Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Gabriela Firea vrea să interzică mașinile poluante în centrul Bucureștiului și să introducă o taxă de tranzit pentru cele înmatriculate în alte județe

Gabriela Firea pe bicicletă - Foto FB

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, miercuri, punerea în dezbatere a unui proiect de hotărâre, care prevede interzicerea autoturismelor non Euro, Euro 1 și Euro 2 în centrul Bucureștiului și o taxă în valoarea de 75 de lei pe lună sau 900 de lei pe an, pentru autoturismele Euro 3 care ajung în centrul orașului, relatează Digi 24

Zona ar putea fi Piața Victoriei, Ștefan cel Mare, Șincai, bd. Libertății, strada Presei, str. Mihai Eminescu, bd. Nerva Traian, Calea Șerban Vodă, Cale 13 Septembrie, str. Izvor și alte câteva străzi. Mașinile care au normă de poluare Euro 3,4,5 și 6 și hibrid sau electrice au acces pe toate drumurile din București, iar de la plata vinietei sunt exceptate autovehiculele care aparțin serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență.

Potrivit proiectului, șoferii care tranzitează Capitala în mașini care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov vor trebui să plătească o taxă, în valoare de 10 lei pe zi sau 1.900 de lei pe an. 

Amenda pentru cei care nu respectă prevederile din proiectul care ar urma să intre în vigoare de anul următor este de la 1500 de lei la 2000 de lei. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Gabi check icon
    Pe zi ce trece, oraşul se umple de bărbaţi pe trotinete. Drepţi şi ţanţoşi pe trotinetă, chelioşi cu barbă, aspect musulman, arată caraghios pe trotinetă. Parcă ar fi nişte scobitori înfipte într-o felie de caşcaval. Parcă te și aștepți să-i auzi exclamând încântați „weee” în timp ce își iau avânt cu trotineta.
    Deşi pe şosea nu prea au ce căuta, nu respectă regulile de circulaţie; nu se asigură, nu semnalizează când schimbă direcţia de mers. Sunt infantili social şi pericol public. Foarte enervant când eşti depăşită ca pieton de unul de 100 kg pe un troscărici cu motor de pilă de dentist, cu viteză mare, la distanţă foarte mică. Şi foarte periculos. Viteză mare pe lângă boscheţi şi alei e periculoasă pentru că poate ieşi un copil de acolo şi să-l nenorocească.
    Eu i-aşi interzice p-ăştia. Şi, mai cred că orice femeie ar respinge avansurile primite de la un bărbat pe trotinetă - Băiete, trebuie să mai creşti puţin înainte să fluieri după mami.
    • Like 0
  • Dorin check icon
    Cine naiba se uită în gură unei Țațe din fruntea psd. ului.
    • Like 1
  • Ionel check icon
    Masura este ok. Se aplica in mai toate capitalele europene. Termenul este insa nerealist, 1 ianuarie 2020, dar se apropie alegerile si incearca sa mai dreaga busoicul, tardiv. Cu acelasi sistem de monitorizare pot fi aplicate amenzi si celor care nu respecta regulile de circulatie: viteza, oprire/stationare interzisa, incadrarea gresita, nesemnalizare, depasirea coloanei........etc
    • Like 0
  • Din categoria ,, dacă tot nu sunt în stare să fac nimic măcar să mimez că fac ceva ". Va prinde la finutzi.
    • Like 3
  • Avem urmatoarea situatie: vecinul 1, familie de pesionari, Matiz, euro 2 (cel mult), care plateste toate taxele la zi si merge cu masina o singura data pe luna pt. a lua retetele de la medicul de familie, sotia avand probleme foarte mari cu deplasarea. Vecinul 2: familie tanara, 2 masini mari, peste 3000 cm, cu siguranta peste euro 4, foarte activi, toata ziua "in masina". Cine produce mai multe noxe si ce reduce aceasta abordare? Cred ca nu reduce nimic si produce si niste aberatii sociale etc.! Mai mult, abordarea centru/periferie, bucuresteni/restul este o gresala, cred! Poate realizeaza cineva ca exista curenti de aer care "plimba" noxele!
    Cum va mai ajunge vecinul 1 la medic? Cu taxiul (de IF eventual)...
    Civilizat ar fi ca in momentul in care se introduc restrictii sa fi oferit deja, o alternativa! Poate un "abonament" cu numar limitat de treceri prin zona respectiva? Oricum, probabil ca implementarea va fi foarte problematica!
    • Like 3
    • @ Ciprian Lupu
      Ionel check icon
      Cat de simplist vedeti lucrurile !! Mergand pe acelasi rationament, un pensionar din Berlin, care are un trabant vechi din......sau un pensionar din Paris cu un Renault 5 din 1950 toamna.....de ce toti acestia nu au voie sa circule in centrul Berlinului sau Parisului si un bucurestean ar avea voie !!?? Adica nemtii si francezii sunt dusi cu pluta ! Pai nu mai vrem o tara ca afara !?
      • Like 0
    • @ Ionel
      Pensionarul ăla din Berlin sau Paris are un Trabant sau Renault 5 ca mașină de epocă nu de amărât, procentul celor care sunt așa săraci ca să nu-și schimbe mașina de 30 de ani e derizoriu. Facem comparații ridicole, ai nostri pensionari au pensii de până în 200 de euro în proporție de 80%.
      • Like 1
    • @ Ionel
      Imi cer scuze, daca am fost neclar, am dat exemplu o situatie reala in care oamenii respectivi (simpli sau nu) si situatia exista. Chiar daca pare ipotetica, aceasta discriminare, poate fi un motiv real pentru a nu aplica masura. Nu stiu cum este in Berlin, insa in Paris abia acum cateva luni au propus ceva asemanator insa, sunt acolo mai multe intervale orare si distinctii in functie de zilele saptamanii etc. Nu cred ca se poate compara sistemul de transport public "de afara" cu cel din Bucuresti, cel putin in acest moment. Speram insa!
      Solutia propusa in acest moment de primarie este foarte simplista si, poate citeste cineva de acolo si aceste comentarii.
      Daca exista o dorinta reala se poate face ceva, altfel… de doar "publicitate" de moment.
      • Like 1
    • @ Ciprian Lupu
      Deci batraneii sunt amarati sau au matiz? Rca, benzina, itp, intretinerea ii costa mai mult decat taxiurile!

      Tanti firea, altfel, urmareste voturile celor care au vrut dar nu au bani de masina-vezi mai jos reactiile de bucurie!
      • Like 1
  • Avem urmatoarea situatie: vecinul 1, familie de pesionari, Matiz, euro 2 (cel mult), care plateste toate taxele la zi si merge cu masina o singura data pe luna pt. a lua retetele de la medicul de familie, sotia avand probleme foarte mari cu deplasarea. Vecinul 2: familie tanara, 2 masini mari, peste 3000 cm, cu siguranta peste euro 4, foarte activi, toata ziua "in masina". Cine produce mai multe noxe si ce reduce aceasta abordare? Cred ca nu reduce nimic si produce si niste aberatii sociale etc.! Mai mult, abordarea centru/periferie, bucuresteni/restul este o gresala, cred! Poate realizeaza cineva ca exista curenti de aer care "plimba" noxele!
    Cum va mai ajunge vecinul 1 la medic? Cu taxiul (de IF eventual)...
    Civilizat ar fi ca in momentul in care se introduc restrictii sa fi oferit deja, o alternativa! Poate un "abonament" cu numar limitat de treceri prin zona respectiva? Oricum, probabil ca implementarea va fi foarte problematica!
    • Like 0
  • Avem urmatoarea situatie: vecinul 1, familie de pesionari, Matiz, euro 2 (cel mult), care plateste toate taxele la zi si merge cu masina o singura data pe luna pt. a lua retetele de la medicul de familie, sotia avand probleme foarte mari cu deplasarea. Vecinul 2: familie tanara, 2 masini mari, peste 3000 cm, cu siguranta peste euro 4, foarte activi, toata ziua "in masina". Cine produce mai multe noxe si ce reduce aceasta abordare? Cred ca nu reduce nimic si produce si niste aberatii sociale etc.! Mai mult, abordarea centru/periferie, bucuresteni/restul este o gresala, cred! Poate realizeaza cineva ca exista curenti de aer care "plimba" noxele!
    Cum va mai ajunge vecinul 1 la medic? Cu taxiul (de IF eventual)...
    Civilizat ar fi ca in momentul in care se introduc restrictii sa fi oferit deja, o alternativa! Poate un "abonament" cu numar limitat de treceri prin zona respectiva? Oricum, probabil ca implementarea va fi foarte problematica!
    • Like 0
  • Roxana check icon
    Din punctul meu de vedere Gabriela Firea nu trebuie nici macar luata in considerare. Absenta multora dintre noi la vot a facut ca aceasta "minune" de persoana sa ajunga pe un scaun complect nepotrivit pentru ea. Totul in jurul ei este falsitate. Cand o sa ne spuna cati angajati din noi au aparut in mandatul ei, cati angajati sunt de fapt necesari in primarie, ma voi osteni sa mai citesc cate ceva din prostiile pe care le spune sau le face! Deocamdata prietenul Robert Negoita, altul ajuns pe scaun de primar din greseala, a modernizat in continuare bulevarde fara sa aiba dreptul, dar pe hartie a autorizat o gramada de reabilitari a strazilor din administratia primariei S3. A inceput sa micsoreze trotuare si sa puna pavaje si borduri noi, fara insa sa rezolve problema fluidizarii traficului pe strazile si aleile din subordinea primariei. Cum nimeni nu verifica ce face cu fondurile publice, cum se atribuie licitatiile publice, asa ne trebuie!
    • Like 1
  • total de acord!! Detalii mai tarziu dupa ce incasez injuraturile..
    • Like 1
    • @ Boulescu Nicolae
      Ionel check icon
      Si eu sunt de acord, haideti sa le incasam impreuna.
      • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult