Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

În realitate, părinții au ținut educația deschisă din banii lor și când statul a închis școlile: „Am colege de facultate care câștigă mai bine din statul acasă, din meditații”

Oana Moraru - În fața ta

În perioada în care școlile au fost închise, mulți copii au continuat să învețe online de la profesorii care au făcut în toată această perioadă meditații, spune Oana Moraru, fondator al școlii Helikon și consultant educațional.

„S-a făcut în studiu. În România, 60% dintre copii se meditează și se meditau înainte de pandemie ca să-și asigure trecerea prin examen”, a declarat ea în emisiunea „În fața ta” de la Digi24. În timpul vacanței forțate, acestora li s-au adăugat alte câteva procente de copii ai unor părinți „care au băgat mâinile adânc în buzunare și au încercat să îi salveze de la statul pasiv acasă.”

Testele PISA au arătat că sistemul românesc de educație este „cel mai netransformațional din Europa”. „Un copil cu șanse mici, cu speranță mică în viitor profesional, cum sunt cei din zone rurale sărace, trece prin măgăoaia asta, poate până la clasa a IX-a, a X-a, dar iese cum a intrat. Sistemul nu l-a transformat, nu i-a dat alte idealuri. Intră un copil cu deficit de atenție din familii bogate, iese tot cu deficit de atenție. Este cel mai netransformațional în momentul acesta”, a declarat Oana Moraru.

În acest context, mulți dintre părinți apelează la meditații pentru a-i ajuta pe copii să deprindă competențele pe care ar fi trebuit să și le dezvolte din școală. Această practică a căpătat amploare în ultima vreme, iar oficialii de la Ministerul Educației sunt pe deplin conștienți de situație, subliniază consultantul educațional.

„Poți să blamezi oamenii că încearcă să găsească căi de supraviețuire când restul sistemului se prăbușește?”

„Am colege de facultate care câștigă mai bine din statul acasă, din meditații. Unele fizic și multe online”, a povestit Oana Moraru. „Profesorul de la clasă muncește, că nu e ușor să ții meditații. Nu e de blamat. Ce e de blamat e că în România sistemul de meditații nu este complementar, cum este în toată lumea, ci suplinește, înlocuiește, accelerează, fundamentează sistemul de educație”, a continuat ea.

Întrebată dacă nu ar trebui găsită o cale pentru a reglementa meditațiile, Oana Moraru a răspuns că trebuie găsită în primul rând o cale de a reforma sistemul de educație.

„Hai să reglementăm sistemul de educație până să reglementăm meditațiile. Unde e voința politică, unde e transformarea, unde e reforma, unde e revoluția că asta ni s-a promis? Unde e viziunea? Sigur că lumea se duce ca pe o bărcuță de salvare la profesorul X sau Y. Poți să blamezi oamenii că încearcă să găsească căi de supraviețuire când restul sistemului se prăbușește și ei nu au putere asupra lui? De ce să blamezi efectul?”

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Principala problema a sistemului de invatamant actual este ca nu ii invata pe copii sa munceasca la modul real: adica cand ti se da o "problema" sa te apuci sa o rezolvi, cautand si incercand diverse solutii. "Problema" care in viata reala poate fi realizarea unei instalatii sanitare sau electrice dupa un proiect nou, infiintarea si ingrijirea unei culturi de legume intr-un an climatic mai ciudat, implementarea unui soft pe o arhitectura de procesare mai speciala, diagnosticarea unui caz medical mai aparte, recrutarea pentru un job care nu a mai existat pana acuma, si exemplele pot continua.
    In sistemul actual se "lucreaza" pe sabloane, din care rezulta 2 categorii de elevi: fie cei ce "invata" sabloanele, fie cei ce nu. Iar rezultatele la examene (evaluarea nationala si bacalaureat) certifica acest lucru: multe note mari (peste 8), multe note mici (sub 5), putine note medii. Iar rezultatul e urmatorul: cei din prima categorie la o problema incearca sa aplice sablonul si daca nu merge se lasa pagubasi, iar cei din a doua categorie din start se lasa pagubasi.
    • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult