Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de trei ani. De astăzi vă invităm să ascultați editorialele audio publicate pe platforma noastră, dar și să testați viitorul tehnologiei, implementăm conversația vocală direct în browser, apăsând pe butonul de microfon poți cere acces. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

DevAcademy, prima academie de competențe digitale din București, își schimbă numele în Digital Nation

tech - Getty

(Foto: Guliver/Getty Images)

DevAcademy, unul din cele mai de succes proiecte de educație nonformală și incubator de tehnologii din București anunță astăzi schimbarea brandului în Digital Nation. Academia, care activează de 5 ani în București, își extinde din toamna aceasta oferta educațională în întreaga țară. Noua titulatură surprinde misiunea redefinită a comunității, aceea de a susține educația și antreprenoriatul în câmpuri tehnice la nivel național, creând în proces valoare adăugată relevantă în țară.

Comunitatea activează pe piața din București din 2013, organizând anual programe de învățare intensive în arii de programare și lansând prototipuri în domenii tech alături de cursanții organizației. Peste 4.000 de tineri motivați au aplicat de-a lungul anilor în DevAcademy, fiind atrași de sistemul de învățare practică propus de mentori și de oportunitatea de a lucra la proiecte din piața reală. Formatul de predare DevAcademy are la esență mentoratul și învățarea în format aplicat, sub îndrumarea specialiștilor din domeniu. Aproximativ 400 de tineri au absolvit programele DevAcademy din București, mulți dintre aceștia activând în prezent la companii tech globale prezente în România sau afară (Google, Facebook).

De la an la an, DevAcademy și-a extins oferta de formare și a inovat procesul academic, lucrând în direcția obiectivelor asumate de transformare a educației într-un proces actual, relevant și antrenant pentru noile generații și de susținere a mediului antreprenorial cu specialiști care pot crea valoare adăugată. Înțelegând că tânărul din ziua de astăzi are nevoie de un setup diferit de cel de acum 10-20 ani pentru a genera performanță, DevAcademy a upgradat integral ecosistemul său de predare. Astfel, rolul profesorului a fost regândit, acesta devenind facilitator și mentor, stilul de lucru a fost avansat, cât să acomodeze mentalitatea multi-tasking a noilor generații, instrumentele de lucru au primit un upgrade, fiind inspirate din viața reală a cursanților – legături sociale, notificări automate, conferințe de lucru video, materie de curs granularizată. DevAcademy a fost, de altfel, primul program de această scală care a făcut intern o trecere la un model de birou virtual, încă din 2016.

Abordarea Dev a stârnit interesul celor care lucrează activ la formarea lor profesională, academia înregistrând din 2014 un număr tot mai mare de cereri din partea tinerilor din afara Bucureștiului pentru curricula predată. Începând cu toamna aceasta, programul DevAcademy evoluează la un format național, cu predare 100% digital. Noul nume al organizației se transformă în Digital Nation și reprezintă o încununare a misiunii programului, unic pe piața din România.

Paul Apostol, fondator DevAcademy/Digital Nation, punctează pe parcursul de până acum al organizației și pe provocările și oportunitățile pe care dezvoltarea tech le aduce țării: “Atuul nostru global [al românilor] rămâne IT-ul, care se poate transforma în tehnologie pentru agricultură, fintech, agritech, smart healthcare, IoT. Asta e cartea cea mai importantă pe care trebuie să o jucăm împreună, coordonat, ca o țară întreagă în cursa globală.

Din poziția noastră în DevAcademy, având atât componenta de educație digitală cât și cea de proiecte si startupuri, vedem foarte clar că tinerii vor să rămână în România, au această dorință conturată bine. Există totodată mulți români în diaspora care și-ar dori să revină în țară, să dezvolte o afacere. Generațiile actuale au dezvoltat competențe foarte bune, avem deja ani grei de experiență de lucru în corporațiile țărilor dezvoltate care au deschis birouri la noi, am învățat de la ei enorm și suntem pregătiți de următoarea etapă.

Trebuie să începem direcții noi de valoare adăugată prin colaborări business to business și startupuri, prin continuarea și transformarea educației și a procesului de dezvoltare de skill-uri. În asta credem, și în mijlocul acestei intersecții de oportunități luăm frâiele în mâinile noastre și ne aventurăm în larg. Astfel, îmbrăcăm o nouă misiune care din Academia de Dezvoltare (DevAcademy) devine o Națiune Digitală (Digital Nation).”

De 5 ani organizația își dedică eforturile dezvoltării modului în care educația și motivația pot ajuta în dobândirea performanței și în susținerea antreprenoriatului românesc. Aceste eforturi au avut la bază experimente, sprinturi și o doză foarte mare de curaj, și au contribuit la formarea ecosistemului de dezvoltare propus de anul acesta întregii țări sub titulatura Digital Nation.

Digital Nation va începe în septembrie procesul de înscriere pentru programele educaționale oferite de anul acesta. Cei interesați de dezvoltare se vor putea înscrie atunci la specializări în programare (Backend și Frontend, Android și iOS), cybersecurity, administrare de sisteme cloud, dar și la programe de social media marketing și UX Graphic Design. Echipa din spatele Digital Nation este cea care a construit programul DevAcademy, incluzând specialiști tehnici, oameni de business, advisori din educație și o comunitate activă de 230 de membri.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Chef Alex Dumitru

Bună parte dintre ingredientele proaspete pe care le utilizează în rețetele sale de adevărat făuritor de gust, chef Alex Dumitru le cumpără, de două-trei ori pe săptămână, din Piețele Obor, Domenii și Matache. Merge doar la producători testați, care au întotdeauna grijă să îi ofere materii prime de calitate. Totul trebuie să fie proaspăt, de sezon.

Citește mai mult

Eric Stab, Engie România

De la ultimele etaje ale clădirii în care se află sediul central al Engie România, când privești pe geam, îți poți imagina ușor o mare de panouri puse la muncă să capteze razele soarelui. „La finalul zilei, energia cea mai ieftină este energia pe care nu o consumi ”, spune zâmbind spune Eric Stab.

Citește mai mult