Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Manager de hotel: „Aceștia sunt turiștii de la care primim reclamații? Cum ar trebui să reacționăm noi?”

Cameră murdară de hotel

Întrebarea vine de la managerul unui hotel de trei stele din stațiunea Mamaia exasperat de cum găsește camerele la plecarea turiștilor. Pe pagina de socializare a hotelului au fost postate și fotografii probă cu dezastrul lăsat în urmă de clienți: gunoaie, coji de semințe și pahare răsturnate. Chiar dacă turiștii vor achita pentru stricăciuni, întrebarea mea este alta: de ce să ai un asemenea comportament?


Articol publicat pe Funky Travel.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dar ce ne facem cu patronii de hoteluri care după ce ți-au luat banii, când ajungi la hotel îți mai cer încă 50% din prețul camerei și o cameră costă mai mult decât oriunde pe pământ? Cu nesimțirea lor ce facem?
    • Like 0
  • așa și?!?...chiar dacă ar fi adevărat, nu are aspirator?....care stricăciune?...stricăciuni sunt ei, panaramele de șmecheri de Mamaia cu ceafa lată, prețuri nesimțite și servicii zero...
    • Like 1
  • Nume check icon
    Ar trebui sa fie dati in judecata si sa si plateasca pentru zilele in care hotelul nu a putut rezerva acea camera. Plus si ceva daune morale. Altfel nu de invata. Acest tip de turist - de inalta tinuta intelectuala si morala:) de obicei maxim studii medii sau maxim 8 clase, care au prins un mic cheag financiar si acum se considera un exemplu pentru societate (de fapt niste analfabeti sociali si retardati) - face pe el cand merge in strainatate si nu misca in front pentru ca imediat esta taxat, dar in Romania el face ce vrea, ca doar a platit pentru camera. In Romania proprietarii de hotelui si pensiuni trebuie sa fie sclavii acestor dobitoci. Este genul de turist care face 3-4 ora pana la munte, se plimba in mijlocul statiunii si rade vreo 2-3 pungi de seminte, dupa aceea serveste o ciorbita de vacuta si o ceafa cu cartofi prajiti si dupa aceea inca 3-4 ore pana la el acasa. Dar. el a fost la munte. Cat de multi iubesc Romania...
    • Like 1
  • Oare este imposibil să se înființeze un registru electronic pentru acest tip de turiști, registru la care să aibă acces toate organizatiile de turism care fac rezervari dar si hotelurile, pensiunile, etc? Și evident, acești turiști să nu mai fie primiți deloc, sau doar contra unei garantii substanțiale?
    • Like 1
    • @ Costin Țancu
      De cind s-a "inventat" CNP-ul este usor sa infiintezi un astfel de regigistru electronic, si mai ales este de dorit !!
      • Like 0


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult