Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

După 30 de ani de muncă, n-am mai rezistat tentației și mi-am luat și eu un SUV sportiv

suv

După 30 de ani de muncă, dintre care ultimii 20 la aceeași companie (ce comunist sună, așa-i?) am socotit că a venit momentul să achiziționez și eu o super-mașină. Am adaptat modelul la vârsta mea - sunt mai bătrâior decât alți proprietari de super-mașini - am mers pe latura emoțională - modelul a împlinit 45 de ani în 2024 – și am considerat că trebuie să fie fabricat în UE – industria auto europeană stă pe un maldăr de probleme, merita să ajutăm un pic sectorul.

Iată super-mașina, în culoarea Copper Orange Mango, cea în care era disponibilă pe stoc. Acum o admir în garaj.

E frumoasă, nu? Dar n-o să vă vină să credeți, istoria iconicului Mercedes G-500 Professional, este la fel de incredibilă pe cât sunt performanțele tehnice și modul de fabricare.

Așadar, pregătiți-vă să fiți surprinși de G-Wagon, cum este alintat. În 1974, Șahul Iranului, Mohammed Reza Pahlavi, pe atunci unul dintre marii acționari ai Mercedes, a cerut să fie fabricat un vehicul off-road cu tentă mai milităroasă, dar care, în același timp, să poată fi utilizat și de publicul civil. Ceva gen Land Rover sau Toyota Landcruiser.

Mercedes s-a asociat cu mai mulți parteneri pentru a face cea mai bună mașină conform indicațiilor primite din Iran, și astfel a apărut Mercedes Gelaendewagen – dacă vă întrebați de unde vine ”G”-ul – numit ulterior G-Wagon.

În 1979 s-au livrat primele loturi, către Șahul Iranului bunăoară, care, însă, nu a apucat să se bucure de ele, pentru că l-a prins revoluția islamică.

Povestea de 45 de ani o puteți afla căutând de pe net, o să vă aduceți aminte și de Popemobile precum și de alte momente care au revoluționat industria auto.

Performanțe? Mult peste Porsche Spyder și Range Rover! Matahala vârf de gamă de 2,5 tone cu motor de 4 litri pe benzină se duce către 600 de cai putere - ce-i drept, din cauza greutății, chiar și caii putere de sub capota te lansează de la 0 la 100 km/h mai încet, în ”numai” 4,5 secunde. Ce nu veți găsi la multe alte mașini de teren: Mercedes G urcă pante cu înclinație de 80%, vă puteți cățăra pe orice pârtie de schi, iar cuplul motor de aproape 1000 Nm cu tracțiune integrală vă scoate din nisipul de pe orice plajă. Desigur, nu mai vorbim de luxul finisajelor interioare și tehnologia de ultimă oră, depășesc orice imaginație.

Să mai subliniez că mașina are aproape 3.000 de piese componente care sunt fabricate în Danemarca și Ungaria. Asamblarea se face exclusiv manual, durează cam 10-12 ore pentru fiecare unitate, în funcție de experiența operatorului.

Nu mă pricep la specificații tehnice sau la calcule de finanțare, dar mă bucur că mi-am cumpărat o super-mașină. Să nu vă pese ce spune lumea. Cu banii voștri făcuți în mod cinstit vă puteți cumpăra absolut orice doriți. În martie se lansează în România mașina de F1 Ferrari SF-24, dacă vă țin buzunarele nu ezitați s-o cumpărați și pe aceea, este o bijuterie.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mihai check icon
    După 30 de ani de muncă din bani cotizați la stat pentru bugetari de lux și pensii speciale se poate cumpăra o mașină pe bune. Că dacă bugetarii au Lexus sigur și cei care îi plătesc ar trebui să își permită.
    • Like 1
  • Ha, ha, ha! Tare articolul! După 30 de ani de muncă v-ați cumpărat un LEGO!?!? Într-adevăr foarte frumos și mă mir sincer că numărul pieselor (fabricate în Danemarca și Ungaria ha, ha) poate fi așa de mare: 3000. Cam ca un puzzle super profesional. Mi-ați făcut poftă, sincer. Și de mașinuța asta LEGO și de una adevărată, care să stea chiar în garaj, nu pe canapea / fotoliu ca în poză :-) :-)
    • Like 2
    • @ Dan Cojocaru
      3000 de piese LEGO, în 10-12 ore. Asta înseamnă cam 4-5 piese pe minut. Are sens dacă dă repede din mâini!
      Un merțan de ăsta îmi permit și eu. Păcat că n-am garaj, o să-l țin lângă monitorul PC-ului :)
      Late edit: autorul ne-a indus în eroare, are numai 2891 piese...
      • Like 0
  • Lectie de educatie financiara citita in cartile americane:
    - masina pe care ne-o permitem se recomanda sa coste sub venitul din ultimile 6 luni
    - costurile totale cu transportul ( gaz / asigurari /taxe / cauciucuri /service etc) sa fie sub 10% din salariul lunar
    - o masina vine sa acopere o nevoie, nu ca merit ( muncit 30 de ani)
    - exista o prioritate financiara de pus inaintea masinii visate: casa. Mai exact, visezi masina sport - ok, e visul tau si fa efort pentru dar dupa ce achiti ipoteca ( si niciun caz pt cei care stau in chirie)
    - ascunde articolul asta de CTP :)
    • Like 4
    • @ Claudia Olteanu
      Mihai check icon
      Asta e o glumă cu cele 6 luni pentru că de banii ăia nici nu ajungi la un Sandero și asta calculând un salariu net de 10.000 de lei deci cam 2.000 de euro. Ce îți mai iei în ziua de azi cu 12.000. Nici cu 24.000 nu ai prea multe alternative.
      • Like 1
  • IraM check icon
    Tare articolul!
    Felicitari, dupa munca si rasplata.

    Daca citeste CTPul articolul asta o sa faca spume la gaura aia de-i zice gura.
    • Like 0


Îți recomandăm

Eco-creatorii de energie

Mă bucur să descopăr astfel de inițiative care ne dovedesc încă o dată că educația și formarea cetățenilor de mâine este un efort comun al familiei, al școlii, al ONG-urilor și al companiilor private responsabile. Semințele plantate acum ne vor arăta probabil peste 10-20 de ani dacă țara asta va fi mai bună și mai curată.

Citește mai mult

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult
sound-bars icon