Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Din culisele campaniei. Copreședintele AUR: Am lucrat cu voluntari și cu o firmă specializată pe online, dar nu de tipul Cambridge Analytica

Petrisor Obae - Claudiu Tarziu

„Partidul Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) nu a lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica. Am lucrat cu o firmă specializată pe online, dar n-am avut acces la baze de date”, spune Claudiu Târziu - copreședinte AUR și fost ziarist - într-o discuție cu Petrișor Obae (editorul Paginademedia.ro), despre campania electorală AUR din online, despre banii din campanie și despre relația pe care partidul o are cu afaceristul Bobby Păunescu (care este și acționar al postului B1 TV).

Mii de voluntari, spune Târziu, au lucrat la campania online.

Claudiu Târziu:

„Am lucrat cu o companie specializată pe online, pe ce înseamnă postarea materialelor video pe care le-am și sponsorizat.

Ea factura către noi servicii de online. Nu avea ceva special, nu te gândi că avem nu știu ce informații. Evident, sunt grupuri pe Facebook către care poți livra aceste material: grupurile creștine organizate sau grupurile naționaliste, dar n-am avut baze de date.

N-am lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica."

Campania online și voluntarii:

Claudiu Târziu: N-am pornit de la zero. Am pornit de la o pagină a lui George Simion, care avea deja 100.000 de urmăritori (în vară) și care are, în acest moment, peste jumătate de milion. Am pornit și cu paginile noastre de partid. Pagina organizației centrale a ajuns de la 10.000, la 70.000 de urmăritori. Avem și pagini locale pentru fiecare județ, unde s-a lucrat exemplar.

Noi avem foarte mulți militanți tineri, foarte deprinși cu tehnicile astea noi. Din entuziasm și credința în proiect, au consumat multă energie și timp. Au distribuit postările noastre, au făcut postările lor și au comentat acolo unde noi eram menționați.

O armată de oameni care a lucrat, zi de zi, pe online. Nu au fost plătiți, ci au lucrat din entuziasm și credință.

Principalele concluzii ale interviului, pe scurt:

- Copreședintele AUR spune că succesul AUR nu are legătură cu tehnici de țintire pe online, ca în cazul Brexit-Cambridge Analytica

- Bugetul campaniei a fost de aproximativ 300.000 de euro. Bugetul pe online: câteva zeci de mii de euro.

- O parte din echipă a lucrat și pentru Campania mișcării Coaliția pentru Familie

- Banii au venit de la membri

- Bobby Păunescu nu a contribuit cu bani la Campania AUR

- Raportat la ziariști, Claudiu Târziu spune că „AUR se va lupta pentru libertatea presei”

Campania pe online: „Am lucrat cu o companie specializată pe online”

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: În momentul în care au apărut rezultatele, iar AUR a apărut initial cu 5%, lumea a fost surprinsă. Mulți s-au gândit la cazul Brexit, cu Cambridge Analytica, când oamenii au fost țintiți prin Facebook cu diverse mesaje. Ați lucrat cu o companie pentru a atinge un anumit public?

Claudiu Târziu: În campanie am lucrat cu o companie specializată pe online, care se ocupa de tot ce însemna materialele electorale sponsorizate. Nu am mers în adâncurile rețelelor să identificăm un anumit public. Publicul a venit după noi. Electoratul ni-l setăm prin tipul de masaje pe care-l dăm.

Am avut o echipă mare de campanie, coordonată de Cristian David (secretar general adjunct AUR).

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: Ați spus că ați lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica?

Claudiu Târziu: Nu. N-am spus asta. Am spus că am lucrat cu o companie specializată pe online, pe ce înseamnă postarea materialelor video pe care le-am și sponsorizat.

Ea factura către noi servicii de online. Nu avea ceva special, nu te gândi că avem nu știu ce informații. Evident, sunt grupuri pe Facebook către care poți livra aceste material: grupurile creștine organizate sau grupurile naționaliste, dar n-am avut baze de date.

N-am lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica.

Banii din campanie: Bugetul total se apropie de 300.000 de euro

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: Câți bani au fost alocați acestei campanii?

Claudiu Târziu: Nu știu date precise, dar nu mai mult de 20.000 de euro. Noi am avut un buget total foarte mic, undeva între 200.000 sau 300.000 de euro. Banii au provenit de la noi, de la cei care am candidat sau de la alți oameni din partid.

Nu-i o sumă mică, dar noi suntem 20.000 de membri. Fiecare candidat a avut o contribuție la campanie, fiecare cât a putut.

Nu există pricipali finanțatori ai AUR. Au fost sume diverse, de la candidați și membri.

Șepcile, gecile sau vestele au fost plătite chiar de membri.

Relația cu Bobby Păunescu: L-am văzut de două ori în viața mea

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: Multă lume l-a sesizat pe Bobby Păunescu, alături de voi. El cu ce v-a ajutat?

Claudiu Târziu: Ar fi fost foarte frumos să ne ajute Bobby Păunescu, dar faptul că nu ne-a ajutat este ușor demonstrabil. Noi nu am fost, pe B1 TV, la nicio emisiune în ultimele 5 luni de zile.

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: Financiar v-a ajutat Bobby Păunescu sau familia lui?

Claudiu Târziu: Nu. Categoric răspunsul este nu. Eu pe Bobby Păunescu l-am văzut de două ori, de când am pornit acest proiect. A venit la mișcarea care a dus la constituirea AUR, a avut o luare de cuvând. L-am mai văzut în seara alegerilor, când s-a plasat la poză lângă noi, fără să avem o înțelegere. Nu știu care este scopul lui. A vrut să arate că susține și el proiectul.

Are o relație cu George Simion, de pe vremea în care se lupta pentru unirea Basarabiei cu România.

N-am primit bani de la Bobby Păunescu, de la nimeni din familia lui și de la nicio firma controlată de el. N-are implicare în partid și nici nu e membru.

Citiți aici interviul integral

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult