Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De cinci ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Firmele care fac vânzări de bunuri prin mașini automate, obligate să se doteze cu aparate de marcat cu memorie fiscală

automate de dulciuri - getty

(Foto Guliver/Getty Images)

Actul normativ analizat astăzi aduce mai multe modificări tehnice, dar și modificări de natură financiar fiscală și contabilă cu privire la legislația utilizării caselor de marcat fiscale. 

Legea nr. 136/2019, ce modifică legislația caselor de marcat fiscale, a fost publicată în Monitorul oficial din data de 17 iulie 2019.

Principala modificare constă în abrogarea excepției de a nu se utiliza casa de marcat fiscală pentru vânzările de bunuri prin mașini automate, la care încasarea se realizează prin cititoare de carduri bancare sau prin încasarea automată de bancnote.

În consecință, acești operatori economici au obligația să se doteze cu astfel de automate, ce sunt dotate cu aparate de marcat cu memorie fiscală. Termenul prevăzut de lege este data de 31 decembrie 2019.

Se menționează în mod expres că transportul internațional de persoane cu plată, respectiv transportul local, inclusiv transportul cu metroul, când plata serviciului de transport se efectuează cu bilete, este o excepție de la utilizarea casei de marcat fiscale.

Se reformulează mai exact obligația utilizării casei de marcat fiscale pentru serviciile de transport național, când acestea se realizează între localități. Și acești operatori economici ce efectuează transport între localități au termen ca în 6 luni de zile să se doteze cu case de marcat cu memorie fiscală.

În cazul defectării casei de marcat fiscale, operațiunile de vânzare trebuie consemnate într-un Registru special. Registrul special și raportul fiscal de închidere zilnică sunt documentele pe care le au în vedere echipele de inspecție la stabilirea veniturilor din sfera impozitării.

Registrul special trebuie arhivat și se păstrează o perioadă de 10 ani, iar raportul fiscal de închidere zilnică trebuie păstrat și arhivat o perioadă de 5 ani.

Prezenta lege intră în vigoare în data de 20 iulie 2019.

Consultați aici actul normativ

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult
sound-bars icon