Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Iancu Guda: Mă întreabă lumea la conferințe care e afacerea unde se face cel mai mare profit. Le dau exemplul cabinetelor stomatologice, dar le pun o întrebare

Cabinet stomatologic

Foto: Guliver/Getty Images

„Nu cred că este bine că firmele se înființează foarte mult pe expansiune și foarte puțin pe recesiune, pentru că aceasta arată un efect de turmă, care trădează lipsa de viziune și pasiune a antreprenorului român”, crede Iancu Guda, președintele Asociaţiei Analiştilor Financiar-Bancari din România. 

Invitat în emisiunea „În fața ta” de la Digi24, acesta a vorbit despre una dintre întrebările pe care le primește adesea la conferințe din partea celor care intenționează să înceapă o afacere. „Știți care este cea mai des întâlnită întrebare la conferințele unde sunt speaker? Unde se face cel mai mare profit în România? Lumea vrea să știe unde se investește cel mai puțin și profitul este cel mai mare. Știți ce le spun? Luați-vă un laptop, faceți un software. Știți ce le spun? Cabinete stomatologice: 25% proft net. E o piață care crește de 7 ani constant cu 20-30% pe an. Tu ești stomatolog, te pricepi? Nu. Tu ești IT-ist, te pricepi? Nu. Atunci de ce mă întrebi? Eu te întreb altceva: La ce te pricepi? Ce iubești? Ce-ți place? Omul, într-o viață, va trece prin multe. dacă succesul tău e dat doar de exterior, asta se cheamă șansă, noroc. Asta nu înseamnă antreprenoriat”, a afirmat Iancu Guda.

În opinia sa, primul ingredient pentru un business de succes este ca antreprenorul să iubească ceea ce face. „Dacă iubești ceea ce faci, faci mult. Munca repetată devine pricepere - iubind ceea ce faci, preseverând, perfecționând ceea ce faci, iar pentru asta îți trebuie timp, răbdare, cu ambiție de a reuși ceva mai mult decât tine. Mulți antreprenori fac profit, scot dividende, își fac o casă și gata, e bine. O să moară într-o zi și ce au făcut? A face ceva mai mult decât tine te face cu adevărat mare”, a continuat el.

Ediția „În fața ta” în care este invitat va fi difuzată de Digi24 sâmbătă, de la ora 14:05.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Am urmarit si eu opiniile autorului care nu difera prea mult de ale altor antreprenori care apar mai des la tv decat analistii. Toti urmaresc influentarea pietei muncii in sensul dorit dei ei si anume concedieri masive la stat nu neaparat pentru economii bugetare ci mai degraba pentru reducerea pretentiilor salariale ale angajatilor din companiile lor (daca sunt multe cereri de angajare se scad pretentiile nu-i asa ? Daca costurile salariale reprezinta singura resursa de competitivitate din firmele lor nu le prevad un viitor linistit, cred ca domnul profesor Corbos de la ASE ar fi tare dezamagit de skill-urile asa-zisilor antreprenori). Apoi referitor la efectul de turma in privinta afacerilor deschise in boom economic e o opinie personala a dansului care nu e neaparata corecta ( deschiderea de afaceri in perioadele de boom economic nu e determinata de efectul de turma ( adica de ce fac alti antreprenori ci mai degraba de cresterea cererii pe piata de produse/servicii) ). Cati antreprenori sunt dornici de deschiderea unei afaceri in recesiune cand scade cererea ? Sa faca o afacere doar asa de amorul artei ? Exista si vizionari care au rezerve de capital si care vad un viitor luminos si isi pun bazele unei afaceri care in urmatorii 2-3 ani nu va produce profit dar care va avea succes in urmatorul deceniu dar din pacate romanii nu au viziune strategica si nici rezerve de capital ca occidentalii ca sa nu mai spun de cultura organizationala pentru asemenea aventuri. Referitor la cele doua tipuri de afaceri (stomatologia si IT-ul ) sunt departe de arhetipul antreprenorului roman ( ambele necesita ani de scoala si o experienta mare in domeniu , adica sa fi fost mai intai salariat multi ani si dupa aia sa-ti poti deschide o afacere proprie). Nici un proaspat absolvent de stomatologie sau in IT nu poate sa atraga clienti daca nu are experienta necesara , apoi in cele mai multe cazuri dentistii buni sau IT-stii experimentati castiga destul de mult la cabinete profesioniste sau multinationale dupa caz ca sa fie nevoiti sa se apuce de antreprenoriat asa ca exemplele respective nu sunt cele mai potrivite.
    • Like 0
  • L-am văzut pe acest domn la TV, omul spunea că oamenii trebuie să fie dați afară de la stat și să se angajeze la privat, Moderatorul spune că oamenii vor fi supărați că nu vor mai câștiga un selariu decent (mare în opinia unora), la care domnul analist răspunde: așa este, dar vor avea o pâine să pună pe masă. Ați înțeles oferta? Să muncim doar pentru mâncare.... Înțelegeți de ce nu reușim să avansăm deloc? Pentru că noul ”capitalism” te plătește doar ca să poți cumpăra o pâine...
    • Like 2
  • Nicolae check icon
    In sfârșit un om care ne descrie exact cum suntem ca și nație, toți români indiferent de statutul social vor să se îmbogățească peste noapte gen azi îmi deschid o firma iar mâine vreau sa fiu milionar și asta se vede
    • Like 0


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult