Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.
Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.
O absolventă de arhitectură a investit acum doi ani câteva mii de euro într-un mic atelier de pictat genți manual, iar acum a ajuns la vânzări ce depășesc 30.000 de lei pe lună. Lyria - povestea ta pictată, a pornit de la pasiunea Arminei Popeanu (Poloşan), 27 de ani, de a-și personaliza lucrurile, fie că e vorba de haine, bijuterii și mai ales genți.
La absolvirea Universității de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu din Bucureşti, în 2014, Armina știa deja că nu va lucra într-un birou de arhitectură opt ore pe zi. „Am vrut să fac ceva creativ, să îmi folosesc imaginația. Lyria – povestea ta pictată este un business de suflet”, spune Armina Popeanu (Poloşan).

„De fiecare dată când îmi cumpăram o haină sau o geantă, după o săptămână o pictam. Apoi, am început să primesc «comenzi» de la mama, sora mea şi de la prietene. Mi-am vândut motorul ca să îmi încep afacerea. La finalul lunii august, acum doi ani, aveam site-ul gata şi primele 30 de modele în stoc”, își amintește Armina Poloşan care, până la demararea business-ului ei a lucrat, între altele, și ca designer de interioare în regim de freelancing.
Atunci când pictează genți se inspiră din orice, fie că este vorba de natură, artă, fotografii, arhitectură, locuri care i-au plăcut sau muzică. „De exemplu, am pictat geanta Alvara – „Have guitar will travel”, după albumul lui Bo Diddley”, arată Armina.
Iniţial, tânăra achiziționa genţile din piele de la o fabrică de lângă Braşov, apoi și-a diversificat furnizorii. Din noiembrie anul trecut a reușit, împreună cu soțul ei, să cumpere primul său furnizor, o mică fabrică de genți din Săcele, lângă Brașov. În prezent aproximativ 85% din gențile Lyria sunt produse la această fabrică, unde lucrează acum șapte oameni. „Materia primă o luăm din Italia, din păcate. În România nu mai există tăbăcării”, spune ea.
„Sunt și perioade când vin cu bani de acasă”
Începutul nu a fost ușor. „În primele trei-șase luni de activitate, când lucram cu un singur furnizor de genți nu reușeam deloc să ne înțelegem. Comenzile întârziau, îmi veneau alte culori, nu cele comandate. Ei imi furnizau modelele de genți, din ce culori și ce piele le comandam eu, iar eu le pictam. Atunci a fost prima zguduială puternică, după care m-am repliat și am lărgit gama de furnizori, astfel încât să nu depind doar de o singură persoană”, își amintește ea începuturile business-ului.

„Sunt și perioade în care vin cu bani de acasă, dar sunt și perioade în care merge bine, în care cu greu fac față comenzilor”, mărturisește tânăra antreprenoare.
Vopselele speciale pe care le folosește în pictarea manuală a genților provin de la producători locali.
Împreună cu echipa ei, Lyria lucrează cu multă dedicare și minuțiozitate la fiecare poveste.
„Fiecare poveste pictată este aparte. Gențile sunt 100% din piele naturală și sunt fabricate de meșteri iscusiți din inima Transilvaniei. Opera Lyriei este volatilă și se adaptează oricărei personalități, fie că vorbim despre genți statement, genți remarcabile, tipice pentru o femeie cu atitudine puternică, fie că vorbim despre genți cu povești romantice sau idile timide. Gențile office, elegante, dar și messenger sau smart-casual au un design modern, dar sunt și practice, încăpătoare”, sună descrierea afacerii „de suflet” a antreprenoarei.
Gențile le vinde online, se promovează și în străinătate, pe un site dedicat produselor hand made, dar și la târguri foarte atent selecționate. Are o colaborare cu un butic din Corbeanca. Împreună cu soțul ei plănuiește să deschidă un concept store în București.

Prețul unei genți pictate manual variază între 200 și 700 de lei.
„Cele care cumpără gențile Lyria sunt femei puternice, cu mult stil, care vor să iasă din anonimat. Au în general între 35 și 54 de ani, și cu venituri peste medie. Am destul de multe cliente fidele care la două-trei luni revin, iar pentru mine aceasta este o mare bucurie, pentru că ele vin și cu tot felul de idei”, spune tânăra antreprenoare.
Cu pasiune, talent și răbdare, Lyria împreună cu echipa ei pictează fiecare geantă într-un mod diferit. Scopul este ca întotdeauna geanta ce iese din mâinile lor să aibă personalitate, să fie specială și să spună o poveste.
În anul 2014 sectorul industriei textile-confecții și de pielărie încălțăminte a realizat 3,29% din PIB, din care 0,63 % pentru produse textile, 1,75 % pentru articole de îmbrăcăminte și 0,91% pentru pielărie –încălțăminte, potrivit unui raport al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru textile și pielărie din București.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.