Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

EURO 2020 în România. Bogdan Florea, Volkswagen: Organizarea campionatului european, după o perioadă de incertitudine, nu este doar un eveniment fotbalistic, ci un semnal de normalitate

VW

Patru copii pasionați și implicați, care au continuat să-și urmeze visul într-un an 2020 atipic, greu, și care s-au remarcat prin performanțe deosebite au fost selectați de Volkswagen – partener de mobilitate UEFA EURO 2020 – să aducă mingea oficială pe teren, la începutul meciurilor.

Republica.ro a vorbit cu ei, într-o campanie susținută de Volkswagen: Theodor Vasile, care la 13 ani este cel mai mic membru al echipei de robotică ce a câștigat aurul la campionatul internațional, Eric, un bâiat de 10 ani, fotbalist și medaliat la concursuri de matematică, Andreea Mitruș, 12 ani, care se uita cu jind la competițiile de scrimă și aștepta să-i vină și ei rândul și Nikol, micuța dansatoare de 11 ani, care voia să rămână în sală până seara, la trei-patru antrenamente, doar să vadă cum dansează restul fetelor. Au în comun, cu toții, pe lângă frumusețea vârstei, capacitatea de adaptare și dorința de a nu renunța când dau de greu.

Ca partener oficial de mobilitate al UEFA EURO 2020, Volkswagen și-a propus să aducă mai mult în atenția publicului valorile care stau la baza dezvoltării sale. „Compania se dedică unui efort susținut și continuu pentru sustenabilitate în materie de business și dezvoltare, un proces care are la bază performanța susținută prin 100% pasiune și implicare”, punctează Bogdan Florea, brand manager pentru Volkswagen autoturisme, în cadrul Porsche România (foto).


Organizarea campionatului european, după o perioadă de incertitudine la nivel global, nu este doar un eveniment fotbalistic, spune oficialul Volkswagen, ci un semnal de normalitate, un prilej de celebrare pentru fiecare dintre noi, la nivel de indivizi.

„De aceea, am dorit să folosim acest prilej pentru a sublinia viziunea noastră, aceea de construire a unui viitor sustenabil și am tradus acest mesaj în toate acțiunile din jurul UEFA EURO 2020 – de la sustenabilitatea prin mobilitate prin intermediul gamei 100% electrice ID., până la construirea unui viitor sustenabil prin pasiunea și performanța noilor generații, cei care ne inspiră și motivează prin exemplele lor”, subliniază Bogdan Florea, într-un interviu acordat Republica.ro.

Investiții de peste 1 milion de euro în stații de încărcare

Care e viziunea Volkswagen în domeniul electromobilității?

Cu o viziune care înglobează inovația, inteligența artificială și sustenabilitatea, Volkswagen a investit în electromobilitate încă din 2015, dând astfel startul unei noi ere, cu implicații pozitive pentru întreaga societate. Am rescris istoria mobilității printr-o serie de inițiative sustenabile, realizate în premieră în România de un brand auto: de la prima stație de încărcare rapidă din România, deschisă în 2015, la cea mai mare rețea privată stații de încărcare deținută de un importator din țară și până la o gamă variată de modele electrice, Volkswagen continuă să facă pași definitorii către sustenabilitate sub deviza „Way to zero”. Promisiunea brandului este ca până în 2050 să atingă neutralitate la emisiile de dioxid de carbon.

Prin lansarea ID.3, Volkswagen a marcat o premieră mondială, fiind prima mașină proiectată de la zero, pe o nouă platformă, cu scopul de a funcționa 100% electric. În plus, gama ID. prezintă un ciclu de producție neutru la emisiile de carbon.

Modelul ID.4 este deja disponibil la toți distribuitorii Volkswagen și, suplimentar, am pornit o campanie de test-drive împreună cu partenerii noștri de la Bolt, astfel încât toți cei interesați să cunoască această mașină pot comanda un test drive în locația în care se află chiar prin intermediul aplicației Bolt.


Ce investiții a făcut brandul auto în rețeaua privată de stații de încărcare și ce plan aveți pentru următorii ani?

În 2015, am fost prima companie care a instalat o stație de 50kW în curent continuu în România, la sediul nostru din Pipera. În ultimul an, am instalat la toți distribuitorii noștri stații MOON de 75kW+22kW, devenind primul importator ce oferă acces la hyper-chargere în toate locațiile unde este prezent. Investițiile de până acum în infrastructura de încărcare depășesc 1 milion de EUR și suntem determinați să continuăm pe acest drum, în funcție de dezvoltarea pieței și a nevoilor clienților.

250-300 de stații de încărcare în curent continuu în România

Statul promitea, acum 2 ani, 600 de puncte de încărcare pentru maşini electrice până in 2020, plus câte o staţie la fiecare 100 de kilometri pe drumurile naţionale. Care este acum situația, din informațiile pe care le aveți?

În acest moment, site-urile specializate indică un număr de 250-300 de stații de încărcare în curent continuu în România. Majoritatea sunt dezvoltate ca urmare a unor investiții private, efectuate de diverși actori economici sau prin intermediul programelor de finanțare europene (de ex.TEN-T). De menționat faptul că și aici sunt aspecte unde legislația a rămas în urmă, existând aspecte ce trebuie reglementate. De exemplu, un operator de stație de încărcare (Charging Point Operator – CPO) nu poate vinde kWh nefiind autorizat de ANRE ca furnizor de electricitate. Aici, actorii din piață au introdus conceptul de “punct de încărcare”.

Un alt aspect care trebuie luat în considerare este infrastructura existentă de distribuție a energiei electrice. Multe locuințe din țară sunt racordate la curent monofazat, cu o putere instalată de 6-7 kWh. Acest lucru ar permite utilizarea unei stații casnice într-un regim de putere subdimensionat (3,7 kWh), sub necesarul mașinilor de generație nouă, a căror capacitate depășește 70-80 kWh. O soluție aici ar fi racordarea la curent trifazat sau mărirea puterii instalate, acestea fiind lucrări de anvengură dacă ne gândim la o aplicare pe scară largă.

„România importă masiv mașini rulate din spațiul european a căror vechime depășește 10 ani”

Managerul de brand pentru Volkswagen autoturisme spune că, pentru reînnoirea parcului auto şi reducerea poluării din România, programul Rabla (clasic), care are o vechime de circa 15 ani, nu mai constituie un stimulent veritabil.

„Mai mult decât atât, dacă avem în vedere faptul că mai multe state europene se pregătesc de interzicerea graduală a circulației autoturismelor cu combustibili fosili precum și faptul că România importă masiv după anul 2007 mașini rulate din spațiul european a căror vechime depășește 10 ani, putem spune chiar că programul acesta este ineficient și păgubos pentru România”, vede Bogdan Florea. 

Programul Rabla PLUS, în schimb, a fost, în opinia sa, un factor decisiv pentru deschiderea apetitului către achiziția de mașini electrice în România.

„Și pentru acest an previziunea noastră este de o dublare, chiar triplare a numărului de autoturisme electrice înmatriculate”

„Dacă urmărim evoluția înmatriculărilor de mașini electrice, suntem bucuroși să observăm că, în decurs de 2-3 ani, am trecut de la ordinul sutelor către ordinul miilor de mașini vândute, piața de mașini electrice înregistrând cel puțin dublări de la un an la altul. Și pentru acest an previziunea noastră este de o dublare, chiar triplare a autoturismelor electrice înmatriculate”, preconizează Bogdan Florea evoluția pieței de profil. Acesta consideră că e nevoie de o îmbunătățire a programului Rabla PLUS, pentru a crește numărul de autovehicule electrice comercializate. Pentru asta ar trebui eliminate unele bariere, iar dimensiunea ajutorului acordat de stat, ajustată.

„Având în vedere că o pondere importantă din vânzările de mașini noi se face către companii private, de multe ori prin intermediul leasingului operațional, barierele existente în acest moment - de exemplu ajutorul de minimis care împiedică o companie să beneficieze de mai mult de 20.000 EUR pe o perioadă de 3 ani - ar trebui eliminate. Nu în ultimul rând, dimensiunea ajutorului ar putea fi ajustată, pe modelul altor țări, unde și producătorii / importatorii au o contribuție procentuală. Cu astfel de măsuri, cred că ar putea fi comercializate mai multe mașini”, punctează brand managerul pentru Volkswagen.

„Tendința este ca mașina să devină un smartphone pe roți, conectat permanent cu utilizatorul și producătorul ”

Despre prețul mașinilor electrice pe termen mediu. „Dacă vorbim strict despre tehnologia BEV, este de așteptat ca aceasta să devină mai accesibilă ca urmare a creșterii volumului. Practic, costurile de cercetare și dezvoltare vor fi împărțite pe un număr mult mai mare de unități comercializate. Pe de altă parte, tendința este ca mașina să devină un smartphone pe roți, conectat permanent cu utilizatorul și producătorul, conectată la diverse puncte de contact ale orașelor inteligente, infrastructuri rutiere, etc. Toate acestea vor atrage costuri suplimentare și, prin urmare, nu prevăd mari fluctuații de preț pe termen mediu. Probabil că vom avea un nivel relativ constant, mașinile primind upgrade-uri tehnologice la un interval regulat de timp”.

Volkswagen a ales să ofere acestor copii o experiență în contextul UEFA EURO 2020 pentru a sublinia grija pentru un viitor sustenabil. Copii cu performanțe în domeniile lor, care au păstrat energia indiferent de condiții, și au decis să folosească 2020 pentru a se pregăti, pentru a se antrena mai departe și a-și construi drumul către visul lor.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult