Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Din culisele campaniei. Copreședintele AUR: Am lucrat cu voluntari și cu o firmă specializată pe online, dar nu de tipul Cambridge Analytica

Petrisor Obae - Claudiu Tarziu

„Partidul Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) nu a lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica. Am lucrat cu o firmă specializată pe online, dar n-am avut acces la baze de date”, spune Claudiu Târziu - copreședinte AUR și fost ziarist - într-o discuție cu Petrișor Obae (editorul Paginademedia.ro), despre campania electorală AUR din online, despre banii din campanie și despre relația pe care partidul o are cu afaceristul Bobby Păunescu (care este și acționar al postului B1 TV).

Mii de voluntari, spune Târziu, au lucrat la campania online.

Claudiu Târziu:

„Am lucrat cu o companie specializată pe online, pe ce înseamnă postarea materialelor video pe care le-am și sponsorizat.

Ea factura către noi servicii de online. Nu avea ceva special, nu te gândi că avem nu știu ce informații. Evident, sunt grupuri pe Facebook către care poți livra aceste material: grupurile creștine organizate sau grupurile naționaliste, dar n-am avut baze de date.

N-am lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica."

Campania online și voluntarii:

Claudiu Târziu: N-am pornit de la zero. Am pornit de la o pagină a lui George Simion, care avea deja 100.000 de urmăritori (în vară) și care are, în acest moment, peste jumătate de milion. Am pornit și cu paginile noastre de partid. Pagina organizației centrale a ajuns de la 10.000, la 70.000 de urmăritori. Avem și pagini locale pentru fiecare județ, unde s-a lucrat exemplar.

Noi avem foarte mulți militanți tineri, foarte deprinși cu tehnicile astea noi. Din entuziasm și credința în proiect, au consumat multă energie și timp. Au distribuit postările noastre, au făcut postările lor și au comentat acolo unde noi eram menționați.

O armată de oameni care a lucrat, zi de zi, pe online. Nu au fost plătiți, ci au lucrat din entuziasm și credință.

Principalele concluzii ale interviului, pe scurt:

- Copreședintele AUR spune că succesul AUR nu are legătură cu tehnici de țintire pe online, ca în cazul Brexit-Cambridge Analytica

- Bugetul campaniei a fost de aproximativ 300.000 de euro. Bugetul pe online: câteva zeci de mii de euro.

- O parte din echipă a lucrat și pentru Campania mișcării Coaliția pentru Familie

- Banii au venit de la membri

- Bobby Păunescu nu a contribuit cu bani la Campania AUR

- Raportat la ziariști, Claudiu Târziu spune că „AUR se va lupta pentru libertatea presei”

Campania pe online: „Am lucrat cu o companie specializată pe online”

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: În momentul în care au apărut rezultatele, iar AUR a apărut initial cu 5%, lumea a fost surprinsă. Mulți s-au gândit la cazul Brexit, cu Cambridge Analytica, când oamenii au fost țintiți prin Facebook cu diverse mesaje. Ați lucrat cu o companie pentru a atinge un anumit public?

Claudiu Târziu: În campanie am lucrat cu o companie specializată pe online, care se ocupa de tot ce însemna materialele electorale sponsorizate. Nu am mers în adâncurile rețelelor să identificăm un anumit public. Publicul a venit după noi. Electoratul ni-l setăm prin tipul de masaje pe care-l dăm.

Am avut o echipă mare de campanie, coordonată de Cristian David (secretar general adjunct AUR).

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: Ați spus că ați lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica?

Claudiu Târziu: Nu. N-am spus asta. Am spus că am lucrat cu o companie specializată pe online, pe ce înseamnă postarea materialelor video pe care le-am și sponsorizat.

Ea factura către noi servicii de online. Nu avea ceva special, nu te gândi că avem nu știu ce informații. Evident, sunt grupuri pe Facebook către care poți livra aceste material: grupurile creștine organizate sau grupurile naționaliste, dar n-am avut baze de date.

N-am lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica.

Banii din campanie: Bugetul total se apropie de 300.000 de euro

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: Câți bani au fost alocați acestei campanii?

Claudiu Târziu: Nu știu date precise, dar nu mai mult de 20.000 de euro. Noi am avut un buget total foarte mic, undeva între 200.000 sau 300.000 de euro. Banii au provenit de la noi, de la cei care am candidat sau de la alți oameni din partid.

Nu-i o sumă mică, dar noi suntem 20.000 de membri. Fiecare candidat a avut o contribuție la campanie, fiecare cât a putut.

Nu există pricipali finanțatori ai AUR. Au fost sume diverse, de la candidați și membri.

Șepcile, gecile sau vestele au fost plătite chiar de membri.

Relația cu Bobby Păunescu: L-am văzut de două ori în viața mea

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: Multă lume l-a sesizat pe Bobby Păunescu, alături de voi. El cu ce v-a ajutat?

Claudiu Târziu: Ar fi fost foarte frumos să ne ajute Bobby Păunescu, dar faptul că nu ne-a ajutat este ușor demonstrabil. Noi nu am fost, pe B1 TV, la nicio emisiune în ultimele 5 luni de zile.

Petrișor Obae, editor Paginademedia.ro: Financiar v-a ajutat Bobby Păunescu sau familia lui?

Claudiu Târziu: Nu. Categoric răspunsul este nu. Eu pe Bobby Păunescu l-am văzut de două ori, de când am pornit acest proiect. A venit la mișcarea care a dus la constituirea AUR, a avut o luare de cuvând. L-am mai văzut în seara alegerilor, când s-a plasat la poză lângă noi, fără să avem o înțelegere. Nu știu care este scopul lui. A vrut să arate că susține și el proiectul.

Are o relație cu George Simion, de pe vremea în care se lupta pentru unirea Basarabiei cu România.

N-am primit bani de la Bobby Păunescu, de la nimeni din familia lui și de la nicio firma controlată de el. N-are implicare în partid și nici nu e membru.

Citiți aici interviul integral

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Profesori

Ca om care și-a luat întotdeauna profesia în serios, cu multă pasiune, uneori poate prea multă, cu nopți nedormite corectând teste și realizând câte un raport cu măsuri ameliorative pentru fiecare elev, cu ore întregi petrecute la cursuri de formare, bani cheltuiți pe webinarii și conferințe, cu sute de consultații cu părinții și grelele încercări de a-i face să înțeleagă unde trebuie lucrat, exersat, cu timpul meu liber spulberat pe a face zeci, sute de fișe de lucru personalizate, aplicate lacunelor specifice ale copilului. Cu toate acestea și multe altele, domnule ministru cu prea puțină viziune în preuniversitar, mă simt profund jignit de declarațiile dumneavoastră recente.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon bere - getty

Pentru cei neinteresați de cărți, Domnul John (sau George) era doar un cavaler al apocalipsei. La scurt timp după ce se așeza, frații Achim ieșeau pe terasă și treceau pe la fiecare dintre mese cu același text, rupt parcă din Pe aripile vântului: ”Hai, băieți, hai, e și mâine o zi. Hai, mai bem și mâine.” Getty Images

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Bucătărie Dedesign

În fiecare casă există un loc care respiră viață. Pentru unii e livingul, pentru alții dormitorul, dar tot mai des- este bucătăria. Locul în care începe ziua, se adună familia, se spun povești și se împart momente. Iar atunci când designul întâlnește funcționalitatea, bucătăria devine mai mult decât un spațiu utilitar- devine o oază de liniște și stil

Citește mai mult

Elena Costache

Magistratul român nu e preocupat de teancul de dosare care crește în sertarele lui. Rareori spre niciodată se gândește probabil că în vreunul dintre ele o fi destinul unui copil sau durerea de neșters a unei mame care și-a pierdut puiul, dar îi caută dreptatea prin toate locurile și căile corecte. Foto: captură Digi 24

Citește mai mult