După 30 de ani de muncă, dintre care ultimii 20 la aceeași companie (ce comunist sună, așa-i?) am socotit că a venit momentul să achiziționez și eu o super-mașină. Am adaptat modelul la vârsta mea - sunt mai bătrâior decât alți proprietari de super-mașini - am mers pe latura emoțională - modelul a împlinit 45 de ani în 2024 – și am considerat că trebuie să fie fabricat în UE – industria auto europeană stă pe un maldăr de probleme, merita să ajutăm un pic sectorul.
Iată super-mașina, în culoarea Copper Orange Mango, cea în care era disponibilă pe stoc. Acum o admir în garaj.
E frumoasă, nu? Dar n-o să vă vină să credeți, istoria iconicului Mercedes G-500 Professional, este la fel de incredibilă pe cât sunt performanțele tehnice și modul de fabricare.
Așadar, pregătiți-vă să fiți surprinși de G-Wagon, cum este alintat. În 1974, Șahul Iranului, Mohammed Reza Pahlavi, pe atunci unul dintre marii acționari ai Mercedes, a cerut să fie fabricat un vehicul off-road cu tentă mai milităroasă, dar care, în același timp, să poată fi utilizat și de publicul civil. Ceva gen Land Rover sau Toyota Landcruiser.
Mercedes s-a asociat cu mai mulți parteneri pentru a face cea mai bună mașină conform indicațiilor primite din Iran, și astfel a apărut Mercedes Gelaendewagen – dacă vă întrebați de unde vine ”G”-ul – numit ulterior G-Wagon.
În 1979 s-au livrat primele loturi, către Șahul Iranului bunăoară, care, însă, nu a apucat să se bucure de ele, pentru că l-a prins revoluția islamică.
Povestea de 45 de ani o puteți afla căutând de pe net, o să vă aduceți aminte și de Popemobile precum și de alte momente care au revoluționat industria auto.
Performanțe? Mult peste Porsche Spyder și Range Rover! Matahala vârf de gamă de 2,5 tone cu motor de 4 litri pe benzină se duce către 600 de cai putere - ce-i drept, din cauza greutății, chiar și caii putere de sub capota te lansează de la 0 la 100 km/h mai încet, în ”numai” 4,5 secunde. Ce nu veți găsi la multe alte mașini de teren: Mercedes G urcă pante cu înclinație de 80%, vă puteți cățăra pe orice pârtie de schi, iar cuplul motor de aproape 1000 Nm cu tracțiune integrală vă scoate din nisipul de pe orice plajă. Desigur, nu mai vorbim de luxul finisajelor interioare și tehnologia de ultimă oră, depășesc orice imaginație.
Să mai subliniez că mașina are aproape 3.000 de piese componente care sunt fabricate în Danemarca și Ungaria. Asamblarea se face exclusiv manual, durează cam 10-12 ore pentru fiecare unitate, în funcție de experiența operatorului.
Nu mă pricep la specificații tehnice sau la calcule de finanțare, dar mă bucur că mi-am cumpărat o super-mașină. Să nu vă pese ce spune lumea. Cu banii voștri făcuți în mod cinstit vă puteți cumpăra absolut orice doriți. În martie se lansează în România mașina de F1 Ferrari SF-24, dacă vă țin buzunarele nu ezitați s-o cumpărați și pe aceea, este o bijuterie.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Un merțan de ăsta îmi permit și eu. Păcat că n-am garaj, o să-l țin lângă monitorul PC-ului :)
Late edit: autorul ne-a indus în eroare, are numai 2891 piese...
- masina pe care ne-o permitem se recomanda sa coste sub venitul din ultimile 6 luni
- costurile totale cu transportul ( gaz / asigurari /taxe / cauciucuri /service etc) sa fie sub 10% din salariul lunar
- o masina vine sa acopere o nevoie, nu ca merit ( muncit 30 de ani)
- exista o prioritate financiara de pus inaintea masinii visate: casa. Mai exact, visezi masina sport - ok, e visul tau si fa efort pentru dar dupa ce achiti ipoteca ( si niciun caz pt cei care stau in chirie)
- ascunde articolul asta de CTP :)
Felicitari, dupa munca si rasplata.
Daca citeste CTPul articolul asta o sa faca spume la gaura aia de-i zice gura.