„Forța de muncă calificată este doar o iluzie. O spun și în calitate de profesor. Văd calitatea studenților, se deteriorează an de an, este o certitudine. Este și mai scumpă”, a spus Ionuț Dumitru, președintele Consiliului Fiscal, la emisiunea „În fața ta”, de la Digi24.
Dumitru a vorbit despre faptul că sunt zone competitive din economie unde se înregistrează un deficit major de forță de muncă, și a dat exemplul industriei IT. Totodată un deficit de forță de muncă există și în segmente cu personal care termină școli profesionale - sudori, tractoriști.
Întrebat ce plan de studii ar trebui să își facă un tânăr, astfel încât să își găsească mai ușor un loc de muncă după facultate, președintele Consiliului Fiscal a afirmat că „indiferent de domeniul de activitate, atât timp cât îți faci datoria cu sârguință, ai o șansă”. „Evident că sunt domenii mai la modă și alte domenii mai puțin la modă. Problema e că la toate specializările nivelul de pregătire este din ce în ce mai slab”, crede șeful Consiliului Fiscal.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Altfel, spor la romgleză!
Total necaracteristic unui ziar al Presei Libere, „Adevărul publica acum nu multă vreme următorul articol:
„Ce subiecte se dădeau la Bacalaureat în urmă cu câteva decenii. Problemele de matematică ar putea părea acum imposibil de rezolvat”
12 iulie 2016, 04:07 de Ionuţ Benea
Link-ul la articol:
http://adevarul.ro/locale/iasi/ce-subiecte-dadeau-bacalaureat-urma-cateva-decenii-problemele-matematica-putea-parea-imposibil-rezolvat-1_5783a6a15ab6550cb8c261df/index.html
Asta așa, un transfer gratuit de informație de la un Ionuț (Benea) la altul (Ionuț Dumitru).
Acolo se vede clar diferența între Bac-ul Democrației Regale, Bac-ul Dictaturii Comuniste - și Bacul Democrației Reînviate (cea actuală!).
CA DE LA CER LA PĂMÂNT!
D-na R.V. vă putea povesti de vremurile bune de la „Gândul”, când se publicau subiectele de Bac, plus subiectele de admitere de la Matematică - erau de plâns!
Apoi s-a sistat treaba!
De ce ? De ce altceva, dacă nu din cauza dezastrului realității, înlocuită cu mizeriile pedagogiei actuale, importate din Vest (pentru mase numaț, că VIP-urile au școli separate, la care Prostimea nici nu ar putea aspira - dacă le-ar cunoaște existența și performanțele!).
Vă spune vestitul Sergiu Moroianu (soțul Clotildei Armand, cel anihilat de Nicușor Dan):
"„Trebuie să reînnodăm tradiţia învăţământului de dinainte de ’89”
Și-a petrecut jumătate din viaţa de adult în străinătate. „Este destinul contemporan a milioane de români”, îmi aminteşte. Și-a întâlnit soţia la Boston, un oraş care îi este cu atât mai drag. Sergiu Moroianu s-a născut la Bucureşti. A urmat un liceu de informatică, într-o clasă de olimpici. „Deşi nu toţi mergeau la olimpiade, nivelul colegilor mei, la matematică, era impresionant”. Din 1993, a fost plecat din ţară aproape 12 ani: la studii, postdoctorate şi în calitate de visiting professor, la ENS şi École Polytechnique, la Paris. „Am plecat pentru că aşa era tendinţa atunci. Cred că nu s-a schimbat prea mult, între timp”. Ce s-a schimbat, însă, ştim deja. Dezastrul şcolii româneşti, care împinge mult la emigrare, după cum consideră cercetătorul român, nu a fost niciodată mai mare. De ce crede acest matematician de calibru că s-a ajuns aici?
„Păcatul originar”, spune el, „este dorinţa de a ne rupe cu orice preţ de perioada Ceauşescu, refuzând toate aspectele societăţii de atunci. Este şi o greşeală de logică la mijloc. Matematicianul explică: „Pentru a nega un sistem de «n» afirmaţii, este suficient să negăm una din ele, nu pe toate. Dacă regimul comunist era «rău», asta nu înseamnă că toate acţiunile sale erau «rele». Sistemul nostru de educaţie preuniversitară, unul dintre cele mai performante din lume, în anii ’80, a fost distrus sistematic, din motive ideologice, de dragul «reformei». Un concept care, între paranteze fie spus, aminteşte straniu de revoluţia permanentă a lui Troțki. Au fost, practic, eliminate uniformele, s-a încurajat indisciplina. Au fost micşorate salariile profesorilor, motivând astfel şi tolerând corupţia. Au fost introduse manuale multiple, inclusiv la materii nesubiective, precum matematica. A fost acceptată frauda la note, au fost eliminate examenele de treaptă şi de intrare la facultate, pentru a înlătura orice simptom al rezultatelor slabe la învăţătură.
Ce ar trebui să facem, pentru a repara, pare simplu, în teorie, dar contravine ideologiei care ne conduce: trebuie să reînnodăm tradiţia învăţământului de dinainte de ’89, care, la rândul ei, continuă tradiţia interbelică: să reintroducem uniformele, examenele, notele pe merit. Să sancţionăm drastic frauda. Un prim pas a fost făcut prin supravegherea corectă a Bac-ului din 2011 şi 2012. Trebuie continuat. Trebuie renunţat sau nuanţată aderarea la procesul Bologna, prin care se presupune că 60% dintre tineri ar avea vocaţie de studii universitare. Este lipsită de sens o ţară cu 60% «boieri». Trebuie revenit la sistemul în care facultatea era pentru elite: 10% dintr-o grupă de vârstă sau atât cât este nevoie pentru funcţionarea sănătoasă a societăţii. Astăzi, România se scufundă în datorii. A pierdut un sfert din populaţie, şi-a vândut toate bunurile economice. Se aculturalizează, prin adoptarea subculturilor afro-americană şi oriental-balcanică. Este o ţară în derută. În acelaşi interval de timp, proporţia de studenţi s-a înmulţit cu 5. Dacă ar fi folositoare atâtea studii, cred că s-ar răsfrânge pozitiv în jurul nostru. În realitate, este vorba, în cele mai multe cazuri, cu excepţia a aproximativ 10 universităţi cu tradiţie, de false studii, diplome obţinute pe bani, fără niciun conţinut.”"
Iată articolul:
http://incomemagazine.ro/articole/el-a-ales-romania-sergiu-moroianu-mister-matematica
Ce primim noi, totuși ?
Batjocură marca R.V./„Republica” - care „atâta pot”. Să le treacă prin minte să pună SISTEMUL sub semnul întrebării, nici vorbă să le treacă prin cap.
Pe scurt: intenția contează. Și intenția este urâtă rău.
(V-am scris aceste rânduri în timp ce radioul Democrației detalia cum serviciile secrete se ocupă de alegeri, prin Coreea (cea Democrată, evident) - și de „fake news” (Nixon avea deja o echipă de „imagine”.)
Subiectiv pt ca e in mediul privat si probabil a avut ocazia sa vada multi candidati si angajati in ultimii 15 ani. Si fiind si profesor are un feeling evident tot subiectiv si despre nivelul studentilor.
Obiectiv cred ca o dovada sunt rezultatele slabe la PISA de-a lungul ultimilor 10 ani.
Alt agument obiectiv poate fi, dar aici nu stiu daca avem date, si nivelul de pregatire cerut de multinationale. Evident ca vedem o explozie in industria IT si servicii (call-center, finante), dar aceste joburi sunt de nivel ridicat din pdv creatie, executie? Sau sunt echivalentul muncitorilor din Dacia, Leoni, etc?
Modelul deocamdata pare ca functioneaza, dar pericolul semnalat de Ionut este ca exista o divergenta intre cresterea salariilor (impinse agresiv in sus de politica fiscala nesabuita si populista) si valoarea adaugata a muncii depuse. Cand acest nivel va fi suficient de mare si nesustenabil pt angajatorii straini se vor muta imediat in alte tari. Vezi semnalul de alarma tras de francezii de la Dacia.
Dacă ne referim la perioada de dinainte de 1990, a socialismului victorios la orașe și sate, atunci comparăm mere cu pere. Păi atunci totul era declarat minunat, românii erau cei mai deștepți din lume... Brusc, în 1990, ne-am dat seama ce jos era România și ne-a apucat angoasa, iar alții trăiesc din clișee.
Chiar ieri mi-a spus același lucru despre studenți un prof. univ. : au cunoștințe tot mai slabe, de la un an la altul.
Există astăzi diferențe de abordare, oamenii nu mai citesc cărți tipărite, citesc pe tabletă și pe calculator, și eu fac la fel, nu mai am loc în bibliotecă, așadar am acumulat, în ani, 300 GB de cărți scanate, PDF-uri etc… etc.. .
Ca să stabilim dacă noile generații sunt mai bine/mai prost/la fel de pregătite trebuie să existe niște criterii, niște grile de evaluare. Faptul că Ceaușescu se lăuda că România stă bine în toate domeniile nu este un argument că într-adevăr așa era. Păi ce facem aici, gargară pro-Ceaușescu sau analiză serioasă? Bref, nu m-ați convins, mi-ați demonstrat ceea ce știu, că sunt mulți idioți care termină facultatea cu 10 ori cu 9.50 ori cu 9.00, dar habar nu au. Nu e vina lor, ci a profesorilor care dau, generoși, note prea mari, în acest fel arătând că ei, profesorii, sunt buni, că promovează numai studenți buni la ei. Fals. Da, asta e fals, sunt mulți profesori universitari care nu au ce căuta acolo. „Autonomia universitară” din 1990 a fost folosită cu scopul de a fixa pe scaun profesori incompetenți, ajunși acolo prin B.O.B. al P.C.R. ACEASTA ESTE O MARE PROBLEMĂ, pe care o tot amânăm la analiză. De ce oare?