Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Licitație de 2,38 miliarde de lei, pentru tronsonul de metrou Băneasa - Aeroportul Otopeni. Experții BEI au arătat că proiectul nu e rentabil

metrou M6

Ministerul Transporturilor a lansat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru traseul dintre Băneasa (Tokyo) și Aeroportul Otopeni. 

Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA, a anunțat secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu.

O analiză realizată de experții Băncii Europene de Investiții (BEI), la solicitarea Ministerului Transporturilor, în mandatul lui Cătălin Drulă, a arătat însă că proiectul M6 de la Băneasa la Aeroportul Otopeni are un prag de rentabilitate de doar 0,17%, față de 5% cât e pragul normal pentru ca un proiect să fie considerat fezabil, notează Hotnews.ro, care a consultat memorandumul. În plus, proiectul are și alte dezavantaje, cum ar fi costul ridicat pentru varianta unui metrou subteran și dublarea liniei de către actuala conexiune feroviară Gara de Nord-Aeroport. 

Pe de altă parte, experții BEI au arătat că densitatea redusă a populației și a locurilor de muncă de-a lungul traseului magistralei M6 (după stația Tokyo) duce la un număr relativ redus de călători prognozat.

Totodată, analiza BEI-PASSA prezintă și o serie de riscuri, care pot avea un impact negativ asupra valorilor investiției, precum și asupra traficului prognozat în studiul de fezabilitate inițial, printre care construcția unui nou terminal în partea de est a pistelor de aterizare, ceea ce induce un grad mare de incertitudine în prognoza traficului de călători de pe secțiunea nord a magistralei M6.

„M6 are multiple probleme de fezabilitate. Comisia Europeană a refuzat finanțarea. Hai să nu facem o investiție doar că sună bine pentru PR”, spunea la începutul anului fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Laurențiu Beșu

Un val de reacții fără precedent traversează sistemul judiciar românesc, după ce judecătoarea Sorina Marinaș, de la Curtea de Apel Craiova, a publicat pe Facebook un mesaj de solidaritate cu judecătorii Laurențiu Beșu și Raluca Moroșanu — două dintre vocile care au semnalat public presiuni, disfuncționalități și nereguli sistemice din interiorul justiției, în urma publicării unui documentar Recorder despre sistemele obscure care controlează justiția românească în ultimii ani.

Citește mai mult

Ilie Bolojan dec 2025

- vă ofer soluția pentru a rezolva problema banilor pentru români în 24 de ore: decideți că infracțiunile de corupție nu se prescriu, așa cum s-a procedat în cazul omorurilor și al violurilor; foto: Profimedia

Citește mai mult

 Vlad Predescu.

„Mi-am operat mama, căreia am pus o proteză de șold și mi-am făcut curaj, aș putea spune, câteva luni. După ce am intrat în intervenție și am reușit să mă detașez și să uit că o operez, lucrurile au decurs foarte bine. Slavă Domnului, e pe picioarele ei și merge în continuare”, spune medicul ortoped al cărui nume este sinonim cu excelența în chirurgia artroscopică și a genunchiului: Vlad Predescu. Imagine din arhiva personală a dr. Vlad Predescu

Citește mai mult