Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de trei ani. De astăzi vă invităm să ascultați editorialele audio publicate pe platforma noastră, dar și să testați viitorul tehnologiei, implementăm conversația vocală direct în browser, apăsând pe butonul de microfon poți cere acces. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Firmele care fac vânzări de bunuri prin mașini automate, obligate să se doteze cu aparate de marcat cu memorie fiscală

automate de dulciuri - getty

(Foto Guliver/Getty Images)

Actul normativ analizat astăzi aduce mai multe modificări tehnice, dar și modificări de natură financiar fiscală și contabilă cu privire la legislația utilizării caselor de marcat fiscale. 

Legea nr. 136/2019, ce modifică legislația caselor de marcat fiscale, a fost publicată în Monitorul oficial din data de 17 iulie 2019.

Principala modificare constă în abrogarea excepției de a nu se utiliza casa de marcat fiscală pentru vânzările de bunuri prin mașini automate, la care încasarea se realizează prin cititoare de carduri bancare sau prin încasarea automată de bancnote.

În consecință, acești operatori economici au obligația să se doteze cu astfel de automate, ce sunt dotate cu aparate de marcat cu memorie fiscală. Termenul prevăzut de lege este data de 31 decembrie 2019.

Se menționează în mod expres că transportul internațional de persoane cu plată, respectiv transportul local, inclusiv transportul cu metroul, când plata serviciului de transport se efectuează cu bilete, este o excepție de la utilizarea casei de marcat fiscale.

Se reformulează mai exact obligația utilizării casei de marcat fiscale pentru serviciile de transport național, când acestea se realizează între localități. Și acești operatori economici ce efectuează transport între localități au termen ca în 6 luni de zile să se doteze cu case de marcat cu memorie fiscală.

În cazul defectării casei de marcat fiscale, operațiunile de vânzare trebuie consemnate într-un Registru special. Registrul special și raportul fiscal de închidere zilnică sunt documentele pe care le au în vedere echipele de inspecție la stabilirea veniturilor din sfera impozitării.

Registrul special trebuie arhivat și se păstrează o perioadă de 10 ani, iar raportul fiscal de închidere zilnică trebuie păstrat și arhivat o perioadă de 5 ani.

Prezenta lege intră în vigoare în data de 20 iulie 2019.

Consultați aici actul normativ

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Chef Alex Dumitru

Bună parte dintre ingredientele proaspete pe care le utilizează în rețetele sale de adevărat făuritor de gust, chef Alex Dumitru le cumpără, de două-trei ori pe săptămână, din Piețele Obor, Domenii și Matache. Merge doar la producători testați, care au întotdeauna grijă să îi ofere materii prime de calitate. Totul trebuie să fie proaspăt, de sezon.

Citește mai mult

Eric Stab, Engie România

De la ultimele etaje ale clădirii în care se află sediul central al Engie România, când privești pe geam, îți poți imagina ușor o mare de panouri puse la muncă să capteze razele soarelui. „La finalul zilei, energia cea mai ieftină este energia pe care nu o consumi ”, spune zâmbind spune Eric Stab.

Citește mai mult
sound-bars icon