de personalul delegat din cadrul instituției, a fost prezent un singur reprezentant al Asociației Incoming România, în condițiile în care alți patru, deși și-au manifestat intenția, nu au mai dorit să participe, ca urmare a situației generate de conflictul din Ucraina.

Prezența țării noastre la târgul de turism din New York a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani că România este o destinație turistică sigură și ospitalieră, cu precădere în actualul context geopolitic, dar și după doi ani de luptă împotriva virusului SARS-CoV-2. La stand au fost oferite informații relevante pentru a atrage vizitatori spre România, aceștia arătând respect pentru solidaritatea oferită refugiaților ucraineni și totodată, fiind curioși de atracțiile locale, cu scopul de a-și organiza vacanțele viitoare.

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului este mereu deschis la dialog, motiv pentru care în luna februarie, prin ordin de ministru, a înființat Consiliul de Brand Turistic Național, din care fac parte reprezentanți din cadrul instituției, precum și specialiști din mediul privat. Scopul acestei noi structuri este acela de a stabili liniile directoare pentru promovarea destinației România, inclusiv în ceea ce privește viitoarele participări la târgurile internaționale de profil”, spune textul comunicat oficial de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului condus de Constantin-Daniel Cadariu.

România a avut în ultimii doi ani cea mai mare scădere a turismului de incoming din Uniunea Europeană, fiind aproape zero la nivelul anului 2020

Anunțul a fost făcut de Dumitru Luca, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism. „România a avut cea mai mare scădere a turismului de incoming din Uniunea Europeană. La nivelul anului 2020 scăderea a fost de 94%, adică am avut turism de incoming aproape zero”, a precizat Dumitru Luca, într-o conferință de presă despre piața de incoming. 

Acesta susține că cea mai nefericită măsură luată de autorități în perioada pandemiei a fost blocarea activității bazelor de tratament, a stațiunilor balneo, adică a „celei mai importante resurse pe care ne-a dat-o Dumnezeu”, iar angajații au fost trimiși în șomaj. „În loc să folosim această resursă, pentru că atunci aveam nevoie de ea mai mult decât oricând pentru refacerea post Covid, noi am considerat că e mai bine să le ținem încuiate și să trimitem oamenii în șomaj, iar cei mai mulți au plecat în alte domenii. Și așa cum am anticipat atunci, pe măsură ce se reia activitatea, nu mai avem cu cine să o reluăm. Este o penurie acută de forță de muncă în turism, în industria ospitalității, penurie pe care momentan nu mai avem de unde să o acoperim, întrucât cei care au plecat, ori au plecat peste hotare în același domeniu, ori au plecat în alte domenii unde au mai multă siguranță a zilei de mâine. Acum singura posibilitate ar fi forța de muncă din import, dar și aici ne lovim de procedura foarte greoaie de acordare a vizelor de muncă pentru străini. Durează între 6 și 8 luni ceea ce este inadmisibil în condițiile în care iarna noi pregătim sezonul de vară”, a transmis Dumitru Luca.

                                                            (foto: Dumitru Luca, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism)

O altă problemă ridicată de șeful ANAT este obținerea vizei turistice pentru România, care de multe ori se ia mai greu decât viza Schengen. „Viza turistică pentru România se ia mult mai greu decât viza Schengen- birocrație, deplasări, ba n-avem consul, ba nu avem program, ba nu are cine să scrie- pune oamenii pe drumuri și îi descurajează. Cei care aveau planuri, dar nu erau hotărâți să vină în România, de multe ori aleg alte destinații, ori dacă țin neapărat să vină în România aplică pentru viză Schengen care, din fericire, le permite să vină și în România. Toată admirația pentru puținii colegi care mai au curaj să facă incoming în România”, a mai spus președintele ANAT.

Mai multe informații despre turismul românesc (dar și cel de afară), găsiți pe funkytravel.ro.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Astia suntem noi. Ce ne tot miram atata la fiecare eveniment de prostiile pe care le facem. Avem ce am "semanat" atat dpdv politic cat si profesional.
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult